//

Overige kosten T mobile online factuur

Overige kosten T mobile online factuur discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Zeggen ze altijd Nick... Het zal ongetwijfeld ook wel niet kloppen, maar vergis je niet. Kosten buiten de bundel zijn zo gemaakt, ook al denk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #181  
Oud 14-05-09, 11:06
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Zeggen ze altijd Nick...
Het zal ongetwijfeld ook wel niet kloppen, maar vergis je niet.
Kosten buiten de bundel zijn zo gemaakt, ook al denk je dat je je de hele maand netjes hebt gedragen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #182  
Oud 14-05-09, 17:58
nickvl14 nickvl14 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 25
Standaard

Kheb met mn nieuwe mobiel nog bijna niet gebeld en gesmst ik had op mn oude mob nog prepaid dus.

maar ik denk dat het komt omdat ik al internet en sms heb gebruikt voordat mn echte abbo inging..khad toen zo'n 2 of 3 dagen abbo.. voor nood weetje wel..

maaarja boeiend..'tlijk tme nu allemaal wel duidelijk gwn factuur afwachten of het moet wel heel erg uit de hand lopen
  #183  
Oud 14-05-09, 22:43
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Al staat er 1000 euro aan extra kosten in je belstatus, je kunt tmobile bellen/schrijven/langs de winkel gaan wat je wil, het BLIJFT ALTIJD afwachten tot de factuur afgesloten is. Bespaar ons dus die moeite
  #184  
Oud 15-05-09, 12:15
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Noes, heb de iphone sinds gistermiddag met onbeperkt internet.
Ik ga zojuist op my t-mobile en zie dat ik al Overige kosten van €1,05 heb.
beetje raar, ik ga ze voor de zekerheid vanavond maar 's bellen...

Ik weet dat ik moet wachten op de factuur, maar geen zin om een hoge rekening te betalen
  #185  
Oud 15-05-09, 17:17
nickvl14 nickvl14 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 25
Standaard

Betalen hoef je zowiezo niet want als je belt zeggen ze tog wacht mr op je fractuur en als het dan echt niet klopt word alles vergoed
  #186  
Oud 15-05-09, 18:53
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Ik hoop het, want het is plotseling 7,35 euro geworden ROFL

EDIT

Overige kosten gestegen naar 9,00 euro terwijl mobiel uit stond en nu nog is



Update: Mijn overige kosten zijn weg, we hadden gebeld en toen kregen we te horen dat mijn abonnement pas vandaag is ingegaan (H)

160:00 minuten
Smsberichten: 160
Overige kosten: € 0,00

Wel netjes en toch, ondanks de problemen vind ik dat ze goede service hebben

Laatst gewijzigd door King1987; 18-05-09 om 19:22. Reden: Edit knop gebruiken aub
  #187  
Oud 18-05-09, 18:23
RVPV2009's schermafbeelding
RVPV2009 RVPV2009 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 11
Standaard

Wel wel,

Ik heb dus ook maar eens contact opgenomen, ondanks dat ik inderdaad net als andere moest wachten op de definitieve factuur, echter wilde ik nu wel eens concreet een antwoord op de vraag waar komen die kosten toch vandaan.

Nu blijkt het volgende, wat voor abo je ook gebruikt er is een standaard prijs.
Buiten de standaard prijs worden bij bepaalde abo's korting gegeven.
Deze korting is per aanbieder anders en ook per online winkel anders.
Echter berekent het systeem van T-Mobile de standaard abo prijs, welk je dus online kan zien.
Nu komt de truc: het systeem kan deze korting(en) van/op je abo niet zien en dus ook niet berekenen dit wat dus als gevolg heeft dat je plots overige kosten maakt of blijkt te hebben.

Als je dus belt is het antwoord wacht op de definitieve factuur, want het incasso systeem van T-Mobile kan bij het verwerken wel de korting berekenen en dus komt dan wel alles op zijn plek en vervallen die overige kosten vaak.

Het is dus simpel het online belstatus systeem of het online te goed systeem laat werkelijk de kosten zien, welk dus niet met de korting zijn en welk dus correct zijn uitgelezen op basis van standaard abo prijzen.

Als de factuur dan wordt opgesteld gaan alle kortingen er af en zal alles weer netjes recht worden gezet.

Ik denk en hoop dat het voor ieder duidelijk is.

Begrijp goed men maakt zich heel druk maar er is nog niemand geweest die onterecht moest betalen voor overige kosten, welk niet zijn gemaakt door uitzonderlijk gebruik van het abo en of de standaard daarvan.

Laatst gewijzigd door RVPV2009; 18-05-09 om 22:18.
  #188  
Oud 19-05-09, 20:29
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Ik denk dat RVRP2009 dicht in de buurt zit, alleen de uitleg vond ik niet zo

Wat ik wel weet te vertellen, is dat er altijd een bedrag van "unbilled airtime" in het systeem te vinden is. Hier staan vaak echt belachelijke bedragen waarvan uiteindelijk maar een fractie op de factuur staat. Volgens mij staat "unbilled airtime" voor het totale verbruik van de simkaart, zonder dat er (voordeel)bundels in acht worden genomen.
Misschien dat er ergens een link tussen dit systeem en de normale indicator niet helemaal spoort.

Normaal gesproken zou je, als je tijdens de maand niet buiten je bundel komt, en je geen dingen doet die buiten je bundel vallen (mms/buitenland/smsdiensten/0900 etc met uitzondering van flex bundels) geen extra kosten buiten de bundel moeten staan halverwege de maand.
Geloof me, ik heb heel wat facturen gezien... Er zit gewoon een storing in, al sinds 23 april overgens.

100ste post

Laatst gewijzigd door Scoes; 19-05-09 om 20:31. Reden: 100ste post :)
  #189  
Oud 20-05-09, 00:25
RVPV2009's schermafbeelding
RVPV2009 RVPV2009 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 11
Smile 101

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scoes Bekijk bericht
Ik denk dat RVRP2009 dicht in de buurt zit, alleen de uitleg vond ik niet zo

Wat ik wel weet te vertellen, is dat er altijd een bedrag van "unbilled airtime" in het systeem te vinden is. Hier staan vaak echt belachelijke bedragen waarvan uiteindelijk maar een fractie op de factuur staat. Volgens mij staat "unbilled airtime" voor het totale verbruik van de simkaart, zonder dat er (voordeel)bundels in acht worden genomen.
Misschien dat er ergens een link tussen dit systeem en de normale indicator niet helemaal spoort.

Normaal gesproken zou je, als je tijdens de maand niet buiten je bundel komt, en je geen dingen doet die buiten je bundel vallen (mms/buitenland/smsdiensten/0900 etc met uitzondering van flex bundels) geen extra kosten buiten de bundel moeten staan halverwege de maand.
Geloof me, ik heb heel wat facturen gezien... Er zit gewoon een storing in, al sinds 23 april overgens.

100ste post
@ Scoes

Kijk de tekst tja ben het met je eens maar goed niet ieder begrijpt de lange uitleg.

Maar we zitten op 1 lijn.

Grtz

Laatst gewijzigd door RVPV2009; 20-05-09 om 00:45. Reden: info
  #190  
Oud 23-12-09, 21:01
murky123 murky123 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 29
Standaard

en zijn er al mensen die hun factuur afgewacht hebben en de "overige kosten" verklaarbaar hebben gekregen?

lees hier erg veel dat men onterecht overige kosten heeft, maar lees ook erg weinig updates als men de factuur heeft gekregen. ( uitzonderingen daar gelaten )

ik zit nu ook met 5€ overige kosten met een i150 abbo, zal even de factuur afwachten en kijken waar het uit bestaat.
ik ben niet in het buitenland geweest, dataroaming uit, geen 0900 e.d. gebeld.
het enige wat ik kan verzinnen is dat ik per ongeluk heb zitten mmsen ipv smsen
maar ik heb nog nooit een mms verstuurd in mijn leven. tja het zou kunnen met voor mij zon hitech Iphone
  #191  
Oud 04-02-10, 20:35
Ange Ange is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 6
Standaard

@murky123

Kan jij dan even laten weten wat er met je 'overige kosten' is gebeurd?

Zelf heb ik vrijwel nooit overige kosten en tegenwoordig belminuten en sms-en over (en een pocket internet totaal bundel, ja ancient i know)...TOCH staan de overige kosten op meer dan 5 euro, na 3 dagen de iPhone in gebruik te hebben. T-Mobile is op de hoogte gebracht en ik kreeg het bekende verhaal. Uit ellende m'n simkaart weer in m'n Nokia gezet en wacht af...
  #192  
Oud 04-02-10, 20:51
Ange Ange is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 6
Standaard

om je op de hoogte te houden...Ik heb het volgende bericht naar t-mobile gestuurd...

Beste T-Mobile medewerker,

Op vrijdag 29 januari heb ik m'n simkaart in de nieuwe iPhone 3gs gedaan, maar hem uit ellende 3 februari weer in m'n Nokia gestopt, na een gesprek met een van uw medewerkers. Zij kon ook niet verklaren waarom ik opeens extra kosten van meer dan 4 euro had. Dit terwijl ik een uitgebreide sms bundel heb, meer dan 300 belminuten en een pocket internet-totaal abonnement.
Daarbij blijven de kosten oplopen (???!!) terwijl de simkaart weer in de Nokia zit...IK BEGRIJP ER NIETS VAN. Ik ben meer dan 10 jaar klant, meestal tevreden, en hoop dat u me verder kan helpen. (zie onder)

Vriendelijke groet,




Resterend beltegoed
Bijgewerkt tot 04 februari, 18:23 uur

309:47 min
Smsberichten: 944
Overige kosten: € 5,07


Nu afwachten....
  #193  
Oud 04-02-10, 21:08
Fleetwood's schermafbeelding
Fleetwood Fleetwood is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: thuis
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RVPV2009 Bekijk bericht
Begrijp goed men maakt zich heel druk maar er is nog niemand geweest die onterecht moest betalen voor overige kosten, welk niet zijn gemaakt door uitzonderlijk gebruik van het abo en of de standaard daarvan.
dan zal ik je meteen even uit je droom halen RVPV2009

ik ben op 19 januari van bundel veranderd.
op mijn rekening staan 2 abo's die ik deze maand moet betalen.
1x flex15 en 1x i-150, daarbij nog zeker 20 euro aan extra kosten die ik niet kan plaatsen, ook niet nadat ik de factuur heb gezien.

hierbij zitten ook internetkosten die buiten de i-150 bundel vallen

en de klantenservice gebeld, daar gehoord dat ze het in onderzoek hebben.
maar wel de factuur even overmaken, want anders word je afgesloten.
__________________
i4s - 6.1 * i4 - 6.1 * IPad 2 - iOS 6.1 * atv2 - 5.0.1 JB
  #194  
Oud 04-02-10, 21:34
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

@ Ange,
zo te zien baseer je je op de Belstatus applicatie van T-mobile. Dat is niet handig, want die overige kosten die daar bijstaan kloppen vrijwel nooit. Die worden uiteindelijk dan ook niet gefactureerd (over het algemeen).

Daarom is het enige wat je kan doen, afwachten tot je de factuur krijgt.
  #195  
Oud 04-02-10, 22:50
Ange Ange is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 6
Standaard

@glaantje

dank voor reactie! Ik hoop dat je gelijk hebt!
  #196  
Oud 05-02-10, 10:05
Ange Ange is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 6
Standaard

Zie hier het bekende bericht van T-Mobile, met ons allen bekende info...Afwachten dus...

Geachte mevrouw,

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U vraagt ons naar de 5,07 euro aan overige kosten die u ziet staan bij uw belstatus op My T-Mobile. Tijdens de lopende factuurperiode kunnen wij deze kosten niet aan u specificeren, omdat de belstatus slechts een indicatie is. Pas nadat uw volgende factuur is opgemaakt, ziet u welke kosten daadwerkelijk zijn berekend en kunt u een factuurspecificatie opvragen via My T-Mobile.

Houdt u er rekening mee dat u de belminuten die u inkoopt met uw Relax-abonnement alleen kunt gebruiken om te bellen naar Nederlandse mobieletelefoonnummers, vaste Nederlandse aansluitingen en uw T-Mobile Voicemail. Er worden overige kosten gegenereerd wanneer u naar/in het buitenland of naar betaalde servicenummers belt, of als u bijvoorbeeld bent aangemeld voor een sms-dienst. De sms-berichten uit uw Sms Voordeelbundel kunt u alleen gebruiken voor het versturen van sms-berichten naar Nederlandse telefoonnummers.

We vertrouwen erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

  #197  
Oud 13-02-10, 12:08
MethosNL MethosNL is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 54
Standaard

Tis de laatstetijd echt waardeloos. Ben van Relax (minuten) naar dat Relax euro's gegaan...Maar de maand start net vandaag bij mij en heb nu nog maar 16 euro over :S Echt waardeloos, terwijl ik weet dat ik het vorige maand niet opgemaakt heb, en de belstatus aangaf dat het op was....

Echt moeilijk een betrouwbaar systeem maken :S
  #198  
Oud 16-02-10, 10:32
zhMark zhMark is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 3
Standaard

Vallen MMSjes niet onder de ''Overige kosten''?
  #199  
Oud 16-02-10, 11:50
Fleetwood's schermafbeelding
Fleetwood Fleetwood is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: thuis
Berichten: 117
Standaard

inmiddels ben ik teruggebeld door t-mobile en ze gaan het allemaal overnieuw uitrekenen. morgenavond bellen ze weer om door te spreken wat er uit gekomen is.
ik heb voor mezelf iig alles nu op een rijtje wat ik precies te veel heb moeten betalen.
hopelijk word het gewoon opgelost.
ik heb verder nog nooit problemen met t-mobile gehad en wil dat eigenlijk graag zo houden.
  #200  
Oud 11-03-10, 13:51
maartensnijders maartensnijders is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snowgasm Bekijk bericht
Voor iedereen die nog richting buitenland wil gaan:

Installeer Bossprefs op je iPhone. Dan kan je 3G en Edge volledig uit zetten. Dan weet je 100% zeker dat je geen ongewenst gebruik maakt van data in het buitenland.

Dat doe ik ook straks in Australië, want 9 euro per MB wordt me toch echt te gek.

Daarnaast heb ook ik opeens onverklaarbare 'overige' kosten op mijn overzicht.

Vreemd.
werkt niet, heb ik al geprobeerd en telkens worden er data kosten in rekening gebracht! *** T-mobile
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraag KPN Factuur online(zakelijk abonnement) zillionz KPN 2 05-04-11 07:02
Betreft my t-mobile online factuur hopjesvla Odido (T-Mobile) 10 04-12-09 20:17
Overige kosten afhandeling daaf Odido (T-Mobile) 14 27-10-08 18:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:22.