//

t-mobile Simlock verwijderen

t-mobile Simlock verwijderen discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Gaat niet om het bereik maar om het doodsimpele feit dat de sim-unlock van T-Mobile gewoon niet goed werkt, in mijn buitenlandse 3G kan ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #241  
Oud 05-05-09, 09:29
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Gaat niet om het bereik maar om het doodsimpele feit dat de sim-unlock van T-Mobile gewoon niet goed werkt, in mijn buitenlandse 3G kan ik simkaarten wisselen wat ik wil en in een T-Mobile toestel werkt het gewoon maar eenzijdig, Vodafone vind ie direct maar daarna T-Mobile niet of nauwelijks meer
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #242  
Oud 05-05-09, 10:33
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Shapezzz, je hebt duidelijk niet geluisterd naar wat insanity zegt.
Nogmaals, een simunlock heeft ABSOLUUT geen invloed op je bereik
in welke vorm dan ook, en verloopt bij ALLE aanbieders op dezelfde, door
de fabrikant aangegeven methode.

@Insanity:

Onze targets halen we over het algemeen wel, we waren zelfs beste postpaid
shop van 2008!
  #243  
Oud 05-05-09, 19:21
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Leg me eens uit dan hoe het komt dat als ik mijn Vodafone simkaart in 1 van mijn 3 T-Mobile toestellen stop, het altijd bijzonder lang duurt voordat het toestel het netwerk kan vinden of zelfs helemaal niet vind ?
In mijn buitenlandse 3G (zonder simlock dus) kan ik simkaarten wisselen van welke provider dan ook zo vaak ik maar wil, die vind altijd binnen 1 sec het netwerk, toestellen liggen op dezelfde plek in huis en ik wissel alleen van simkaart, frappant toch dan dat het bij die 3 T-Mobile toestellen zo lang duurt of zelfs helemaal niet goed gaat ondanks het feit dat ze simlockvrij gemaakt zijn en bij dat andere toestel dan weer niet, ik kan dan nog maar 1 conclusie trekken dat het puur aan de simlock ligt of heb ik het dan mis ?

Kom maar op met de verklaring dan, ben zeer benieuwd..

Of de hoeveelheid uitzendkracht van de T-Mobile zendmasten hier in de buurt zou dan fluctuerend zijn, dat zou dan de andere conslusie kunnen zijn maar dat lijkt me persoonlijk niet

Laatst gewijzigd door iScorpio; 05-05-09 om 19:55. Reden: Volgende keer de edit knop gebruiken
  #244  
Oud 05-05-09, 21:29
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Standaard

dan lijkt mij de meest voor de hand liggende vraag: Om welke type toestellen gaat het?

Mogelijke verklaring:
Leeftijd van het toestel kan een rol spelen.
Type simkaart kan een issue zijn.
Staat de mast van vodafone dichtbij? Etc etc
Ik denk dat ik nog wel een A4 vol krijg.
Ik ben al ruim een jaar of 6/7 actief in de telecom. Ik heb er veel tafferelen meegemaakt, en kan je zeggen het echt vanalles kan zijn.
Let us know

Laatst gewijzigd door insanity83; 07-05-09 om 06:04. Reden: Mijn edit knop is weer zichtbaar :D
  #245  
Oud 06-05-09, 00:18
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Leeftijd van de toestellen varieert, het gaat om de 3G 16 GB modellen (2x Zwart en 1x Wit) eerste toestel is van Augustus 2008, 2e van November 2008 en de laatste van Januari 2009.
Hier staat volgens mij geen enkele mast dicht in de buurt want ik woon een beetje ''in the middle of nowhere'' in een bos
Ik persoonlijk vind het erop lijken dat de T-Mobile simock op de een of andere manier anders werkt dan bij een toestel wat fabrieks-af unlocked is.
Merk wel dat het met 3.0 Beta 4 wel goed gaat dus het zal straks met de officiele 3.0 update vast wel helemaal goedkomen
  #246  
Oud 06-05-09, 09:19
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Standaard

Je hebt het hier over iphones? Lol.
Dus jij hebt per toestel €120 eu betaald om simlock vrij te maken? Of gebruik je Yellowsnow?
Er zijn 2 verklaringen mogelijk/ van toepassing.
Een iphone fungeerd totaal anders dan de gemiddelde gsms.
Op het moment dat jij een ander "merk" simkaartje erin stopt, zal de netwerkinstellingen van de vorige provider overschreven worden. Stop je je tmnl simkaartje weer terug in je toestel, begrijp inderdaad waarom het wat langer duurt voordat hij het tmnl nerwerk heeft gevonden.
Tip om te doen: instellingen ==> algemeen ==> scroll helemaal naar beneden en klik op Stel opnieuw in ==> herstel netwerkinstellingen.

Bovenstaande kan al de oplossing zijn voor je dillemma. Tevens het feit das je in de bush bush woont zorgt er voor dat het wat langer duurt voordat je een signaal van tmobile ontvangt.

Dus nogmaals, het simlock vrij maken heeft totaal niks met je bereik te maken of wat dan ook.

Greetz
  #247  
Oud 06-05-09, 14:27
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Insanity spreekt de (wetenschappelijke) waarheid, lijkt me dat hier inmiddels wel een slotje op mag...
  #248  
Oud 07-05-09, 04:27
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door insanity83 Bekijk bericht
Je hebt het hier over iphones? Lol.
Dus jij hebt per toestel €120 eu betaald om simlock vrij te maken? Of gebruik je Yellowsnow?
120 Euro per toestel ja

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door insanity83 Bekijk bericht
Er zijn 2 verklaringen mogelijk/ van toepassing.
Een iphone fungeerd totaal anders dan de gemiddelde gsms.
Goh

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door insanity83 Bekijk bericht
Op het moment dat jij een ander "merk" simkaartje erin stopt, zal de netwerkinstellingen van de vorige provider overschreven worden. Stop je je tmnl simkaartje weer terug in je toestel, begrijp inderdaad waarom het wat langer duurt voordat hij het tmnl nerwerk heeft gevonden.
Tip om te doen: instellingen ==> algemeen ==> scroll helemaal naar beneden en klik op Stel opnieuw in ==> herstel netwerkinstellingen.
Uiteraard al geprobeerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door insanity83 Bekijk bericht
Dus nogmaals, het simlock vrij maken heeft totaal niks met je bereik te maken of wat dan ook.
Beweer ik ook nergens, lees mijn bericht nog maar eens goed

Bovendien merk ik dat je ernstig in de verdediging gaat, werk je soms bij T-Mobile ?

Lijkt er wel op namelijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scoes Bekijk bericht
Insanity spreekt de (wetenschappelijke) waarheid, lijkt me dat hier inmiddels wel een slotje op mag...
Daar zijn nog altijd moderators voor

Laatst gewijzigd door shapezzz; 07-05-09 om 04:32.
  #249  
Oud 07-05-09, 06:01
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz Bekijk bericht
Beweer ik ook nergens, lees mijn bericht nog maar eens goed

Bovendien merk ik dat je ernstig in de verdediging gaat, werk je soms bij T-Mobile ?

Lijkt er wel op namelijk
Het is mijn werk om dit soort dingen te weten. In je post, van 5 mei 19:21 uur, heb je het over bereik.

Overigen zit ik totaal niet in de verdediging. Ik ben oud en wijs genoeg om te weten dat communicatie twee richtingen heeft. In dit geval is het de interpertatie van de ontvanger.
Helaas is dit nu eenmaal met mail, sms en zo ook het forum.
Voor jou kan een hoop vanzelf sprekend zijn, echter ben je niet de enige op dit forum.
Ik zou zeggen; lees je eigen posts nog eens door
Het komt allemaal over alsof je advocaat Spong aan het vertellen bent hoe het Nederlands rechtssysteem werkt....

Op deze topic mag zeker een slotje komen

Laatst gewijzigd door insanity83; 07-05-09 om 06:11.
  #250  
Oud 07-05-09, 19:52
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Nogmaals meneer Spong ik lees niks over bereik ik had het alleen over de simlock.
Discussie ging volgens mij al de verkeerde kant toen je begon over het zogenaamde bereik waar ik het dan volgens jou over heb en wat ik nergens terug kan vinden, zelfs niet in de post die je hierboven suggereert.
Geef me eerst het antwoord maar eens op mijn vraag i.p.v. door te gaan over dingen die ik niet vraag of zeg want dat is er door alle nutteloze communicatie tussendoor niet eens van gekomen (blijkt maar weer dat gewoon een vraag filteren uit een behoorlijke lap tekst en daar een antwoord op geven voor veel mensen lastig is)

Maar goed ik hou er verder over op want het heeft geen enkele zin merk ik al

Over het probleem zelf: exact hetzelfde gebeurd in het huis bij mijn ouders waar ik altijd een volle verbinding incl. 3G ondersteuning heb, toestel vind gewoon het netwerk niet, heb 'm al een keer 2 uur laten liggen en nog steeds gaf ie ''zoeken'' waar normaal de aanbieder verschijnt.
Je ''vlieger'' van dat het misschien de oorzaak zou zijn dat ik in de bush bush woon gaat dus helaas niet op

Laatst gewijzigd door shapezzz; 07-05-09 om 20:03.
  #251  
Oud 08-05-09, 00:41
FrankE FrankE is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 91
Standaard

Een Nederlandse iPhone gelocked, zou toch met ieder T-mobile sim abbonenment moeten werken of niet?
Krijg hem niet aan de gang.
  #252  
Oud 08-05-09, 19:49
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FrankE Bekijk bericht
Een Nederlandse iPhone gelocked, zou toch met ieder T-mobile sim abbonenment moeten werken of niet?
Krijg hem niet aan de gang.
Yep klopt, misschien eens restoren, ik heb momenteel hetzelfde probleem met een unlocked T-Mobile toestel
  #253  
Oud 09-05-09, 13:31
NoXs4u NoXs4u is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 2
Standaard

Enkele dagen geleden via filiaal Eindhoven T-M i300 abbo genomen icm iPhone 16gb met daaraan als voorwaarde dat ik de simlock direct wilde verwijderen omdat mijn huidige Telfort abbo nog 3 maanden doorloopt (opzegtermijn). Het i300 abbo zou dan pas over 3 maanden ingaan zodat ik geen dubbele abbokosten heb. Geen probleem volgens de filiaalmanager. Zou 2 weken moeten wachten op de welbekende brief met daarin de codes.

Las een dag later op dit forum hoe het ECHT werkt.. idd niet wachten op een brief (die nooit was gekomen omdat het met iPhones niet zo werkt) maar gewoon bellen met 070nr. Die wisten mij te vertellen dat ze alleen kunnen unlocken met een ACTIEF T-Mobile nummer. Het hele unlockverhaal werd daarmee voor mij grotendeels overbodig.

Ben gelijk terug gegaan naar de betreffende winkel die na enkele belletjes met de unlockdesk er ook niet uitkwamen. Ze hebben het prima opgelost door nu mijn TM kaartje direct te activeren zodat ik morgen kan unlocken en de eerste 3 maanden mijn abonnementskosten te vergoeden (3 x €44,95,-). Heb dus nu danwel 2 werkende simkaarten maar betaal er maar 1 ;-)

Dus... 900 belminuten en 900 smsjes GRATIS (al krijg ik die smsjes nevernooit op)

Pas dus op als je legaal wil unlocken terwijl je TM abbo officieel nog niet actief is!!
  #254  
Oud 20-05-09, 16:59
DonPalla DonPalla is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 10
Standaard

Ik heb m'n Iphone 3G 16gb via de T-mobile online shop besteld, denk je dat ze dan ook zo'n regeling kunnen treffen, mijn telfort abonnement loopt ook nog 3 maanden door namelijk.

Voor die 120 euro die ik bereid ben te betalen kunnen ze toch wel een regelingetje treffen neem ik aan?

Ga morgen (ownee hemelvaart) of overmorgen maar ff bellen naar het magische nummer.
  #255  
Oud 20-05-09, 18:54
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonPalla Bekijk bericht
Ik heb m'n Iphone 3G 16gb via de T-mobile online shop besteld, denk je dat ze dan ook zo'n regeling kunnen treffen, mijn telfort abonnement loopt ook nog 3 maanden door namelijk.

Voor die 120 euro die ik bereid ben te betalen kunnen ze toch wel een regelingetje treffen neem ik aan?

Ga morgen (ownee hemelvaart) of overmorgen maar ff bellen naar het magische nummer.
De kans is aannemelijker dat ze de simlock eraf gaan laten halen. Het unlocken van de iphone gaat overigens via iTunes. Op het moment dat je aangeeft je iphone simlock vrij te maken zal tmobile contact opnemen met apple zodat je iphone geheel op afstand zal worden vrijgegeven.
Dit zal in vorm van een update gebeuren ("update carrier settings")

Dus ga er niet te snel van uit
Succes!

Greetz
  #256  
Oud 04-10-09, 16:38
zeadope zeadope is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 7
Standaard

Ik heb dus een iPhone 3G. Die heb ik vanaf 25-08-2008 in ontvangst genomen. En mijn abo begon pas 17-11-2008.
Ondertussen heb ik een nieuwe gekregen via ProAssist (Plus), omdat mijn vorige dus stuk was gegaan. Maar die staat niet bij T-Mobile geregistreerd.
Hoe krijg ik nu deze unlocked? Want mijn nieuwe iPhone is dus niet door T-Mobile uitgegeven en de IMEI staat niet in T-mobile's database.
En wanneer kan ik deze unlock code pas krijgen? Een jaar na in-ontvangstname of een jaar na ingang abo?
Confused
  #257  
Oud 04-10-09, 17:26
macgierig macgierig is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: in een huis ergens in denhaag
Berichten: 8
Stuur een bericht via Instant Messenger naar macgierig Stuur een bericht via MSN naar macgierig
Standaard

Wanneer je contract is in gegaan.
Dat is de datum en de 12 gaan tellen en dan kont de code beschikbaar
  #258  
Oud 29-10-09, 17:41
SDH SDH is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 1
Standaard

Twee vragen:
Ik heb een 2e hands 3G (uitgegeven in december 2008) met TMNL simlock.
De 1e eigenaar gaat in december bij TM de unlock regelen en dan ga ik de iPhone met mijn Vodafone sim erin aanmelden. Om de tijd te overbruggen heb ik er een nieuwe TM prepaid sim ingestoken maar no way dat deze een netwerk vindt, hij blijft eindeloos zoeken maar vindt niets. Netwerkinstellingen al 'gereset'. In mijn Nokia vindt hij binnen een paar seconden het T-Mobile netwerk, dus aan de sim ligt het in elk geval niet. Iemand nog een suggestie?

Verder: heeft iemand ervaring met het legaal unlocken van een jailbroken 3G met FW 3.1 7C144? Kan dit of moet ik eerst de FW opnieuw installeren en dan met een 'OTB' iPhone de sim unlock procedure ingaan?

Grtz
  #259  
Oud 04-02-10, 21:35
Gaspard Gaspard is offline
• iOS 4.2.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 9
Standaard

hallo menssen,

ik heb een iphone gekocht via marktplaats (2de hands) de iphone 3G 16GB is van 21-03-2009 nu heb ik per ongeluk geupdate naar 3.1.3 nu kan ik de iphone dus niet jailbreaken en simlockvrij maken om te gebruiken met mijn eigen vodafone provider. en zal ik moeten wachten tot er een jailbreakversie voor 3.1.3. beschikbaar komt. maar ik lees op de t-mobile site dat je na 1 jaar het toestel simlock vrij kan laten maken door de provider en dat hier geen kosten aan zijn verbonden. weet iemand van jullie of ik dus per 21-03-2010 kan bellen met t-mobile en het imei nr doorgeef om het toestel simvrij te krijgen. of word er dan gevraagd naar prive gegevens van de vorige eigenaar!! zoals adres,naam,geboortedatum?? deze heb ik namelijk niet tot mijn beschikking? maakt het ook iets uit voor de simlock te laten verwijderen of de vorige eigenaar een 1 jarig of 2 jarig abbonement had afgesloten.

hopende op een reactie,

Mvg G.T.
  #260  
Oud 06-02-10, 21:47
Hoton Hoton is offline
• iOS 2.1
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Chrome OS
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: GB
Berichten: 80
Stuur een bericht via ICQ naar Hoton Stuur een bericht via Instant Messenger naar Hoton Stuur een bericht via Yahoo naar Hoton
Standaard

goei vraag,ik ben ook benieuwd,heb ook zelfde probleem,wat vraag ze bij laten unlocken?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Simlock verwijderen door T-Mobile dowminic Unlock 2 21-10-10 00:19
iPhone 3G: Simlock laten verwijderen door T-Mobile Bijlie Unlock 43 14-10-10 10:41
3gs at&t simlock verwijderen t-mobile cesaf Archief 3 30-04-10 14:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:08.