iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   [T-Mobile] Gemiste oproep maar iPhone niet overgegaan (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/1709-t-mobile-gemiste-oproep-maar-iphone-niet-overgegaan.html)

vanilla 01-11-07 11:56

[T-Mobile] Gemiste oproep maar iPhone niet overgegaan
 
Die titel is al duidelijk genoeg!

Maar nog even een uitleg. Je krijgt bij T-Mobile een smsje als je een gesprek hebt gemist. Deze kreeg ik dus van een vriend van me, dat hij me had gebeld, maar ik zweer toch dat me iPhone niet was over gegaan. En bij recents stond het "gemiste" gesprek er niet tussen.
En hij had me toch echt gebeld.

Ik had dit vroeger erg vaak met Sony Ericssons. En het is mega irritant. Maar gelukkig heb ik dit tot nu toe nog maar 1x mee gemaakt met de iPhone.
Ik heb dit direct aan T-Mobile doorgegeven (omdat ik er gewerkt heb kon ik dit wat makkelijk doen). En ik weet dat de Sony Ericssons niet de enige zijn die dit probleem hebben, nu dus ook de iPhone.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Zo ja kun je dat hieronder melden...

GSM Helpdesk Nederland 01-11-07 12:08

Ik vraag me af in hoeverre het een probleem is. Waarschijnlijk is de frequentie waarop een Sony Ericsson of een iPhone zich op het T-Mobile netwerk aanmelden te laag, waardoor het netwerk de telefoon kwijt raakt en dus de telefoon niet bereikbaar is. T-Mobile moet hiervoor een paar eenvoudige aanpassingen doen in de HLR, dan is het probleem waarschijnlijk al verholpen.

Elke telefoon meld zich gemiddeld om de 5 minuten opnieuw aan bij het netwerk om te laten weten dat hij nog actief is en om te laten weten in welke regio in het netwerk de telefoon zich bevind. Als de interval tussen de aanmeldingen groter wordt, kan het netwerk de telefoon beschouwen als "uit" of "niet bereikbaar". Netwerk operators kunnen instellen na hoeveel tijd een telefoon als "niet bereikbaar" worden bestempeld.

Ik persoonlijk bel met mijn iPhone ook op het T-Mobile netwerk, zit récht onder een T-Mobile zendmast (en heb daardoor slechte ontvangst) maar heb dit nog niet meegemaakt.

Ik ken verhalen waarop de telefoon dus niet overgaat, maar vrijwel op hetzelfde moment het SMS bericht binnenkomt dat er een oproep gemist is. Dit komt omdat bij een telefoongesprek het toestel opgeroepen wordt door het netwerk (en blijkbaar niet gevonden kan worden) en de SMS centrale de telefoon opnieuw oproept en door de korte zoektocht daarvoor het netwerk het toestel alsnog kan vinden.

Beetje technisch verhaal, maar hier komt het "probleem" dus waarschijnlijk op neer.

Groetjes,

Tim Wijkman

shorty 01-11-07 17:19

Wat ook kan voorkomen is dat op het moment van bellen je EDGE (GRPS) actief was. Wanneer dit actief is heeft je telefoon de status "bezet". Oproepen worden dan dus direct doorgeschakeld naar je voicemail. Dit is geen gebrek van de iPhone, ligt puur aan het netwerk waar mee gebeld wordt.

mjay 27-11-07 09:39

Een vriend van mij vertelde mij ook dat hij dit probleem had op T-mobile met zijn iPhone (fw1.1.2).

sven 04-12-07 22:37

Dit probleem herken ik ook. De Iphone ligt op mijn buro en ik wordt niet gebeld. Dan opeens gaat de telefoon en zegt men dat ze al eerder hadden gebeld die morgen. Echter ik heb geen gemiste oproep of een voicemail sms ontvangen. Luister ik mijn voicemail dan af dan heb kan ik wel de voicemail afluisteren. Dit is nu al 2 keer gebeurd in 3 dagen tijd? Enig idee wat dit kan zijn?

bakker 05-12-07 17:46

Zit hier in Spanje en gebruik Orange netwerk. Ik heb exact hetzelfde probleem en zou dus ook dolgraag een oplossing hiervoor willen. Als de telefoon op de lader staat of gewoon aan komen alle oproepen binnen. In de standby stand is dit soms wel en soms niet het geval......zeer irritant want je loopt nu continu te checken of je gemiste oproepen hebt.

Fresh 05-12-07 17:52

Je gebruikt niet toevallig een duo sim? Dus 2 simkaarten voor 1 abonnement met hetzelfde nummer.

sven 05-12-07 18:52

Nee ik gebruik geen duo sim. Ik heb wel bereik op mijn telefoon zover ik dit kan zien natuurlijk gemiddeld 80-100% bereik.

Geen idee wat het is en T-Mob gebeld maar ook zij tasten een beetje in het duister en vinden het allemaal heeeeeeeel erg vreend.

vanilla 06-12-07 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 23819)
Je gebruikt niet toevallig een duo sim? Dus 2 simkaarten voor 1 abonnement met hetzelfde nummer.

Ik wel maar die andere simkaart heb ik al maanden niet meer gebruikt dus daar ligt het niet aangezien de simkaart opnieuw wordt aangemeld zodra je de telefoon uit/aan zet cq. flightmodus aan/uit zet!

Daarnaast weet ik waar het aan ligt, en ik geef gewoon aan T-M door dat de iPhone dit dus ook heeft!

mjay 09-12-07 10:19

Dit is niet alleen een T-mobile probleem, ik heb zelf Telfort/KPN en heb het ook 2 keer gehad. Gisteren drukte ik op de home knop om te kijken hoe laat het was en zag dat mijn signaal helemaal weg was (1 blokje), na een paar seconden stond er "no service" en een paar seconden later weer vol signaal. Ik kreeg ook gelijk een SMS van een gemiste oproep van 20 min. daar voor.

metck 09-12-07 11:22

Ik heb het met mijn Treo 650&680 en T-Mobile ook zo'n een keer of drie per week. Het zal dus wel een combinatie van toestel en netwerk zijn die het probleem veroorzaakt.

vriesfde 09-12-07 12:31

Ik heb hetzelde probleem ook op mijn 1.1.2 iPhone. Soms denk je dat je een oproep gemist heb omdat je in een luide omgeving bent....maar ik heb dan ook niet mijn 'vibra' opgemerkt.
Had het probleem ook met mijn HTCp3300 (WM5-t-Mob device) en dit was/is een bekend probleem bij t-mob waarvoor ze geen oplossing hebben.

Heb trouwens ook vaak het hiervoor gemelde probleem dat ik opeens even geen signaal heb. Dit gebeurt vrijwel overal, thuis, als ik aan het roamen ben etc.

Ben er al een beetje aan gewend door mijn vorige phone....

metck 09-12-07 21:48

Ik vind het trouwens niet echt een heel groot probleem, want je wordt met een smsje netjes op de hoogte gebracht.

sven 10-12-07 09:52

Het is wel een probleem zeker wanneer je het toestel zakelijk gebruikt. Je wil toch graag vlot reageren naar je relaties.

Ik heb echter T-Mobile gebeld en hun het probleem verteld. Ze weten eigenlijk niet zo goed wat er aan de hand is maar ze vertelde mij het volgende...

Nieuwe toestellen op de markt zijn zeer geavanceerd en maken continue gebruik van het netwerk. Dit doen ze op een andere manier dan de oudere modellen in het verleden. Dit heeft onder andere te maken met alle functies in de toestellen. Het beste is om elke dag gemiddeld 2 keer je toestel geheel aan en uit te zetten.

.... blijft raar vindt ik zelf....

bakker 10-12-07 10:16

iphone niet overgaan in standby
 
Ik heb ook een duo kaart maar daar ligt het niet aan. Met de andere telefoon uitgeschakeld heb ik hetzelfde probleem op mijn iphone. Ik heb gehoord dat het een hardware probleem is en dat de meeste telefoons bij Apple gewoon worden vervangen ??
Het is wel degelijk een groot probleem voor mij. Ik gebruik het toestel zakelijk en mag eigenlijk geen oproepen missen. Dat is voor mij erg belangrijk.

vanilla 12-12-07 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bakker (Bericht 25883)
Ik heb ook een duo kaart maar daar ligt het niet aan. Met de andere telefoon uitgeschakeld heb ik hetzelfde probleem op mijn iphone. Ik heb gehoord dat het een hardware probleem is en dat de meeste telefoons bij Apple gewoon worden vervangen ??
Het is wel degelijk een groot probleem voor mij. Ik gebruik het toestel zakelijk en mag eigenlijk geen oproepen missen. Dat is voor mij erg belangrijk.

Is geen hardware probleem aan de kant van de iPhone!
Ik weet waar het in zit maar ik wil ff kijken of meerdere het hebben.
Heb toen ik er nog werkte er heel wat onderzoek aan verricht (verschillende telefoons ook getest toen ik ze ook nog reviewde)

Heb dit topic inmiddels al aan ze doorgegeven!

redhead 13-12-07 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanilla (Bericht 26739)
Is geen hardware probleem aan de kant van de iPhone!
Ik weet waar het in zit maar ik wil ff kijken of meerdere het hebben.
Heb toen ik er nog werkte er heel wat onderzoek aan verricht (verschillende telefoons ook getest toen ik ze ook nog reviewde)

Heb dit topic inmiddels al aan ze doorgegeven!

Ik had het vandaag ook, en mijn collega die naast me zat en ook een T-Mobile + PIT abo heeft had het tegelijkertijd met mij.
Dus een SMS melding dat er gebeld is maar dat de telefoon niet over is gegaan. De SMS melding kwam echter wel veel later, niet bijna direct. In de telefoon staan geen oproepen gemist o.i.d. Dit was in een periode van een paar uur!

Belangrijk detail: het was met een Nokia N80 en een Nokia N95 beiden laatste firmware.

Het lijkt mij gewoon een netwerk probleem. Net als dat je telefoongesprek tijdens het rijden verbroken wordt (weg valt) en je ontvangst op je gsm gewoon nog maximaal is. Overkomt me ook regelmatig als ik op de snelweg rijd. Dit zou toch gewoon niet meer voormogen komen tegenwoordig.

Zelf heb ik het idee dat het netwerk van T-Mobile gewoon slecht is danwel een probleem heeft met GSM die ook veelvuldig data verbindingen hebben.


Naar mijn idee dus geen iPhone probleem, maar provider probleem.
Is dit alleen bij T-Mobile gebruikers, of zijn er ook andere providers die dit probleem hebben?

shorty 13-12-07 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shorty (Bericht 11909)
Wat ook kan voorkomen is dat op het moment van bellen je EDGE (GRPS) actief was. Wanneer dit actief is heeft je telefoon de status "bezet". Oproepen worden dan dus direct doorgeschakeld naar je voicemail. Dit is geen gebrek van de iPhone, ligt puur aan het netwerk waar mee gebeld wordt.

Ik quote mijzelf maar even aangezien dit naar alle waarschijnlijkheid de reden is waarom de iPhone niet overgaat.

fsve 22-01-08 12:04

Ik heb het ook, met mijn Orange abo (3G simkaart). Precies het zelfde als hierboven beschreven:
"Gisteren drukte ik op de home knop om te kijken hoe laat het was en zag dat mijn signaal helemaal weg was (1 blokje), na een paar seconden stond er "no service" en een paar seconden later weer vol signaal."
Ik dacht dat het lag aan mij iPhoneSimFreer kaartje, dus die heb ik nog steviger vast gemaakt, maar ik had er vandaag ook weer last van, dat heeft dus niet geholpen....
maar ik vind het echt heel irritant...

Woutertje 04-03-08 22:05

Ja, ik heb hier ook last van, veelvuldig zelfs. ook in combinatie met T-mobile.
Een vriend van me wordt er ook gek van, iPhone + T-mobile.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:52.