iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Zogenaamde garantie bij T-mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/116727-zogenaamde-garantie-t-mobile.html)

Diiana8 20-04-12 22:22

Zogenaamde garantie bij T-mobile
 
Een aantal weken geleden heb ik op dit forum een topic geopend met het probleem dat mijn iPhone 4S volumeknop (+) aan de zijkant het niet meer deed. Ook deden de andere volumepanelen niet meer van mijn iPhone. Na vele adviezen via dit forum, ben ik langs de shop gegaan van mijn provider. In dit geval T-mobile.
Vandaag heb ik een brief gekregen met de reactie dat het betreft om waterschade en dit niet bij de garantie hoort van T-mobile, waardoor ik of 275 euro betaal voor reparatie of dat ze mijn telefoon ongerepareerd terugsturen..
Naar mijn idee heeft het helemaal niet met waterschade te maken, aangezien er nooit mee water in aanmerking is gekomen.. Hooguit een beetje vocht, maar daar horen de iPhones wel tegen te kunnen, aangezien ik al jaren de iPhone gebruik.
Verder heb ik gezocht op internet en kwam onder andere veel links tegen dat T-mobile naar velen een brief heeft gestuurd met het probleem dat het om waterschade gaat en zij dat niet vergoeden. Echter, bij meerdere keren is eruit gekomen dat het helemaal niet om waterschade ging. Overigens zijn zij ook dit onderwerp bij het programma Kassa gekomen van de Vara.
Ik weet dat ik hierover contact op moet nemen met de klantenservice, maar ik vroeg me af of meerdere mensen met dit probleem tegen zijn gekomen en hoe zij hebben gehandeld.
Elk mogelijk advies wordt zeer op prijs gesteld!

roppers 23-04-12 13:10

Ik heb vandaag mijn telefoon door een externe partij laten repareren omdat het T Mobile repaircenter (kan even niet op de naam komen) zegt dat het door waterschade niet onder garantie valt.

Ik had een probleem met de homeknop die gedurende een week steeds slechter begon the reageren. op het laatst hoorde ik ook nog een mechanische klik.

Het bedrijf waar ik hem heb laten repareren, zegt dat er absoluut geen waterschade was. Zelfs de strips waren nog wit.

Ik heb dan ook meteen mijn abbo opgezegd omdat ik me niet zo laat behandelen. Ik snap niet dat na vele jaren bij t-mobile (met meerdere abbo's) je zo behandeld wordt.

Het T-Mobile repair center wou hem wel repareren voor 240 euro's !! (omruilen neem ik aan) terwijl ik de knop nu heb laten vervangen voor 59 euro. Dat is ook nogal een verschil als je het mij vraagt.

Ik heb na de reparatie de T-Mobile helpdesk gebeld en opgezegt. Ik heb rustig en netjes verteld precies hoe ik erover dacht en wat de reden was van opzegging. Ze gooien gewoon de hoorn erop. Wat een boevenbende!

Er is maar een manier om ze het te laten voelen en dat is opzeggen! Heel dom van ze omdat ik tot dit incident zeer tevreden was met zowel het bereik en ongelimiteerde data.

wouter1981 23-04-12 13:23

T-Mobile zal moeten aantonen dat het toestel waterschade heeft. Je rechten en plichten zijn allemaal na te lezen op consuwijzer.nl

Diiana8 23-04-12 13:45

Weet je toevallig ook hoe zij dat met het toestel kunnen bewijzen? Ik kan me herinneren dat iPhone watersensoren heeft.

wouter1981 23-04-12 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diiana8 (Bericht 789871)
Weet je toevallig ook hoe zij dat met het toestel kunnen bewijzen? Ik kan me herinneren dat iPhone watersensoren heeft.

Precies. Als die niet meer wit zijn maar roze/rood dan is de iPhone in aanraking geweest met water.

Diiana8 23-04-12 13:53

Bedankt! Dan zal ik daar inderdaad nog even naar vragen.

L23 23-04-12 14:23

Je hebt idd je rechten en plichten als consument, maar als T-Mobile zich daar niet aan wil houden dan wordt het erg moeilijk. Je moet dan standaard je rechtsbijstandverzekering inschakelen. Ik ben een week na dat de Apple Store geopend was, daar heen gegaan en daar werd ik direct geholpen. Ze hebben mijn iPhone home button gerepareerd in een halfuurtje. Bij T-Mobile heb ik weken moeten wachten, totdat ik het bericht kreeg dat er waterschade was geconstateerd (die er overigens niet was), ik heb meerdere keren gebeld met de T-Mobile helpdesk, maar ze waren totaal niet bereid me te helpen. Zelfs een aangetekende brief met mijn rechten en plichten als consument deed ze niks.
Mijn advies is om naar de Apple Store in Amsterdam te gaan, ben je snel van het probleem afgeholpen. En zodra je T-Mobile abo afgelopen is overstappen naar een andere provider.

Ik heb ook gevraagd naar de watersensoren, die waren nog zichtbaar wit, maar dat was volgens T-Mobile geen bewijs dat er geen sprake is van waterschade. Niet geschoten is altijd mis, maar bespaar je de moeite wil ik je zeggen :-) Ik heb me er toch wel een aantal weken druk en boos over gemaakt.

Diiana8 23-04-12 15:10

Heel erg bedankt voor je reactie. Ze zijn inderdaad aan de hulpdesk niet erg behulpzaam. Ik dacht er nog aan om langs de iFactors te gaan, maar ik denk dat dat verschilt met naar de Apple Store gaan in Amsterdam?!

L23 23-04-12 15:34

iFactors is een winkel die Apple producten verkoopt, maar niet een winkel van Apple zelf, wat garantie betreft kan iFactors je niet helpen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 april 2012 om 15:45 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roppers (Bericht 789861)
Ik heb dan ook meteen mijn abbo opgezegd omdat ik me niet zo laat behandelen. Ik snap niet dat na vele jaren bij t-mobile (met meerdere abbo's) je zo behandeld wordt.

Er is maar een manier om ze het te laten voelen en dat is opzeggen! Heel dom van ze omdat ik tot dit incident zeer tevreden was met zowel het bereik en ongelimiteerde data.

Hoe gaat dat opzeggen? Dan moet je toch de resterende maanden abonnement kosten betalen? of kon je al verlengen? Ik laat mijn abonnement nog gewoon doorlopen totdat ik in september kan overstappen. Ik was tot het incident ook zeer tevreden met T-Mobile, al sinds 2008 klant met de release van de iPhone 3G, maar zie het nu niet meer zitten om een nieuw contract aan te gaan.

wouter1981 23-04-12 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L23 (Bericht 789895)
iFactors is een winkel die Apple producten verkoopt, maar niet een winkel van Apple zelf, wat garantie betreft kan iFactors je niet helpen.
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 april 2012 om 15:45 ----------

Hoe gaat dat opzeggen? Dan moet je toch de resterende maanden abonnement kosten betalen? of kon je al verlengen?

Opzeggen kan op z'n vroegst per einde contract. Tussentijds opzeggen is niet mogelijk. Tenzij de provider de voorwaarden eenzijdig wijzigt.

Voor garantie moet je altijd naar de verkoper.

L23 23-04-12 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 789912)
Opzeggen kan op z'n vroegst per einde contract. Tussentijds opzeggen is niet mogelijk. Tenzij de provider de voorwaarden eenzijdig wijzigt.

Voor garantie moet je altijd naar de verkoper.

Ja, dat weet ik, daarom vroeg ik hoe roppers dit heeft gedaan.

Garantie kan in dit geval ook via Apple zelf doormiddel van de fabrieksgarantie. Gelukkig maar in dit geval.

RWK 23-04-12 17:12

Als je geen gedoe wilt met `t-mobile kan gerust een afspraak maken met de genius bar of je iPhone opsturen naar Apple. Ze zullen vast wel een foto voor je klaarliggen waaraan ze kunnen aantonen dat je iPhone waterschade heeft opgelopen. Stuur dat ding terug en maak afspraak bij Apple.

Ik verstuurde mijn iPhone op een woensdag en kreeg vrijdag een splinternieuw(geen refurbished) teruggestuurd!

Diiana8 23-04-12 17:55

Waarnaar moet je je telefoon dan opsturen?

Wizardtm 04-06-12 16:07

Daar ben ik ook wel benieuwd naar ! M'n iphone is ook aan het overlijden ( de powerbutton wordt langzaam steeds gaarder ) dus heb behoefte aan een GOED reparatie centrum !


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:29.