Inflatiecorrectie, ontbinding
Ik heb van T-Mobile vernomen dat de inflatiecorrectie ook van toepassing is op de al lopende abonnementen.
Is dit reden tot ontbinding? |
Ja, als zij de prijs cq. voorwaarden veranderen mag jij opzeggen.
|
Citaat:
|
Via Twitter;
https://twitter.com/tmobile_webcare/status/11693820630540288 |
Inflatiecorrectie is geen prijsverhoging. Helaas..
|
Citaat:
T-Mobile geeft in de FAQ aan dat het wel een prijsverhoging is. http://www.t-mobile.nl/service-en-co...latiecorrectie |
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is veel jurispridentie over dit soort zaken maar een minimale prijsverhoging, gelijk aan de inflatie (ong 2%) is geen reden tot ontbinding van het contract. Zoals ik het lees geldt het waarschijnlijk alleen voor nieuw af te sluiten contracten.
|
Ik lees ook dat dit ook voor bestaande klanten geld. Kan dit zomaar? Lijkt mij niet mogen toch?
|
Citaat:
|
Citaat:
https://twitter.com/tmobile_webcare/...93820630540288 |
Als het allemaal waar is en je gaat zeg maar 2% omhoog betekend het dat ik ipv €29,95 ongeveer €30,55 ga betalen voor mijn i150 abo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hier ook een stukje over inflatie verhoging bij t-mobile echter word hierin niks gezegd over nieuwe of bestaande klanten.
T-Mobile past abonnementen aan - RTL Z Kan in de algemene voorwaarden die ik bij mijn abo kreeg niets vinden over inflatie verhoging. |
Citaat:
ConsuWijzer - Prijsverhogingen van abonnementen (en zo'n twitter bericht voldoet dan niet) |
Dat begrijp ik, maar wat als zij dit niet doen en enkel alleen zoals hierboven aangegeven via rtl Z?
verder staat er nergens iets vermeld op hun site. |
Citaat:
Laat de ondernemer u niet weten dat de prijs wijzigt? Dan kunt u eisen dat u de oude prijs betaald. (inclusief hun spelfout) |
Rechtstreeks van Consuwijzer.nl:
"Uw aanbieder van telefonie, internet of televisie mag niet zomaar de algemene voorwaarden of prijzen van een abonnement veranderen. Hij moet u eerst precies vertellen wat hij wil gaan veranderen. Dat moet hij minimaal vier weken van tevoren aan u laten weten. Als een wijziging voor u als consument nadelig is - op welk punt dan ook -, mag u zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen." |
Het tweede stukje van die link is mogelijk ook interessant...
Is de verandering nadelig voor u als consument? Dan mag u het abonnement direct gratis opzeggen. Daar moet uw aanbieder aan meewerken. Doet uw aanbieder hier moeilijk over? Zegt hij bijvoorbeeld dat u moet betalen voor het opzeggen? Of zegt hij dat u uw telefoon weer moet inleveren? Neem dan contact op met ConsuWijzer. Uit reacties in andere topics van mensen die hun T-Mobile contract (om andere redenen) ontbonden maak ik op dat T-Mobile vaak eist dat je jouw iPhone inlevert... Dat zouden ze in dit geval ook wel eens kunnen doen (mocht het zover komen). |
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze een inflatie correctie gaan invoeren voor lopende contracten. Daar zouden ze zich flink mee in de vingers snijden.
|
Citaat:
Ik kreeg net antwoord van webcare via twitter en die zei dat het alleen geld als ik over zou stappen naar het nieuwe relaxed. Dit antwoord spreekt dus het vorige eerder gepost in dit topic tegen. |
Tot mijn verbazing staat het recht op inflatiecorrectie niet in hun algemene voorwaarden. waar het op neer komt is het volgenden:
voor nieuwe contracten wordt dit opgenomen, zodat ze in de toekomst de prijzen gelijk aan de inflatie kunnen laten stijgen. voor huidige contracten verandert er waarschijnlijk niets, tot een verlengingen oid. Dan ga je akkoord met de nieuwe voorwaarden. Passen ze tussentijds de voorwaarden aan door dit toe te voegen én uit te voeren, dan heb jij het recht de oude (huidige) prijs te blijven betalen. Ontbinden is geen optie, dat is namelijk onredelijk. |
Ik kreeg zojuist via twitter antwoord op mijn vraag of het klopt dat de inflatie verhoging niet geld voor de al lopende abo's.
Ik kreeg dus het volgende antwoord. @DaveD31 Dit geldt wel voor de i-tariefplannen, hetgene wat je aangeeft is dus niet correct. Is dit in strijd met de algemene voorwaarden? Lijkt mij van wel toch? |
Je kunt uit hun antwoord niet afleiden of ze onderscheid maken tussen lopende en nieuw af te sluiten abonnementen.
(vooral omdat jij meerdere vragen stelde en zij maar 1 antwoord geven) |
Citaat:
|
Ha, ben benieuwd wat ze op deze tweet gaan antwoorden...
|
Citaat:
|
Waarschijnlijk niks!! Hahahaha weet uit ervaring dat ze met dat soort vragen gelijk geen gehoor meer geven!
:D |
Hmm alle mail adressen van hen werken ook niet meer he. Iemand toevallig een wel werkende?
Edit: Al gevonden! infopostpaid@t-mobile.nl werkt gewoon!:D |
Volgens mij blijft je abo kosten gewoon gelijk maar als je erover zit geldt die inflatiecorrectie voor de belkosten die je maakt.
|
Citaat:
Weet niet of ze dat dus gaan doen want dan is het ook een reden tot opzegging. Denk dat we het beste even af kunnen wachten want krijg van t-mobile verschillende antwoorden!:D |
|
Citaat:
T-Mobile heeft vanaf 6 december inflatiecorrectie toegevoegd aan de voorwaarden voor particuliere en zakelijke klanten die kiezen voor Relax, de i-abonnementen of Voordeelsim. Dit betekent dat T-Mobile de abonnementsprijzen één keer per jaar aanpast met het inflatiepercentage van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De algemene voorwaarden voor bestaande en nieuwe klanten wijzigen niet. Voor zakelijke klanten met Flex Zakelijk of Zakelijk Optimaal geldt geen inflatiecorrectie. Communicatie over deze wijziging T-Mobile heeft deze informatie opgenomen in de nieuwe brochures, prijslijsten, op de deskpads voor in de winkel en op de T-Mobile website: "T-Mobile zal ieder jaar in januari het maandbedrag van je abonnement aanpassen als gevolg van inflatie. T-Mobile voert geen inflatiecorrectie door als er 3 maanden of minder van je contract verstreken zijn." Voorwaarden inflatiecorrectie
|
Ja dat is vreemd. In dit geval heeft Tmobile het altijd aan de rechte eind. Maar ja het is Tmobile zwaar amateuristisch weer.
|
Is 2012 een tikfout, of duurt het echt nog ruim een jaar voor ze het eerst inflatie corrigeren?
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:26. |