//

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool)

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door sonnyh Hoelang heb jij de tijd gekregen voor ontbinden? Mag ik je in dat geval de tip geven om e.e.a. goed ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #361  
Oud 03-11-08, 19:10
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonnyh Bekijk bericht
Hoelang heb jij de tijd gekregen voor ontbinden?
Mag ik je in dat geval de tip geven om e.e.a. goed te regelen met t-mobile (bvk schriftelijk met bevestiging van TMO)!! De afwikkeling van mijn contract verloopt gewoon schandalig slecht...vandaar.
https://forum.iculture.nl/f18/i...-diefstal.html

Laatst gewijzigd door Celf; 03-11-08 om 19:16.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #362  
Oud 03-11-08, 19:32
sonnyh's schermafbeelding
sonnyh sonnyh is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 85
Standaard

Fijn dat je me deze tip geeft, ga zeker bellen en proberen vast te laten leggen......... Het is wel ongelofelijk triest als ik al dit soort verhalen lees. Als consument wordt je flink in de maling genomen door TMO
  #363  
Oud 03-11-08, 20:17
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonnyh Bekijk bericht
Hoelang heb jij de tijd gekregen voor ontbinden?
Klacht in juli ingediend. Weken op antwoord moeten wachten. In september het antwoord dat ik in december mag beslissen om te ontbinden.
  #364  
Oud 06-11-08, 17:02
MichaelK1985 MichaelK1985 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Made
Berichten: 33
Standaard

Zojuist T-Mobile gebeld en UMTS is niet hetzelfde als 3G :S. Volgens mij maak je toch via een UMTS mast verbinding met 3G maar goed.

De dichtsbijzijnde mast staat op 5km afstand, dit was vorige maand nog 1,5 km :S
Ik snap er echt helemaal niets meer van en vind het echt heel slecht van T-Mobile.
  #365  
Oud 06-11-08, 19:06
omikron777 omikron777 is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 42
Standaard

Hoi,

ik heb op de meeste plekken 3G ontvangst, maar raar genoeg valt deze regelmatig weg. Eerst volle bak, daarna 1 streepje en geen internet meer.
Komt van zelf weer terug na enkele seconden. Dit is natuurlijk onbruikbaar als je echt bereikbaar wilt blijven.
Kan het iets te maken hebben met het feit dat ie gejailbraikt is ??
Toen ik mijn voicemail voor de eerste keer belde klapte de verbinding er ook uit (gebeld via 3G). Lekker betrouwbaar ! Ik heb niet echt zin om iedere keer als ik klaar ben met internetten 3G weer uit te zetten om naar het betrouwbaardere GSM netwerk te switchen.

Groet,

Bob
  #366  
Oud 06-11-08, 19:16
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omikron777 Bekijk bericht
Hoi,

Kan het iets te maken hebben met het feit dat ie gejailbraikt is ??
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn T-Mobile iPhone. Nu ik een Italiaanse heb op het Telfort netwerk zijn er (voor mij althans) geen problemen meer.
  #367  
Oud 07-11-08, 10:36
omikron777 omikron777 is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celf Bekijk bericht
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn T-Mobile iPhone. Nu ik een Italiaanse heb op het Telfort netwerk zijn er (voor mij althans) geen problemen meer.
Ik heb gisteren een nieuwe custom firmware gemaakt (geloof dat ik die van MIchael gebruikte), nu schijnt het allemaal prima te werken.

ff in de gaten houden
  #368  
Oud 07-11-08, 14:51
omikron777 omikron777 is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 42
Standaard

UPDATE:

toch niet :-(
Regelmatig valt de ontvangst weg, heel soms geeft ie zelfs " no service " aan. Het overschakelen naar gewoon GSM netwerk werkt extreem traag of helemaal niet, waardoor mijn bereikbaarheid slecht wordt.

Ik zal toch enkele dagen met een niet-gepwnde iphone moeten testen.

bob
  #369  
Oud 07-11-08, 23:26
BarnOwl's schermafbeelding
BarnOwl BarnOwl is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 8
Standaard

Ik begin er ook goed van te balen. Mijn "case" voor het slechte 3G bereik rond mijn kantoor/huis kan 25 werkbare (???) dagen duren. Met gezond verstand zou dat dus 5 weken zijn maar de support kon hier geen zinnig woord over zeggen.
Toen ik botweg vroeg of het ook 6 maanden kon duren zei ze gewoon "ja".

Ik heb mijn buik goed vol van T-Mobile en ik ben nota bene al 5 jaar Zakelijk Optimaal klant. De support is echt totaal waardeloos geworden na ze de iPhone zijn gaan verkopen.

Ik heb vandaag 4 van de 5 abo's opgezegd.

Wat zou er trouwens gebeuren als je de betalingen stopzet? Dan moeten zij uiteindelijk met een juridische procedure beginnen en ik ben HEEL benieuwd hoe dat afloopt.........
  #370  
Oud 13-11-08, 09:18
Sleurhutje Sleurhutje is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 30
Standaard

Gisteren een iPhone 3G 16GB Wit gehaald met T-Mobile 150 abo (ik internet meer dan dat ik bel ). Na activering en FW-update al bellent op pad gegaan. In Beverwijk en Velsen-Noord overal prima UMTS-ontvangst. De hele dag op kantoor (1948), op visite (1951) en 's avond thuis (1942) zonder problemen via UMTS verbinding gehad zonder enige hick-up.

Wat me enigszins steekt aan deze discussie is het gezeur over slechte dekking zonder te vermelden waar je dat getest hebt.


En 3G is een verzamelnaam. 3G is de 3e generatie telefoons en communicatieprotocollen. Eerst was er het GSM 900MHz netwerk. Later kwam er een tweede netwerk op 1800MHz, de tweede generatie telefoons die ook GPRS hadden. GPRS is als protocol uitgebreid met EDGE, generatie 2,5G. UMTS is weer een stap verder op het gebied van datacommunicatie en werkt op 2100MHz, dat is de 3e generatie dus 3G. Een uitbreiding op UMTS is HSDPA waarbij net als bij GPRS EDGE meerdere kanalen gebundeld kunnen worden om meer snelheid te krijgen. Dit is dan generatie 3,5G.
  #371  
Oud 13-11-08, 19:12
sonnyh's schermafbeelding
sonnyh sonnyh is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sleurhutje Bekijk bericht
Gisteren een iPhone 3G 16GB Wit gehaald met T-Mobile 150 abo (ik internet meer dan dat ik bel ). Na activering en FW-update al bellent op pad gegaan. In Beverwijk en Velsen-Noord overal prima UMTS-ontvangst. De hele dag op kantoor (1948), op visite (1951) en 's avond thuis (1942) zonder problemen via UMTS verbinding gehad zonder enige hick-up.

Wat me enigszins steekt aan deze discussie is het gezeur over slechte dekking zonder te vermelden waar je dat getest hebt.


En 3G is een verzamelnaam. 3G is de 3e generatie telefoons en communicatieprotocollen. Eerst was er het GSM 900MHz netwerk. Later kwam er een tweede netwerk op 1800MHz, de tweede generatie telefoons die ook GPRS hadden. GPRS is als protocol uitgebreid met EDGE, generatie 2,5G. UMTS is weer een stap verder op het gebied van datacommunicatie en werkt op 2100MHz, dat is de 3e generatie dus 3G. Een uitbreiding op UMTS is HSDPA waarbij net als bij GPRS EDGE meerdere kanalen gebundeld kunnen worden om meer snelheid te krijgen. Dit is dan generatie 3,5G.

Om te beginnen heel fijn dat jij wel gewoon volledig kan genieten van je gadget. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat de teleurstelling groot is wanneer je neiuwe aankoop niet kan wat je er van verwacht en dat je daar over zeurt wanneer T-mobile je niet echt serieus neemt in haar mogelijke oplossingen. Zelf woon ik in 8804 postcode en geen bereik, los van het feit dat mijn gadget niet werkt, ik probeer ook een business te runnen waar een niet werkende telefoon mij heel veel klanten kost.
  #372  
Oud 22-11-08, 16:00
Tuttel Tuttel is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 61
Standaard

Is er een bepaald termijn waarbinnen je je moet melden als je reductie wilt van de abboprijs?
  #373  
Oud 22-11-08, 16:38
Cmdaulnis's schermafbeelding
Cmdaulnis Cmdaulnis is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 212
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tuttel Bekijk bericht
Is er een bepaald termijn waarbinnen je je moet melden als je reductie wilt van de abboprijs?
Dit wil ik ook wel weten..

Zit tijdelijk bij mijn ouders om mijn scriptie in alle rust af te kunnen schrijven...hier heb ik geen 3G bereik...
Ik irriteer mij hier mateloos aan en vraag me af of ik na 3 maanden hier alsnog iets aan kan laten doen.
Voorheen was ik hooguit een dagje of een halve dag bij mijn ouders dus stoorde ik me er niet zo aan, maar NU....
  #374  
Oud 22-11-08, 18:07
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sleurhutje Bekijk bericht
En 3G is een verzamelnaam. 3G is de 3e generatie telefoons en communicatieprotocollen. Eerst was er het GSM 900MHz netwerk. Later kwam er een tweede netwerk op 1800MHz, de tweede generatie telefoons die ook GPRS hadden. GPRS is als protocol uitgebreid met EDGE, generatie 2,5G. UMTS is weer een stap verder op het gebied van datacommunicatie en werkt op 2100MHz, dat is de 3e generatie dus 3G. Een uitbreiding op UMTS is HSDPA waarbij net als bij GPRS EDGE meerdere kanalen gebundeld kunnen worden om meer snelheid te krijgen. Dit is dan generatie 3,5G.
Daar klopt het e.e.a. niet van. Wat jij nu opsomt is de volksmond versie.
Officieel is er alleen 2G en 3G, dat 2,5G en 3,5G bestaan alleen in de volksmond.

Het is dus heel simpel:
- 2G = GPRS/EDGE,
- 3G = UMTS/HSDPA.

Op de iPhone komt dit neer op een rondje (=GPRS) en een E (=EDGE) voor de 2G technieken en 3G voor UMTS en HSDPA. Je ziet dus geen verschil tussen UMTS en HSDPA, dat is wat je moet ervaren in de vorm van snelheid. Sommige telefoons hebben daarom 3,5G als aanduiding voor HSDPA (een reden waarom dat in de volksmond dan zo is gaan heten).
  #375  
Oud 22-11-08, 18:43
Cmdaulnis's schermafbeelding
Cmdaulnis Cmdaulnis is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 212
Standaard

---Knip---

Hmm een quote van een ander kan ik uiteraard niet wegknippen...

Laatst gewijzigd door Cmdaulnis; 23-11-08 om 17:52. Reden: beter zo.
  #376  
Oud 22-11-08, 18:48
breezertje breezertje is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cmdaulnis Bekijk bericht
Gast wat praat jij een poep, of zijn het de brezahs?

A: *** op uit deze discussie als je geen toegevoegde waarde hebt
B: betrek ik het even op mezelf, ik verblijf nu voor een langere periode ergens waar ik geen enkel 3G bereik heb. Normaliter woon ik in Arnhem en daar is het bereik prima, zelfs binnen.

Dus nee ik begin niet opeens te klagen omdat ik 3 minuten geen service zie (wat ik trouwens regelmatig zie in dit dorp), ik heb permanent geen 3G bereik, ergens waar ik wel voor betaal.

Bovendien, als jij het zo'n drama vind dat klagen, waarom heb je dan zelf ook lopen klagen?? En die vriend van jou zegt 'ik heb niet zo'n best bereik' en zij zeggen 'ok nou sorry meneer, ik stuur meteen even een iPhone op, gratis' Klinkt als een geloofwaardig verhaal!

Daarbij komt dat je mijn en andere vragen niet beantwoord, dus doe dat wel of ga ergens anders onzin roepen!
opgefokt gastje.... als jij je mening mag geven, dan zie ik niet in waarom ik dat niet zou mogen doen. Maar goed als jij vind dat alleen jij je mening mag geven prima hoor !
succes me je eigen *** leven.
  #377  
Oud 22-11-08, 19:13
Cmdaulnis's schermafbeelding
Cmdaulnis Cmdaulnis is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door breezertje Bekijk bericht
opgefokt gastje.... als jij je mening mag geven, dan zie ik niet in waarom ik dat niet zou mogen doen. Maar goed als jij vind dat alleen jij je mening mag geven prima hoor !
succes me je eigen *** leven.
lol

kijk hier even, je kent deze site vast wel:
Samenvatting Nederlands Argumenteren (Nieuw Nederlands) | scholieren.com
  #378  
Oud 22-11-08, 19:22
breezertje breezertje is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cmdaulnis Bekijk bericht
lol

kijk hier even, je kent deze site vast wel:
Samenvatting Nederlands Argumenteren (Nieuw Nederlands) | scholieren.com
tja..... even rondgekeken op het forum . jij mag dus overal je ongezoute mening geven.
wat ik al zei: succes met je *** leven.
  #379  
Oud 22-11-08, 19:49
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

@ Cmdaulnis: met zo'n reactie verspeel je ongetwijfeld al je kansen op een antwoord. Anderen hier vinden het vast ook niet bepaald prettig als er zo'n enorme schreeuwlelijkerd op het forum verblijft en antwoorden eist. Overigens is het nu wel bewezen dat T-Mobile ontvangst voor eenieder nogal wisselend is. Sommige mensen nemen hierover contact op met T-Mobile en weten daar een leuke deal uit te slaan. Bij sommige mensen blijft het beperkt tot moord en brand schreeuwen op een forum. Om dan nou van elkaar te gaan roepen dat de reactie onzin is is gewoon dom, het is gewoon iemand z'n ervaring.

Wat vriendelijkheid en respect voor elkaar mag wel eens hier. Qua Nederlands hebben een aantal mensen ook nog een hele lange weg te gaan, het lijkt wel alsof men ergens halverwege de basisschool er maar mee zijn gekapt ofzo. Het taalgebruik is in ieder geval dramatisch.
  #380  
Oud 22-11-08, 21:14
Cmdaulnis's schermafbeelding
Cmdaulnis Cmdaulnis is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ppl Bekijk bericht
@ Cmdaulnis: met zo'n reactie verspeel je ongetwijfeld al je kansen op een antwoord. Anderen hier vinden het vast ook niet bepaald prettig als er zo'n enorme schreeuwlelijkerd op het forum verblijft en antwoorden eist. Overigens is het nu wel bewezen dat T-Mobile ontvangst voor eenieder nogal wisselend is. Sommige mensen nemen hierover contact op met T-Mobile en weten daar een leuke deal uit te slaan. Bij sommige mensen blijft het beperkt tot moord en brand schreeuwen op een forum. Om dan nou van elkaar te gaan roepen dat de reactie onzin is is gewoon dom, het is gewoon iemand z'n ervaring.

Wat vriendelijkheid en respect voor elkaar mag wel eens hier. Qua Nederlands hebben een aantal mensen ook nog een hele lange weg te gaan, het lijkt wel alsof men ergens halverwege de basisschool er maar mee zijn gekapt ofzo. Het taalgebruik is in ieder geval dramatisch.
Ik heb een mailtje gestuurd en gebeld. Dus ik krijg mijn antwoord wel. Ik moet overigens maandag even terug bellen, omdat de betreffende afdeling niet meer aanwezig was. Dus naast het posten op een forum zorg ik ook op een andere manier dat ik aan mijn antwoord kom.
Het punt dat ik hierboven probeer te maken is dat zijn post geen toegevoegde waarde heeft. Naast het fantasie verhaal beantwoordt hij ook nog eens geen vragen. Dit had op een genuanceerdere manier gekund inderdaad.
Voor de rest is hier behoorlijk veel vriendelijkheid en respect voor elkaar te vinden. Dit is ook de eerste keer dat ik iemand vertel dat hij nutteloos is. Dat wil wat zeggen. Bovendien zijn er voldoende moderators die hier toezicht op houden.
Echter, zoek de toegevoegde waarde:
Citaat:
“tja wat een drama voor velen als er even geen bereik is...... hoe lang duurd zoiets "geen service" paar minuten????
Citaat:
drama drama.....
maar goed alles ligt natuurlijk aan t-mobile. elke andre provider zal je daar noooooooooooooooooit last van hebben.

Maar goed wel grappig hoor al dat geklaag”
Betreffende mijn spelfouten; ik denk inderdaad dat ik maar eens op bezoek moet gaan bij meneer Brezah op zijn middelbare school.
Verder zal ik me weer netjes gedragen. Maandag even bellen naar T-Mobile. Ze zeiden wel dat ik waarschijnlijk mocht ontbinden, maar dat is uiteraard niet mijn doel....

Laatst gewijzigd door Cmdaulnis; 22-11-08 om 21:17.
Reageren

Labels
3g dekking



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-mobile dekking in.. 1337roller Odido (T-Mobile) 10 18-07-10 11:36
Dekking T-Mobile eneef Odido (T-Mobile) 54 18-01-10 23:51
T-mobile 3g dekking in de omgeving Leiderdorp Roerbakei Odido (T-Mobile) 0 02-05-09 18:34
T- Mobile Dekking in Emmen (Drenthe) MartinK Odido (T-Mobile) 1 30-04-09 16:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:33.