//

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool)

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Kijk dat je op bepaalde plekken geen 3g hebt oke. Maar bereik dat kan anno 2008 niet meer. Prutsers...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #281  
Oud 13-08-08, 21:17
Cybertom Cybertom is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 8
Standaard

Kijk dat je op bepaalde plekken geen 3g hebt oke. Maar bereik dat kan anno 2008 niet meer.

Prutsers
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #282  
Oud 13-08-08, 21:35
verhagena verhagena is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cybertom Bekijk bericht
Uiteraard heb ik de postcode check gedaan, t-mobile heeft ook gezegd dat ik bereik moest hebben. Kijk dat ik geen 3g thuis heb vind ik prima, ik gebruik mijn Wi-Fi, maar graag wil ik bereikbaar zijn. Ze moeten niet zeggen dat ze het hebben terwijl ze het niet waar maken. Maarja1

Oke duidelijk dat haalde ik niet uit je eerste verhaal............dan heb je volledig gelijk.

Succes
  #283  
Oud 13-08-08, 22:05
Cybertom Cybertom is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verhagena Bekijk bericht
Oke duidelijk dat haalde ik niet uit je eerste verhaal............dan heb je volledig gelijk.

Succes
Jij ook met je iphone. Snik .....
  #284  
Oud 13-08-08, 23:18
276159 276159 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blahblah Bekijk bericht
Ik vraag me vooral af wanneer je kan spreken van wanprestatie van de kant van T-Mobile. Op welk punt heb je genoeg ellende doorstaan om je contract te laten ontbinden bijvoorbeeld? Ik ben nu thuis gewoon amper bereikbaar. Waanzin natuurlijk.
Dit kan jij doen wanneer jij kan aantonen dat T-MO niet aan een redelijke verwachting heeft voldaan.

Alvast een aantal tips:
- Wanneer de 3G snelheid niet hoog genoeg is (hierin wordt een redelijke termijn door de rechter gesteld van min. 35% van de te verwachte snelheid) kan jij je contract laten ontbinden.
- Wanneer het netwerk wat T-MO claimt te hebben voor een tijdsbestek van min. 30% niet toegankelijk is (let op: no service, dus als je 2G bereik heb voldoet T-MO al aan hun verwachting)

Mocht je dit dus kunnnen bekrachtigen, dan zou je zelfs nog verder kunnen gaan om je dekkingskoop te claimen bij T-MO. (je zou bijv. een sim-lock vrije Iphone 3G in belgie kopen)

Lees ff het verdrag van Wenen door, en zoek er een paar Europese uitspraken bij van de Hoge Raad. misschien dat je nog iets leuks vindt.
  #285  
Oud 14-08-08, 09:34
leama leama is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 182
Standaard

Kreeg net eindelijk een belletje van t-mobile. Ze erkennen het probleem van mijn bereik bij mij in de wijk. Ze geven aan dat ze de orange masten gaan integreren maar dat ze niet weten hoe lang dat duurt. Ik kon kiezen tussen 50% korting tot eind van het jaar of ontbinden contract met retour procedure (iPhone moet dan dus terug). Krijg het aankoop bedrag en de kosten voor eht versturen terug. De eerste maand contract moet ik wel gewoon betalen.

Nu op zoek naar een andere iPhone zonder simlock want deze gaat terug! Eindelijk van die ballentent af!!
  #286  
Oud 14-08-08, 09:44
HansTis HansTis is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MichaelK1985 Bekijk bericht
Ik ben bezig voor de juiste invulling van geen3g.nl.
Is het misschien het beste om er een forum van te maken onderverdeeld in de provincies? Zodat we een beetje een overzicht krijgen qua ontvangst?

Alle ideeen zijn welkom op info@geen3g.nl
Goed initiatief! Mijns inziens de manier om problemen, redelijk objectief, inzichtelijk te maken. Immers, alle discussies in een forum tonen wel aan dat er een probleem is maar de postings zijn zo divers van aard dat je daarmee geen vuist kunt maken tegen een provider of leverancier van de telefoon. Een alternatieve dekkingskaart zou geweldig zijn, ik zag elders op internet een leuke mogelijkheid:

Fishingnw.com › Member Map > Members Map

Je voegt zelf een lokatie toe (speld) en kunt er een paar gegevens bij zetten. Geen idee of zoiets makkelijk te realiseren is, het zag er wel goed uit. Succes met de site!
__________________
8 gb
  #287  
Oud 14-08-08, 09:56
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Kunnen we ook kaartje maken, helemaal geen T-Mobile dekking

T-Mobile heeft wel meer problemen dan alleen 3G dekking
  #288  
Oud 14-08-08, 13:58
Cmdaulnis's schermafbeelding
Cmdaulnis Cmdaulnis is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 212
Standaard

nu.nl/internet | 'Softwareupdate moet bereik iPhone verbeteren'

'Softwareupdate moet bereik iPhone verbeteren'
Uitgegeven: 14 augustus 2008 13:12
Laatst gewijzigd: 14 augustus 2008 13:20

AMSTERDAM - Apple denkt de problemen met de ontvangst van de iPhone 3G op te lossen met een softwareupdate.

Dat zegt Businessweek van betrouwbare bronnen te hebben vernomen. Sinds de introductie van het toestel, in juli, wordt op verschillende internetsites - waaronder het supportforum van Apple - steen en been geklaagd over gebrekkige mobiele internetverbindingen.
Het snelle 3G-netwerk voor breedbandinternet zou vaak niet beschikbaar zijn, ook in gebieden waar wel dekking is. Daardoor kunnen bovendien ook reguliere telefoongesprekken wegvallen. Overigens lijken niet alle gebruikers klachten te hebben.
Chip
Dinsdag meldde een analist van technologiefonds Nomura dat de problemen volgens hem terug te voeren zijn op een chip van fabrikant Infineon, die in het toestel wordt gebruikt. Een anonieme Zweedse wetenschapper meldde later dat de iPhone volgens zijn onderzoek minder gevoelig is voor het 3G-signaal dan andere moderne telefoons.
T-Mobile
T-Mobile, de Nederlandse distributeur van het toestel, liet eerder deze week in een bericht op zijn weblog weten dat het vermoed dat niet het netwerk, maar de iPhone zelf debet is aan de problemen. Het bedrijf benadrukt echter de klachten nog in onderzoek te hebben.
Ook de Australische tak van Vodafone, een van de iPhone-operators in dat land, wees naar het toestel als vermoedelijke bron van de moeilijkheden.
Update
Volgens Businessweek zou Apple de problemen met een softwareupdate willen verhelpen. Volgens een analyse van een Nederlands weblog dat het nieuws rond het toestel volgt, zou de interne software op de chip gemakkelijk te vervangen zijn.
Als dat klopt, zou dat goed nieuws zijn voor Apple, dat nog niet officieel op de problemen heeft gereageerd. Het zou betekenen dat het bedrijf geen grootscheepse terughaalactie hoeft op te zetten.
  #289  
Oud 14-08-08, 15:45
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Het blijven maar geruchten, want Apple reageert niet.
  #290  
Oud 14-08-08, 15:51
Cmdaulnis's schermafbeelding
Cmdaulnis Cmdaulnis is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 212
Standaard

Er zijn sowieso een aantal bevindingen gedaan welke noemenswaardig zijn...

we wachten af, ik wacht sowieso nog even voordat ik uberhaubt mijn iphone binnen krijg
  #291  
Oud 14-08-08, 16:13
Eeeric Eeeric is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pr4n4 Bekijk bericht
Ik woon in Dongen (Noord-Brabant) en heb in en rond Dongen redelijk bereik met 3G. Meestal 2 of 3 streepjes, in mn achtertuin zelfs 4 tot 5 en in huis meestal 1 of 2. Heb dus vooralsnog niet veel te klagen. Wel heb ik af en toe wanneer ik goed bereik heb dat een pagina niet wil laden via safari, dan blijft ie hangen. Een aan/uit switch van vliegtuigmodus voorhelpt het probleem weer maar het blijft eigenaardig.
[...]
Da's typisch, ik weet niet waar in Dongen jij woont, ik woon nl. ook in Dongen, maar ik heb veel problemen met 3G-bereik. Binnenshuis is het helemaal onmogelijk (maar goed, met Wi-Fi is dat niet zo'n probleem), maar in de omgeving van huis (wijk de Hoge Akker) heb ik max. 1 streepje 3G, met vaak de melding 'Geen service'. Vervolgens gaat het omschakelen naar GPRS heel moeizaam. Ik moet dan ook vaak helpen door vliegtuigmodus uit- en in te schakelen. Heb de iPhone nog in in het centrum uitgeprobeerd, heb 'm daar nog te kort voor
Ik heb met mijn andere telefoon (SE K850) overigens ook dekkingsproblemen met T-Mobile UMTS, maar de iPhone heeft wel meer ontvangstprolemen.
  #292  
Oud 14-08-08, 16:40
joopgij joopgij is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 30
Stuur een bericht via Yahoo naar joopgij
Standaard

Ik heb nu ruim een week de iPhone in gebruik en voorlopig valt het niet mee. Wat ik vooral heel vervelend vind, is dat als ik per trein reis, de verbinding met de carrier om de haverklap wegvalt. En dan heb ik niets: geen 3G, Geen GPRS, geen mail kunnen lezen, niet bellen, niet sms'en. En ik reis veel met de trein. Ja, thuis met mijn snelle Wi-Fi verbinding, geen probleem, maar als dat zo blijft had ik beter een iPod Touch kunnen kopen. Ter vergelijking: ik had de afgelopen jaren - nu nog, eigenlijk - een Treo 680 met KPN (GPRS) en al was dat bepaald niet snel, het was wel betrouwbaar en ik had binnen Nederland eigenlijk nooit bereikbaarheidsproblemen. Voor browsen was de treo geheel ongeschikt, maar voor mail en RSS feeds prima.
  #293  
Oud 14-08-08, 20:02
Demolish3r Demolish3r is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Ik heb aandachtig al jullie reacties gelezen. Ook ik kamp met problemen.
Bij mij thuis heb ik zowel binnen als buiten geen 3G bereik, dat is niet zo'n ramp. Maar ik kan zelfs niet eens bellen/smsen/gebeld worden. 90% van de tijd staat mijn iPhone op Geen service, simpelweg omdat ik geen bereik heb, zelfs niet met GPRS.

Heb net T-Mobile gebeld en werd zeer vriendelijk te woord gestaan. Deze mevrouw zou een case aanmaken en ik zou binnen 7 werkdagen terug gebeld worden met een oplossing.

Trouwens, ik las ook dat ik wettelijk gezien mijn contract kan laten ontbinden binnen 7 dagen. Mijn abonnement is afgelopen dinsdag geactiveerd, terwijl ik de iPhone al 15 dagen in huis heb. Is het nu mogelijk om mijn contract te laten ontbinden aangezien mijn abo afgelopen dinsdag pas is geactiveerd?
  #294  
Oud 14-08-08, 20:34
Cybertom Cybertom is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demolish3r Bekijk bericht
Ik heb aandachtig al jullie reacties gelezen. Ook ik kamp met problemen.
Bij mij thuis heb ik zowel binnen als buiten geen 3G bereik, dat is niet zo'n ramp. Maar ik kan zelfs niet eens bellen/smsen/gebeld worden. 90% van de tijd staat mijn iPhone op Geen service, simpelweg omdat ik geen bereik heb, zelfs niet met GPRS.

Heb net T-Mobile gebeld en werd zeer vriendelijk te woord gestaan. Deze mevrouw zou een case aanmaken en ik zou binnen 7 werkdagen terug gebeld worden met een oplossing.

Trouwens, ik las ook dat ik wettelijk gezien mijn contract kan laten ontbinden binnen 7 dagen. Mijn abonnement is afgelopen dinsdag geactiveerd, terwijl ik de iPhone al 15 dagen in huis heb. Is het nu mogelijk om mijn contract te laten ontbinden aangezien mijn abo afgelopen dinsdag pas is geactiveerd?
Komt allemaal wel goed vooral omdat je thuis helemaal geen bereik hebt!
Ik heb de volgende dag meteen gebeld nadat ik hem heb aangeschaft.
  #295  
Oud 14-08-08, 21:15
verhagena verhagena is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 35
Standaard

Hoorde net het verhaal van iemand bij de Apple Store dat ze dit expres doen bij de maak van de Iphone om het accuverbruik hoger te laten.
De chip zou heelveel stroom verbruiken en daardoor hebben ze hem naar beneden geschroeft qua sterkte van het 3G ontvangst.....dus veel zeuren bij t-Mobile en software matig kan ie omhoog gezet worden....
  #296  
Oud 15-08-08, 13:41
Downburstx Downburstx is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Ams
Berichten: 61
Standaard

Ik heb zelf ook een Orange internet abbo + een 3G telefoon. Het bereik op Orange 3G telefoon is maximaal (vol). Op mijn Iphone 3G heb ik bijna maximaal tot maximaal GPRS bereik, maar GEEN 3G bereik .
Ik woon in de plaats Zaltbommel (Bommelerwaard), dus ik hoop dat ze hier ook de Orange mast overnemen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verhagena Bekijk bericht
Hoorde net het verhaal van iemand bij de Apple Store dat ze dit expres doen bij de maak van de Iphone om het accuverbruik hoger te laten.
De chip zou heelveel stroom verbruiken en daardoor hebben ze hem naar beneden geschroeft qua sterkte van het 3G ontvangst.....dus veel zeuren bij t-Mobile en software matig kan ie omhoog gezet worden....
Volgens mij scheelt dat nauwelijks in accu verbruik. Ze moeten gewoon een update per carrier geven waarin de juiste frequentie range staat (In ons geval dus T-mobile). Nu staat waarschijnlijk het gehele 3G spectrum in de software verwerkt terwijl het T-mobile 3G maar gebruikt maakt van een klein deel.

Teminste dat denk ik. Hopelijk kan dit dus ook d.m.v. een software update of een UOA (Update Over the Air) worden verholpen.
  #297  
Oud 15-08-08, 13:58
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Binnen het gebouw krijg ik wel orange in mijn netwerklijst. Buiten komt daar pas T-Mobile bij of op enkele plekken binnen. Hopelijk wordt in Hoofddorp ook orange snel gekoppeld. Alleen buiten gebouw 3G.
Nog steeds geen antwoord van de helpdesk. Dat had wel deze week moeten gebeuren.
  #298  
Oud 15-08-08, 16:06
leama leama is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 182
Standaard

Zoals eerder gemeld ben ik dus van t-mobile af. Maar ik wilde even melden dat ik nu een Belgische iPhone heb met mijn Vodafone abo. Ik zit nu op mijn werk in Den Bosch met de twee iPhones naast elkaar (t-mobile en vodafone) En het verschil is echt enorm!!

T-Mobile net 1 streepje 3G
Vodafone bijna vol, soms vol 3G
  #299  
Oud 15-08-08, 16:22
Cmdaulnis's schermafbeelding
Cmdaulnis Cmdaulnis is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 212
Standaard

zit in Arnhem in huis en heb ook vol 3G, heb ik nu geluk?
  #300  
Oud 15-08-08, 17:03
koomansf koomansf is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

Waarom is dat Orange netwerk toch zoveel beter ? In ieder geval lijken ze niet over de dekking te liegen (orca.orange.nl); veel minder oranje dan paars op de kaart van TMO.
Overigens: postcode 4671 HW: binnen geen ontvangst (GSM) en buiten 1 streepje met TMO. Orange heeft binnen vol ontvangst met 3G. Ik hoop echt dat TMO snel de Orange gsm mast in gebruik neemt....
Reageren

Labels
3g dekking



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-mobile dekking in.. 1337roller Odido (T-Mobile) 10 18-07-10 11:36
Dekking T-Mobile eneef Odido (T-Mobile) 54 18-01-10 23:51
T-mobile 3g dekking in de omgeving Leiderdorp Roerbakei Odido (T-Mobile) 0 02-05-09 18:34
T- Mobile Dekking in Emmen (Drenthe) MartinK Odido (T-Mobile) 1 30-04-09 16:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:46.