iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   iPhone bereik onregelmatiger dan andere t-mob telefoon (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/16474-iphone-bereik-onregelmatiger-andere-t-mob-telefoon.html)

roger666 16-07-08 20:18

iPhone bereik onregelmatiger dan andere t-mob telefoon
 

(Probleem is min of meer opgelost, zie vanaf reactie #10)



Niet alleen onregelmatiger maar ook slechter trouwens. Meer mensen die dit ondervinden? Ik heb hier een nokia n70 (tmob prepay) en mijn iphone (16gb, tmob) naast elkaar liggen. De iphone haalt 1 a 2 streepjes bereik terwijl de n70 constant alle streepjes vol heeft.:rolleyes: Is er uberhaupt een verschil in toegang tot het tmob netwerk voor prepaidgebruikers en abonnees?

ArB 16-07-08 21:01

Wellicht heb je een iphone met een minder goede antenne ?

roger666 16-07-08 21:07

Hoop het niet. Maar eens naast een andere iphone leggen dan.
Aan mijn hardcase om de iphone ligt het in ieder geval niet.

Vallie 16-07-08 21:16

Is bij mij ook het geval. Een oude siemens met een prepaid kaart geeft betere ontvangst. Iphone is wisselvalliger. Niet echt constant in het bereik.

ArB 16-07-08 21:25

Raar want het 1.0 model heeft bij mij geen enkel ontvangst probleem, ook niet als je hem vergelijkt met een ander toestel qua ontvangst.
Zou de 3G een andere antenne hebben ofzo ?

ButcherJF 16-07-08 21:36

Merk je dat echt tijdens het bellen of is dit een andere manier van weergeven? Zijn die andere twee gsm's misschien 'eerder tevreden'?

MCNO 16-07-08 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 144169)
Raar want het 1.0 model heeft bij mij geen enkel ontvangst probleem, ook niet als je hem vergelijkt met een ander toestel qua ontvangst. <KNIP>

Die ervaring heb ik ook met de 1e versie, in de auto (A15 bij Tiel waar ik regelmatig langskom) was het altijd drama, met de Iphone geen enkel probleem meer.

"R" 16-07-08 22:23

De ultieme test zou zijn om te kijken wat er qua bereik gebeurt met een 1e gen. en een 3G naast elkaar op het dashboard met eenzelfde abo. Kan iemand een dergelijke test doen? Ik (nog) niet wegens een chronisch gebrek aan een 3G.
Heb in het verleden een test met een tweetal 1e gen's gedaan, daar kwam uit dat 1 van die toestellen een losse antennekabel had.

ArB 16-07-08 22:23

Ja als iemand me een 3G stuurt dan kan ik wel even testen hoor :D

roger666 17-07-08 12:02

Probleem opgelost
 
1) Deze topic hoort in T-Mobile [ https://forum.iculture.nl/f18/i.../f68/t-mobile/ ]

2) Probleem opgelost, stom stom!:D Wannee ik G3 uitzet krijg ik wel ongeveer constant 5 streepjes net als op de nokia.

Wanneer de iPhone 3G vindt, geeft hij volgens mij daarvan de signaalsterkte aan ipv de gewone gsm (en gprs??) sterkte. De Nokia geeft alleen maar de gsm sterkte aan. De gewone sterkte van t-mobile is 100% net als op de N70, de G3 sterkte is erg onregelmatig en zwak.

Raar is dat ik deze informatie niet kan vinden in de iPhone handleiding, daar spreekt men maar van 1 signaalsterkte + een g3 icoontje, dus kan iemand dit bevestigen?

pclahsen 17-07-08 12:11

Dat is boeiend. Jouw verklaring lijkt me wel plausibel. In de eerste Americaanse 3G reviews werd ook genoemd dat bij inschakeling van 3G de ontvangst slecht was; ze bedoelden waarschijnlijk dat ze minder streepjes zagen....Heel veel mensen roepen dus nu dat ze slecht bereik hebben terwijl dat niet zo is...Wat ik me steeds afvraag, hoe is de kwaliteit van echt bellen etc. Mijn 1stGen iPhone heeft soms 1 of 2 streepjes maar dan kan ik er prima mee bellen. Staar je niet blind op streepjes en ga het toestel gewoon lekker gebruiken:D


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger666 (Bericht 144435)
1) Deze topic hoort in T-Mobile [ iPhone en internet - T-Mobile op iPhoneclub.nl ]

2) Probleem opgelost, stom stom!:D Wannee ik G3 uitzet krijg ik wel ongeveer constant 5 streepjes net als op de nokia.

Wanneer de iPhone 3G vindt, geeft hij volgens mij daarvan de signaalsterkte aan ipv de gewone gsm (en gprs??) sterkte. De Nokia geeft alleen maar de gsm sterkte aan. De gewone sterkte van t-mobile is 100% net als op de N70, de G3 sterkte is erg onregelmatig en zwak.

Raar is dat ik deze informatie niet kan vinden in de iPhone handleiding, daar spreekt men maar van 1 signaalsterkte + een g3 icoontje, dus kan iemand dit bevestigen?


colliehome 17-07-08 12:14

Apple heeft al toegegeven dat de ontvangst met 3G en algemeen soms te wensen overlaat...

roger666 17-07-08 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 144444)
Dat is boeiend. Jouw verklaring lijkt me wel plausibel. In de eerste Americaanse 3G reviews werd ook genoemd dat bij inschakeling van 3G de ontvangst slecht was; ze bedoelden waarschijnlijk dat ze minder streepjes zagen....Heel veel mensen roepen dus nu dat ze slecht bereik hebben terwijl dat niet zo is...Wat ik me steeds afvraag, hoe is de kwaliteit van echt bellen etc. Mijn 1stGen iPhone heeft soms 1 of 2 streepjes maar dan kan ik er prima mee bellen. Staar je niet blind op streepjes en ga het toestel gewoon lekker gebruiken:D

Nog geen problemen gehad met bellen hoor,dus pin me zeker niet vast op zo'n signaalindicator. Vraag me alleen af of Symbian dan niet de 3G sterkte aangeeft en iPhone wel?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 144449)
Apple heeft al toegegeven dat de ontvangst met 3G en algemeen soms te wensen overlaat...

Ging dat specifiek over de iPhone dan?

3G ontvangst is nog erg matig inderdaad. Je kunt het beter uit laten staan, bespaart je batterij.

Benny 17-07-08 15:08

Gaat het internetten wel gewoon snel ondanks dat het 3G signaal matig is ? Ik wil echt testen hoe snel het is maar ik zit tot de 27e in italie en mijn iphone 3g ligt thuis :(

roger666 17-07-08 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Benny (Bericht 144639)
Gaat het internetten wel gewoon snel ondanks dat het 3G signaal matig is ? Ik wil echt testen hoe snel het is maar ik zit tot de 27e in italie en mijn iphone 3g ligt thuis :(

Wisselend, durf nog niet te oordelen. Zal snel 3G eens goed testen.

roger666 17-07-08 17:01

Je belt dus ook blijkbaar via 3G, met een betere geluidskwaliteit, als je beide 3G hebt. Wordt mij verteld. Dat was me niet duidelijk, dacht dat het alleen voor internet was.

Dan zou ik willen dat het alleen voor internet ingeschakeld zou worden, bespaart batterij.

NiekR 17-07-08 23:49

Als ik 3G uit zet, heb ik 5 streepjes bereik. Heb ik hem aan 1 streepje (of 'Geen service').

Natuurlijk zet ik hem dan uit, alleen kan ik dan alleen internetten via Wi-fi? :rolleyes:

forum.bericht 18-07-08 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NiekR (Bericht 145175)
Als ik 3G uit zet, heb ik 5 streepjes bereik. Heb ik hem aan 1 streepje (of 'Geen service').

Natuurlijk zet ik hem dan uit, alleen kan ik dan alleen internetten via Wi-fi? :rolleyes:

Wi-Fi heeft niets te maken met het GSM gedeelte. Los daarvan, aantal streepjes is onderling niet vergelijkbaar oftewel 2 streepjes bij G3 kan een betere ontvangst zijn dan 5 streepjes bij GRPS. Appels & Peren.

NiekR 18-07-08 00:54

Maar internet werkt niet met G3. Dus blijkbaar zijn 2 streepjes toch niet genoeg.

Pete.Z 18-07-08 11:00

Als je 2 streepjes G3 bereik hebt,moet internet gewoon daarmee werken,vermoedelijk is dat dus een ander probleem.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:43.