//

Provider weigert verzenden van zonnet-emails: is er een omweg mogelijk?

Provider weigert verzenden van zonnet-emails: is er een omweg mogelijk? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn zonnet-account dateert uit 1999 en ik wil deze graag blijven gebruiken. Jarenlang kon ik zonder problemen emails binnenhalen en verzenden op mijn mobieltje (via ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-03-12, 13:28
hatreur's schermafbeelding
hatreur hatreur is offline
• iOS 7.0.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 6
Standaard Provider weigert verzenden van zonnet-emails: is er een omweg mogelijk?

Mijn zonnet-account dateert uit 1999 en ik wil deze graag blijven gebruiken.
Jarenlang kon ik zonder problemen emails binnenhalen en verzenden op mijn mobieltje (via T-mobile).

Maar onlangs ben ik overgestapt naar Tele2: En nu gaat het fout: Verzenden van email vanaf de iphone via 3G-netwerk wordt geweigerd.

Ik heb eerst alle mogelijke configuratie-instellingen geprobeerd (poort 25, poort 587, SSL aan/uit/ etc.)

Toen de helpdesk van Tele2 gebeld. Hun antwoord: "helaas meneer, het is een ingewikkeld technisch verhaal, maar verzenden van email via 3G-netwerk wordt niet ondersteund."

Ik vind dit schandalig: Tele2 is immers het moederbedrijf waar de zonnet-accounts zijn gehuisvest!

MIJN VRAAG: is er een soort omweg, zodat ik toch vanaf mijn iphone mijn Zonnet-emails kan verzenden ?


Saillant detail: thuis lukt het email-verzenden vanaf iphone wèl ! , maar alleen zodra de iphone inhaakt op ons eigen Wi-Fi-netwerk. Dan loopt het mailverkeer via een andere smtp-server-account: smtp.kickmail.nl (dat is van onze glasvezelprovider KickXL).

Vriendelijke groet
Harro Treur
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-03-12, 14:15
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Vraag voor de kenners: zou een VPN over 3G hier kunnen helpen?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 25-03-12, 20:39
liekew78 liekew78 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 16
Standaard

Beste Harro
Ik heb een soortgelijk probleem...en toch ook weer heel anders...
Ik heb internet thuis van tele 2, internet op mobiel van t mobile. Ik kan alle mails ontvangen. Ik kan alleen geen mail verzenden. Tenminste niet als ik thuis op de Wi-Fi ben ingelogd (tele2) als ik op het netwerk van t mobile mail (smtp van tele2 poort 25) dan doet de mail het wel. Volgens tele 2 zou de poort anders moeten zijn. En als ik thuis kom wordt deze poort ook automatisch ingesteld (587). Volgens tele2 zou ik ook de smtp van t mobile moeten gebruiken....dan werkt het al helemaal niet.

Ik heb meerdere keren met tele2, (en t mobile en apple) gebeld maar niemand weet het op te lossen. En iedereen verwijst weer terug naar elkaar..

Dat tele 2 3G niet zou ondersteunen dat hebben ze nooit gezegd. En klopt ook niet...want bij mij werkt de mail dan juist wel....!

Heel misschien heb je iets aan deze info (smtp van tele2 gebruiken en poort 25) voor de inkomende mail pop.tele2.nl (i.p.v mail.tele2.nl).

En hopelijk weet iemand ook een oplossing voor mijn probleem. Hotmail kan ik trouwens wel gewoon verzenden! Mail van tele2 dus niet (maar wel ontvangen) op mijn Wi-Fi netwerk (van tele2)!
  #4  
Oud 25-03-12, 20:56
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Je kunt nog proberen om SSL beveiliging aan te zetten.
De instellingen weet ik niet maar die zullen vast wel ergens te vinden zijn.
Mogelijk werken de instellingen van Versatel/ tele2 ook wel.
Ik kan in ieder geval dmv ssl via Tmobile alles mobiel verzenden en ontvangen.
  #5  
Oud 25-03-12, 21:33
jackieboy8 jackieboy8 is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 26
Standaard

Er is hier maar 1 oplossing voor: andere SMTP server gebruiken.
Ik zou gaan door er 1 van een Microsoft Live e-mail adres te gebruiken.
Zorg er dus wel voor dat je ook een Live e-mail adres hebt. gewoon op hotmail.com aanmaken. En die gegevens erbij invullen. Anders kun je altijd de SMTP

SMTP (outgoing) server: smtp.live.com
SMTP port: 25
  • If you run into problems sending mail, try "587" for the SMTP port instead.
SMTP SSL required: yes
SMTP authentication: yes
SMTP user name: your full Windows Live Hotmail email address
SMTP password: your Windows Live Hotmail password

En wil het hier echt niet mee lukken dan moet je hieraan: SMTP Server - smtp2go The Worldwide SMTP Server
  #6  
Oud 25-03-12, 21:39
liekew78 liekew78 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 16
Standaard

Even een stomme vraag misschien hè. Ik hen ook hotmail op mijn iPhone. Die doet het wel. Daarvoor heb ik echter geen smtp e.d in hoeven te vullen. Gebruikt deze nou toch automatisch de smtp van hotmail of gebruikt de i phone altijd maar 1 smtp ? ( dan zou dus de door mij ingestelde smtp van Tele2 zijn. En zou het dus ook niet aan de smtp liggen)
  #7  
Oud 25-03-12, 23:08
jackieboy8 jackieboy8 is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 26
Standaard

@Lieke
Gebruikt de SMTP van Hotmail. Die zoekt hij automatisch op. Hij ziet dat het een hotmail e-mail is.
  #8  
Oud 25-03-12, 23:24
liekew78 liekew78 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 16
Standaard

Oké dan is het dus het proberen waard. Naar ik zou dan dus een mail met als afzender een Tele2 emailadres moeten kunnen versturen met een smtp van live...(=hotmail) of begrijp ik het nou niet goed? Ik ben het trouwens aan het proberen maar ziet er niet naar uit dat het lukt. Hij blijft al erg lang hangen op controleren. Dat heb ij trouwens ook als ik ssl aan zet of de smtp van t mobile gebruik.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 maart 2012 om 22:48 ----------

Zo dat ging niet zo goed... Mij instellingen menu blokkeerde helemaal. ( de rest deed het nog wel) heb mijn telefoon uit moeten Z
zetten om weer in instellingen te komen. ( zou het dan toch aan de iPhone liggen??? Verder nog geen problemen gehad)
  #9  
Oud 26-03-12, 19:31
liekew78 liekew78 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 16
Standaard

Nou bij mij is het opgelost, vraag me alleen niet precies hoe. Ben naar t mobile winkel geweest en daar duurde het ook een tijdje. Smtp van t mobile T-Mobile: smtp.gprs.t-mobile.nl en poort 25 in ieder geval. (maar goed dat werkte in eerste instantie niet. Dus wat er nu precies anders staat?) sorry voor degene die dit lezen en een antwoord zoeken op zelfde probleem. Ik kan iedereen aanraden om naar een live persoon te gaan en dat geluk hebben dat die persoon er wat vanaf weet. Al die dure telefoontjes naar t mobile, Tele 2 en Apple zijn behoorlijk onzinnig geweest met verkeerde en daardoor probleem verhogende info. Dat is me in ieder geval duidelijk geworden.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
EMAILS VERZENDEN met IPAD Verhepa iPad algemeen 2 01-06-11 23:19
Email verzenden niet mogelijk - afzender ongeldig? Thommes iPhone algemeen 1 27-05-10 08:35
Geen instel/keuze mogelijk van provider Mwfadebeer iPhone algemeen 3 16-09-08 19:55
Hotmail via een omweg....... vriesfde Archief 3 28-11-07 06:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:52.