iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Tethering en t-mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/88657-tethering-t-mobile.html)

Mark1972 08-04-11 13:36

Tethering en t-mobile
 
Is tethering toegestaan door t-mobile?
Als ik daar gebruik van maak, kan t-mobile ingrijpen?

XIII 08-04-11 13:47

Nee, ja.

"Tethering zal voorlopig nog niet beschikbaar zijn. De combinatie van de iPhone en de bijbehorende prijsplannen is alleen bedoeld voor internetgebruik op het mobiele toestel. Wil je mobiel internetten op je laptop, dan hebben we daar aparte laptopabonnementen voor.

Op dit moment kijken naar welke aanpassingen er nodig zijn om dit in de toekomst wel mogelijk te maken. We willen er zeker van zijn dat je huidige ervaring met mobiel internet niet minder wordt. Daarnaast willen we de iPhone voor iedereen toegankelijk houden. Dat is ook de reden waarom de iPhone-abonnementen zo scherp geprijst zijn. Voor het gebruik van de iPhone als modem zullen we daarom extra kosten in rekening gaan brengen."


Bron: De veelgestelde vragen met antwoord over iPhone 4 - T-Mobile

remundo7000 08-04-11 14:43

In de USA schijnt AT&T te kunnen detecteren als je tethering gebruikt, en ook wat voor toestel je gebruikt: UPDATED: AT&T cracking down on jailbroken MyWi users? | TiPb

Ik weet niet of T-Mobile dat hier in Nederland gaat doen, Europese telecomproviders zijn niet zo klantvijandig als Amerikaanse.

leontjuh1 08-04-11 15:10

In Nederland is het over het algemeen zo dat de providers pas ingrijpen als ze zien dat je substantieel meer verbruikt dan de gemiddelde gebruiker. Zit je bij T-Mobile en heb je nog een oud abonnement, dan zullen ze waarschijnlijk pas opkijken als je meerdere gigabytes per maand gaat gebruiken. Heb je een nieuw T-Mobile abonnement met de 1GB datalimiet, dan denk ik niet dat T-Mobile heel moeilijk zal doen gezien je dan toch na 1GB wordt teruggeschroefd naar 64kbps. Bij Vodafone hoor ik heel verschillende verhalen; sommige gebruikers worden al afgesloten na 250MB (normaal) verbruik en anderen pas na verschillende GB's.
Wat betreft de vraag of het ook officieel mag; bij de meeste providers uiteraard niet, want dat zou klantvriendelijk zijn :P

020 08-04-11 16:53

Nou, ik heb via jailbreak een handig programma gevonden! Hij heet Tetherme

Guest-20180925190238 08-04-11 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 020 (Bericht 661819)
Nou, ik heb via jailbreak een handig programma gevonden! Hij heet Tetherme

Tis nie waar hé :confused: Nog nooit van gehoord :d

Daniel225 22-04-11 19:25

mywi
 
Ik heb daar voor nog een handiger programma gevonden, het heet Mywi 4 en het is wel waar. :)

Gadget700 05-05-11 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 661748)
Nee, ja.

"Tethering zal voorlopig nog niet beschikbaar zijn. De combinatie van de iPhone en de bijbehorende prijsplannen is alleen bedoeld voor internetgebruik op het mobiele toestel. Wil je mobiel internetten op je laptop, dan hebben we daar aparte laptopabonnementen voor.

Op dit moment kijken naar welke aanpassingen er nodig zijn om dit in de toekomst wel mogelijk te maken. We willen er zeker van zijn dat je huidige ervaring met mobiel internet niet minder wordt. Daarnaast willen we de iPhone voor iedereen toegankelijk houden. Dat is ook de reden waarom de iPhone-abonnementen zo scherp geprijst zijn. Voor het gebruik van de iPhone als modem zullen we daarom extra kosten in rekening gaan brengen."


Bron: De veelgestelde vragen met antwoord over iPhone 4 - T-Mobile

Hoezo zijn de abo's scherp geprijst; bij alle providers is de prijs nagenoeg hetzelfde, alleen is bij andere providers de internetsnelheid veel hoger; wanneer doet t-mobile daar iets aan?

iDavid 08-05-11 14:06

TetherMe zorgt er voor dat de ingebouwde tether functie die t-mobile uit heeft laten zetten weer bruikbaar is.

Ik gebruik nu ook TetherMe, zal ik daar geen extra kosten door krijgen? iemand?

ballegooier 08-05-11 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iDavid (Bericht 671634)
...
Ik gebruik nu ook TetherMe, zal ik daar geen extra kosten door krijgen? iemand?

Nee, er zijn nog geen gevallen bekend van mensen die daar extra kosten door kregen...

iDavid 08-05-11 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 671644)
Nee, er zijn nog geen gevallen bekend van mensen die daar extra kosten door kregen...

Ok. Dat scheelt.. ik verbaas me echter wel over de enorme snelheid die ik haal.. Pagina's worden echt in 2sec weergegeven! Streetview werkt zelfs snel.

Vreemd, want Google maps is vaak tergend traag op mijn iPhone!

absrnd 08-05-11 16:23

Zover als bekend is kunnen zie hier, en in de USA niet zien of je aan het Tetheren bent.
AT&T gaat of op het data gebruik, als je opeens veel meer data vebruikt krijg je al een mailtje met bedreigingen dat je een extra data abbo af moet sluiten.

ze geven zelf to dat het willekeurig verzonden wordt, en sommige gebruikers zonder tethering te gebruiken ook zo'n mail krijgen.

je kan met vele brouwser je voor doen als iPhone safari, dat maakt het nog moeilijker voor de telco's

ik denk dat het altijd een kat en muis spel zal blijven :)

iDavid 08-05-11 16:35

Ze kunnen het toch wel zien aan het MAC adres of het een iPhone betreft of een ander apparaat?

absrnd 08-05-11 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iDavid (Bericht 671705)
Ze kunnen het toch wel zien aan het MAC adres of het een iPhone betreft of een ander apparaat?

ja, het MAC adres is dan toch van de iPhone !

iDavid 08-05-11 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door absrnd (Bericht 671728)
ja, het MAC adres is dan toch van de iPhone !

Hahaha ja natuurlijk. STOM. :rolleyes:

thewvl 19-05-11 16:55

domme vraag, maar ik heb tetherme gedownload en nu? wat moet ik nu doen ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:26.