//

Snelheid T-Mobile 3G

Snelheid T-Mobile 3G discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil eens even jullie mening weten over de internetsnelheid van de 3G-abonnementen van T-Mobile. Als ik Wi-Fi aanzet haal ik met Speedtest.nl een snelheid ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-07-08, 21:39
Gonny's schermafbeelding
Gonny Gonny is offline
Administrator
• iOS 4.0.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 31
Stuur een bericht via MSN naar Gonny
Standaard Snelheid T-Mobile 3G

Ik wil eens even jullie mening weten over de internetsnelheid van de 3G-abonnementen van T-Mobile. Als ik Wi-Fi aanzet haal ik met Speedtest.nl een snelheid die net iets hoger ligt dan op mijn desktop (wat op zich raar is, want die werken via dezelfde router):



Maar zet ik alleen 3G aan, dan meet ik belachelijke snelheden tot wel 9079.8 kilobyte per seconde (zie hieronder). Omgerekend is dat zo'n 70 Mbps en dus twintig keer meer dan mijn ADSL-verbinding. Iets klopt niet...

Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-07-08, 22:37
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonny Bekijk bericht
Ik wil eens even jullie mening weten over de internetsnelheid van de 3G-abonnementen van T-Mobile. Als ik Wi-Fi aanzet haal ik met Speedtest.nl een snelheid die net iets hoger ligt dan op mijn desktop (wat op zich raar is, want die werken via dezelfde router):
Als je die test verschillende malen achter elkaar doet dan zul je verschillende snelheden zien. Onvermijdelijk, bovendien is het geconstateerde verschil minimaal.

Waarom zou GRPS niet sneller kunnen zijn dan ADSL? Beiden gaan via verschillende trajecten en drukte is een erg belangrijke factor. Overigens is het verschil m.i. een factor van circa 6.

Laatst gewijzigd door forum.bericht; 12-07-08 om 22:40.
  #3  
Oud 12-07-08, 22:38
Doblie's schermafbeelding
Doblie Doblie is offline
• iOS 9.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 580
Standaard

Nou, ik heb die Speedtest ook wel eens bij mijn computer uitgevoerd, en er komen inderdaad hele ongeloofwaardige getallen uit. Volgens mij klopt die hele Speedtest niet, het is in ieder geval niet vertrouwd.
__________________
iPhone 3G firmware 4.1 (jailbreak)
  #4  
Oud 12-07-08, 22:41
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Het hele principe is gebaseerd op het downloaden van een tijdelijk-bestand. Als je dit al een keer hebt gedaan staat hij in je cache ?

Zowiezo is de speedtest van speedtest.nl niet betrouwbaar


Je kunt beter een andere site proberen zoals:
speedtest.bbned.nl
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #5  
Oud 12-07-08, 22:41
Common.Sense's schermafbeelding
Common.Sense Common.Sense is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: de flevopolder
Berichten: 246
Standaard

Beste test is een bestand downloaden van een bepaalde grootte van een server.
Doe deze eens: speedtest.bbned.nl
  #6  
Oud 12-07-08, 22:48
Gonny's schermafbeelding
Gonny Gonny is offline
Administrator
• iOS 4.0.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 31
Stuur een bericht via MSN naar Gonny
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Als je die test verschillende malen achter elkaar doet dan zul je verschillende snelheden zien. Onvermijdelijk, bovendien is het geconstateerde verschil minimaal.
Natuurlijk heb ik de test meermaals gedaan; daarbij krijg ik steeds rond de 7.000 tot 9.000 kilobyte per seconde, dus rond de 60 tot 70 Mbps. Mijn punt is, dat het nogal wat meer is dan de 2 Mbps waarmee T-Mobile adverteert.

En wat je zegt over geconstateerde verschillen die minimaal zijn: ik vind rond de 10 Mbps (via Wi-Fi) en 70 Mbps (via 3G) nog wel een behoorlijk verschil. Die 70 Mbps kan ook gewoon niet kloppen, want dan zou ik webpagina's met een flits binnen moeten krijgen. Apple zegt dat HSDPA categorie 6 wordt ondersteund, met een maximale snelheid van 3,6 Mbps.

In de test van Tweakers kwamen ze niet verder dan 55 kbps op 3G, maar ik heb zo m'n twijfels of die wel zorgvuldig is uitgevoerd.
  #7  
Oud 12-07-08, 22:50
Gonny's schermafbeelding
Gonny Gonny is offline
Administrator
• iOS 4.0.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 31
Stuur een bericht via MSN naar Gonny
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Common.Sense Bekijk bericht
Beste test is een bestand downloaden van een bepaalde grootte van een server.
Doe deze eens: speedtest.bbned.nl
Lastig: "Safari kan dit bestand niet downloaden"

Ik probeer wel even de test die Walt Mossberg gebruikte (www.inetworktest.com), maar dat is misschien niet eerlijk omdat de servers daarvan in de VS staan.
  #8  
Oud 12-07-08, 22:50
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

als je eerst de test al op Wi-Fi hebt uitgevoerd dan is het te downloaden bestand al gebuffert, hij meet alleen hoelang hij over de download doet, dat je 3G zo belachelijk traag je scherm update meet ie dus niet
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #9  
Oud 12-07-08, 22:52
Doblie's schermafbeelding
Doblie Doblie is offline
• iOS 9.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 580
Standaard

Het is wel een beetje raar inderdaad, maargoed. Het is merkwaardig. Maar voelt het ook alsof 3G gaat als 70 Mbps? Of voelt het gewoon als 3,6 Mbps?
  #10  
Oud 12-07-08, 22:56
Gonny's schermafbeelding
Gonny Gonny is offline
Administrator
• iOS 4.0.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 31
Stuur een bericht via MSN naar Gonny
Standaard

Het voelt als ehm... 1 Mbps

De test van Mossberg zegt: 578,4 kbps - dat lijkt me toch realistischer.

  #11  
Oud 12-07-08, 22:59
Doblie's schermafbeelding
Doblie Doblie is offline
• iOS 9.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 580
Standaard

Dat lijkt mij al een heel stuk betrouwbaarder inderdaad! Ik denk dat dit de juiste is. Apple noemt altijd wel de climax van de apparaten (iPod: 15,000 songs) is ook wel the max hoor! En ook 3,6 Mbps dat is ook echt het maximale wat ie kan. Maar het klinkt zo veel, maar eigenlijk komen deze aantallen nooit voor.

EDIT
Gonny, misschien kun je dit gebruiken? Nog wat andere speedtesten:
http://testmyiphone.com - the one shown above left - nicely iPhone optimized page

http://iphonespeedtest.com - shown above right - also well optimized for the iPhone screen

http://i.dslr.net/tinyspeedtest.html - iPhone section of the well-known Dslreports site - not very nicely done for the iPhone (requires a lot of pinching and zooming) but a well-established testing resource.


Laatst gewijzigd door Doblie; 12-07-08 om 23:01.
  #12  
Oud 12-07-08, 23:30
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

nogmaaals, het enige wat een speedtest doet is het downloaden van een testpagina, eventueel een bestandje, wat pakketjes heen en weer pompen en that's is. een normale computer (en ik neem aan de iphone ook) cached ditsoort zooi zodat als je een pagina opent hem niet weer helemaal opnieuw hoeft te laden. als je dus dezelfde speedtest 2 keer achter elkaar doet gaat je snelheid dus opeens aanzienlijk omhoog omdat de tijd die je erover doet om hetzelfde bestand binnen te halen natuurijk de 2e keer nihil is (cached).
misschien eens een keer proberen met een volledig nieuwe speedtest pagina en dan met een oude en een 3g iphone naast elkaar (oude op Wi-Fi, 3g op.. je raad het al... 3g).
valt me stiekum wel een beetje tegen van je hoor gonnie, ik dacht dat je een echte vrouwelijke nerd was.... je hebt nu je status weer wat meer richting "vrouw geschroeft"
  #13  
Oud 12-07-08, 23:52
vwfr vwfr is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 32
Standaard

Probeer anders deze test is :

http://www.dslreports.com/mspeed?jisok=1
  #14  
Oud 13-07-08, 00:57
Gonny's schermafbeelding
Gonny Gonny is offline
Administrator
• iOS 4.0.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 31
Stuur een bericht via MSN naar Gonny
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjowol Bekijk bericht
nogmaaals, het enige wat een speedtest doet is het downloaden van een testpagina, eventueel een bestandje, wat pakketjes heen en weer pompen en that's is.
Ja, dat snap ik ook. Maar je zou verwachten dat de makers van die snelheidstestwebsites een béétje slim en na het testen hun rommel opruimen, of in ieder geval bij aanvang van de test checken (en waarschuwen) als het testbestandje al aanwezig is. Bijvoorbeeld met een tip om eerst je cache leeg te maken.

Citaat:
valt me stiekum wel een beetje tegen van je hoor gonnie, ik dacht dat je een echte vrouwelijke nerd was.... je hebt nu je status weer wat meer richting "vrouw geschroeft"
Ach, zolang ik nog niet ben gezakt tot het niveau van Brooke van AIS... Hulp vragen om eens mee te denken is vast ook héél vrouwelijk. Mannen gaan dan rustig zelf een weekje zitten puzzelen.
  #15  
Oud 13-07-08, 01:03
Gonny's schermafbeelding
Gonny Gonny is offline
Administrator
• iOS 4.0.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 31
Stuur een bericht via MSN naar Gonny
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vwfr Bekijk bericht
Probeer anders deze test is :

http://www.dslreports.com/mspeed?jisok=1
Hmm, ik krijg bij het 100k-bestand de foutmelding:

"Unstable/too fast a result (1.558) please choose a larger file"

Bij 1MB krijg ik:

0,536 sec latency, 9,977 sec download time

Dus dat is 1MB in 10 seconden en dus 0,1MB per seconde.
Beetje weinig.
  #16  
Oud 13-07-08, 01:25
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjowol Bekijk bericht
valt me stiekum wel een beetje tegen van je hoor gonnie, ik dacht dat je een echte vrouwelijke nerd was.... je hebt nu je status weer wat meer richting "vrouw geschroeft"

Off-topic
Wat mij dan weer tegenvalt is dat je haar consequent gonnie blijft noemen terwijl de juiste spelling toch echt heel duidelijk voor je snufferd staat

  #17  
Oud 13-07-08, 01:37
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl Bekijk bericht

Off-topic
Wat mij dan weer tegenvalt is dat je haar consequent gonnie blijft noemen terwijl de juiste spelling toch echt heel duidelijk voor je snufferd staat

Haha touché!

en gonnY:
die foutmelding komt waarschijnlijk omdat hij iets wilt downloaden en tsja dat vertikt de iphone natuurlijk
  #18  
Oud 13-07-08, 01:45
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonny Bekijk bericht
Natuurlijk heb ik de test meermaals gedaan; daarbij krijg ik steeds rond de 7.000 tot 9.000 kilobyte per seconde, dus rond de 60 tot 70 Mbps. Mijn punt is, dat het nogal wat meer is dan de 2 Mbps waarmee T-Mobile adverteert.

En wat je zegt over geconstateerde verschillen die minimaal zijn: ik vind rond de 10 Mbps (via Wi-Fi) en 70 Mbps (via 3G) nog wel een behoorlijk verschil. Die 70 Mbps kan ook gewoon niet kloppen, want dan zou ik webpagina's met een flits binnen moeten krijgen. Apple zegt dat HSDPA categorie 6 wordt ondersteund, met een maximale snelheid van 3,6 Mbps.

In de test van Tweakers kwamen ze niet verder dan 55 kbps op 3G, maar ik heb zo m'n twijfels of die wel zorgvuldig is uitgevoerd.
Je moet allereerst Appels met Appels vergelijken dus Wi-Fi met Wi-Fi metingen en GRPS met GRPS metingen anders wordt het Appels met Peren vergelijken.

Zo bezien zijn jouw Wi-Fi-metingen gewoon vrijwel identiek. Ga achter je computer zitten en meet snel achter elkaar en je zult ook de nodige verschillen ontdekken.

(Dat speedtest.net onbetrouwbaar zou zijn is met 1 woord af te doen namelijk Kul).


Wat GRPS betreft.

Volgens mij is 7.000 tot 9.000 kbps gelijk aan (circa, want we kunnen gaan miereneuken over 1.000 versus 1.024) 7 tot 9 Mbps en niet 70 ~ 90.

Daarnaast weet niemand wat de werkelijke snelheid is van T-Mobile's netwerk. Op hun site aangegeven snelheden zul je gewoon altijd kunnen behalen daarnaast is de drukte uitermate belangrijk en die is (momenteel nog) bij T-Mobile beduidend lager dan via ADSL.


Last but not least:

Metingen (ongeacht het Datapad) kun je nooit en te nimmer als absolute waardes interpreteren daarvoor zijn er teveel variabelen waar jij als meter geen enkele invloed op hebt. Je kunt ze alleen zien als relatieve waardes.
  #19  
Oud 13-07-08, 01:55
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjowol Bekijk bericht
, ik dacht dat je een echte nerd was...
En dacht jij niet dat een beetje slimme programmeur ervoor zorgt dat er geen cachegegevens gebruikt gaan worden??????

Wat veel belangrijker is dat veel van die (snelheidtest)sites die voor een iPhone geoptimaliseerd zijn gebruiken gewoon heel (te?) kleine pakketten om de snelheid goed te meten. Het is dus een echte "burst mode" test die weinig tot geen enkele relatie heeft met webpages openen enzo.
  #20  
Oud 13-07-08, 02:07
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
En dacht jij niet dat een beetje slimme programmeur ervoor zorgt dat er geen cachegegevens gebruikt gaan worden??????
nee dat denk ik niet, sterker nog, al die speedtests worden toch echt online uitgevoerd dus denk jij nou echt dat jouw firewal/virusscaner het gaat toelaten als een remote applicatie probeert bestanden op je pc (mac) aan te passen? i don't think so baby!
overigens ging het gonnY er natuurlijk ook om dat ze het verschil in snelheid tussen Wi-Fi en 3G op de iphone kon zien. juist wel om te vergelijken, ik vind dat niet zo vremd hoor.

Modbreak:
Ik heb die opmerking weg gehaald. Niet relevant en misschien iets om met PM op te lossen


Laatst gewijzigd door Michael; 13-07-08 om 11:09.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3g download snelheid t-mobile DrDecibel Odido (T-Mobile) 1 07-08-10 11:45
Snelheid verhagen iPad algemeen 1 28-04-10 00:31
T-mobile 3G snelheid Kalzoezoe Odido (T-Mobile) 3 09-02-10 01:16
[T-Mobile] Verdubbel je Internet snelheid KitchenPilot Odido (T-Mobile) 48 14-01-08 17:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:26.