//

T-Mobile wil i-abonnementen veelverbruikers omzetten na extreem dataverbruik

T-Mobile wil i-abonnementen veelverbruikers omzetten na extreem dataverbruik discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Zelf heb ik deze brief ook niet gezien of gelezen. Ik heb mijn conclusies gemaakt door de on-line berichtgeving na te lezen op diverse fora. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 28-11-11, 21:36
theknitter theknitter is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 19
Standaard

Zelf heb ik deze brief ook niet gezien of gelezen. Ik heb mijn conclusies gemaakt door de on-line berichtgeving na te lezen op diverse fora. Tevens heb ik contact gehad met T-Mobile (niet de eerste-lijns klantenservice, maar echt iemand die verstand van zaken heeft en met contracten/voorwaarden bezig houdt).

Het zou handig zijn om een gescand document te mogen inkijken (persoonsgegevens graag censureren!). Indien nodig, kan ik mijn conclusie bijschaven, maar gezien de berichtgeving acht ik dit niet groot.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 28-11-11, 21:57
mauzzz mauzzz is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 4
Standaard

Na het snel doorploegen van de algemene voorwaarden zie ik het volgende. In artikel 6 of 11 (afhankelijk welke versie van toepassing is, wat weer te maken heeft met de ingangsdatum van je contract) staat:

"T-Mobile kan, zonder ingebrekestelling, de Dienst geheel of gedeeltelijk opschorten indien de Klant: (a) zijn verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst niet nakomt of zich niet houdt
 aan de eisen die aan een redelijk gebruik gesteld kunnen worden, waaronder begrepen excessief gebruik van de Dienst [..]"

De vraag is dan wat is excessief. Maar het lijkt erop dat dit artikel T-Mobile ruimte geeft.
  #43  
Oud 28-11-11, 22:41
4JC 4JC is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 63
Standaard

Tmobile en andere bedrijven zetten de kleine letters toch meestal altijd in hun voordeel op. Ja redelijk hebben ze misschien wel gelijk maar zonder waarschuwing vind ik niet leuk.
  #44  
Oud 28-11-11, 22:41
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theknitter Bekijk bericht
Na opnieuw navraag gedaan te hebben, gaat het om de gebruikers die in het afgelopen half jaar gemiddeld minimaal 3GB per maand opgeslokt hebben.
Wie geeft dat getal van 3GB?

Gonny van iPhoneclub liet in de reacties op het artikel op de homepage weten dat T-Mobile dit getal niet wil melden.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #45  
Oud 28-11-11, 23:49
byeharrybye byeharrybye is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik snap eigenlijk het probleem niet zo...

1 Je zegt dikke doei tegen T-mobile en gaat naar Vodafone (Waar je veeeeeel lekkerder mee kunt internetten!).

2 Je kunt overstappen naar een simonly abbo, wat goedkoper is en daarmee kun je je 'abnormale' dataverbruik opvangen.

3 Je hoeft niet meer te betalen voor je telefoon. T-mobile zet je er dan wel uit maar koopt je soort van af. Ze kunnen je niet vragen nog een x bedrag over te maken voor de telefoon. De sint is vroeg dit jaar...

4 Voor de grootverbruikers, dit zullen vast apple fanboys zijn... Jongens: Jullie kunnen NU je iphone 4 nog goed verkopen en van dat geld een Iphone 4S uitzoeken!!!!

Dus het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat het mensen vooral om het principe gaat en dat ze de deuk in hun ego's niet kunnen hebben. Ik kan so far alleen maar voordelen bedenken hoor.

Voor de mensen die ook graag naar een andere provider willen en/of een nieuwe telefoon uit willen zoeken: Streamen tot je erbij neer valt en vooral niet op de Wi-Fi gaan!

Mvg
  #46  
Oud 29-11-11, 08:41
theknitter theknitter is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Wie geeft dat getal van 3GB?

Gonny van iPhoneclub liet in de reacties op het artikel op de homepage weten dat T-Mobile dit getal niet wil melden.
Ik heb gesproken met T-Mobile. Zij hebben mij dit verteld. Misschien dat het heeft geholpen dat ik verder door vroeg over de oorza(a)k(en), en over juridische punten ging vragen et cetera.

Het is dat er weinig tegen in te brengen is, want anders had ik mijn diensten vrijblijvend en gratis aangeboden om dit aan te spannen, om er 1 zaak van te maken met een groep gedupeerden.
  #47  
Oud 29-11-11, 10:16
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door byeharrybye Bekijk bericht
2 Je kunt overstappen naar een simonly abbo, wat goedkoper is en daarmee kun je je 'abnormale' dataverbruik opvangen.
Geef eens een (reken)voorbeeld?
  #48  
Oud 29-11-11, 11:29
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Jammer dat T-mobile eerst geen algemene waarschuwing geeft, maar gelijk tot actie overgaat. bij sommige snap ik het officieel wel, maar vindt het toch wel een rare actie, aangezien het nu pas gebeurt en niet na 2 maand in de begin van het contract.Dat was juist wat netter geweest.

Ik heb nog geen brief gehad, maar ik wacht er wel op, want je weet immers maar nooit.
  #49  
Oud 29-11-11, 14:29
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Mensen gaan bij dit soort berichten op hun achterste benen staan en dat kan ik eigenlijk wel goed begrijpen. Het kan toch niet zo zijn dat T-Mobile zegt "je hebt teveel verbruikt, dus ander duurder abonnement!" en tegelijkertijd maken ze niet inzichtelijk wat je daadwerkelijke verbruik is, sterker nog......als de klant hierom vraagt verstrekt T-Mobile deze gegevens niet!

Nu heb ik zelf (nog) niet zo'n brief mogen ontvangen en ga ervan uit dat ik hem ook niet krijg aangezien mijn verbruik niet extreem hoog is, mocht ik hem wel krijgen, zal ik toch in overleg gaan met mijn rechtsbijstand. Iemand die dit al heeft gedaan en dan mijn bovenstaande argument heeft aangevoerd?
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #50  
Oud 02-12-11, 17:10
pompino pompino is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 62
Standaard

ook ik heb zo een brief gehad. ik heb een i300 abonnement. in de brief wordt deze per januari omgezet naar een: relax sim only 330 + sms maximaal (1000 sms) en internet plus (2gigabyte)

heb ze gebeld en gezegd dat ik het hier niet mee eens ben. en heb mijn abbo opgezegd. de man van tmobile gaf me ook de tip om het op te zeggen en een sim-only abbonement te nemen. want sms gebruik ik gewoon nooit. elke maand neem ik 300 smsjes mee, dus had totaal niks aan die 1000 smsjes per maand.

ik denk dat ik ook wel inderdaad beter af ben. ik ga nu gewoon kijken naar een sim-only abonnement. iemand nog tips waar ik het beste af ben?
  #51  
Oud 02-12-11, 23:58
jobbais jobbais is offline
• iOS 10.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

ik heb zelf een i-150 abbo en de brief nog NIET ontvangen, verbruik zo'n 3 GB per maand.
bel en sms bijna niet, alleen als het nodig is.
Ben toch benieuwd wat dan een handige optie is.

youfone heeft leuke abbo met fup, maar nergens kan ik zien hoeveel dat dan is.
Ook Hyvesmobiel heeft onbeperkt, maar ook daar staat nergens ( of ik heb verkeerd gekeken ) hoeveel data je mag verbruiken dan en/of er limieten zijn.
  #52  
Oud 05-12-11, 08:53
thebear thebear is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 8
Standaard

let ook je heb micro simkaart nodig
  #53  
Oud 05-12-11, 12:29
pompino pompino is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 62
Standaard

Ik denk dat tmobile gewoon van die "oude" iphone klanten afwilt. Die nog steeds echt onbeperkt internet hebben. Want ik heb ze diverse malen gevraagd hoeveel data ik dan daadwerkelijk gebruik. En ook heb ik een overzicht gevraagd van t verbruik van mijn data, maar, dat konden ( of wilden) ze me niet zeggen. Enige antwoord wat ik steeds kreeg, was van de ene medewerker dat t ongeveer 6 keer meer is dan een normale gebruiker. (die zou 500 mb verbruiken) en ik dus 3 gig. En de andere medewerker zei weer: 10keer meer!! Dus 5 gig. Ze praatten gewoon elkaar tegen.

Ach ben ik blij. Heb ik de iphone dan toch voor heel erg goedkoop.

Normaal liep mijn abbo pas in oktober 2012 af!

Dus nu deze verkopen, en de 4s maar aanschaffen.
  #54  
Oud 06-12-11, 07:27
moordwijffie moordwijffie is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: dordrecht
Berichten: 7
Standaard

Goeie morgen allemaal
Ik heb een aangetekende klachten brief verstuurd vrijdag en ben benieuwd wanneer ze bellen ! Als ze al bellen grgr
Zit er ook aan te denken om een nieuw Abbo te nemen als ze me niet te gemoet komen maar wil mijn telefoonnummer niet kwijt !
Dus maar eerst afwachten ....ze kunnen iederegeval niet zeggen heb je brief niet ontvangen want heb bewijs !!
Hou jullie op de hoogte
Gr. Moordwijffie
  #55  
Oud 06-12-11, 07:28
pompino pompino is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 62
Standaard

Je kan het gewoon omlaten zetten naar prepaid. Dan behoudt je je nummer automatisch.
  #56  
Oud 06-12-11, 18:49
moordwijffie moordwijffie is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: dordrecht
Berichten: 7
Standaard

ik heb een aangetekende brief vrijdag verstuurd en ben vandaag gebeld .
t mobile gaat geen oplossing geven het is of accepteren of opzouten.
kon mij niet vertellen op grond van welk punt uit contract dat gedaan word maar gaf wel tot geen faire use policy te hebben en dat ik wel gelijk heb maar dat het toch door gezet word . en dat ik het juridisch maar moet aanvechten .klachten afdeling doet niks ermee !!!!
wat nu , is het waard want aanvechten kost geld grgrg dan maar opzeggen maar naar welke provider dan
dammmmmmmmmmmmm wat een .... zooi
  #57  
Oud 06-12-11, 21:14
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Het is maar net zelf wat je uberhoudt wilt, laat eerst je nr over zetten op prepaid(als je nr behoudt wilt) en ga rustig bekijken welke het beste bij jou paat, misschien komt er nog een leuke aanbieding die je wel ziet zitten.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 december 2011 om 21:17 ----------

Wat ik me trouwens afvraag is, mag T-Mobile jou later weigeren als je 1 of meerdere jaren weg geweest bent? Omdat je nu een overtreding (zeg maar) gemaakt hebt??

Laatst gewijzigd door Iphone3Gs; 07-12-11 om 11:28. Reden: woorden gecorriceerd
  #58  
Oud 07-12-11, 15:07
moordwijffie moordwijffie is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: dordrecht
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs Bekijk bericht
Het is maar net zelf wat je uberhoudt wilt, laat eerst je nr over zetten op prepaid(als je nr behoudt wilt) en ga rustig bekijken welke het beste bij jou paat, misschien komt er nog een leuke aanbieding die je wel ziet zitten.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 december 2011 om 21:17 ----------

Wat ik me trouwens afvraag is, mag T-Mobile jou later weigeren als je 1 of meerdere jaren weg geweest bent? Omdat je nu een overtreding (zeg maar) gemaakt hebt??
heb je ook prepaids met internet ?
en 2e ja dat vraag ik me ook af
  #59  
Oud 08-12-11, 10:40
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

google is je beste vriend zeg ik altijd maar.

maar wil het wel even opzoeken voor je

T-Mobile.nl: Bestel mobiele telefoons en abonnementen met online korting

Succes
  #60  
Oud 14-12-11, 12:29
Downburstx Downburstx is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Ams
Berichten: 61
Standaard

Beste mensen,

Val ik ook onder de ongelimiteerde data?
Op Mijn T-Mobile staat:

Tariefplan:
I-300 '08 2 Jaar

Daaronder staat 2010 als start datum contract.

Heb ik dan ook mijn voorwaarden vanuit 2008 meegenomen?

Ik wil mijn abonnement stopzetten wegens de slechte internet en bel dekking kwaliteit. Mochten ze me flink gaan tegenwerken dan kan ik dus altijd nog 5gb per maand gaan stoken zodat ze mijn contract alsnog ontbinden.
Reageren

Labels
abonnement, t-mobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Extreem dataverbruik na paar minuten surfen?! Maaike_20 iPhone algemeen 6 26-08-12 23:02
Extreem hoge datakosten BEN abonnement door T-mobile elsa_nl Overige providers Nederland 29 10-05-11 22:05
T-Mobile past abonnementen aan zuiderwind Odido (T-Mobile) 0 01-12-10 09:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:10.