//

Wel Iphone, geen ontvangst

Wel Iphone, geen ontvangst discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door wil Net contact gehad net T-mobile. Over 7 dagen is onderzoek technische dienst afgerond. Is bereik niet mogelijk op werkadres kan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 31-07-08, 12:52
Phew Phew is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil Bekijk bericht
Net contact gehad net T-mobile. Over 7 dagen is onderzoek technische dienst afgerond. Is bereik niet mogelijk op werkadres kan ik contract ontbinden. Echter moet wel de Iphone ingeleverd worden. Of ze bieden een korting op abonnement aan. Het is bij T-mobile bekend dat bereik binnen gebouwen problemen geeft. Dat ligt aan de frequentie welke zij gebruiken. KPN en Vodafone gebruiken een ander netwerk en komen wel door gebouwen heen. Had ik dit van te voren geweten zou ik nooit een Iphone hebben gekocht.
Waar ik werk heb ik ook nauwelijks bereik met t-mobile en de iphone. Dit had ik echter ook al met mijn HTC. Mijn collega's hebben met Vodafone en KPN wel gewoon goed bereik. Nu ik dit zo lees ga ik dit ook eens voorleggen aan t-mobile. Ik had er al eerder over gemailed (dekkingsvraag) en ze zouden een onderzoek instellen. Ik laat jullie wel weten hoe het afloopt...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 31-07-08, 13:18
gianni72 gianni72 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 2
Thumbs down contract ontbonden

Na lang wachten dan eindelijk eergisteren mijn Iphone G3 8gb opgehaald in de T-mobile shop. Vandaag heb ik hem weer terug gebracht en het kontrakt ontbonden. Dit laatste moet binnen 8 dagen na aankoop anders zit je aan het abonnement vast.
Leuk dat ze je in de shop alsnog weten te vertellen dat de dekking beroerd is...
Teruggebracht want binnenshuis geen bereik en in de verste omtrek geen G3! Omgeving Leeuwarden. Mijn KPN abo, zakelijk, is perfect. Dus nu naar Belgie voor de iphone en een KPN simmetje erin.
Hulde T-mobile, not.
  #43  
Oud 31-07-08, 14:04
StarlightNo1 StarlightNo1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Dit laatste moet binnen 8 dagen na aankoop anders zit je aan het abonnement vast.
Dit hebben ze me niet verteld bij de T-Mobile winkel, anders had ik mijn contract meteen laten ontbinden. Het moet niet gekker worden zeg, wat een oplichters die gasten van t-Mobile!

@Wil : Heeft de technische dienst contact met je opgenomen of heb je zelf de klantenservice gebeld?

Laatst gewijzigd door StarlightNo1; 31-07-08 om 14:06.
  #44  
Oud 31-07-08, 14:07
Phew Phew is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StarlightNo1 Bekijk bericht
Dit hebben ze me niet verteld bij de T-Mobile winkel, anders had ik mijn contract meteen laten ontbinden. Het moet niet gekker worden zeg, wat een oplichters die gasten van t-Mobile!
Dit staat wettelijk vastgelegd. Binnen 7 dagen kun zo'n beetje onder elk contract uitkomen (Energie, Verzekeringen e.d.).
  #45  
Oud 31-07-08, 14:14
StarlightNo1 StarlightNo1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Dit staat wettelijk vastgelegd. Binnen 7 dagen kun zo'n beetje onder elk contract uitkomen (Energie, Verzekeringen e.d.).
Maar het is toch niet normaal dat als ik met een duidelijke dekkingsklacht naar T-Mobile bel en ga dat ze me hier niet op attenderen. Ik hoor het ze nog zeggen: "Ohh meneer dat is spijtig zeg een duidelijk dekkings probleem, ik leef echt met u mee en we gaan er alles aan doen om het op te lossen" Ahu ze doen er inderdaad alles aan om je te dekken, @#$%#@
  #46  
Oud 31-07-08, 14:19
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phew Bekijk bericht
Dit staat wettelijk vastgelegd. Binnen 7 dagen kun zo'n beetje onder elk contract uitkomen (Energie, Verzekeringen e.d.).
Helaas ik merkte het pas na mijn vakantie dat ik op mijn werk geen bereik had. Dat is toch 40 uur per week de iphone niet kunnen gebruiken om te bellen. Maar T-Mobile heeft beloofd met een ontbinding contrakt of andere financiele oplossing te komen. Ik wil alleen de Iphone niet kwijt. Maar via andere provider betekent flinke kosten voor internet gebruik.

Eerst was T-Mobile overbelast door verkoop Iphone, straks misschien met ontbinden kontrakten?

Laatst gewijzigd door wil; 31-07-08 om 14:56.
  #47  
Oud 07-08-08, 21:58
DrevanderZanden DrevanderZanden is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 11
Standaard

Apart hoor. Ik kom voor mijn werk zo'n beetje in heel Nederland en ben ook vaak in Duitsland. Ik heb nog nooit problemen gehad met de ontvangst van T-Mobile. Ik heb zelf een 1e gen iPhone maar ik ken iemand met een 3G die thuis bijna geen ontvangst heeft terwijl hij met zijn vorige telefoon (HTC met T-Mobile) nooit problemen heeft gehad.
  #48  
Oud 07-08-08, 22:21
iSander iSander is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrevanderZanden Bekijk bericht
Apart hoor. Ik kom voor mijn werk zo'n beetje in heel Nederland en ben ook vaak in Duitsland. Ik heb nog nooit problemen gehad met de ontvangst van T-Mobile. Ik heb zelf een 1e gen iPhone maar ik ken iemand met een 3G die thuis bijna geen ontvangst heeft terwijl hij met zijn vorige telefoon (HTC met T-Mobile) nooit problemen heeft gehad.
De klachten over T-Mobile gaan dan ook hoofdzakelijk (iig in deze thread) over de 3G dekking en in dat opzicht niet zo vreemd dat je 1e gen iPhone geen enkel probleem heeft...
  #49  
Oud 07-08-08, 22:30
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSander Bekijk bericht
De klachten over T-Mobile gaan dan ook hoofdzakelijk (iig in deze thread) over de 3G dekking en in dat opzicht niet zo vreemd dat je 1e gen iPhone geen enkel probleem heeft...
De gewone GSM dekking is ook een probleem voor de Iphone 3G
De ontvangstkwaliteit is een stuk minder. Iets minder dekking en de Iphone 3G laat het afweten. 2 collega's met Iphone en KPN kunnen overal bellen op mijn werk. Mijn Iphone 3G met T-Mobile is onbruikbaar in het hele gebouw.
  #50  
Oud 07-08-08, 22:46
iSander iSander is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil Bekijk bericht
De gewone GSM dekking is ook een probleem voor de Iphone 3G
De ontvangstkwaliteit is een stuk minder. Iets minder dekking en de Iphone 3G laat het afweten. 2 collega's met Iphone en KPN kunnen overal bellen op mijn werk. Mijn Iphone 3G met T-Mobile is onbruikbaar in het hele gebouw.
Tsja, maar je geeft zelf al aan dat je collega's KPN gebruiken!

Het probleem is dat er twee onzekere factoren zijn, de ontvangstkwaliteit van de iPhone en de dekkingsgraad van zowel het GSM als het 3G netwerk. Maar de conclusie lijkt wel steeds meer in deze richting te gaan:

2G Netwerk (GSM)
  • iPhone 3G en iPhone: ontvangst vrijwel gelijk
  • Dekking T-Mobile vrijwel gelijk aan KPN en Vodafone (behalve in landelijke gebieden)
Netwerk 3G (UMTS & HSDPA)
  • Ontvangstkwaliteit iPhone 3G iets minder dan andere 3G telefoons
  • Dekking T-Mobile 3G gigantisch veel minder dan KPN en Vodafone
  #51  
Oud 07-08-08, 23:52
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Het probleem dekking zit vooral binnen moderne gebouwen. T-Mobile komt daar moeilijk doorheen. KPN met het 900 netwerk heeft daar geen problemen mee. T-Mobile wilde graag ook een licentie voor 900 netwerk maar kreeg die niet.
  #52  
Oud 08-08-08, 01:51
Spartan23R's schermafbeelding
Spartan23R Spartan23R is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSander Bekijk bericht
Tsja, maar je geeft zelf al aan dat je collega's KPN gebruiken!

Het probleem is dat er twee onzekere factoren zijn, de ontvangstkwaliteit van de iPhone en de dekkingsgraad van zowel het GSM als het 3G netwerk. Maar de conclusie lijkt wel steeds meer in deze richting te gaan:

2G Netwerk (GSM)
  • iPhone 3G en iPhone: ontvangst vrijwel gelijk
  • Dekking T-Mobile vrijwel gelijk aan KPN en Vodafone (behalve in landelijke gebieden)
Netwerk 3G (UMTS & HSDPA)
  • Ontvangstkwaliteit iPhone 3G iets minder dan andere 3G telefoons
  • Dekking T-Mobile 3G gigantisch veel minder dan KPN en Vodafone
Je kan de 3G functie toch ook uitzetten op de iPhone 3g ??
Zal de ontvangts dan wel goed zijn zoals elk andere telefoon, want dan zet ik alleen de 3G aan als ik ff flink ga internetten.. ik heb vorige week de 8gb versie besteld via de online shop, zit er nog op te wachten
  #53  
Oud 08-08-08, 09:11
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spartan23R Bekijk bericht
Je kan de 3G functie toch ook uitzetten op de iPhone 3g ??
Zal de ontvangts dan wel goed zijn zoals elk andere telefoon, want dan zet ik alleen de 3G aan als ik ff flink ga internetten.. ik heb vorige week de 8gb versie besteld via de online shop, zit er nog op te wachten
het uitzetten van 3G lost niet het probleem slechte ontvangst T-Mobile binnen gebouwen op.
  #54  
Oud 08-08-08, 11:54
gazebo gazebo is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 1
Standaard 2100 netwerk

Elk 3g netwerk in Europa zit op 2100 mHz, dus de verschillen in bereik tussen T-mobile en anderen kan je niet zoals bij GSM verklaren door te wijzen op de gebruikte frequenties. Er zullen dus meer masten moeten worden geplaatst...
Overigens wel jammer omdat een hoger getal frequentie minder in gebouwen doordringt!
  #55  
Oud 08-08-08, 11:59
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gazebo Bekijk bericht
Elk 3g netwerk in Europa zit op 2100 mHz, dus de verschillen in bereik tussen T-mobile en anderen kan je niet zoals bij GSM verklaren door te wijzen op de gebruikte frequenties. Er zullen dus meer masten moeten worden geplaatst...
Overigens wel jammer omdat een hoger getal frequentie minder in gebouwen doordringt!
De Iphone 3G valt ook door de mand met door de mindere kwaliteit antenne.
Waar een ander merk telefoon nog wel ontvangst heeft binnen een gebouw heeft de Iphone 3G dat niet.
  #56  
Oud 08-08-08, 13:34
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Onderstaand bericht vond ik via google. Weet iemand wat meer of ze dit netwerk al gebruiken. Ik dacht dat ze geen 900 netwerk hadden. Heeft T-mobile dat al sinds 2006. Hiermee kunnen ze problemen binnen gebouwen oplossen.


T-Mobile benut 900 MHz-frequenties voor dekking

04-09-2007 (13:10) - T-Mobile gaat de vorig jaar aangekochte frequenties rond 900 MHz benutten om dekking en capaciteit van het mobiele netwerk te verbeteren, vooral in gebieden met veel zakelijke bellers.

Door: Gertjan Groen

T-Mobile benut vanaf deze maand de zogenaamde EGSM 900 MHz frequenties. Het gaat om een deel van de Telfort-frequenties die eind vorig jaar van KPN werden gekocht. Door de sterke stijging van het zakelijk gebruik is het volgens de operator nodig deze frequenties te gebruiken, hoofdzakelijk in gebieden waar veel zakelijke klanten zijn gevestigd. De frequenties vergroten de capaciteit en verbeteren de dekking. De hogere frequenties (1800 MHz) die de operator reeds gebruikt dringen minder ver door in woningen.
  #57  
Oud 08-08-08, 13:41
StarlightNo1 StarlightNo1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
2G Netwerk (GSM) .... Dekking T-Mobile vrijwel gelijk aan KPN en Vodafone (behalve in landelijke gebieden)
Dit is absoluut niet mijn ervaring en met mij vele anderen!
  #58  
Oud 08-08-08, 14:14
leama leama is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 182
Standaard

Precies, ik heb ook slecht GSM bereik in mijn woning en ik zit volgens TMO toch echt tussen twee masten in, op een paar honderd meter hemelsbreed.
  #59  
Oud 04-07-10, 23:06
pvdvossen pvdvossen is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik heb vrijdagavond mijn telefoon 2x laten vallen, sindsdien heb ik constant het 'geen service' probleem, ik heb nu echt maar heel af en toe bereik, en als ik dat dan al heb, is het maar voor 5 minuten.. Andere simkaarten werken ook niet.. Kan het zijn dat de 'antenne/ontvanger' stuk/beschadigd is? En zo ja, wat raden jullie me aan te doen?

Heb een 3GS 3.1.2 , met blackrain
  #60  
Oud 04-07-10, 23:24
stadjer stadjer is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 42
Standaard

Is ook een beetje zonde om je telefoon op 1 dag 2 keer te laten vallen.

ps. kijk eens naar de datum van het bericht boven je
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone - geen Wi-Fi ontvangst op ene, wel op andere mriesenb Wi-Fi 7 26-12-11 18:04
Wel op Wi-Fi toch geen ontvangst! Vinneken Wi-Fi 1 29-11-10 19:15
Wel 3g ontvangst geen internet. ivoback Overige providers Nederland 13 30-09-09 15:47
wel verbinding geen internet, andere iphone wel! tice Wi-Fi 0 30-06-09 12:11
Na Unlock 1.1.2 OTB 4.6 wel gelukt geen ontvangst Data Archief 2 08-02-08 20:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:33.