//

Garantie termijn bij T-Mobile

Garantie termijn bij T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Via Apple heb je standaard 1 jaar beperkte garantie op de iPhone 3G. Hoe zit het echter bij T-Mobile? Is het niet zo dat als ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-07-08, 12:03
paulmadejong paulmadejong is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 148
Standaard Garantie termijn bij T-Mobile

Via Apple heb je standaard 1 jaar beperkte garantie op de iPhone 3G. Hoe zit het echter bij T-Mobile? Is het niet zo dat als je een twee-jarig abonnement afsluit dat de provider dan automatisch ook twee jaar garantie moet leveren?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-07-08, 10:32
Yash100 Yash100 is offline
• iOS 6.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 114
Standaard

Ik zag je één jaar garantie krijgt,maar je kan voor een paar euries per maand bij T-Mobile een garantiepakket aanschaffen.Het gaat om de "T-Mobile Gegarandeerd" en de "T-Mobile Gegarandeerd Plus".
  #3  
Oud 25-07-08, 10:57
simba simba is offline
• iOS 1.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 14
Standaard

Er bestaan helaas nogal wat misverstanden bij consumenten over de garantie. Apple is de fabrikant. T-mobile - verkoper. Binnen Europa worden consumenten beschermd door wettelijke regels. Een daarvan is dat de garantieperiode samen hangt met de levensduur die men redelijkerwijs van een product mag verwachten. Dus tegenwoordig mag men redelijkerwijs verwachten dat een product langer mee gaat dan 1 jaar zonder enige problemen (uiteraard uitgezonderd eigen schuld, nalatigheid, etc.)

Een van de misverstanden is de garantieperiode van "twee jaar". Deze minimumtermijn staat in de Europese richtlijn waaruit de Nederlandse wet voortvloeit. Nederland heeft ervoor gekozen om de periode in principe onbeperkt te laten duren. Voor de garantietermijn zijn enkel van belang de verwachtingen die je van een bepaald product had mogen hebben. Dus laat je niet afschepen door verkopers. Het kopen van garantie pakket is alleen handig ivm bewijslast. Want wettelijke regels zijn dwingend.
  #4  
Oud 25-07-08, 13:03
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Waarom kunnen we trouwens geen AppleCare aanschaffen voor de iPhone 3G ? In US kon je wel AppleCare voor de 2G iPhone kopen voor 70 dollar meen ik.
  #5  
Oud 25-07-08, 14:08
AlexTemora AlexTemora is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simba Bekijk bericht
Er bestaan helaas nogal wat misverstanden bij consumenten over de garantie. Apple is de fabrikant. T-mobile - verkoper. Binnen Europa worden consumenten beschermd door wettelijke regels. Een daarvan is dat de garantieperiode samen hangt met de levensduur die men redelijkerwijs van een product mag verwachten. Dus tegenwoordig mag men redelijkerwijs verwachten dat een product langer mee gaat dan 1 jaar zonder enige problemen (uiteraard uitgezonderd eigen schuld, nalatigheid, etc.)

Een van de misverstanden is de garantieperiode van "twee jaar". Deze minimumtermijn staat in de Europese richtlijn waaruit de Nederlandse wet voortvloeit. Nederland heeft ervoor gekozen om de periode in principe onbeperkt te laten duren. Voor de garantietermijn zijn enkel van belang de verwachtingen die je van een bepaald product had mogen hebben. Dus laat je niet afschepen door verkopers. Het kopen van garantie pakket is alleen handig ivm bewijslast. Want wettelijke regels zijn dwingend.
Dus wat je bedoelt te zeggen is dat de garantie wettelijk gezien langer is dan één jaar. Ook al zeggen verkopers of Apple Store geeks dat het anders is?
  #6  
Oud 25-07-08, 14:13
KEESSS KEESSS is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 31
Standaard

ja, maar recht hebben en je recht krijgen zijn helaas 2 verschillende dingen....
Spreek uit eigen ervaring.

Koop sowieso NOOIT wat in een Apple Store (die dus eigenlijk een re-seller is) want je krijgt beduidend minder service dan waar je recht op hebt.

Ik heb zeer slechte ervaringen met de Apple store in Utrecht bij de Mariaplaats. Had ik het gekocht , telefonisch of via internet van Apple zelf, was er niks aan de hand geweest. Ze verkopen zelfs gerepareerde computers als nieuw.
  #7  
Oud 25-07-08, 15:59
Yash100 Yash100 is offline
• iOS 6.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 114
Standaard

Ik kom er net achter dat ik en verzekering heb.Ik heb een all-in studentenverzekering bij ABN Amro, en (hopelijk)zal bij diefstal mijn Iphone verzekerd zijn.Ik had bij het afsluiten gehoord dat ik al mijn nieuwe spullen moest aangeven voor deze vezekering.Weet iemand daar nog wat van?

Laatst gewijzigd door Yash100; 25-07-08 om 16:09.
Reageren

Labels
abonnement, garantie, iphone 3g, t-mobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie op tweedehands iPhone van T-Mobile iRobin Odido (T-Mobile) 9 17-02-11 11:02
Garantie van T-mobile maurice1991 Odido (T-Mobile) 7 11-11-10 20:07
iPhone 4 garantie vanuit T-mobile? Appletheway2go Odido (T-Mobile) 10 20-09-10 04:22
Slechte service van T-mobile bij garantie aanvraag ArjanAssink Odido (T-Mobile) 6 22-08-10 15:12
T-mobile weigert garantie op iPhone Locutus Koopinformatie Nederland 55 02-09-09 09:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:18.