//

internet in buitenland?

internet in buitenland? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik heb een ihpone met t-mobile account en obepert internet. Kan ik dit dan ook gebruiken in amerika? Dankje...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-07-08, 21:56
Quintenajax Quintenajax is offline
• iOS 2.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: den haag
Berichten: 66
Standaard internet in buitenland?

Hallo,

ik heb een ihpone met t-mobile account en obepert internet.

Kan ik dit dan ook gebruiken in amerika?

Dankje
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-07-08, 22:05
Franzzz Franzzz is offline
• iOS 6.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Diemen
Berichten: 51
Standaard

volgens mij wel, maar dan moet je het wel eerst activeren. Kijk wel even goed naar de kosten voor internetten in het buitenland, want die kunnen erorm hoog zijn!! Vooral als je in Amerika bent
  #3  
Oud 17-07-08, 23:59
The Quote's schermafbeelding
The Quote The Quote is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Uden, Nederland
Berichten: 105
Standaard

Om het even duidelijker neer te zetten..
Als je gaat internetten in het buitenland is dit niet onbeperkt! en betaal je gewoon per MB..
En als ik het me goed herinner is da 10euries per MB
(en je bent al snel aan een paar MB )
  #4  
Oud 09-08-08, 19:07
pvanhelvoirt pvanhelvoirt is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1
Exclamation Standaard geen toegang tot buitenlandse netwerken

Heb je een nieuw abonnement bij T-Mobile afgesloten dan kun je niet direct in het Buitenland bellen. Je dient dit eerst via de klantenservice eerst te laten activeren. Ook het bellen van 0900-nummers is standaard geblokkeerd.

Ik kwam hier helaas pas achter toen ik al in de Amerika zat. Na drie dagen was het dan eindelijk zo ver en kon ik mijn iPhone eindelijke normaal gebruiken. De help-desk medewerkers van T-Mobile (zakelijk) zijn overigens heel vriendelijk, maar vertellen verschillende verhalen en zijn niet of slecht op de hoogte.

Ik heb de iPhone nu drie weken en heb mijn buik behoorlijk vol van T-Mobile. Dat Apple met zo'n maatschappij in zee is gegaan is onbegrijpelijk. Een slechte landelijke dekking en regelmatig helemaal geen dekking van zowel EDGE als 3G.
Het maakt het gebruik van de iPhone regelmatig onmogelijk, bederft de vreugde en is slechte reclame voor Apple en T-Mobile.
  #5  
Oud 10-08-08, 01:41
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvanhelvoirt Bekijk bericht
Heb je een nieuw abonnement bij T-Mobile afgesloten dan kun je niet direct in het Buitenland bellen. Je dient dit eerst via de klantenservice eerst te laten activeren. Ook het bellen van 0900-nummers is standaard geblokkeerd.
Correctie:

Aangezien TM zijn klanten absoluut niet vertrouwd krijg je pas de mogelijkheid in buitenland te bellen als je vooraf 115 euro wilt betalen!


Hetgeen in flagrante tegenspraak is met hun algemene voorwaarden want daar staat dit nergens vermeld. ook verteld de helpdesk dat je wel (beperkt!) *** bellen namelijk vanuit buitenland naar nummers in datzelfde land & nummers in je eigen land. In de praktijk blijk dat echter niet te kloppen want zelfs zog. noodnummers kun je niet bellen.
  #6  
Oud 13-08-08, 23:32
Buitenwesten Buitenwesten is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 12
Standaard

Ik ben morgen naar milaan. Kan ik dan niet bellenengeen gesprekken ontvangen? En zijn er nog instellingen die ik moet wijzigen zodat ik niet voor hoge rekeningen kom te staan??
  #7  
Oud 14-08-08, 09:51
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwesten Bekijk bericht
Ik ben morgen naar milaan. Kan ik dan niet bellenengeen gesprekken ontvangen? En zijn er nog instellingen die ik moet wijzigen zodat ik niet voor hoge rekeningen kom te staan??
In principe heb je een "beperkte" blokkade. Dus als e.e.a. juist is ingesteld dan kun je in Italie bellen naar nummers in Italie en naar nummers in Nederland.

Het kan ook zijn dat er een volledige blokkade op zit. Weet je pas zeker als je in het buitenland bent. Mocht je de Helpdesk hierover willen bellen dan heb je pas zekerheid als je dermate lang doordramt zodat ze bij jou echte technische gegevens kijken want ze kijken standaard alleen naar de algemene regel.

Laatst gewijzigd door forum.bericht; 14-08-08 om 10:05.
  #8  
Oud 15-08-08, 18:33
Juupke Juupke is offline
• iOS 3.0.1
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 17
Standaard

Deze informatie is bijgewerkt tot:15-08-2008Totaal overige kostene overige kosten zijn:€ 639,52De genoemde bedragen zijn exclusief btw. De getoonde informatie is indicatief en er kunnen geen rechten aan worden ontleend.
Zijn er nog meer mensen die na de vakantie dit soort buitenproportionele bedragen op hun overzicht hebben staan? De laatste twee weken is het bedrag zelfs verdubbeld terwijl ik niet meer in het buitenland ben geweest! ("Totaal 98 Mb gedownload, en 49 minuten gebeld in Spanje en Frankrijk, "Grenzeloos" ingeschakeld)
Ben héél benieuwd of er meer slachtoffers zijn.
  #9  
Oud 15-08-08, 20:18
PhresiF PhresiF is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Huissen
Berichten: 26
Standaard

hoe kan dat nou als in het buitenland de tarvieren gelden: 1mb €10 is en 1min €0,58, dan is het toch €980 + €26,95 = €1006,95. Misschien beetje bijdehand maar toch *** voor je. Waarschijnlijk als je belt geven ze je korting
  #10  
Oud 18-08-08, 17:47
Juupke Juupke is offline
• iOS 3.0.1
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 17
Standaard "Grenzeloos"

Dat is precies wat ik bedoel: ik heb bij het verlaten van Nederland gebeld met T-Mobile om een "grenzeloos"-abonnement te activeren (is gratis!) waardoor de tarieven veranderen in € 2,00 per Mb data (afgerond op € 0,40) en € 0,17 per minuut (€ 0,70 startkosten).

Dat scheelt natuurlijk wel een boel als in the middle of nowhere via satellietfoto's (blanco maps) de weg terug moet vinden naar de camping...
De vraag is waarom het "grenzeloos"-tarief niet gewoon bij iedereen geldt die naar het buitenland gaat als het toch gratis geactiveerd kan worden.

Overigens staat het astronomische (nog steeds groeiende) bedrag sinds vandaag niet meer op MyT-Mobile-pagina. Nu maar de rekening afwachten...

Groet
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Internet buitenland wiljan01 Internet in buitenland (roaming) 1 08-10-10 20:57
internet in buitenland verboden djharddance Archief 5 10-04-10 00:20
Goedkoop internet in buitenland. Hamertej Internet in buitenland (roaming) 0 01-02-10 15:47
internet buitenland amirck Internet in buitenland (roaming) 5 24-02-09 21:01
Internet in buitenland clicphone Archief 1 25-01-09 23:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:16.