iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Iphone 4 besteld met i-300 / prijsverhoging iphone 4 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/76491-iphone-4-besteld-i-300-prijsverhoging-iphone-4-a.html)

lazbahadir 30-10-10 01:13

Iphone 4 besteld met i-300 / prijsverhoging iphone 4
 
Op 6 oktober heb ik bij de T-Mobile shop een Iphone 4 besteld met een I-300 abonnement. Omdat mijn huidige abonnement nog niet verlopen is moet ik gebruik maken van een early renewal regeling.

Als het goed is moet ik aankomende week een telefoontje krijgen dat ik mijn Iphone kan komen ophalen. Maar nu hoor ik dat T-Mobile per 1 november de prijzen voor de iphone abbonomenten omhoog gooit. Dus nu natuurlijk de vraag welke prijs ga ik nou betalen de oude of het nieuwe?

Uiteindelijk werd er door een medewerker van T-Mobile aan mij verteld dat ik voor het toestel 89.95 moest betalen en voor het abbonoment 44.95. Maar kwa papierwerk is er nog niks gedaan. De medewerker zei dat de contractverlenging pas zou gebeuren als mijn iphone binnenwas.

nance30 30-10-10 10:23

als je iphone na 1 november binnen is en je gaat hem halen dan moet je de verhoging betalen hebben ze mij vertelt in de winkel echt niet netjes vind ik maar waar. succes en laat weten hoe het bij jou afloop.

lazbahadir 30-10-10 13:36

Ik had net de klantenservice aan de lijn. Die onderbrak me zelfs tijdens mijn verhaal en zei gelijk dat de verhoging niet voor mij geld. Ik vroeg of ze dat heeeel zeker wist en ze wist dat heeeeel zeker..

Dus ik ben wel opgelucht, maar het is nog steeds afwachten...

mr-3gs 30-10-10 20:45

Geeft t-mobile nu zelf aan dat de verhoging echt in gaat op 1 november?

r0bert4 01-11-10 15:25

Het is inmiddels verhoogd.

Orde management: Als je voor 22 oktober in de T-shops heb besteld zal je de i-Phone voor de oude prijs krijgen.

Ik heb 29 sept ook met early renewal, ook in t-shop besteld, nog steeds niks gehoord, maar wij krijgen 'm voor de oude prijs :-)

CeesiPhone 01-11-10 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door r0bert4 (Bericht 594351)
Het is inmiddels verhoogd.

Orde management: Als je voor 22 oktober in de T-shops heb besteld zal je de i-Phone voor de oude prijs krijgen.

Dan zullen ze dat bij de verkoop vanaf 22-10 wel hebben moeten zeggen! :)
Want anders zou ik er op staan om hem tegen de oude voorwaarden af te nemen.:D

ronald24e 01-11-10 21:13

En mocht je toch de nieuwe prijs moeten betalen dan weiger je hem toch gewoon en ga je elders op zoek naar een iphone?

r0bert4 02-11-10 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CeesiPhone (Bericht 594364)
Dan zullen ze dat bij de verkoop vanaf 22-10 wel hebben moeten zeggen! :)
Want anders zou ik er op staan om hem tegen de oude voorwaarden af te nemen.:D

Ja ze zijn niet echt goed bezig daaro.

cullyn 02-11-10 23:33

Heb 5 oktober m'n iPhone 4 besteld en uiteraard ook de prijsverhogingen gevreest.
Van de week in de winkel langs gegaan en gevraagd wat er gaat gebeuren "als" de prijsverhoging er komt (men kon toen nog niets loslaten hierover).
Eerste antwoord: u gaat de nieuwe prijs betalen
Ik kwaad
Even bellen met de baas
Tweede antwoord: u gaat de oude prijs betalen

Met andere woorden; doe je mond open en alles komt goed ;)

r0bert4 03-11-10 17:10

Belachelijk dat je je mond open moet doen, maar ben ik ook zeker van plan, no way dat ik nieuwe prijs ga betalen ( besteld 26 september )

Bedankt voor het zeggen :-)

Twinky 03-11-10 17:13

je bestelt/ koopt een product toch op een bepaalde dag, en betaalt dan toch de prijs van die dag? lijkt mij meer dan logisch. Zo heb ik nog op het laatste moment Vodafone FUP gekregen voor twee jaar!

CeesiPhone 03-11-10 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twinky (Bericht 595574)
je bestelt/ koopt een product toch op een bepaalde dag, en betaalt dan toch de prijs van die dag? lijkt mij meer dan logisch. Zo heb ik nog op het laatste moment Vodafone FUP gekregen voor twee jaar!

Natuurlijk, je hebt aanbetaald, neem ik aan, je hebt dus een overeenkomst met de dan geldende voorwaarden. Dus je hoeft je echt niet druk te maken! :d

r0bert4 03-11-10 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CeesiPhone (Bericht 595576)
Natuurlijk, je hebt aanbetaald, neem ik aan, je hebt dus een overeenkomst met de dan geldende voorwaarden. Dus je hoeft je echt niet druk te maken! :d

Ah gelukkig, maarja volgens de note op T-Mobile forum zou ik de iPhone al moeten krijgen , maar nog steeds niks binnen :eek:

Stravinski 03-11-10 22:24

ik heb maandag mijn iphone 4 32gb besteld (zwart) toevallig op de 1 november zelf dus... in de winkel werd me gezegd dat ik 419,95 moest betalen waarvan 50 euro al voorgeschoten moest worden. nou geen probleem alles netjes afgehandeld. kom ik thuis.. lees ik het verontrustende bericht hier op IPC dat de prijzen zijn verhoogd... wat houdt dit voor mij?? kan ik wettelijk de oude prijs eisen?? iemand ervaring? Grt Stravinski

cullyn 03-11-10 22:54

@Stravinski
Lijkt me niet. Prijsverhoging per 1 november = per 1 november. Dus ook 1 november zelf. Niets wettelijk oude prijs eisen, je hebt ter plekke de prijs gehoord en geaccepteerd.

Stravinski 03-11-10 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cullyn (Bericht 595786)
@Stravinski
Lijkt me niet. Prijsverhoging per 1 november = per 1 november. Dus ook 1 november zelf. Niets wettelijk oude prijs eisen, je hebt ter plekke de prijs gehoord en geaccepteerd.

ik geloof dat je mijn bericht niet goed hebt gelezen, want 419,95 was de oude prijs, die hebben ze ook genoemd bij het betalen. oftewel ik ben akkoord gegaan met de oude (419,95) prijs...

in dit geval kan ik dan wel wettelijk de oude prijs eisen?

EDIT:
meer in de zin van als ze nu aankomen met de nieuwe prijs... of ik de oude kan eisen...

grt stravinski

cullyn 03-11-10 23:01

Aha.. Ja dat is uiteraard andere koek. Excuus.
Nu betret het een mondelinge afspraak, gemaakt op een datum waarvan zwart op wit staat dat de prijzen veranderen. Tenzij de winkel medewerk(st)er in kwestie zo eerlijk is zijn belofte na te komen, schat ik de kans dat je de oude prijs betaald vrij klein. Aangezien bij het ophalen enkel naar de besteldatum gekeken wordt (denk ik) en niet naar de mondelinge afspraken!?

In ieder geval; even de desbetreffende medewerk(st)er nogmaals vragen en de afspraken op papier zetten lijkt me een slimme zet.

Stravinski 03-11-10 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cullyn (Bericht 595791)
Aha.. Ja dat is uiteraard andere koek. Excuus.
Nu betret het een mondelinge afspraak, gemaakt op een datum waarvan zwart op wit staat dat de prijzen veranderen. Tenzij de winkel medewerk(st)er in kwestie zo eerlijk is zijn belofte na te komen, schat ik de kans dat je de oude prijs betaald vrij klein. Aangezien bij het ophalen enkel naar de besteldatum gekeken wordt (denk ik) en niet naar de mondelinge afspraken!?

In ieder geval; even de desbetreffende medewerk(st)er nogmaals vragen en de afspraken op papier zetten lijkt me een slimme zet.

ok, lijkt me ook logisch eigenlijk... ik heb die extra 40 euro wel, maar gaat me om het principe... komt wel goed, ik zou ook 459,95 willen betalen, daar niet van, mja jullie snappen mijn punt vast wel...

gfurnee 04-11-10 11:20

Het verhogen van de prijzen is de reden geweest dat ik naar Vodafone ga. Ik vind het niet normaal dat ze de prijs met ruim 66% verhogen omdat ze goedkoop waren vergeleken met de andere aanbieders! Moets nou in plaats van 89 euro 149 euro voor betalen! Ze zeiden altijd dat ze beter waren voor hun eigen klanten, maar ze zijn alleen beter voor hun eigen portemonnee! Ik heb Youp van het Hek er een mailtje over gestuurd, hopende dat hij weer een collum schrijft in het NRC over de klantonvriendelijkheid bij T-Mobile!

Stravinski 04-11-10 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gfurnee (Bericht 595923)
Het verhogen van de prijzen is de reden geweest dat ik naar Vodafone ga. Ik vind het niet normaal dat ze de prijs met ruim 66% verhogen omdat ze goedkoop waren vergeleken met de andere aanbieders! Moets nou in plaats van 89 euro 149 euro voor betalen! Ze zeiden altijd dat ze beter waren voor hun eigen klanten, maar ze zijn alleen beter voor hun eigen portemonnee! Ik heb Youp van het Hek er een mailtje over gestuurd, hopende dat hij weer een collum schrijft in het NRC over de klantonvriendelijkheid bij T-Mobile!

ja, ik geef je geen ongelijk... maar gezien ik geen datalimiet wil hebben "moet" ik bij t-mobile gaan...
verder mag je een update hier plaatsen als dat bericht daadwerkelijk in de NRC verschijnt, dan ben ik benieuwd wat er staat ;)

Mvg strav

lazbahadir 05-11-10 01:38

In het kort: IK HEB HEM..!!!

In het lang:

Afgelopen maandag kreeg ik om 17:00 een sms; Goedendag, Uw I-Phone 4 is bij ons binnen en kan worden opgehaald. Vergeet niet uw afhaalbewijs mee te nemen. Mvg, T-Mobile Shop Spuistraat DH.

Ten eerste was ik heel erg blij natuurlijk omdat hij binnen was

Ten tweede heb ik staan vloeken omdat ze pas om 5 uur een sms sturen terwijl de winkel over een uurtje dicht gaat. Dus als een mongool gaan racen naar de T-Mobile shop (spitsuur natuurlijk) maar goed uiteindelijk gehaald.. Eenmaal in de winkel de procedure opgestart..

De medewerker moest naar het hoofdkantoor bellen voor toestemming ofzoiets omdat het over een early renewal gaat. Hangt hij op en zegt hij dat er een probleempje is..

Hij: Had u ook een telefonische bestelling gedaan meneer?
Ik: Ja dat klopt, ik had de iphone eerst telefonisch besteld maar daarna ook weer geannuleerd omdat de wachttijd via de T-Mobile shop 2 tot 4 weken eerder was.
Hij: Dan is er toch niet iets goed gegaan, U moet eerst naar de klantenservice bellen en de telefonische bestelling goed annuleren en daarna kan u deze bestelling meenemen.

Ik staan vloeken omdat ik 2 keer naar de klantenservice had gebeld om te vragen of de telefonische bestelling geannuleerd was terwijl het dus uiteindelijk niet zo was. Maargoed ik dus bellen naar de klantenservice (ondertussen word ik uit de T-Mobile shop gegooit omdat het sluitingstijd is) 10 keer mijn verhaal verteld daarna een half uurtje in de wacht. Vraagt de medewerker van de klantenservice:

Meneer mag ik een medewerker van de T-Mobile shop. Ik helemaal boos en vertellen dat ik net eruit word gegooit omdat het sluitingstijd is, nog een half uurtje in de wacht.... Krijg ik de medewerker terug en zegt ze:

Meneer ik word ook van het ene naar de ander gestuurd. Ik bel u morgen hierover terug...

Zwaar teleurgesteld naar huis gegaan om te wachten op het telefoontje...

Dinsdag ochtend werd ik dus gebeld; Meneer ik heb het doorgezet naar de technische afdeling en die gaan uw bestelling annuleren
Ik: gaat dat deze ochtend nog lukken zodat ik mijn iphone nog kan ophalen vandaag
Zij: Uhm meneer ik denk dat het deze week niet gaat lukken

Ik grommen aan de telefoon maarja so be it.
Zij: Zodra het is geannuleerd belt mijn collega of ik u op, om u op de hoogte te stellen

Vandaag, dus donderdag, nog geen telefoontje gehad maar toch een wanhoops telefoontje naar de klantenservice om te kijken of hij geannuleerd is en wat bleek dat was zo! Gevraagd of hij dat zeker wist en of hij dat ook bij de technische afdeling kan navragen. Hij is zeker geannuleerd meneer was het antwoord

Dus gelijk weer naar de T-Mobile shop en heb hem eindelijk nu in me handen.


Amen

bengek 10-11-10 14:24

Maar wel voor de oude prijs?!

lazbahadir 11-11-10 22:55

Eerst kreeg ik te horen:

Hij: Dat wordt dan nog 100 euro bijbetalen meneer..
Ik: Pardon..? De afspraak was toch echt dat ik hem voor de oude prijs kreeg
Hij met een raar gezicht overleggen met zijn collega, komt hij terug.
Hij: Dat word dan nog 40 euro meneer... (50 euro was al betaald als borg)

Dus de oude prijs..

:o

bengek 16-11-10 02:17

OK dus je moet er elke keer echt om 'vechten'

Melly 20-11-10 23:26

Ik heb mij iPhone4 begin oktober besteld, afgelopen donderdag lag hij klaar in de winkel en ik heb de oude prijs betaald. Er werd gezegd daar, voor 22 oktober besteld, dan geldt de oude prijs.

Hanzup 21-11-10 13:34

Bij mij werd er niets verteld of gevraagd, heb gewoon de oude prijs betaald. Ook besteld in de "oude prijs tijd". Dat was bij de T-mobile shop in Hilversum.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:55.