//

iPhone bereik onregelmatiger dan andere t-mob telefoon

iPhone bereik onregelmatiger dan andere t-mob telefoon discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) (Probleem is min of meer opgelost, zie vanaf reactie #10) Niet alleen onregelmatiger maar ook slechter trouwens. Meer mensen die dit ondervinden? Ik heb hier ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-07-08, 20:18
roger666 roger666 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 24
Angry iPhone bereik onregelmatiger dan andere t-mob telefoon


(Probleem is min of meer opgelost, zie vanaf reactie #10)



Niet alleen onregelmatiger maar ook slechter trouwens. Meer mensen die dit ondervinden? Ik heb hier een nokia n70 (tmob prepay) en mijn iphone (16gb, tmob) naast elkaar liggen. De iphone haalt 1 a 2 streepjes bereik terwijl de n70 constant alle streepjes vol heeft. Is er uberhaupt een verschil in toegang tot het tmob netwerk voor prepaidgebruikers en abonnees?

Laatst gewijzigd door roger666; 17-07-08 om 14:45.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-07-08, 21:01
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Wellicht heb je een iphone met een minder goede antenne ?
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #3  
Oud 16-07-08, 21:07
roger666 roger666 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 24
Standaard

Hoop het niet. Maar eens naast een andere iphone leggen dan.
Aan mijn hardcase om de iphone ligt het in ieder geval niet.
  #4  
Oud 16-07-08, 21:16
Vallie Vallie is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Is bij mij ook het geval. Een oude siemens met een prepaid kaart geeft betere ontvangst. Iphone is wisselvalliger. Niet echt constant in het bereik.
  #5  
Oud 16-07-08, 21:25
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Raar want het 1.0 model heeft bij mij geen enkel ontvangst probleem, ook niet als je hem vergelijkt met een ander toestel qua ontvangst.
Zou de 3G een andere antenne hebben ofzo ?
  #6  
Oud 16-07-08, 21:36
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Merk je dat echt tijdens het bellen of is dit een andere manier van weergeven? Zijn die andere twee gsm's misschien 'eerder tevreden'?
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #7  
Oud 16-07-08, 22:18
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Raar want het 1.0 model heeft bij mij geen enkel ontvangst probleem, ook niet als je hem vergelijkt met een ander toestel qua ontvangst. <KNIP>
Die ervaring heb ik ook met de 1e versie, in de auto (A15 bij Tiel waar ik regelmatig langskom) was het altijd drama, met de Iphone geen enkel probleem meer.
  #8  
Oud 16-07-08, 22:23
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

De ultieme test zou zijn om te kijken wat er qua bereik gebeurt met een 1e gen. en een 3G naast elkaar op het dashboard met eenzelfde abo. Kan iemand een dergelijke test doen? Ik (nog) niet wegens een chronisch gebrek aan een 3G.
Heb in het verleden een test met een tweetal 1e gen's gedaan, daar kwam uit dat 1 van die toestellen een losse antennekabel had.
  #9  
Oud 16-07-08, 22:23
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Ja als iemand me een 3G stuurt dan kan ik wel even testen hoor
  #10  
Oud 17-07-08, 12:02
roger666 roger666 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 24
Standaard Probleem opgelost

1) Deze topic hoort in T-Mobile [ https://forum.iculture.nl/f18/i.../f68/t-mobile/ ]

2) Probleem opgelost, stom stom! Wannee ik G3 uitzet krijg ik wel ongeveer constant 5 streepjes net als op de nokia.

Wanneer de iPhone 3G vindt, geeft hij volgens mij daarvan de signaalsterkte aan ipv de gewone gsm (en gprs??) sterkte. De Nokia geeft alleen maar de gsm sterkte aan. De gewone sterkte van t-mobile is 100% net als op de N70, de G3 sterkte is erg onregelmatig en zwak.

Raar is dat ik deze informatie niet kan vinden in de iPhone handleiding, daar spreekt men maar van 1 signaalsterkte + een g3 icoontje, dus kan iemand dit bevestigen?
  #11  
Oud 17-07-08, 12:11
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Dat is boeiend. Jouw verklaring lijkt me wel plausibel. In de eerste Americaanse 3G reviews werd ook genoemd dat bij inschakeling van 3G de ontvangst slecht was; ze bedoelden waarschijnlijk dat ze minder streepjes zagen....Heel veel mensen roepen dus nu dat ze slecht bereik hebben terwijl dat niet zo is...Wat ik me steeds afvraag, hoe is de kwaliteit van echt bellen etc. Mijn 1stGen iPhone heeft soms 1 of 2 streepjes maar dan kan ik er prima mee bellen. Staar je niet blind op streepjes en ga het toestel gewoon lekker gebruiken


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger666 Bekijk bericht
1) Deze topic hoort in T-Mobile [ iPhone en internet - T-Mobile op iPhoneclub.nl ]

2) Probleem opgelost, stom stom! Wannee ik G3 uitzet krijg ik wel ongeveer constant 5 streepjes net als op de nokia.

Wanneer de iPhone 3G vindt, geeft hij volgens mij daarvan de signaalsterkte aan ipv de gewone gsm (en gprs??) sterkte. De Nokia geeft alleen maar de gsm sterkte aan. De gewone sterkte van t-mobile is 100% net als op de N70, de G3 sterkte is erg onregelmatig en zwak.

Raar is dat ik deze informatie niet kan vinden in de iPhone handleiding, daar spreekt men maar van 1 signaalsterkte + een g3 icoontje, dus kan iemand dit bevestigen?
  #12  
Oud 17-07-08, 12:14
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Apple heeft al toegegeven dat de ontvangst met 3G en algemeen soms te wensen overlaat...
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #13  
Oud 17-07-08, 14:33
roger666 roger666 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen Bekijk bericht
Dat is boeiend. Jouw verklaring lijkt me wel plausibel. In de eerste Americaanse 3G reviews werd ook genoemd dat bij inschakeling van 3G de ontvangst slecht was; ze bedoelden waarschijnlijk dat ze minder streepjes zagen....Heel veel mensen roepen dus nu dat ze slecht bereik hebben terwijl dat niet zo is...Wat ik me steeds afvraag, hoe is de kwaliteit van echt bellen etc. Mijn 1stGen iPhone heeft soms 1 of 2 streepjes maar dan kan ik er prima mee bellen. Staar je niet blind op streepjes en ga het toestel gewoon lekker gebruiken
Nog geen problemen gehad met bellen hoor,dus pin me zeker niet vast op zo'n signaalindicator. Vraag me alleen af of Symbian dan niet de 3G sterkte aangeeft en iPhone wel?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Apple heeft al toegegeven dat de ontvangst met 3G en algemeen soms te wensen overlaat...
Ging dat specifiek over de iPhone dan?

3G ontvangst is nog erg matig inderdaad. Je kunt het beter uit laten staan, bespaart je batterij.

Laatst gewijzigd door roger666; 17-07-08 om 17:00.
  #14  
Oud 17-07-08, 15:08
Benny Benny is offline
• iOS 8.0.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Lelystad
Berichten: 249
Stuur een bericht via MSN naar Benny
Standaard

Gaat het internetten wel gewoon snel ondanks dat het 3G signaal matig is ? Ik wil echt testen hoe snel het is maar ik zit tot de 27e in italie en mijn iphone 3g ligt thuis
  #15  
Oud 17-07-08, 16:26
roger666 roger666 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benny Bekijk bericht
Gaat het internetten wel gewoon snel ondanks dat het 3G signaal matig is ? Ik wil echt testen hoe snel het is maar ik zit tot de 27e in italie en mijn iphone 3g ligt thuis
Wisselend, durf nog niet te oordelen. Zal snel 3G eens goed testen.

Laatst gewijzigd door roger666; 17-07-08 om 17:01.
  #16  
Oud 17-07-08, 17:01
roger666 roger666 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 24
Standaard

Je belt dus ook blijkbaar via 3G, met een betere geluidskwaliteit, als je beide 3G hebt. Wordt mij verteld. Dat was me niet duidelijk, dacht dat het alleen voor internet was.

Dan zou ik willen dat het alleen voor internet ingeschakeld zou worden, bespaart batterij.
  #17  
Oud 17-07-08, 23:49
NiekR NiekR is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 141
Standaard

Als ik 3G uit zet, heb ik 5 streepjes bereik. Heb ik hem aan 1 streepje (of 'Geen service').

Natuurlijk zet ik hem dan uit, alleen kan ik dan alleen internetten via Wi-fi?
  #18  
Oud 18-07-08, 00:31
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NiekR Bekijk bericht
Als ik 3G uit zet, heb ik 5 streepjes bereik. Heb ik hem aan 1 streepje (of 'Geen service').

Natuurlijk zet ik hem dan uit, alleen kan ik dan alleen internetten via Wi-fi?
Wi-Fi heeft niets te maken met het GSM gedeelte. Los daarvan, aantal streepjes is onderling niet vergelijkbaar oftewel 2 streepjes bij G3 kan een betere ontvangst zijn dan 5 streepjes bij GRPS. Appels & Peren.
  #19  
Oud 18-07-08, 00:54
NiekR NiekR is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 141
Standaard

Maar internet werkt niet met G3. Dus blijkbaar zijn 2 streepjes toch niet genoeg.
  #20  
Oud 18-07-08, 11:00
Pete.Z Pete.Z is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 110
Standaard

Als je 2 streepjes G3 bereik hebt,moet internet gewoon daarmee werken,vermoedelijk is dat dus een ander probleem.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone slecht bereik andere telefoons niet Frank2k Odido (T-Mobile) 2 08-08-09 10:46
App voor doorschakelen iphone naar andere telefoon martijnsnoek iPhone Apps 1 05-05-09 18:46
Problemen met bereik (ontvangen telefoon/sms) scoutcow iPhone algemeen 2 04-10-08 18:20
Doe je T-Mobile iPhone 3G sim eens in een andere telefoon!!! calkoentje Odido (T-Mobile) 18 26-08-08 19:16
Vergelijking bereik iPhone tenopzichte andere telefoon onder dezelfde omstandigheden. Koelkastlampje Odido (T-Mobile) 4 24-07-08 13:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:17.