//

Meenemen sms/minuten van vorige maand

Meenemen sms/minuten van vorige maand discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) weet iemand hoe het werkt met dat je de sms en belminuten kan meenemen naar de volgende maand? Stel ik heb een i150-abonn. vanaf 1 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-07-08, 12:52
Swiftly Swiftly is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 72
Question Meenemen sms/minuten van vorige maand

weet iemand hoe het werkt met dat je de sms en belminuten kan meenemen naar de volgende maand?

Stel ik heb een i150-abonn. vanaf 1 september en ik bel/sms in september niet. In oktober ga ik dan 150 sms-jes en 150 minuten bellen. Hoeveel sms-jes en belminuten kan ik dan in november gebruiken binnen de bundel? 150/150 of 300/300?
__________________
iFuEUck = Apple laat europeanen 1€ voor 1$ betalen, terwijl de euro inmiddels $1,50 waard is.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-07-08, 12:58
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftly Bekijk bericht
weet iemand hoe het werkt met dat je de sms en belminuten kan meenemen naar de volgende maand?

Stel ik heb een i150-abonn. vanaf 1 september en ik bel/sms in september niet. In oktober ga ik dan 150 sms-jes en 150 minuten bellen. Hoeveel sms-jes en belminuten kan ik dan in november gebruiken binnen de bundel? 150/150 of 300/300?

Dacht niet dat deze werden meegenomen...
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 21-07-08, 13:07
darelon darelon is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 2
Standaard

Uit het T-Mobile tariefoverzicht voor de iPhone:
Citaat:
Belminuten zijn 2 maanden geldig vanaf de aankoopdatum.
  #4  
Oud 21-07-08, 13:39
Swiftly Swiftly is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 72
Standaard

Wat ik bedoel te vragen is: maakt hij in oktber eerst de sms-jes en belminuten op uit september? Of gebeurt dat pas nadat je de 150 uit oktober hebt opgemaakt?
  #5  
Oud 21-07-08, 13:51
thijsvgelder thijsvgelder is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Haarlem
Berichten: 81
Standaard

als je bel minuten 2 maanden geldig zijn zullen je minuten van september vervallen eind november, belminuten oktober vervallen eind december etc.
  #6  
Oud 21-07-08, 14:02
Swiftly Swiftly is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 72
Standaard

lees mijn vraag nou nog eens.....

ik snap dat bel/sms 2 maanden geldig blijven. Maar bij het smsen en bellen, gebruik ik dan eerst de sms/bel te goed uit de huidige maand of uit de vorige maand??

In mij voorbeeld zei ik,... sept geen gebruik, okt gebruik 150,... hoeveel heb ik dan in november?
de vraag is dus heb ik in okt het tegoed van 150 uit september eerst opgemaakt of die uit oktober?
  #7  
Oud 21-07-08, 14:08
thijsvgelder thijsvgelder is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Haarlem
Berichten: 81
Standaard

Ik weet niet welke maand je dan gebruikt, misschien klanten service bellen?
Maar ik zie het probleem niet helemaal........!

Maar lijkt mij logisch dat je eerst je oude minuten opbelt, wat je oude minuten komen boven op je standaard maand minuten.
  #8  
Oud 21-07-08, 14:15
Swiftly Swiftly is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 72
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thijsvgelder Bekijk bericht
Ik weet niet welke maand je dan gebruikt, misschien klanten service bellen?
Maar ik zie het probleem niet helemaal........!

Maar lijkt mij logisch dat je eerst je oude minuten opbelt, wat je oude minuten komen boven op je standaard maand minuten.
Mensen nemen wel meer aan,.... (de reden van vele misverstanden...)

Ik zal idd wel een mailtje sturen naar t-mobile.

In iedergeval bedankt voor je reactie (overigens, het probleem is dat het je tot 150 sms en belminuten kan schelen in het meest ongunstige geval)

Laatst gewijzigd door Swiftly; 21-07-08 om 14:18.
  #9  
Oud 21-07-08, 14:19
thijsvgelder thijsvgelder is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Haarlem
Berichten: 81
Standaard

je kan ook zorgen dat je je belminuten op zijn hahaha

mocht je een reactie van t-mobile horen, ben ik er ook benieuwd naar en wel meerderen
  #10  
Oud 27-11-08, 01:56
J-A-A-P J-A-A-P is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 2
Standaard

Swiftly, telecomaanbieders werken met het fifo-principe: first-in, first-out. Dat wil zeggen dat je de oude minuten het eerst opmaakt.

Je zegt dat je een 300-minuten abonnement hebt en dat je in september niets hebt gebruikt.

In oktober heb je dan 600 minuten beschikbaar (300 meegenomen september-minuten en 300 nieuwe oktober-minuten).

Bel je in oktober 150 minuten, dan gaan die van de oude september-minuten af. De rest van je september-minuten vervallen eind oktober! Die neem je niet mee naar november! Je 300 overgebleven oktober-minuten gaan wel mee naar november.

Je hebt in november dus 600 minuten beschikbaar (300 meegenomen oktober-minuten en 300 november-minuten).

Zo duidelijk?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftly Bekijk bericht
lees mijn vraag nou nog eens.....

ik snap dat bel/sms 2 maanden geldig blijven. Maar bij het smsen en bellen, gebruik ik dan eerst de sms/bel te goed uit de huidige maand of uit de vorige maand??

In mij voorbeeld zei ik,... sept geen gebruik, okt gebruik 150,... hoeveel heb ik dan in november?
de vraag is dus heb ik in okt het tegoed van 150 uit september eerst opgemaakt of die uit oktober?

Laatst gewijzigd door J-A-A-P; 27-11-08 om 12:05.
  #11  
Oud 27-11-08, 11:40
pposthoorn pposthoorn is offline
• iOS 8.0 beta
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 164
Standaard

@Jaap:
Bij mij werkt het zo niet hoor, ik heb al tijden een relax 150 gehad (en nu sinds 2 dagen i-150) en bij mij is het zo dat ik aan het begin van de maand maximaal 2x mijn belbundel, dus 300 minuten, heb. Er staat ook 2mnd houdbaar vanaf aanschafdatum. Dus als je 1sep 150 koopt dan zijn die geldig tm 31okt. 1nov heb je dan 150nieuwe van nov plus wat je nog niet op had gemaakt van je oktober minuten, jou voorbeeld van 750min met een 300 abbo klopt dus niet volgens mij.

@TS:
In jou voorbeeld krijg je in november dus 300min. Je maakt eerst je oude op. Je kan het ook zo zien dat wathever je ook doet je altijd maximaal je bundel meeneemt naar de volgende maand, dus als je een half jaar niet belt met je i-150 dan neem je toch maar 150 mee naar de volgende maand waardoor je maximaal met 2x150=300min begint aan elke maand.
  #12  
Oud 27-11-08, 12:02
J-A-A-P J-A-A-P is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 2
Standaard

Je hebt gelijk...ik tel bij de aankoopmaand twee maanden op maar het is vanaf het moment van aanschaffen. Maar die twee maanden houdbaarheid zijn INCLUSIEF de maand van aankoop. Bericht is aangepast!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pposthoorn Bekijk bericht
@Jaap:
Bij mij werkt het zo niet hoor, ik heb al tijden een relax 150 gehad (en nu sinds 2 dagen i-150) en bij mij is het zo dat ik aan het begin van de maand maximaal 2x mijn belbundel, dus 300 minuten, heb. Er staat ook 2mnd houdbaar vanaf aanschafdatum. Dus als je 1sep 150 koopt dan zijn die geldig tm 31okt. 1nov heb je dan 150nieuwe van nov plus wat je nog niet op had gemaakt van je oktober minuten, jou voorbeeld van 750min met een 300 abbo klopt dus niet volgens mij.

@TS:
In jou voorbeeld krijg je in november dus 300min. Je maakt eerst je oude op. Je kan het ook zo zien dat wathever je ook doet je altijd maximaal je bundel meeneemt naar de volgende maand, dus als je een half jaar niet belt met je i-150 dan neem je toch maar 150 mee naar de volgende maand waardoor je maximaal met 2x150=300min begint aan elke maand.

Laatst gewijzigd door J-A-A-P; 27-11-08 om 12:05.
  #13  
Oud 01-12-08, 15:34
G-SuS G-SuS is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam Z.O.
Berichten: 2
Stuur een bericht via MSN naar G-SuS
Standaard

Je kan ook gewoon de applicatie 'Belstatus' in de Appstore kopen.
Dan ben je ook gelijk de onzekerheid kwijt.
  #14  
Oud 08-12-10, 08:47
~boi ~boi is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: A'dam
Berichten: 68
Standaard

Is dit beleid nog onlangs aangepast door t-mobile? Of geld deze regeling nog immer voor hun iPhone abonnementen?
  #15  
Oud 08-12-10, 16:24
dcl! dcl! is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 148
Standaard

Bij mij werkt het in ieder geval nog zo. Krijg steeds keurig de minuten van de vorige maand (indien nog over) mee naar de volgende, en gelukkig niet volgens het lifo principe!
  #16  
Oud 08-12-10, 16:35
~boi ~boi is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: A'dam
Berichten: 68
Standaard

cool! Maar niet langer dan twee maanden toch?
  #17  
Oud 08-12-10, 16:45
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Nee. 2 maand houdbaar. Daarna vervalt het.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-mobile: Geen belminuten meer meenemen naar volgende maand?? koekjedebij Odido (T-Mobile) 8 21-07-12 19:42
Nieuwe Iphone met SMS abo van vorige eigenaar? icepick Odido (T-Mobile) 1 02-08-10 08:08
Zoek bel/sms/internet abbonement van 2 maand borgqueenx Overige providers Nederland 4 19-07-10 14:46
Belminuten meenemen naar volgende maand Richard.v.Naam Odido (T-Mobile) 3 04-01-10 00:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:27.