iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Bellen met Orange sim (update pag.2) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/16715-bellen-orange-sim-update-pag-2-a.html)

Rij 19-07-08 18:56

Bellen met Orange sim (update pag.2)
 
Vorige week heb ik een iPhone aangeschaft en mijn Orange abonnement laten verlengen met een T-Mobile abonnement. In de winkel (BelCompany) werd tegen mij gezegd dat ik pas met de iPhone kon gaan bellen als mijn Orange abonnement afgelopen was (eind september pas...). Nu krijg ik echter vandaag een welkomstbrief van T-Mobile, waarin het volgende staat:

"Is uw nieuwe T-Mobile contract nog niet ingegaan, maar heeft u al wel uw nieuwe toestel ontvangen? Plaats dan uw Orange simkaart in uw nieuwe toestel. Dan kunt u het toestel direct gebruiken."

Eén van de eerste dingen die ik deed toen ik de iPhone uitpakte, was kijken of mijn Orange sim er toch in zou werken. Niet dus.
Maar waarom dan deze melding in de brief? Foutje van T-Mobile, of zou ik tóch wel kunnen bellen met mijn Orange sim?
Iemand ervaringen, tips?

The Quote 19-07-08 18:57

Ik zou even bellen naar t-mobile en vragen om uitleg..

Rij 19-07-08 19:06

Was ik al van plan, maar kan pas maandag weer, dus ik dacht, even kijken of er via het forum sneller hulp is. :)

The Quote 19-07-08 19:09

Owwja tuurlijk het is al 18:00 geweest..
Sorry niet over nagedacht (A)

Maar is je iPhone wel al geactiveerd via iTunes?

Rij 19-07-08 19:16

Ja, alles werkt, behalve de bel-functie. Met de T-Mobile sim erin staat er dat er geen service is, als ik de Orange sim erin doe staat dat er niet, maar bellen lukt dus niet. :(
Zo is mijn iPhone dus eigenlijk nog maar een iPod Touch. Niet dat het geen fijn stuk speelgoed is, maar nu loop ik nog met teveel apparaten te slepen. :D

Rij 21-07-08 09:29

Even een update voor degenen die misschien met hetzelfde zitten: T-Mobile heeft hun standaardbrief bij contractverlengingen niet aangepast (slordig!) voor de iPhone. Bellen met de Orange sim is dus onmogelijk. Wachten tot eind september dan maar! :(

John Kr 21-07-08 13:36

Orange Sim en Iphone
 
Hallo,

Niet zozeer met een brief maar mondeling heb ik het volgende te horen gekregen;
12 juli heb ik telefonisch contact gehad met T-mobile over het verlengen van mijn Orange contract naar een iPhone contract. In dit gesprek heeft de medewerker (van het callcenter /T-mobile) aangegeven dat er gesprekken gaande zijn met Apple om vanaf 1 augustus aanstaande, voor de 'verlengers' ook de Orange SIM bruikbaar te maken in de Iphone zodat je, totdat je T-mobile contact ingaat, volledig gebruik kunt maken van je iPhone.

Groet, John

Rij 21-07-08 13:43

Hm, daar heeft de helpdeskmeneer vanochtend niks over gezegd... Afwachten maar! Ben benieuwd...

Disksoft 02-08-08 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door John Kr (Bericht 149107)
Hallo,

Niet zozeer met een brief maar mondeling heb ik het volgende te horen gekregen;
12 juli heb ik telefonisch contact gehad met T-mobile over het verlengen van mijn Orange contract naar een iPhone contract. In dit gesprek heeft de medewerker (van het callcenter /T-mobile) aangegeven dat er gesprekken gaande zijn met Apple om vanaf 1 augustus aanstaande, voor de 'verlengers' ook de Orange SIM bruikbaar te maken in de Iphone zodat je, totdat je T-mobile contact ingaat, volledig gebruik kunt maken van je iPhone.

Groet, John

Helaas werkt dat niet, Ik heb nu een iphone, en mijn abbo loopt af op 31 oktober, Waarschijnlijk moet ik tot die tijd wachten totdat het t-mobile kaartje actief is.

Rij 02-08-08 15:15

Hier hetzelfde. Gisteren de Orange sim in de iPhone gedaan, maar helaas: ongeldige simkaart.
Waar komen die geruchten toch vandaan? Ik heb Orange hier al over gemaild (geen zin om uren in de wacht te hangen), maar nog geen antwoord...

Disksoft 02-08-08 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rij (Bericht 158872)
Hier hetzelfde. Gisteren de Orange sim in de iPhone gedaan, maar helaas: ongeldige simkaart.
Waar komen die geruchten toch vandaan? Ik heb Orange hier al over gemaild (geen zin om uren in de wacht te hangen), maar nog geen antwoord...

Ik vind het raar eigenlijk dat ze de nieuwe simkaart niet overzetten, als ik een andere telefoon had genomen had ik toch ook gewoon kunnen bellen. Laat even weten wat het antwoord van orange was.

ButcherJF 02-08-08 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Disksoft (Bericht 158876)
Ik vind het raar eigenlijk dat ze de nieuwe simkaart niet overzetten, als ik een andere telefoon had genomen had ik toch ook gewoon kunnen bellen. Laat even weten wat het antwoord van orange was.

Je hebt volkomen gelijk, maar ja, dát maakt de iPhone (+ Apple) nu juist zo uniek: niets is meer logisch :D

Sal 04-08-08 18:27

Heef iemand hier nog nieuws over? Mijn iPhone komt morgen in de post. Ook via Orange. Een aantal weken geleden werd mij inderdaad verteld dat ze bezig zijn te regelen dat de Orange sim ook gebruikt kan worden, en dat ik eens terug moest bellen als ik hem heb.

Hiervoor was een berichtje over 1 augustus, heeft iemand alweer geprobeerd te bellen?

Disksoft 04-08-08 18:32

ik heb het geprobeerd maar het werkt helaas nog niet. Als je meer weet wil je het dan laten weten?

ik moet tot 31 okt wachten :(

geniux 04-08-08 18:34

even een schaamteloze kopie van mezelf van een ander forum ;)

Citaat:

ik begon dus ook door de bomen het bos niet meer te zien door alle tegenstrijdige beweringen van T-Mobile medewerkers (telefonische klantenservice en T-mobile shop). Zaterdag ook in de shop geweest en met de klantenservice gebeld, toen vertelde de telefoniste me dat het wel mogelijk was terwijl in de shop werd gezegd dat dit niet mogelijk was.

Vandaar dat ik vandaag nog maar eens de winkel in ben gelopen en gevraagd heb om opheldering. De persoon die mij hielp beaamde in ieder geval dat er verwarring was en dat hij deze vraag wel erg vaak voor z'n kiezen kreeg de afgelopen dagen. Toen heeft ie (ten overstaan van mij) gebeld met de klantenservice en daar bevestigde ook zijn collega aan de telefoon dat de onduidelijkheid met betrekking tot het verlengen een issue was en dat ze sinds kort (vandaag?) enkel de abbo's mogen activeren vanaf de dag dat het huidge abbo afloopt.

Het is daar dus bekend dat er gevallen zijn van abbo-activatie ruim voor het ingaan van het nieuwe abbo. Ze verzekerden met dat dit dus 100% in strijd is met het 'protocol' en dat er strenger op gelet gaat worden.
dit geldt overigens niet alleen voor overstappers, maar ook voor verlengers die al bij T-Mobile zaten.

Rij 05-08-08 11:27

Gisteren sprak een dame van de gemeenschappelijke klantenservice Orange/T-Mobile in op mijn voicemail. Zij zei dat het niet waar is dat er per 1-8 gebeld kan worden met de Orange sim, ongeacht wat er op internetfora wordt gezegd. De T-Mobile sim wordt pas geactiveerd als je Orange abonnement is afgelopen, in mijn geval pas eind september. Ze zijn aan het nadenken over een oplossing voor de Orange-overstappers, maar die is er nog niet.

Die oplossing lijkt mij eigenlijk simpel, gewoon die abbo's eerder in laten gaan (zonder dubbele kosten uiteraard) of de Orange klanten een tijdelijk T-Mobile simmetje geven zodat ze al wel kunnen bellen (dan kunnen ze pas van alle iPhone functionaliteit (internet, visual voicemail) gebruik maken als het iPhone abbo in gaat).

Timmerman 05-08-08 15:56

Ik heb ook mijn Orange abbo omgezet naar een i-150 abonnement met nummerbehoud.
Ik kreeg afgelopen week een brief van T-mobile met daarin het verhaal dat ik gisteren aangesloten zou worden. Dit is ook gebeurd. Ik bel nu met mijn iPhone met mijn oude nummer en nieuw T-Mobile abonnement. Alleen visual voicemaal werkt nog niet, ik krijg een fout bij het instellen.

Ik hoefde gelukkig dus geen 3 maanden te wachten tot mijn Orange abonnement afgelopen was. Het heeft al met al maar een ruime week geduurt.

Disksoft 05-08-08 20:20

Ik hoop dat ik ook zo'n brief ga krijgen, maar ik ga er maar niet van uit.

klaverentwee 07-08-08 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmerman (Bericht 161170)
Ik heb ook mijn Orange abbo omgezet naar een i-150 abonnement met nummerbehoud.
Ik kreeg afgelopen week een brief van T-mobile met daarin het verhaal dat ik gisteren aangesloten zou worden. Dit is ook gebeurd. Ik bel nu met mijn iPhone met mijn oude nummer en nieuw T-Mobile abonnement. Alleen visual voicemaal werkt nog niet, ik krijg een fout bij het instellen.

Ik hoefde gelukkig dus geen 3 maanden te wachten tot mijn Orange abonnement afgelopen was. Het heeft al met al maar een ruime week geduurt.

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik zit nl met hetzelfde probleem, en krijg overal te horen dat ik gewoon pech heb en moet wachten tot 28 oktober...

Timmerman 07-08-08 06:56

Ik heb helemaal niets geregeld verder. Ik baalde ook dat ik zo lang moest wachten, maar toen kreeg ik ineens die brief. Zal wel te maken hebben met het feit dat Orange overgenomen is door T-Mobile. Is toch belachelijk dat ze je dan evengoed zo lang laten wachten, ondanks dat het 1 bedrijf is geworden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:45.