iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   WEETJE: Alle T-mobile iPhone 3G(s) en 4 nu GRATIS Simlockvrij (officieel) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/82488-weetje-alle-t-mobile-iphone-3g-s-4-gratis-simlockvrij-officieel.html)

a.onderwater 18-01-11 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kronk (Bericht 629552)
Ik heb ook een 3GS van T-mobile Duitsland en bij mij werkt het ook niet. Als ik via de website van T-mobile Duitsland een sim-unlock aanvraag doe (met mijn imei nummer), krijg ik de melding te zien dat dat pas kan na 12 juni 2011. T-Mobile Duitsland heeft gewoon deze actie niet. Kijk anders even wat het bij jou is via deze link: https://t-mobile-simlockportal.arvat...silo/Home.aspx. Grote kans dat het na die datum wel werkt (mits je het aanvraagt via de website).

Bedankt! ben gelijk ook wezen kijken, moet ook wachten tot juni:(

--koen-- 18-01-11 11:51

Hallo allemaal,

Ik heb mijn Iphone op 4.2.1 weer werkend gekregen door een Ipad versie te installeren. De bijbehorende problemen (geen GPS, Batterij snel leeg) heb ik erbij gekregen.

Heeft het voor mij zin om nu mijn iphone officieel simlock vrij te krijgen? Gezien ik (waarschijnlijk) nooit van die Ipad versie af kan..

lbroek1 18-01-11 13:28

@ --koen--
(Onder je naam staat nog 4.1.)
Ik heb ook 4.2.1, uiteraard met BB 6.15.00 en ben afhankelijk van de unlock.
Zou ook wel is willen weten of dit nog nut heeft. Is wss toch handiger maar wekt dit 100% zeker?

brian0404 18-01-11 14:42

Zojuist contact gehad met T-Mobile. Afgelopen week hebben wij zakelijk 2 iphones 4 geleverd gekregen. 1 was reeds simlock vrij maar de andere nog niet. Geprobeerd via de beschreven procedure simlockvrij te maken, maar tevergeefs.
Nu gaf de medewerker aan dat ze bij T-Mobile nog bezig zijn met de hele procedure om alles Iphones simlockvrij te maken en dat dat per 01-02 rond moet zijn. Het kan dus zijn dat het Imeinummer nog niet door T-Mobile geregistreerd was om simlockvrij te maken.
Ik heb het Imeinummer opgegeven en met een half uurtje zou het wel moeten lukken.

Ik ga het zo nog een keer proberen. Op hoop van zegen

Sandur 18-01-11 14:43

Ik had ook gebeld, en de mevrouw aan de telefoon zei dat ik een email zou krijgen met een unlock code. Maar dat was al ruim een uur geleden, maar nog steeds geen email :o!

stefaaaan 18-01-11 15:26

Wat als ik een iphone 3gs heb, jailbreak en unlock via ultrasn0w (werkt gewoon). ik heb procedure gevolgd maar komt geen melding?

Ik kan t-mobile klantenservice niet bellen want dan vragen ze je t-mobile mobiele telefoonnummer en ik heb deze telefoon op internet gekocht en heb zijn telefoonnummer niet meer. Wat moet ik doen? Ultrasn0w eraf gooien en dan opnieuw proberen of wat?

Alvast bedankt

Yzord 18-01-11 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sandur (Bericht 629638)
Ik had ook gebeld, en de mevrouw aan de telefoon zei dat ik een email zou krijgen met een unlock code. Maar dat was al ruim een uur geleden, maar nog steeds geen email :o!

Je krijgt geen unlockcode. Gewoon telefoon aan iTunes hangen en procedure volgen die in dit topic staat.

Mijn is ook gelukt. iPhone4 met 4.1 jailbreak. uitgeleverd in aug 2010.

stefaaaan 18-01-11 15:36

ik ben geen t-mobile klant dus ik krijg niemand aan de lijn omdat ik t-mobile telnr niet weet wat bij mijn iphone hoort. moet ik ultrans0w eerst verwijderen fwat?

Sandur 18-01-11 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 629684)
Je krijgt geen unlockcode. Gewoon telefoon aan iTunes hangen en procedure volgen die in dit topic staat.

Mijn is ook gelukt. iPhone4 met 4.1 jailbreak. uitgeleverd in aug 2010.

Het is inmiddels gelukt :)!
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stefaaaan (Bericht 629685)
ik ben geen t-mobile klant dus ik krijg niemand aan de lijn omdat ik t-mobile telnr niet weet wat bij mijn iphone hoort. moet ik ultrans0w eerst verwijderen fwat?

Wat ik heb gedaan; Tmobile prepaid kaartje kopen voor 10 euro, die erin doen even klantenservice bellen > Je IMEI + nummer van tmobile doorgeven, eventjes wachten en dan de procedure volgen die in de beginpost staat.

Merkk 18-01-11 16:35

Na een paar keer dit geprobeerd te hebben weet ik het nu echt niet meer. Zie je iets op je telefoon/itunes dat hij bezig is? Heb Tmobile al gebeld en het imei nummer doorgegeven, maar krijg tog geen bericht in itunes.. Help?!

Squirrel61 18-01-11 17:09

Voor de statistieken: ik heb mijn iPhone 4 zojuist geunlocked volgens methode 2. Het toestel heeft iOS 4.2.1 met de bijbehorende baseband en had een tethered jailbreak op het moment van unlocken. Alles werkte zoals beschreven. Geen half uur wachten, gewoon kaartje wisselen, ontkoppelen/aankoppelen, iTunes scherm, nog eens ontkoppelen/aankoppelen, providerinstellingen downloaden, klaar! Helaas hebben ze niet gelijk tethering weer geactiveerd...

Bedankt voor de tip heren! Ik had het al eerder willen proberen, maar had geen tijd om een niet T-mobile SIM op maat te knippen. Bleek dat ik er nog een had liggen van Vodafone (overigens al een half jaar verlopen maar unlocken werkte toch), helemaal vergeten...

radjinder 18-01-11 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LeNick (Bericht 629317)
Dank. Ik zie dat ik het geinstalleerd had. Ga het zo verwijderen en proberen. De reden dat ik een beetje bang ben om te proberen is dat ik afhankelijk ben van m'n unlock en geen T-Mobile klant dus als het fout zou gaan...



Nice, niks van herstellen gedaan?


Nee niets van herstellen. wel even een backup gemaakt

omehar 18-01-11 20:12

Hoera gelukt!

Wat ik gedaan heb:
- T-mobile opgebeld met een recent gekocht prepaid kaartje.
- telnr en emei doorgegeven.
- simkaart van andere provider er in
- Telefoon uitgezet en weer aan
- Aan itunes gehangen
- In itunes zie je dan groot íphone' staan, iphone zelf is zwart na het kort verschijnen van 'connect to itunes' logo.
- half uur wachten (dit kan volgens mij ook korter)
- iphone kabel los en weer vast maken aan itunes
- Melding 'gefeliciteerd uw iphone is unlocked'

In principe staan de stappen al duidelijk beschreven in dit topic.
Behalve dat je iphone scherm zwart wordt bij 1ste keer aansluiten en in itunes slechts de melding staat 'iphone' (Tenminste bij mij wel!) Nu moet je wachten (30min) en dat duurt lang als je niet 100% zeker bent dat het goed gaat....
Daarna kabel los en weer vast maken en klaar!

Nooit meer unlock gezeur!!!:)
Oh ja. Mijn iphone is jailbroken op 4.0.1 en werkt nog.
Voordat je gaat unlocken eerst ultrasnow verwijderen.

raCer- 18-01-11 23:24

hier met 3gs 16gb 4.1 naar herstel 4.2.1
Voor mij helaas niet gelukt bij herstellen. ik denk dat ik t-mobile moet bellen voor een unlock handeling bij apple. Is er ook iemand die niet gelukt is op 3gs?

zonet t-mobile gebeld. 15 min is mijn iphone unlock :D

bbouwhuis 19-01-11 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raCer- (Bericht 629963)
hier met 3gs 16gb 4.1 naar herstel 4.2.1
Voor mij helaas niet gelukt bij herstellen. ik denk dat ik t-mobile moet bellen voor een unlock handeling bij apple. Is er ook iemand die niet gelukt is op 3gs?

bij mij is het niet gelukt maar kwam er achter dat mijn iphone waarchijnlijk duits is.

iWiefring 19-01-11 09:49

Kun je toch zien aan het serie-nummer ofzo waar dat hij vandaan komt?

bbouwhuis 19-01-11 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 630047)
Kun je toch zien aan het serie-nummer ofzo waar dat hij vandaan komt?

de mc139DN die ik heb zijn volgens mij in .it .de en .nl uitgebracht.

raCer- 19-01-11 12:43

Ik heb ook MC140DN, volgens mij Duitsland\Nederland

willy666 19-01-11 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stefaaaan (Bericht 629685)
ik ben geen t-mobile klant dus ik krijg niemand aan de lijn omdat ik t-mobile telnr niet weet wat bij mijn iphone hoort. moet ik ultrans0w eerst verwijderen fwat?

ik was ook geen tmobile klant, maar heb gewoon het tmobile telefoonnummer van mijn zoon opggeven [ prepaid ],en gezegd dat ik dat nummer in mijn iphone heb zitten
mijn iphone4 had firmware 4.0.1 met een softwarematige unlock [ jailbreak ],ik heb wel eerst moeten updaten naar 4.2.1 om het in itunes voor elkaar te krijgen om hem te unlocken
dus ik denk dat je de jailbreak of ultrasn0w er eerst af moet gooien, wil je hem officieel unlocken
hier is het 100% gelukt !!
mijn andere iphone4 heb ik helaas vorige maand laten unlocken bij ''delocker'', toch zonde van mijn 85 euro

gr willy

LeNick 19-01-11 16:30

Hij hangt bij mij nu aan iTunes.. Al zo'n kleine 10 min.. Lees vooral verhalen over na 5 min, maar hebben sommige ook langer dan dat moeten wachten?

edit: jeeeuuhh simlockvrij :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:50.