iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   t-mobile en met een iphone mail versturen (smtp) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/11348-t-mobile-iphone-mail-versturen-smtp.html)

microdesign 16-04-08 12:18

t-mobile en met een iphone mail versturen (smtp)
 
Ik gebruik op mijn iphone een imap email adres,
als ik mijn eigen server gebruik
mail.microdesign.nl
met user mijn email en pass mijn wachtwoord dan krijg ik

Mail versturen niet mogelijk
de verbinding met de uitgaande server 'mail.microdesign.nl' is mislukt

als ik mail.t-mobile.nl of smtp.t-mobile.nl gebruik (zonder user en pass) werkt het ook niet
iemand ideeen?

EmJayDee 16-04-08 12:31

Naam: xxx
Adres: xxx@microdesign.nl
Beschrijving: xxx@microdesign.nl
Hostnaam: mail.microdesign.nl
Gebruikersnaam: xxx
Hostnaam: smtp.gprs.t-mobile.nl:25
Gebruikersnaam: n.v.t.
Wachtwoord: n.v.t.
Inkomende serverpoort: 110
Uitgaande serverpoort: 25

microdesign 16-04-08 12:38

dat ging makkelijker als verwacht. werkt als een trein! thanks

ococ 27-04-08 03:32

Kan iemand mij helpen gebruik orange.nl en de uitgaande mail werkt bij mij ook niet?

Marcelbr 05-03-10 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ococ (Bericht 104728)
Kan iemand mij helpen gebruik orange.nl en de uitgaande mail werkt bij mij ook niet?

Dan moet je voor de SMTP server dezelfde instellingen gebruiken als hierboven wordt verteld.

Dat is dus "smtp.gprs.t-mobile.nl" en (uitgaande) serverpoort 25


edit: ik zie nu dat het een vrij late reactie is, je zal het al wel geweten hebben ;)

laar 16-03-10 13:13

Hallo,
Ik heb ook een probleem waar ik maar niet uitkom. Ik heb de nieuwste een Iphone 32. Maar kan geen e-mails versturen, hij geeft dan de foutmelding : De verbinding met de server uitgaande post is mislukt.

Ik heb een abbonement bij T-mobile. In m'n Iphone staat als uitgaande server smarthost.direct-adsl.nl ingesteld (daar werkt m'n laptop prima mee). Ik heb al geprobeerd deze te wijzigen in smtp.gprs.t-mobile.nl:25 maar helaas :).

Ik heb 5 verschillende mail adressen en ben ook veel in buitenland en onderweg dus zou wel super zijn als het gaat werken.

Alvast bedankt voor de hulp, mocht iemand iets weten.

Gr.

remundo7000 16-03-10 14:17

De server "smtp.gprs.t-mobile.nl" werkt alleen in Nederland als je daar op het T-Mobile netwerk zit. Heb je ook een gmail of yahoo-account? Bij instellingen kun je handmatig de smtp-server van gmail (of yahoo) selecteren bij elke account waar je mee wilt versturen.
Vergeet niet de "eigen" smtp-server uit te zetten bij instellingen.
Als je dit hebt gedaan selecteert de iphone altijd de gmail-server om mail te versturen.

A.M. Terlouw 05-04-10 09:06

Uitgaande email
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marcelbr (Bericht 423366)
Dan moet je voor de SMTP server dezelfde instellingen gebruiken als hierboven wordt verteld.

Dat is dus "smtp.gprs.t-mobile.nl" en (uitgaande) serverpoort 25


edit: ik zie nu dat het een vrij late reactie is, je zal het al wel geweten hebben ;)

Helaas werkt het voor mij nog steeds niet. Ik ben bij HetNet en alles werkt, ook verzenden met Wi-Fi. Alleen via T-mobile niet. Ik heb bovenstaand adres (smtp.gprs.t-mobile.nl) ingevuld maar helaas. Weet iemand raad?

Dank,

A.M. Terlouw

Leone 03-09-10 12:51

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn Kpn-planet mail te ontvangen op mijn Iphone 4 met T-mobile abbonement.

Heb een uur met de helpdesk van kpn aan de telefoon gehangen en een half uur in de T-mobile winkel gestaan. Maar zij gingen ook op googlen of ze iets konden vinden.

Mijn instellingen:
Naam: mijn naam
Adres: mijnnaam@kpnplanet.nl
Beschrijving: Kpnplanet

Hostnaam: pop.kpnplanet.nl
Gebruikersnaam: mijnnaam@kpnplanet.nl
Wachtwoord: *****
Serverpoort: 101

SMTP: smtp.gprs.t-mobile.nl
Serverpoort: 25

Het probleem zit het vooral in het ontvangen van de mail. Het verzenden is wel een keer gelukt, maar doet het nu ook niet meer. Volgens KPN moet hij het zo doen, maar hij doet het dus niet.

royalf1949 22-12-10 21:39

ik heb hetzelfde probleem met mijn 3G

A.M. Terlouw 23-12-10 06:30

Ik heb een hotmail adres voor de iphone genomen. Werkt perfect. Bij hotmail op de computer de instellingen zo gezet dat de mails van HetNet ook automatisch naar mijn hotmail gestuurd worden. Sommige mails krijg je dan wel dubbel, maar beter dubbel dan geen. Bovendien is een hotmail of gmail ook gemakkelijk voor in het buitenland. Veel succes er mee.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:22.