iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Verschil particulier/zakelijk abbonement (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/124904-verschil-particulier-zakelijk-abbonement.html)

Merlijn3 15-09-12 18:58

Verschil particulier/zakelijk abbonement
 
Ik ben op zoek naar de verschillen tussen een zakelijk en een particulier telefoon abbonement bij T-mobile.

Zo lees ik hier:
iPhone 5 | T-Mobile.nl
dat een zakelijk abbonement niets aantrekkelijker is. Iets met visual voicemail, wat ik toch niet wil wordt er wel extra aangeboden.

Prijzen zijn exclusief btw. Verleggen ze de btw dan naar je? Wat heb je er anders aan als je net zoals een particulier, alsnog inclusief btw moet betalen.

Prijzen inclusief btw zijn namelijk hetzelfde bij zowel particulier als zakelijk.

Dus: Wat is het verschil tussen een zakelijk en een particulier abbonement (naast visual voicemail)?

Merlijn3 19-09-12 22:42

Jammer dat niemand het verschil weet.

ballegooier 20-09-12 07:32

Goeie vraag. Mijn broertje is ZZP ik zal hem eens vragen. Vzv ik weet kan hij gewoon ALLE btw aftrekken, zolang het voor zijn werk is. Dus hij betaald netto die prijzen excl btw.

Merlijn3 20-09-12 07:45

Ja, maar de btw zou ik ook gewoon van een particulier abbo kunnen aftrekken lijkt me, als ik dat zakelijk gebruik ervan kan verantwoorden.

Het is toch niet zo dat je geen btw zou mogen aftrekken als je abbonement de stempel particulier heeft, zou ik denken.

ballegooier 20-09-12 08:18

Dat is ook zo, daarom is de prijs incl btw ook hetzelfde. Zakelijke abonnement hebben soms wel iets andere voorwaarden (bijv bij Vodafone kon je tot voor kort alleen tethering gebruiken als je zakelijk abonnee was; als particulier moest je een extra Blox aanschaffen.

Blijft de vraag wat nu het grote verschil is...

xynta 20-09-12 08:50

Aan zakelijke abonnementen vallen eerder duidelijkere eisen te stellen. Bestel jij bijv. bij T-Mobile een zakelijk abonnement en je bent naar aanleiding van een storing een dag niet bereikbaar dan kan dit in veel gevallen afhankelijk van de contractuele voorwaarden leiden tot een compensatie/schade vergoeding. Bij zakelijk gebruik kan je namelijk eerder "schade" aantonen dan bij een particulier abonnement, bereikbaarheid is bij deze laatste "minder essentieel".

Merlijn3 20-09-12 08:59

Dank voor de reacties.
Eigenlijk maakt het dus niet veel uit, voor mij is het in ieder geval geen ramp als ik een dagje niet bereikbaar ben. E-mail bestaat altijd nog.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:04.