//

Bellen met Orange sim (update pag.2)

Bellen met Orange sim (update pag.2) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Vorige week heb ik een iPhone aangeschaft en mijn Orange abonnement laten verlengen met een T-Mobile abonnement. In de winkel (BelCompany) werd tegen mij gezegd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-07-08, 18:56
Rij Rij is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard Bellen met Orange sim (update pag.2)

Vorige week heb ik een iPhone aangeschaft en mijn Orange abonnement laten verlengen met een T-Mobile abonnement. In de winkel (BelCompany) werd tegen mij gezegd dat ik pas met de iPhone kon gaan bellen als mijn Orange abonnement afgelopen was (eind september pas...). Nu krijg ik echter vandaag een welkomstbrief van T-Mobile, waarin het volgende staat:

"Is uw nieuwe T-Mobile contract nog niet ingegaan, maar heeft u al wel uw nieuwe toestel ontvangen? Plaats dan uw Orange simkaart in uw nieuwe toestel. Dan kunt u het toestel direct gebruiken."

Eén van de eerste dingen die ik deed toen ik de iPhone uitpakte, was kijken of mijn Orange sim er toch in zou werken. Niet dus.
Maar waarom dan deze melding in de brief? Foutje van T-Mobile, of zou ik tóch wel kunnen bellen met mijn Orange sim?
Iemand ervaringen, tips?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-07-08, 18:57
The Quote's schermafbeelding
The Quote The Quote is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Uden, Nederland
Berichten: 105
Standaard

Ik zou even bellen naar t-mobile en vragen om uitleg..
  #3  
Oud 19-07-08, 19:06
Rij Rij is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

Was ik al van plan, maar kan pas maandag weer, dus ik dacht, even kijken of er via het forum sneller hulp is.
  #4  
Oud 19-07-08, 19:09
The Quote's schermafbeelding
The Quote The Quote is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Uden, Nederland
Berichten: 105
Standaard

Owwja tuurlijk het is al 18:00 geweest..
Sorry niet over nagedacht (A)

Maar is je iPhone wel al geactiveerd via iTunes?
  #5  
Oud 19-07-08, 19:16
Rij Rij is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

Ja, alles werkt, behalve de bel-functie. Met de T-Mobile sim erin staat er dat er geen service is, als ik de Orange sim erin doe staat dat er niet, maar bellen lukt dus niet.
Zo is mijn iPhone dus eigenlijk nog maar een iPod Touch. Niet dat het geen fijn stuk speelgoed is, maar nu loop ik nog met teveel apparaten te slepen.
  #6  
Oud 21-07-08, 09:29
Rij Rij is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

Even een update voor degenen die misschien met hetzelfde zitten: T-Mobile heeft hun standaardbrief bij contractverlengingen niet aangepast (slordig!) voor de iPhone. Bellen met de Orange sim is dus onmogelijk. Wachten tot eind september dan maar!
  #7  
Oud 21-07-08, 13:36
John Kr John Kr is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 1
Standaard Orange Sim en Iphone

Hallo,

Niet zozeer met een brief maar mondeling heb ik het volgende te horen gekregen;
12 juli heb ik telefonisch contact gehad met T-mobile over het verlengen van mijn Orange contract naar een iPhone contract. In dit gesprek heeft de medewerker (van het callcenter /T-mobile) aangegeven dat er gesprekken gaande zijn met Apple om vanaf 1 augustus aanstaande, voor de 'verlengers' ook de Orange SIM bruikbaar te maken in de Iphone zodat je, totdat je T-mobile contact ingaat, volledig gebruik kunt maken van je iPhone.

Groet, John
  #8  
Oud 21-07-08, 13:43
Rij Rij is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

Hm, daar heeft de helpdeskmeneer vanochtend niks over gezegd... Afwachten maar! Ben benieuwd...
  #9  
Oud 02-08-08, 15:06
Disksoft Disksoft is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijswijk
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Kr Bekijk bericht
Hallo,

Niet zozeer met een brief maar mondeling heb ik het volgende te horen gekregen;
12 juli heb ik telefonisch contact gehad met T-mobile over het verlengen van mijn Orange contract naar een iPhone contract. In dit gesprek heeft de medewerker (van het callcenter /T-mobile) aangegeven dat er gesprekken gaande zijn met Apple om vanaf 1 augustus aanstaande, voor de 'verlengers' ook de Orange SIM bruikbaar te maken in de Iphone zodat je, totdat je T-mobile contact ingaat, volledig gebruik kunt maken van je iPhone.

Groet, John
Helaas werkt dat niet, Ik heb nu een iphone, en mijn abbo loopt af op 31 oktober, Waarschijnlijk moet ik tot die tijd wachten totdat het t-mobile kaartje actief is.
  #10  
Oud 02-08-08, 15:15
Rij Rij is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

Hier hetzelfde. Gisteren de Orange sim in de iPhone gedaan, maar helaas: ongeldige simkaart.
Waar komen die geruchten toch vandaan? Ik heb Orange hier al over gemaild (geen zin om uren in de wacht te hangen), maar nog geen antwoord...
  #11  
Oud 02-08-08, 15:19
Disksoft Disksoft is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijswijk
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rij Bekijk bericht
Hier hetzelfde. Gisteren de Orange sim in de iPhone gedaan, maar helaas: ongeldige simkaart.
Waar komen die geruchten toch vandaan? Ik heb Orange hier al over gemaild (geen zin om uren in de wacht te hangen), maar nog geen antwoord...
Ik vind het raar eigenlijk dat ze de nieuwe simkaart niet overzetten, als ik een andere telefoon had genomen had ik toch ook gewoon kunnen bellen. Laat even weten wat het antwoord van orange was.
  #12  
Oud 02-08-08, 16:17
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Disksoft Bekijk bericht
Ik vind het raar eigenlijk dat ze de nieuwe simkaart niet overzetten, als ik een andere telefoon had genomen had ik toch ook gewoon kunnen bellen. Laat even weten wat het antwoord van orange was.
Je hebt volkomen gelijk, maar ja, dát maakt de iPhone (+ Apple) nu juist zo uniek: niets is meer logisch
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #13  
Oud 04-08-08, 18:27
Sal Sal is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 13
Standaard

Heef iemand hier nog nieuws over? Mijn iPhone komt morgen in de post. Ook via Orange. Een aantal weken geleden werd mij inderdaad verteld dat ze bezig zijn te regelen dat de Orange sim ook gebruikt kan worden, en dat ik eens terug moest bellen als ik hem heb.

Hiervoor was een berichtje over 1 augustus, heeft iemand alweer geprobeerd te bellen?
  #14  
Oud 04-08-08, 18:32
Disksoft Disksoft is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijswijk
Berichten: 39
Standaard

ik heb het geprobeerd maar het werkt helaas nog niet. Als je meer weet wil je het dan laten weten?

ik moet tot 31 okt wachten
  #15  
Oud 04-08-08, 18:34
geniux geniux is offline
• iOS 7.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 86
Standaard

even een schaamteloze kopie van mezelf van een ander forum

Citaat:
ik begon dus ook door de bomen het bos niet meer te zien door alle tegenstrijdige beweringen van T-Mobile medewerkers (telefonische klantenservice en T-mobile shop). Zaterdag ook in de shop geweest en met de klantenservice gebeld, toen vertelde de telefoniste me dat het wel mogelijk was terwijl in de shop werd gezegd dat dit niet mogelijk was.

Vandaar dat ik vandaag nog maar eens de winkel in ben gelopen en gevraagd heb om opheldering. De persoon die mij hielp beaamde in ieder geval dat er verwarring was en dat hij deze vraag wel erg vaak voor z'n kiezen kreeg de afgelopen dagen. Toen heeft ie (ten overstaan van mij) gebeld met de klantenservice en daar bevestigde ook zijn collega aan de telefoon dat de onduidelijkheid met betrekking tot het verlengen een issue was en dat ze sinds kort (vandaag?) enkel de abbo's mogen activeren vanaf de dag dat het huidge abbo afloopt.

Het is daar dus bekend dat er gevallen zijn van abbo-activatie ruim voor het ingaan van het nieuwe abbo. Ze verzekerden met dat dit dus 100% in strijd is met het 'protocol' en dat er strenger op gelet gaat worden.
dit geldt overigens niet alleen voor overstappers, maar ook voor verlengers die al bij T-Mobile zaten.
  #16  
Oud 05-08-08, 11:27
Rij Rij is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

Gisteren sprak een dame van de gemeenschappelijke klantenservice Orange/T-Mobile in op mijn voicemail. Zij zei dat het niet waar is dat er per 1-8 gebeld kan worden met de Orange sim, ongeacht wat er op internetfora wordt gezegd. De T-Mobile sim wordt pas geactiveerd als je Orange abonnement is afgelopen, in mijn geval pas eind september. Ze zijn aan het nadenken over een oplossing voor de Orange-overstappers, maar die is er nog niet.

Die oplossing lijkt mij eigenlijk simpel, gewoon die abbo's eerder in laten gaan (zonder dubbele kosten uiteraard) of de Orange klanten een tijdelijk T-Mobile simmetje geven zodat ze al wel kunnen bellen (dan kunnen ze pas van alle iPhone functionaliteit (internet, visual voicemail) gebruik maken als het iPhone abbo in gaat).
  #17  
Oud 05-08-08, 15:56
Timmerman Timmerman is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik heb ook mijn Orange abbo omgezet naar een i-150 abonnement met nummerbehoud.
Ik kreeg afgelopen week een brief van T-mobile met daarin het verhaal dat ik gisteren aangesloten zou worden. Dit is ook gebeurd. Ik bel nu met mijn iPhone met mijn oude nummer en nieuw T-Mobile abonnement. Alleen visual voicemaal werkt nog niet, ik krijg een fout bij het instellen.

Ik hoefde gelukkig dus geen 3 maanden te wachten tot mijn Orange abonnement afgelopen was. Het heeft al met al maar een ruime week geduurt.
  #18  
Oud 05-08-08, 20:20
Disksoft Disksoft is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijswijk
Berichten: 39
Standaard

Ik hoop dat ik ook zo'n brief ga krijgen, maar ik ga er maar niet van uit.
  #19  
Oud 07-08-08, 01:35
klaverentwee's schermafbeelding
klaverentwee klaverentwee is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmerman Bekijk bericht
Ik heb ook mijn Orange abbo omgezet naar een i-150 abonnement met nummerbehoud.
Ik kreeg afgelopen week een brief van T-mobile met daarin het verhaal dat ik gisteren aangesloten zou worden. Dit is ook gebeurd. Ik bel nu met mijn iPhone met mijn oude nummer en nieuw T-Mobile abonnement. Alleen visual voicemaal werkt nog niet, ik krijg een fout bij het instellen.

Ik hoefde gelukkig dus geen 3 maanden te wachten tot mijn Orange abonnement afgelopen was. Het heeft al met al maar een ruime week geduurt.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik zit nl met hetzelfde probleem, en krijg overal te horen dat ik gewoon pech heb en moet wachten tot 28 oktober...
  #20  
Oud 07-08-08, 06:56
Timmerman Timmerman is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik heb helemaal niets geregeld verder. Ik baalde ook dat ik zo lang moest wachten, maar toen kreeg ik ineens die brief. Zal wel te maken hebben met het feit dat Orange overgenomen is door T-Mobile. Is toch belachelijk dat ze je dan evengoed zo lang laten wachten, ondanks dat het 1 bedrijf is geworden.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-Mobile netwerk als standaard instellen bij orange sim klaverentwee Overige providers Nederland 0 18-10-08 14:05
iPhone 3G: Update met of zonder sim??? peynir201 Unlock 3 17-10-08 14:15
Orange sim in iPhone Wingzero Archief 2 08-09-08 18:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:53.