iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Inflatiecorrectie, ontbinding (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/79378-inflatiecorrectie-ontbinding.html)

misterxx2 06-12-10 10:37

Inflatiecorrectie, ontbinding
 
Ik heb van T-Mobile vernomen dat de inflatiecorrectie ook van toepassing is op de al lopende abonnementen.
Is dit reden tot ontbinding?

Hanzup 06-12-10 10:52

Ja, als zij de prijs cq. voorwaarden veranderen mag jij opzeggen.

wouter1981 06-12-10 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door misterxx2 (Bericht 611152)
Ik heb van T-Mobile vernomen dat de inflatiecorrectie ook van toepassing is op de al lopende abonnementen.
Is dit reden tot ontbinding?

Hoe heb je dit vernomen? Want ik kan alleen vinden dat het op nieuwe abonnementen van toepassing is.

misterxx2 06-12-10 11:39

Via Twitter;

https://twitter.com/tmobile_webcare/status/11693820630540288

cubesten 06-12-10 11:54

Inflatiecorrectie is geen prijsverhoging. Helaas..

wouter1981 06-12-10 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cubesten (Bericht 611180)
Inflatiecorrectie is geen prijsverhoging. Helaas..

Wat houdt deze inflatiecorrectie dan wel in, in de praktijk?

T-Mobile geeft in de FAQ aan dat het wel een prijsverhoging is. http://www.t-mobile.nl/service-en-co...latiecorrectie

Hanzup 07-12-10 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cubesten (Bericht 611180)
Inflatiecorrectie is geen prijsverhoging. Helaas..

Als de prijs omhoog gaat is het een prijsverhoging, hoe je het verder noemt is niet boeiend. Als T-mobile de prijs verhoogd tijdens een lopend contract dan kan je ontbinden!

Hanzup 07-12-10 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door misterxx2 (Bericht 611175)

Hier staat alleen dat het voor alle abonnementen geldt, maar ik ga er toch echt vanuit dat het niet voor de lopende abo's geldt!

cubesten 07-12-10 14:45

Er is veel jurispridentie over dit soort zaken maar een minimale prijsverhoging, gelijk aan de inflatie (ong 2%) is geen reden tot ontbinding van het contract. Zoals ik het lees geldt het waarschijnlijk alleen voor nieuw af te sluiten contracten.

DaveD30 10-12-10 09:57

Ik lees ook dat dit ook voor bestaande klanten geld. Kan dit zomaar? Lijkt mij niet mogen toch?

XIII 10-12-10 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 (Bericht 612961)
Ik lees ook dat dit ook voor bestaande klanten geld.

Waar lees je dat?

DaveD30 10-12-10 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 612967)
Waar lees je dat?

In de eerder geposte twitterlink van hierboven!


https://twitter.com/tmobile_webcare/...93820630540288

DaveD30 10-12-10 10:30

Als het allemaal waar is en je gaat zeg maar 2% omhoog betekend het dat ik ipv €29,95 ongeveer €30,55 ga betalen voor mijn i150 abo.

XIII 10-12-10 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 (Bericht 612973)
In de eerder geposte twitterlink van hierboven

Een @-reply op twitter naar een specifieke gebruiker lijkt mij bepaald geen officiële communicatie...

DaveD30 10-12-10 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 612976)
Een @-reply op twitter naar een specifieke gebruiker lijkt mij bepaald geen officiële communicatie...

Dat niet maar is wel een officieel antwoord van een t-mobile medewerker naar een klant

DaveD30 10-12-10 10:41

Hier ook een stukje over inflatie verhoging bij t-mobile echter word hierin niks gezegd over nieuwe of bestaande klanten.
T-Mobile past abonnementen aan - RTL Z

Kan in de algemene voorwaarden die ik bij mijn abo kreeg niets vinden over inflatie verhoging.

XIII 10-12-10 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30
Dat niet maar is wel een officieel antwoord van een t-mobile medewerker naar een klant

Zal best, maar T-Mobile moet het mij, jou en alle andere klanten vooraf laten weten:

ConsuWijzer - Prijsverhogingen van abonnementen

(en zo'n twitter bericht voldoet dan niet)

DaveD30 10-12-10 10:49

Dat begrijp ik, maar wat als zij dit niet doen en enkel alleen zoals hierboven aangegeven via rtl Z?
verder staat er nergens iets vermeld op hun site.

XIII 10-12-10 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 (Bericht 612982)
Dat begrijp ik, maar wat als zij dit niet doen en enkel alleen zoals hierboven aangegeven via rtl Z?

Dat staat letterlijk in mijn link:

Laat de ondernemer u niet weten dat de prijs wijzigt? Dan kunt u eisen dat u de oude prijs betaald.

(inclusief hun spelfout)

wouter1981 10-12-10 11:30

Rechtstreeks van Consuwijzer.nl:

"Uw aanbieder van telefonie, internet of televisie mag niet zomaar de algemene voorwaarden of prijzen van een abonnement veranderen. Hij moet u eerst precies vertellen wat hij wil gaan veranderen. Dat moet hij minimaal vier weken van tevoren aan u laten weten. Als een wijziging voor u als consument nadelig is - op welk punt dan ook -, mag u zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen."

XIII 10-12-10 12:13

Het tweede stukje van die link is mogelijk ook interessant...

Is de verandering nadelig voor u als consument? Dan mag u het abonnement direct gratis opzeggen. Daar moet uw aanbieder aan meewerken. Doet uw aanbieder hier moeilijk over? Zegt hij bijvoorbeeld dat u moet betalen voor het opzeggen? Of zegt hij dat u uw telefoon weer moet inleveren? Neem dan contact op met ConsuWijzer.

Uit reacties in andere topics van mensen die hun T-Mobile contract (om andere redenen) ontbonden maak ik op dat T-Mobile vaak eist dat je jouw iPhone inlevert...

Dat zouden ze in dit geval ook wel eens kunnen doen (mocht het zover komen).

wouter1981 10-12-10 13:30

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze een inflatie correctie gaan invoeren voor lopende contracten. Daar zouden ze zich flink mee in de vingers snijden.

DaveD30 10-12-10 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 613050)
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze een inflatie correctie gaan invoeren voor lopende contracten. Daar zouden ze zich flink mee in de vingers snijden.

Inderdaad!
Ik kreeg net antwoord van webcare via twitter en die zei dat het alleen geld als ik over zou stappen naar het nieuwe relaxed.
Dit antwoord spreekt dus het vorige eerder gepost in dit topic tegen.

cubesten 10-12-10 14:22

Tot mijn verbazing staat het recht op inflatiecorrectie niet in hun algemene voorwaarden. waar het op neer komt is het volgenden:
voor nieuwe contracten wordt dit opgenomen, zodat ze in de toekomst de prijzen gelijk aan de inflatie kunnen laten stijgen.
voor huidige contracten verandert er waarschijnlijk niets, tot een verlengingen oid. Dan ga je akkoord met de nieuwe voorwaarden.
Passen ze tussentijds de voorwaarden aan door dit toe te voegen én uit te voeren, dan heb jij het recht de oude (huidige) prijs te blijven betalen. Ontbinden is geen optie, dat is namelijk onredelijk.

DaveD30 13-12-10 15:33

Ik kreeg zojuist via twitter antwoord op mijn vraag of het klopt dat de inflatie verhoging niet geld voor de al lopende abo's.
Ik kreeg dus het volgende antwoord.


@DaveD31 Dit geldt wel voor de i-tariefplannen, hetgene wat je aangeeft is dus niet correct.

Is dit in strijd met de algemene voorwaarden? Lijkt mij van wel toch?

XIII 13-12-10 15:48

Je kunt uit hun antwoord niet afleiden of ze onderscheid maken tussen lopende en nieuw af te sluiten abonnementen.

(vooral omdat jij meerdere vragen stelde en zij maar 1 antwoord geven)

DaveD30 13-12-10 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 614409)
Je kunt uit hun antwoord niet afleiden of ze onderscheid maken tussen lopende en nieuw af te sluiten abonnementen.

(vooral omdat jij meerdere vragen stelde en zij maar 1 antwoord geven)

Het was antwoord op maar 1 vraag die ik stelde en dat is of het ook voor iphone abo's gelde die al lopen.

XIII 13-12-10 16:13

Ha, ben benieuwd wat ze op deze tweet gaan antwoorden...

iWiefring 13-12-10 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 614420)
Ha, ben benieuwd wat ze op deze tweet gaan antwoorden...

Geniaal, maar ik denk dat ze niet eens de moeite doen om daarop te antwoorden omdat ze zich dan alleen maar erger in de vingers snijden.

DaveD30 13-12-10 16:22

Waarschijnlijk niks!! Hahahaha weet uit ervaring dat ze met dat soort vragen gelijk geen gehoor meer geven!
:D

DaveD30 13-12-10 16:29

Hmm alle mail adressen van hen werken ook niet meer he. Iemand toevallig een wel werkende?
Edit: Al gevonden! infopostpaid@t-mobile.nl werkt gewoon!:D

nebilem 17-12-10 15:23

Volgens mij blijft je abo kosten gewoon gelijk maar als je erover zit geldt die inflatiecorrectie voor de belkosten die je maakt.

DaveD30 17-12-10 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nebilem (Bericht 615940)
Volgens mij blijft je abo kosten gewoon gelijk maar als je erover zit geldt die inflatiecorrectie voor de belkosten die je maakt.

Dat zou dan ook dus een nadelige verhoging zijn voor de bestaande abo's.
Weet niet of ze dat dus gaan doen want dan is het ook een reden tot opzegging. Denk dat we het beste even af kunnen wachten want krijg van t-mobile verschillende antwoorden!:D

nebilem 20-12-10 11:06

Lees dit door:

Inflatiecorrectie bij T-Mobile

DaveD30 20-12-10 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nebilem (Bericht 616878)


T-Mobile heeft vanaf 6 december inflatiecorrectie toegevoegd aan de voorwaarden voor particuliere en zakelijke klanten die kiezen voor Relax, de i-abonnementen of Voordeelsim. Dit betekent dat T-Mobile de abonnementsprijzen één keer per jaar aanpast met het inflatiepercentage van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De algemene voorwaarden voor bestaande en nieuwe klanten wijzigen niet. Voor zakelijke klanten met Flex Zakelijk of Zakelijk Optimaal geldt geen inflatiecorrectie.

Communicatie over deze wijziging

T-Mobile heeft deze informatie opgenomen in de nieuwe brochures, prijslijsten, op de deskpads voor in de winkel en op de T-Mobile website: "T-Mobile zal ieder jaar in januari het maandbedrag van je abonnement aanpassen als gevolg van inflatie. T-Mobile voert geen inflatiecorrectie door als er 3 maanden of minder van je contract verstreken zijn."

Voorwaarden inflatiecorrectie
  • Met ingang van 6 december geldt inflatiecorrectie bij nieuwe aansluitingen of contractvernieuwingen met het vernieuwde Relax, de i-abonnementen en Voordeelsim.
  • Vanaf januari 2012 zal de eerste inflatiecorrectie worden toegepast en daarna ieder jaar in januari.
  • De klant heeft na 6 december 2010 zijn contract afgesloten of is na deze datum overgestapt.
  • Het lopende contract is langer dan 3 maanden actief op het moment van de inflatiecorrectie.
  • Inflatiecorrectie geldt voor de maandelijkse kosten, niet bij Voordeelbundels of buiten de bundel tarieven.
  • Promoties en kortingsacties blijven gelijk en worden niet aangepast na inflatiecorrectie.
  • Er is geen opzegrecht door inflatiecorrectie. Dit wordt genoemd in de prijslijst en is daarom onderdeel van de overeenkomst waar de klant mee akkoord gaat als hij zijn contract afsluit.
  • Het inflatiepercentage zal een maand vooraf via de factuur aan de klant worden gecommuniceerd.
En dan snap ik dus niet de met rood bedrukte tekst want dat is in strijd met elkaar of lees ik het verkeerd?

nebilem 20-12-10 15:35

Ja dat is vreemd. In dit geval heeft Tmobile het altijd aan de rechte eind. Maar ja het is Tmobile zwaar amateuristisch weer.

XIII 20-12-10 16:00

Is 2012 een tikfout, of duurt het echt nog ruim een jaar voor ze het eerst inflatie corrigeren?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:26.