//

Snelheid T-Mobile 3G

Snelheid T-Mobile 3G discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Zojuist ook even de test gedaan en ook bij mij is de iPhone over het zelfde wifi netwerk iets sneller dan mijn iMac. Voor de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 13-07-08, 02:59
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

Zojuist ook even de test gedaan en ook bij mij is de iPhone over het zelfde Wi-Fi netwerk iets sneller dan mijn iMac.
Voor de grap Wi-Fi uitgeschakeld op de iPhone (verouderd modelletje ) en direct nog een keer de test gedaan.
Ik kan verklappen dat er niets gecashed wordt op de iPhone, na 2 minuten heb ik de test maar afgebroken
Morgen zal ik eens opnieuw kijken wat GPRS voor waardes oplevert.

Edit:
Ik kon toch niet wachten, dus met laatste sigaretje voor vandaag in de hand even buiten gaan staan.
Voor de zekerheid clear cache gedaan op de iPone en een nieuwe Safari pagina geopend.
Tot mijn verbazing haal ik bijna dezelfde resultaten???
Wi-Fi uitgeschakelt, buiten in de tuin, haal ik op GPRS 6871.2 KByte/sec op speedtest.nl
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er iets niet helemaal correct wordt weergegeven.

Laatst gewijzigd door Redchilly; 13-07-08 om 03:06.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 13-07-08, 03:14
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Modbreak:
Heren? Als volwassenen nu weer graag? (die opmerking geldt voor beiden)

  #23  
Oud 13-07-08, 10:00
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Hoe al die testprogramma's werken weet ik niet (er zijn er veel te veel varianten, goede, minder goede, slechte en hele slechte) maar die werken echt niet door gebruik te maken van een cache. Zouden ze dat wel doen dan had geen enkele test waarde en is uitsluitend de eerste meting maatgevend en moeten alle direct volgende supersnelle waardes geven.

Zie ook een simpele webpage waarbij er diverse factoren, deels door de webpage zelf, deels instelbaar door de gebruiker (in geval iPhone kan de gebruiker nagenoeg niets zelf, althans op eenvoudige wijze, instellen) en deels door de browser bepaald.

En zoals al vaker gezegd: de gevonden waardes moeten niet als absolute waardes gezien worden. M.n. de drukte op het Internet is sterk bepalend voor de gevonden snelheid. en zelfs zijn er programma's die nog altijd het verschil tussen "k" (=1.000) en "K" (=1.024) niet snappen.

Voor degenen die graag meten: op Online speedtest - Alken.nl. - vindt je ontelbaar veel meetprogramma's. In alle smaken, geuren en kleuren.
  #24  
Oud 13-07-08, 11:10
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonny Bekijk bericht
Lastig: "Safari kan dit bestand niet downloaden"
BBNED werkt prima, zie attachment.

En speedtest.nl is wel degelijk erg onbetrouwbaar omdat ik toevallig weet dat ze maar een beperkte aansluiting op internet hebben (hadden iig). Dus zodra het wat drukker met de tests wordt dan is het niet realistisch meer.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg photo.jpg‎ (46,5 KB, 22x gelezen)
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #25  
Oud 13-07-08, 11:25
zwaan's schermafbeelding
zwaan zwaan is offline
• iOS 4.3.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Raalte
Berichten: 342
Standaard

Wat ik vind, wat nog niet gezegd is. De snelheid is zeer goed. Ik haal nauwelijks 500 met m'n laptop. Maar ik heb dan nog wel een brak abo
__________________
Marc.
  #26  
Oud 13-07-08, 11:56
iMick's schermafbeelding
iMick iMick is offline
• iOS 10.0 beta
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 303
Standaard

Ik gebruik tot nu toe altijd Mobile Speed test
en krijg daar realistische getallen uit en ook als ik de test vaker achter elkaar
uitvoer verandert er niks aan de snelheid dus het gebruikt niet je cache
  #27  
Oud 13-07-08, 12:46
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
BBNED werkt prima, zie attachment.

En speedtest.nl is wel degelijk erg onbetrouwbaar omdat ik toevallig weet dat ze maar een beperkte aansluiting op internet hebben (hadden iig). Dus zodra het wat drukker met de tests wordt dan is het niet realistisch meer.
Zou kunnen, als ik het over speedtest heb dan praat ik over speedtest.net oftewel Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test. Een van de prettige punten is dat er servers in Nederland staan en je desgewenst zelf kunt kiezen met welke server je wilt werken.
  #28  
Oud 13-07-08, 13:13
paulmadejong paulmadejong is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 148
Standaard

Voor zover ik opmaak uit T-Mobile's info hebben we met de iPhone abo's een maximale snelheid van: 2048/348 kbps (kiloBITS per sec), dit komt overeen met 256/48 kBps (kiloBYTES per sec.)

Een beetje redelijk ADSL abonnement is dus wel degelijk sneller. Vergeet ook niet dat de latency (of ping) via 3G erg hoor ligt (vooral als je beweegt) en dit ook ten kosten gaat van je "voelbare" snelheid.

Verder geven geen van de bovengenoemde snelheidstesten een accuraat beeld. Veel servers staan in hte buitenland wat de test niet ten goede komt. Zelf heb ik een glasvezel lijn met 100mbps, wat een theoretisch maximum geeft van 12.5 MB/s. Via speedtest.nl kom ik soms op snelheden van obven de 50MB/s terwijl mijn netwerkkaart dit niet eens aan kan

De services in het buitenland komen vaak juist weer niet boven de 8MB/s uit terwijl ik met downloaden toch echt bij sommige servers de 12MB/s weet aan te tikken. Kortom, een goede meting heb ik nog niet gevonden in de zin van een "officiele" speedtest.
  #29  
Oud 13-07-08, 13:20
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Ik ben benieuwd naar metingen van andere 3g gebruikers..wat halen die via bbned.
Misschien ook handig te vermelden welke plaats de meting plaatsvond?
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #30  
Oud 13-07-08, 13:24
Ronn Ronn is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 17
Standaard

hier een meting uit Enschede: speedtest, 1ste meting 2919 kBp/sec, tweede meting 8168kBp/sec,meting via inetworktest.com: 867.1kBp/sec

Groet,Ronn
  #31  
Oud 14-07-08, 12:48
tescione's schermafbeelding
tescione tescione is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 175
Standaard

Bbned heb ik nog niet geprobeerd, maar dit is een meting in Utrecht op 3g.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg snelheid_iphone.jpg‎ (45,4 KB, 30x gelezen)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3g download snelheid t-mobile DrDecibel Odido (T-Mobile) 1 07-08-10 11:45
Snelheid verhagen iPad algemeen 1 28-04-10 00:31
T-mobile 3G snelheid Kalzoezoe Odido (T-Mobile) 3 09-02-10 01:16
[T-Mobile] Verdubbel je Internet snelheid KitchenPilot Odido (T-Mobile) 48 14-01-08 17:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:54.