iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-Mobile fopt klanten ? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/89484-t-mobile-fopt-klanten.html)

absrnd 19-04-11 08:36

T-Mobile fopt klanten ?
 
Ik heb al maanden problemen met mijn verbinding, diverse malen contact gehad met de helpdesk van T-Mobile, maar ze durven geen zinnig woord geven,
en na diverse tests blijkt dat ondanks dat de iPhone volle 3G verbinding aangeeft, er in werkelijkheid totaal geen verbinding is !

T-mobile geeft na een lange discussie toe dat er capaciteitsproblemen zijn, terwijl ik in het centrum van Rotterdam zit.
ik word al maanden voorgelogen dat binnen enkele weken dit opgelost zou moeten zijn.
deze storingen ontstaan te pas en te onpas, en kunnen uren duren, en ben ik zelfs telefonisch niet bereikbaar.

misschien klinkt het andere T-Mobile klanten bekend in de oren.

dit filmpje geeft een duidelijk voorbeeld van de problemen

YouTube - T-Mobile Slechte verbinding

ballegooier 19-04-11 09:21

Ook als je op gprs zit? (3G uit)

Het is idd een bekend probleem in drukke plekken in steden in de spits. Had ik ook last van toen ik nog bij t-mobile zat: volle bak 3G verbinding, maar een fotootje uploaden (best heavy - nog wat anders dan überhaupt bereikbaar zijn) ging alleen op gprs (weliswaar langzaam) want de 3G palen waren altijd 'verstopt' rond Amsterdam Centraal.

Edit: heb je filmpje bekeken, maar dat is wel ernstig. Dat is gewoon thuis neem ik aan? Heb je wel een kruistest gedaan (jouw simkaart in ander UMTS toestel, liefst ook een iPhone) ?

Guest-20180925190238 19-04-11 09:28

@absmd

Volgens jouw profiel heb je een JB. Dan investeer een paar Euris en koop in Cydia "Signal". Met deze app kan je exact zien wat er werkelijk aan de hand is en welke UMTS/HSPDA cel de problemen veroorzaakt.

Als jouw iPhone de reden van het probleem is kan je dat met "Signal" ook zien.

En wat die "streepjes" betreft, die zijn wat ze zijn "streepjes" maar geen exacte meting van de ontvangstveldsterkte. Die "streepjes" worden berekend en het algoritme omdat te berekenen is in elk telefoonmerk anders, ja zelfs in elke versie van iOS (jij zit nog op iOS 4.0.1 zie ik !!!!!!!).

PS:
Ik zie dat je jouw profiel veranderd hebt ! Vergeet "Signal" dan maar want dat werkt alleen met een JB en nu heb je plotseling geen JB meer :confused:

absrnd 19-04-11 09:39

Sorry ik had mijn profiel nog niet aangepast, ik heb geen jailbreak meer.

ik heb het toestel al hersteld in iTunes, om te kijken of de jailbreak of oude firmware dit probleem veroorzaakt, maar helaas.

deze locatie is op mijn werk plek in Centrum Rotterdam, thuis is is de verbinding iets beter en geen totale uitval van de verbinding.

@ ballegooier
ik wil 3G niet uitzetten, ik betaal veel geld voor deze verbinding, en ik wil daar ook gebruik van kunnen maken

@timosha
ik weet dat de streepjes niet 100% weergeven wat precies de sterkte van het signaal is, maar een volle set streepjes en totaal geen verbinding vindt ik niet echt zuiver !
je zou op een gegeven moment verwachten dat de streepjes teruglopen naar 1 of minder.

ik heb de jailbreak tijdelijk verwijdert om zeker te zijn dat dat niet de oorzaak is van het probleem.

Guest-20180925190238 19-04-11 09:46

Als je geen JB meer hebt kan je ook een update doen naar iOS 4.3.2.

Maar ter zake: als dat probleem in het centrum van Rotterdam optreedt dan moeten er toch duizenden T-Mobile klanten last van hebben ? Ik kan mij niet voorstellen dat T-Mobile duizenden klanten in centrum Rotterdam in de kou laat zitten en al die contracten gaat ontbinden.

/offtopic/
Ik heb vorig jaar een dergelijk probleem ondervonden met een iPhone 3GS. Geen tot slechte 3G ontvangst op mijn locatie terwijl een Nokia N95 en een iPhone 4 (ook met T-Mobile abo) wel goede ontvangst hadden. iPhone opgestuurd, werd omgeruild en het probleem was opgelost.
/ontopic/

absrnd 19-04-11 10:05

Ik weet dat het niet aan het toestel ligt, er zijn tijden dat de iPhone goede verbinding heeft, en dan gaat het prima zoals het hoort.
surfen gaat snel en e-mail komt snel binnen enz..

ik zit tegenover een aantal grote bank gebouwen in het centrum, en daar zal de capaciteits-probleem wel mee te maken hebben.
maar T-Mobile zegt pas na lang doorvragen dat er op mijn locatie inderdaad problemen zijn, en komt dan weer met de smoes dat het over drie weken wel verholpen zou zijn.

ze geven aan dat er en extra antenne geplaatst gaat worden, maar als ik dan vraag wanneer, kunnen ze dat niet zeggen maar hinten ze over maanden.

ik kan mijn abbo annuleren (waar ze continue naar hinten), maar dat gaat mij geld kosten (rest van abbo) en ben ik mijn toestel kwijt :(
ik heb al redelijk wat problemen gehad doordat ik niet gebeld kan worden en geen belangrijke e-mails op tijd ontvangen.

en eigenlijk zou ik een schade vergoeding moeten krijgen van T-Mobile

absrnd 19-04-11 10:53

Ik denk dat een deel van de T-Mobile klanten niet eens doorhebben dat ze een slechte verbinding hebben, want ze zien constant de volle set bars.
en af en toe druppelt er wat data binnen, zodat het lijkt dat er niets aan de hand is.

ook nu is het weer zover :(

http://www.hooverae.com/upload/files...1/3037099.jpeg

remundo7000 19-04-11 11:07

Tot 1 januari werkte ik het centrum van Rotterdam in een hoog gebouw.
In dat gebouw had niemand goed 3G-bereik, ook KPN en Vodafone werkten daar slecht.
GPRS werkte altijd wel. Ook was er vorige zomer het bekende capaciteitsprobleem dat jij nu (al maanden? jaren?) hebt, dat is in september 2010 inderdaad opgelost.
Ik kom er nog wel eens, en nu is de 3G van T-Mobile zelfs binnen redelijk.
De klachten hielpen (daar) wel.

absrnd 19-04-11 15:31

Ik heb dit bericht ook maar op het T-Mobile forum geplaats, ik ben benieuwd of daar reactie op komt.

absrnd 20-04-11 09:39

Vanmorgen 20 April

zoals je kan zien ligt het niet aan het toestel, nu is er prima verbinding, maar naarmate de ochtend vordert zal mijn verbinding wegvallen

http://www.hooverae.com/upload/files...1/1240398.jpeg

DaveD30 20-04-11 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door absrnd (Bericht 666168)
Vanmorgen 20 April

zoals je kan zien ligt het niet aan het toestel, nu is er prima verbinding, maar naarmate de ochtend vordert zal mijn verbinding wegvallen

http://www.hooverae.com/upload/files...1/1240398.jpeg

Gewoon eisen dat ze je contract ontbinden en lekker naar voda of KPN gaan!!

absrnd 20-04-11 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 (Bericht 666172)
Gewoon eisen dat ze je contract ontbinden en lekker naar voda of KPN gaan!!

Ik zit nu al dagen te wachten tot ik telefonisch een aanbod krijg om mijn contract te ontbinden.
want ik heb geen zin om de rest van mijn contract maanden in een keer te moeten ophoesten, en ook mijn toestel kwijt te raken :(

en andere providers hebben een minder voordelig contract

leontjuh1 20-04-11 10:12

Mwah, volgens mij hebben Vodafone en KPN ook geen superverbinding in de grote steden. T-Mobile kan inderdaad flink wat verbeterd worden, maar het is niet zo erg dat ik geen 3G bereik heb in A'dam.

Wilders4ever 20-04-11 10:42

Ik heb prima ontvangst met Tmobile in Rdam centrum

Wilders4ever 20-04-11 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door absrnd (Bericht 666168)
Vanmorgen 20 April

zoals je kan zien ligt het niet aan het toestel, nu is er prima verbinding, maar naarmate de ochtend vordert zal mijn verbinding wegvallen

http://www.hooverae.com/upload/files...1/1240398.jpeg

Hier zou je ook kunnen zeggen "zoals je ziet ligt het niet aan het netwerk".

brummy 21-04-11 08:07

absrnd
even offtopic:
das een mooie hoes!
waar kan je die kopen?

ballegooier 21-04-11 08:14

Ik ben nog steeds niet overtuigd dat het niet aan je iPhone kan liggen... Je weet het pas écht zeker als je op dezelfde tijd en plek een keer een kruistest doet; op het moment dat je de problemen ervaart op je iPhone...

Verder heb ik op mijn werkplek helemaal geen bereik, zodra ik de deur uit loop krijg ik smsjes van Voicemail. Ik vind dit wel storend, maar ja. Het is iig niet thuis en ik kan rustig en ongestoord m'n werk doen :D. En 3G bereik heeft niemand bij ons op kantoor. Is gewoon te moeilijk in zon betonnen gebouw. Alleen KPN heeft iets gsm bereik en t-mobile volle bak gsm (alleen gprs, geen 3G) en ik zit bij vodafone...

Trouwens. Ik bedoelde ook helemaal niet dat je voortaan op gprs moet overstappen. Ik vroeg alleen: heb je er ook last van als je op gprs zit? Dat kun je toch op zn minst even testen?
Des te meer test resultaten je hebt - des te zekerder kun je van je zaak zijn en des te beter kunnen t-mobile en wij jou hiermee kunnen helpen / adviseren.

DaveD30 21-04-11 08:26

Ligt wel zeker aan het t-mobile netwerk! Ik ben al iPhone gebruiker vanaf de 3G en altijd t-mobile gehad ook met de iPhone 4. Het eene moment heb je vol bereik en het andere helemaal niks. Heb in december mijn contract bij hen kunnen ontbinden en ben naar een andere gegaan! Heb nu altijd bereik!!!!

brummy 21-04-11 08:30

hier in zoetermeer heb ik eigenlijk altijd volop 3g! tmobile
alleen op mn werk (onder treinstation) meestal niet ,maar dat lijkt me logisch!

lillytjuh 21-04-11 11:51

voor goed contact met t-mobile kan ik het t-mobile plein op facebook aanraden! Binnen een uur een goed en eerlijk antwoord zwart op wit. Zitten daar mensen die daadwerkelijk de moeite doen om dingen voor je op te lossen!

absrnd 23-04-11 12:46

Ik heb dus nu eindelijk een aanbod gekregen om mijn abbo per direct op te kunnen zeggen, en dan moet ik € 510,- dokken !!!
daar was ik het niet mee eens, zeker na al die maanden van slechte bereik en het niet kunnen gebruiken waar ik wel voor betaal,

na een keer terugbellen en gediscussieer werd het verlaagt naar € 233,- en dan mag ik het toestel behouden, dat heb ik geaccepteerd, en denk dat dat het beste is wat ik er uit kan slepen :(

nu dus op zoek naar een nieuwe goede (werkende) provider, het voordeel is wel dat ik een goedkoper sim only abbo kan afsluiten.

dit laat wel zien dat als je klaagt en stug doorzet je wel wat kan bereiken,

tot ziens T-Mobile

remundo7000 23-04-11 13:36

Dat is niet slecht! Een nieuwe iphone 4 van 32 GB kost nog steeds €699,-.

Let op dat een aantal (virtuele) providers, zoals Ben, op het T-Mobile netwerk zitten.

absrnd 23-04-11 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 (Bericht 667241)
Dat is niet slecht! Een nieuwe iphone 4 van 32 GB kost nog steeds €699,-.

Dat dacht ik ook, het is alleen jammer dat alle gemiste gesprekken en late mails me wel een hoop problemen heeft veroorzaakt qua opdrachten, en dat krijg ik nooit niet vergoed :/

ik denk wel dat ik op providers van het KPN netwerk ben aangewezen, alhoewel ze met de recente nieuwsbericht dit ook niet goed klinkt.

ik heb al langer het vermoeden dat providers hun eigen klanten meer voorrang geven op hun gedeelde netwerk, wat enigszins logisch is.
vooral op locaties waar KPN de hoofdprovider is (NS Stations) merk je al snel dat T-Mobile verbinding snel het laat afweten als er druk gebeld wordt (tijdens vertragingen en storing).

remundo7000 23-04-11 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door absrnd (Bericht 667245)
Dat dacht ik ook, het is alleen jammer dat alle gemiste gesprekken en late mails me wel een hoop problemen heeft veroorzaakt qua opdrachten, en dat krijg ik nooit niet vergoed :/

ik denk wel dat ik op providers van het KPN netwerk ben aangewezen, alhoewel ze met de recente nieuwsbericht dit ook niet goed klinkt.

ik heb al langer het vermoeden dat providers hun eigen klanten meer voorrang geven op hun gedeelde netwerk, wat enigszins logisch is.
vooral op locaties waar KPN de hoofdprovider is (NS Stations) merk je al snel dat T-Mobile verbinding snel het laat afweten als er druk gebeld wordt (tijdens vertragingen en storing).

Ik verwacht ook niet dat we binnenkort het mobiele walhalla zullen krijgen. Drie providers is dus toch te weinig.
KPN wordt je ook niet vrolijk van, ik heb nog steeds veel moeite met dat bedrijf na heel veel slechte ervaringen met, toegegeven, het vaste netwerk van KPN.

En dat het toch al peperdure netwerk KPN nog weer meer geld gaan vragen voor internet-diensten als whatsapp, is extreem klantonvriendelijk.
Wat mij betreft berekenen ze geld per MB, dan bepaal ik wel wat ik met die data doe.

Mach2k 25-04-11 12:45

Ik werk ook in Rotterdam, aan het Weena, dus volgens mij op ong zelfde locatie als TS. Maar ik heb, op de 4e verdieping altijd een prima 3G verbinding met t-mobile, zowel qua streepjes als qua feitelijk gebruik. Dus het blijft een vreemd verhaal.

absrnd 25-04-11 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mach2k (Bericht 667796)
Ik werk ook in Rotterdam, aan het Weena, dus volgens mij op ong zelfde locatie als TS. Maar ik heb, op de 4e verdieping altijd een prima 3G verbinding met t-mobile, zowel qua streepjes als qua feitelijk gebruik. Dus het blijft een vreemd verhaal.

ik zit op de kruising Blaak en Coolsingel, dat is toch wel effe een andere locatie dan de Weena.
en ik heb drie hogere torens voor mijn neus staan die het benodigde netwerk verkeer blijkbaar weg nemen.

remundo7000 25-04-11 13:42

T-Mobile is op de plaatsen waar ik kom veel beter geworden het afgelopen jaar.
Juist ook in Rotterdam.
Zelfs in het dorp waar ik vandaan kom is nu 3G-bereik.
En dat is niet bepaald de navel van de wereld!

IPitoo 27-04-11 17:54

dus wat zal ik kiezen Vodafone of Tmobile ?

vuurvreter 27-04-11 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IPitoo (Bericht 668569)
dus wat zal ik kiezen Vodafone of Tmobile ?

Wireless Circle :D

IPitoo 27-04-11 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 668585)
Wireless Circle :D


Haha. nee het is Tmobile of Vodafone voor mij ,
een keuze tussen slecht netwerk met klantvriendelijk non data internet of betrouwbaar netwerk met wat kwaaltjes zoals verbod op SMSoIP en VoIP

iPhone3GS16GB 27-04-11 22:46

Volgens mij is dat ook het geval met je belminuten. Af en toe gaat er wat af van mijn belminuut terwijl ik die paar dagen helemaal niet heb gebeld. Ik surf alleen op internet en gebruik apps via onbeperkt internet.

IPitoo 27-04-11 23:32

Btw. Verschilt de netwerkdekking per stad bijv. tussen Den Haag en R'dam

leontjuh1 28-04-11 09:32

Off-topic posts verwijderd. Laten we het even netjes houden, zo moeilijk is dat niet ;-)

KillRoy1972 30-04-11 11:44

Ik heb al tijden hetzelfde met T-mobile, ik werk op Schiphol vanaf het moment dat ik met het OV vanaf Zaandam naar Schiphol ga is het een drama. Op Schiphol kan je eigenlijk helemaal niks met een T-mobile abo behalve bellen op GPRS als je 3G uit zet, en gelukkig kan je dan nog een uur gratis via de Wi-Fi van KPN nog het één en ander doen.

Op andere plekken heb ik wel gewoon goede 3G verbinding, maar zodra het maar een beetje een verzamelplek wordt van mensen is het een drama en moet je overschakelen naar GPRS.

Thuis heb ik binnenshuis sowieso geen ontvangst met T-mobile, dus eigenlijk is T-mobile voor mij niet meer geschikt. Bovendien heb ik in het begin veel problemen met T-mobile gehad omdat mijn gerepareerde iPhone gestolen was door de bezorgservice. T-mobile heeft me 3 maanden laten hangen zonder ook maar een poot uit te steken. Ik moest er zelf maar uitkomen met de bezorgservice zeiden ze, terwijl ik het toestel ter reparatie bij t-mobile had ingeleverd. Na veel gebel met Solid Vision door mijzelf is er toen na 3 maanden onderzoek uit gekomen dat het toestel inderdaad was gestolen en kreeg ik een splinternieuw toestel. Een bosje bloemen van t-mobile maakte het natuurlijk niet goed bij mij en heb toen 3 maanden abo geld terug geeist, kreeg ik doodleuk het antwoord "maar u heeft toch een bos bloemen gehad?"
Uiteindelijk is alles goed afgelopen en heb ik 3 maanden abo terug gekregen, maar zeker niet van harte als het aan tmobile lag!

In augustus loopt mijn contract af, en laat ik T-mobile voor wat het is en stap ik over op Vodafone of KPN, ben daar nog over aan het twijfelen.

Ik neem de datalimiet op de koop toe, merk je trouwens toch niet veel van als je nooit het datanetwerk op kan bij T-mobile.

absrnd 30-04-11 15:15

Ik heb wel gemerkt dat klagen helpt.
daar bedoel ik mee, dat je klaagt vanaf het moment dat je merkt dat de verbinding niet is zoals de moet zijn, via de site, helpdesk en netwerkradar app.
en niet te wachten tot het je strot uit komt.

omdat ik al een paar maanden regelmatig klaag over de slechte verbinding had ik een duidelijke aanwijsbare reden om mijn contract goedkoop, en met behoud van iPhone, vroegtijdig te kunnen ontbinden.

ze kunnen zelf in hun systeem zien dat er al langer klachten waren, en ik heb daarmee vele honderden euro's bespaard zodat ik niet de volle mep hoefde te betalen, en kon ik afdingen naar een schappelijke prijs.

Wi-Fi 01-05-11 08:11

Het bekende T-Mobile "service" liedje.
Bereik in Rotterdam is een drama wat betreft data.
Klagen kan je maanden doen zonder dat ze er iets aan doen, ja tevreden proberen te stellen met een korting iedere keer.
Ook ik heb uiteindelijk na ruim 1 jaar via de rechtsbijstand het contract laten ontbinden.
Toestel en alle maanden van slechte dienstverlening ben ik kwijt, had inmiddels al een contract via KPN genomen omdat ik niet zonder mijn mobiel kon.
Ik heb nog nooit zo' slechte dienstverlening meegemaakt van een bedrijf, en zal IEDEREEN afraden een contract af te sluiten met T-Mobile.

jroentjuh_ 01-05-11 10:26

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn 3GS. Was aan het winkelen in het centrum van Rotterdam en had exact hetzelfde probleem. Met vriendin had dit ook (ook een 3GS), maar zij had wel vaker bereik als ik. Ik heb uiteindelijk mijn telefoon aangeboden voor reparatie via Pro-Assist. Heb uiteindelijk een refurbished iphone terug gekregen en deze werkte wel prima! Moet ik er wel effe bij zeggen dat ik in Limburg woon en gewoon een dagje was winkelen, maar had thuis steeds vaker hetzelfde probleem. Dat ze je de optie geven om het contract te beëindigen is zeker fijn! Hadden ze mij die optie maar gegeven, want het vertrouwen in T-Mobile is helemaal weg!

jimspeed1998 01-05-11 12:34

Mensen Ik zelf had ook 1 jaar t-mobile maar thuis heb ik gewoon geen bereik. Dus ben over gestapt naar KPN nou met hun heb ik overal bereik:) dus t-mobile is voor mij geen goede provider want ik bel en sms nogal vaak. Als je zoals ik gewoon heel vaak je mobiel nodig heb is KPN een aanrader;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:32.