//

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool)

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Volgens het kaartje moet half Otterlo 3g ontvangst hebben, en de andere helft is groen (Bos?). Heb wel orange 3g bereik hier, dus hoop dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #241  
Oud 08-08-08, 16:12
Bakje Bakje is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Otterlo
Berichten: 4
Standaard

Volgens het kaartje moet half Otterlo 3g ontvangst hebben, en de andere helft is groen (Bos?). Heb wel orange 3g bereik hier, dus hoop dat die mast er binnenkort bijkomt.
Vind ook de gewone gsm-dekking heel onregelmatig, ene moment volle bak, paar meter verderop weer geen bereik.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #242  
Oud 08-08-08, 17:03
Abu's schermafbeelding
Abu Abu is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door symen89 Bekijk bericht
mijn 3g is prima. woon in wassenaar (postcode2241). met speedtest 800kb/s. ben ik nu een van de weinige die gewoon optimaal 3g heeft?
Jij hebt gewoon normaal 3G omdat je in de Randstad woont. Ik woon in Den Haag en heb ook goed bereik met de iPhone, maar slecht bereik ligt ook deels aan de iPhone. Ik heb het zelf uitgetest met een Nokia N95 en een iPhone 3G allebei met T-Mobile, met de Nokia N95 had ik perfect bereik maar met de iPhone had ik soms maar 2 streepjes.
  #243  
Oud 08-08-08, 17:18
symen89 symen89 is offline
• iOS 8.0 beta
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Delft
Berichten: 146
Stuur een bericht via MSN naar symen89
Standaard

randstad is toch vrij groot?
Ik dacht dat het probleem veel groter was. Dat er nergens 3g was. Geloof mij,umts staat nog maar in zijn kinderschoenen. Er zullen de komende tijd echt wel verbeteringen komen.
  #244  
Oud 08-08-08, 18:08
nomad nomad is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StarlightNo1 Bekijk bericht
Yeah right! Na alle moeite die ik heb gedaan klinkt dit zoooo onwaarschijlijk dat ik dit nauwlijks kan geloven. Post anders even het 070 nummer hier ... dan kunnen we dit allemaal even bellen.
Ik ben niet iemand die zich met een kluitje het riet in laat sturen. Dat nummer ga ik hier uiteraard niet vermelden. Ik vind het niet netjes om iemands rechtstreekse nummer op een forum neer te zetten. Zorg gewoon dat je dagelijks belt (tis toch gratis) en vraag om een goede oplossing.

Het is wel zo dat ik na een klacht via mijn zakelijke aansluting een dag later teruggebeld was. Als ik zakelijk T-Mobile bel, heb ik meestal binnen een minuut iemand aan de lijn. Particulier duurt het vaak 15-25 minuten. Ik heb gewoon via de zakelijke kant iemand van de netwerkafdeling laten mailen en een dag later was het opgelost.

En mocht je twijfelen aan bovenstaande: wat zou mijn belang zijn om hier een verhaal op te hangen ? Degenen die mij kennen weten wel beter...
  #245  
Oud 08-08-08, 21:38
hadimassa hadimassa is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 10
Standaard

dit bericht is zojuist op MacFreak forum geplaatst:

getest met 2 identieke iPhones TEGELIJK naast elkaar.

beiden binnen in de huiskamer getest. T-Mobile deed het niet / Vodafone wel.
snelweg a27 bij hilversum en splitsing a1 T-mobile deed het niet / Vodafone wel

En nog een paar locaties getest, waar wel bij beiden ontvangst was Vodafone stuk sneller.
  #246  
Oud 08-08-08, 21:50
nomad nomad is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hadimassa Bekijk bericht
dit bericht is zojuist op MacFreak forum geplaatst:

getest met 2 identieke iPhones TEGELIJK naast elkaar.

beiden binnen in de huiskamer getest. T-Mobile deed het niet / Vodafone wel.
snelweg a27 bij hilversum en splitsing a1 T-mobile deed het niet / Vodafone wel

En nog een paar locaties getest, waar wel bij beiden ontvangst was Vodafone stuk sneller.
En wat wil je hiermee aantonen ? Dekking per provider scheelt nu eenmaal.
  #247  
Oud 08-08-08, 21:56
hadimassa hadimassa is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 10
Standaard

Precies....!
  #248  
Oud 10-08-08, 16:57
leama leama is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 182
Standaard

Maar als t-mobile beweert dmv de dekkingskaart dat je een bepaalde dekking kan verwachten en dat het dan vervolgens niet aan de verwachtingen voldoet dan liegen ze je dus gewoon voor. Terwijl een andere provider (in mijn geval dus ook vodafone) wel na komt wat het beweert.
  #249  
Oud 10-08-08, 18:38
antonp antonp is offline
• iOS 13.2.2
• iPadOS 13.2.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door symen89 Bekijk bericht
mijn 3g is prima. woon in wassenaar (postcode2241). met speedtest 800kb/s. ben ik nu een van de weinige die gewoon optimaal 3g heeft?
in vakantie adres friesland( postcode 8553) is de 3g bijna niet aan te slepen. heb daar zelden bereik. het noorden loopt trouwens met alles wat achter. digitenne is hier ook nog alleen maar in de grote steden
Ik woon in Drachten en daar is 3G op het schermpje een zeldzaamheid. Staat het er wel op dan is het zo weer vertrokken en is het weer gprs wat de klok slaat.
Hiervoor had ik een Touch en die had hetzelfde probleem, maar omdat daar de max. download toch maar 384Kb was wilde ik me daar niet druk over maken. Volgens mij, maar corrigeer me als het niet klopt, zit in het Iphone abonnement 2,7 Mbit downloadsnelheid. En dat is wel even iets meer.
Volgens de dekkingskaart moet ik hier 3G dekking hebben. Dat is dus niet zo. Volgens de kaart moet ik ook echt buiten en binnen GSM bereik hebben. Buiten gaat het goed. Binnen ook maar dan moet ik hem wel op dezelfde plaats onder een bepaalde hoek in de vensterbank leggen. Meestal sta ik dus in de keukendeur te bellen
  #250  
Oud 10-08-08, 23:28
Mikatjuh's schermafbeelding
Mikatjuh Mikatjuh is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antonp Bekijk bericht
Ik woon in Drachten en daar is 3G op het schermpje een zeldzaamheid. Staat het er wel op dan is het zo weer vertrokken en is het weer gprs wat de klok slaat.
Hiervoor had ik een Touch en die had hetzelfde probleem, maar omdat daar de max. download toch maar 384Kb was wilde ik me daar niet druk over maken. Volgens mij, maar corrigeer me als het niet klopt, zit in het Iphone abonnement 2,7 Mbit downloadsnelheid. En dat is wel even iets meer.
Volgens de dekkingskaart moet ik hier 3G dekking hebben. Dat is dus niet zo. Volgens de kaart moet ik ook echt buiten en binnen GSM bereik hebben. Buiten gaat het goed. Binnen ook maar dan moet ik hem wel op dezelfde plaats onder een bepaalde hoek in de vensterbank leggen. Meestal sta ik dus in de keukendeur te bellen
T-Mobile moet gewoon met een oplossing gaan komen! Maar dat kan nog wel even duren
  #251  
Oud 11-08-08, 09:52
puccini puccini is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: -
Berichten: 134
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antonp Bekijk bericht
Ik woon in Drachten en daar is 3G op het schermpje een zeldzaamheid. Staat het er wel op dan is het zo weer vertrokken en is het weer gprs wat de klok slaat.
Hiervoor had ik een Touch en die had hetzelfde probleem, maar omdat daar de max. download toch maar 384Kb was wilde ik me daar niet druk over maken. Volgens mij, maar corrigeer me als het niet klopt, zit in het Iphone abonnement 2,7 Mbit downloadsnelheid. En dat is wel even iets meer.
Volgens de dekkingskaart moet ik hier 3G dekking hebben. Dat is dus niet zo. Volgens de kaart moet ik ook echt buiten en binnen GSM bereik hebben. Buiten gaat het goed. Binnen ook maar dan moet ik hem wel op dezelfde plaats onder een bepaalde hoek in de vensterbank leggen. Meestal sta ik dus in de keukendeur te bellen

Wees blij dat je bij de keukendeur moet staan.
Ik kan nergens staan bellen niet in- voor of achter het huis.
  #252  
Oud 11-08-08, 12:19
StarlightNo1 StarlightNo1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nomad Bekijk bericht
Ik ben niet iemand die zich met een kluitje het riet in laat sturen. Dat nummer ga ik hier uiteraard niet vermelden. Ik vind het niet netjes om iemands rechtstreekse nummer op een forum neer te zetten. Zorg gewoon dat je dagelijks belt (tis toch gratis) en vraag om een goede oplossing.

Het is wel zo dat ik na een klacht via mijn zakelijke aansluting een dag later teruggebeld was. Als ik zakelijk T-Mobile bel, heb ik meestal binnen een minuut iemand aan de lijn. Particulier duurt het vaak 15-25 minuten. Ik heb gewoon via de zakelijke kant iemand van de netwerkafdeling laten mailen en een dag later was het opgelost.

En mocht je twijfelen aan bovenstaande: wat zou mijn belang zijn om hier een verhaal op te hangen ? Degenen die mij kennen weten wel beter...
Citaat:
Citaatorspronkelijk geplaatst door leama
Zakelijk of particulier?

Particulier. Ben na een dag of 10 netjes teruggebeld en kon via een 070 nummer direct contact opnemen voor verdere vragen.
Waarom zeg je dan particulier als je zakelijk terug bent gebeld .. Zakelijk had ik mijn problemen ook meteen opgelost ja (totdat ze erachter kwamen dat ik particulier was).
  #253  
Oud 11-08-08, 19:50
Cybertom Cybertom is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 8
Standaard

Moet helaas ook nu mijn iphone in gaan leveren! Anders willen ze mijn contract niet ontbinden. Volgens mij hebben ze het aan het verkeerde eind. Iphone heb ik namelijk gekocht voor 159,95 en is dus eigendom van mij en de abbo kosten daar krijg ik hun diensten voor en deze kunnen ze niet nakomen. Ik wordt as woensdag hierover teruggebeld.

Ze wilden mij eerst 50% korting geven op de eerste 5 mnd, maar aangezien ze me niet konden garanderen dat ik dan beter ontvangst krijg ben ik hier natuurlijk niet mee akkoord gegaan.

Graag wil ik de iphone houden, wie is ook in onderhandeling met t=mobile bezig om het toestel te houden ( en niet voor 24*29,95=718 )?
  #254  
Oud 11-08-08, 19:59
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Krijg je dan ook die 159.95 terug??
  #255  
Oud 11-08-08, 20:01
Cybertom Cybertom is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
Krijg je dan ook die 159.95 terug??
Als ik hem terugstuur krijg ik 159,95 terug en idd niet gevraagd of als ik het af zal kopen mijn 159,95 terug krijg!
  #256  
Oud 11-08-08, 20:43
Spartan23R's schermafbeelding
Spartan23R Spartan23R is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 24
Standaard

vandaag mijn iphone gehaald in tmobileshop in rotterdam, ze hadden nog enkele 8GB op voorraad! meteen gekocht met i-150 abbo.

thuis aangekomen, meteen geactiveerd via itunes, geupdate en hij werkt perfect, volgende week woensdag heb ik ook me eigen nummer er weerop.

ik heb hem alleen nog thuis gebruikt vanmiddag, neem hem pas mee als me oude nummer erop zit, maar ik heb goede bereik en 3G overal in me huis, dus dat vind ik wel goed.

als ik online kijk bij MyTmobile, zie ik bij overige kosten een bedrag van €0,21 staan, ik heb wel 1sms gestuurd vanmiddag, zal dat het zijn?

een weet iemand wanneer me abbo nou eigenlijk ingaat, wanneer ik dus me belminuten krijg enzo, en wanneer ik dat moet betalen én wanneer ik de aansluitingskosten moet betalen?

alvast bedankt als iemand de antwoorden weet
  #257  
Oud 11-08-08, 21:30
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spartan23R Bekijk bericht
vandaag mijn iphone gehaald in tmobileshop in rotterdam, ze hadden nog enkele 8GB op voorraad! meteen gekocht met i-150 abbo.

thuis aangekomen, meteen geactiveerd via itunes, geupdate en hij werkt perfect, volgende week woensdag heb ik ook me eigen nummer er weerop.

ik heb hem alleen nog thuis gebruikt vanmiddag, neem hem pas mee als me oude nummer erop zit, maar ik heb goede bereik en 3G overal in me huis, dus dat vind ik wel goed.

als ik online kijk bij MyTmobile, zie ik bij overige kosten een bedrag van €0,21 staan, ik heb wel 1sms gestuurd vanmiddag, zal dat het zijn?

een weet iemand wanneer me abbo nou eigenlijk ingaat, wanneer ik dus me belminuten krijg enzo, en wanneer ik dat moet betalen én wanneer ik de aansluitingskosten moet betalen?

alvast bedankt als iemand de antwoorden weet
bij mij ging mijn abbo een dag na de aankoopdatum in ( dit zie je als je je factuur krijgt) ik kreeg een week na mijn aansluiting mijn factuur. de aansluitkosten betaal je bij je eerste factuur.. en wat betreft de overige kosten, daarover staat genoeg in het topic ; belminuten ineens op
  #258  
Oud 11-08-08, 21:31
Deedee Deedee is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spartan23R Bekijk bericht
vandaag mijn iphone gehaald in tmobileshop in rotterdam, ze hadden nog enkele 8GB op voorraad! meteen gekocht met i-150 abbo.
Gefeliciteerd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spartan23R Bekijk bericht
thuis aangekomen, meteen geactiveerd via itunes, geupdate en hij werkt perfect, volgende week woensdag heb ik ook me eigen nummer er weerop.
Ik help het je hopen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spartan23R Bekijk bericht
ik heb hem alleen nog thuis gebruikt vanmiddag, neem hem pas mee als me oude nummer erop zit, maar ik heb goede bereik en 3G overal in me huis, dus dat vind ik wel goed.
Mag je zeker wel blij mee zijn, dat is niet bij iedereen het geval
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spartan23R Bekijk bericht
als ik online kijk bij MyTmobile, zie ik bij overige kosten een bedrag van €0,21 staan, ik heb wel 1sms gestuurd vanmiddag, zal dat het zijn?
Kan. Maar T-Mobile zegt zelf dat hun belstatus-gegevens niet up-to-date zijn dus raar dat het toch zo snel al getoond wordt
Maar ja, dat is van die SMS.. Ik denk dat je hem wel weer vergoed krijgt. Ik had in ieder geval een aantal keer extra kosten die na een tijdje weer verdwenen en werden verrekend met m'n sms-tegoed.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spartan23R Bekijk bericht
een weet iemand wanneer me abbo nou eigenlijk ingaat, wanneer ik dus me belminuten krijg enzo, en wanneer ik dat moet betalen én wanneer ik de aansluitingskosten moet betalen?
Ik denk dat je abonnement binnen 3 dagen ingaat.. Voor deze 3(?) dagen betaal je al €29,95/30 * het aantal dagen, dus bij 3 dagen ongeveer 3 euro. Niks mis mee: Je gebruikt, je betaalt. Dit wordt verrekend op je eerstvolgende factuur. Dit geldt ook voor de aansluitkosten, die zijn op de eerste factuur te zien
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spartan23R Bekijk bericht
alvast bedankt als iemand de antwoorden weet
Geen probleem

Edit: Dani1, beats me
  #259  
Oud 11-08-08, 21:59
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Hoe er rekening mee dat je nu wel 3g in je huis hebt, maar dat soms een straat verder ineens niet meer is. De ontvangst met de Iphone 3G is grillig en onvoorspelbaar.
Ik blijf van mening dat probleem niet alleen T-Mobile is, maar ook aan de Iphone 3G ligt.
De problemen met ontvangst zijn in veel landen gemeld dus we kunnen niet de hele schuld bij T-Mobile leggen.
  #260  
Oud 12-08-08, 19:24
PhresiF PhresiF is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Huissen
Berichten: 26
Standaard

Als ik bij mijn thuis ben in huissen (vlak bij arnhem) werkt 3g maar heel eventjes, boeie heb toch Wi-Fi. Maar als in arnhem stad ben werkt hij perfect. Denk zelf dat het grotendeels aan de iphone zelf licht.
Reageren

Labels
3g dekking



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-mobile dekking in.. 1337roller Odido (T-Mobile) 10 18-07-10 11:36
Dekking T-Mobile eneef Odido (T-Mobile) 54 18-01-10 23:51
T-mobile 3g dekking in de omgeving Leiderdorp Roerbakei Odido (T-Mobile) 0 02-05-09 18:34
T- Mobile Dekking in Emmen (Drenthe) MartinK Odido (T-Mobile) 1 30-04-09 16:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:34.