//

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool)

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Grample Iets anders, ben gister naar Duitsland geweest (Baesweiler en omgeving) maar ik had werkelijk nergens bereik van T-Mobile ! Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 28-07-08, 12:35
nomad nomad is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grample Bekijk bericht
Iets anders, ben gister naar Duitsland geweest (Baesweiler en omgeving) maar ik had werkelijk nergens bereik van T-Mobile ! Ik kon ook niet handmatig een netwerk kiezen. Echt waardeloos dit ! Pas toen ik in Roermond was had weer T-Mobile bereik
Zie hier: Pocketinfo forum Ook een nieuw abonnement zeker ?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 28-07-08, 12:52
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Ik kan op mijn werk in Hoofddorp ook alleen buiten bellen. Maar ook andere providers hebben binnen het gebouw slecht bereik. Maar T-mobile heeft geen enkele verbinding.
  #23  
Oud 28-07-08, 13:04
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grample Bekijk bericht
Inmiddels heb ik ze gebeld en zij gaan mij terug bellen met een oplossing want ze zeiden zelf ook dat een 3G iPhone zonder 3G verbinding een beetje waardeloos is.

Iets anders, ben gister naar Duitsland geweest (Baesweiler en omgeving) maar ik had werkelijk nergens bereik van T-Mobile ! Ik kon ook niet handmatig een netwerk kiezen. Echt waardeloos dit ! Pas toen ik in Roermond was had weer T-Mobile bereik
Mooi, ben benieuwd wat eruit komt

BTW, voor zover ik gelezen heb, moet je eerst 2 maanden betaald hebben voordat T-Mobile "roaming" toestaat, dit i.v.m. extra kosten, je kunt wel 150 euro overmaken zodat ze dit meteen toepassen.

edit: Zie ook reactie van Nomad. Die had ik ook nog niet gezien toen ik bovenstaande tikte
  #24  
Oud 28-07-08, 13:35
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
Mooi, ben benieuwd wat eruit komt

BTW, voor zover ik gelezen heb, moet je eerst 2 maanden betaald hebben voordat T-Mobile "roaming" toestaat, dit i.v.m. extra kosten, je kunt wel 150 euro overmaken zodat ze dit meteen toepassen.

edit: Zie ook reactie van Nomad. Die had ik ook nog niet gezien toen ik bovenstaande tikte
Inmiddels duidelijk inderdaad dankzij Nomad. Ik vind het echt een belachelijke regeling

Ik ben er mooi klaar mee, geen T-Mobile meer voor mij dus als ze bellen ga ik mijn best doen om mijn contract op te zeggen want ik ga echt niet 2 jaar zo door
  #25  
Oud 28-07-08, 14:36
Maverick68 Maverick68 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 6
Standaard Buitenland...

Vreemd....
ik heb t ding 2 weken en heb gewoon kunnen bellen én sms-en in België én Duitsland: zonder problemen of beperkingen. Heb de iPhone gekocht via Belcompany, krediet werd wel gechecked in de winkel.

Overigens: geen 3G in Eygelshoven ;-) rest v Kerkrade WEL !
"Verdampt" beltegeod: niks bekend bij klantenservice; zou uit nieuwe factuur moeten blijken! (dik k..t dus..)
  #26  
Oud 28-07-08, 17:48
Pete.Z Pete.Z is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 110
Standaard

Ben ik de enige die de kleuren die ze gebruiken voor die dekking kaart belachelijk onduidelijk vind?
Roze,roze en roze,en dat zijn dan 3 verschillende dekkingsgraden.....ook leuk als je kleurenblind bent!
  #27  
Oud 28-07-08, 20:08
i-HKA i-HKA is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SneakerStyle Bekijk bericht
Stelletje kinderen. T-mobile is bezig met de intergratie van het Orange netwerk. Dat is de reden waarom je kans hebt dat je tussen nu en 5 maanden een enkele keer, paar dagen, een week whatever! minder tot geen bereik kan hebben..
Als dat inderdaad zo is of zou zijn waarom communiceert TMO dit dan niet naar zijn klanten. Dan zijn ze zo van dat gekrakeel af.
Maar communiceren, nadat je iets gekocht hebt en er feitelijk aan vast zit, is niet het sterkste punt van veel "grote" bedrijven.
Als individu kun je je niet sterk maken maar als collectief wel.
Wordt tijd dat KASSA weer terug is van vakantie dan kunnen we het daar eens aan de kaak stellen.
Eens kijken of ze dan reageren...
  #28  
Oud 28-07-08, 21:51
Maverick68 Maverick68 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 6
Standaard Waar voor m'n geld...

Sneakerstyle...sorry maar zo coulant als jij ben ik niet: daardoor ben ik niet een kind maar wel een kritische consument die nu net geen 30 euro (66 gulden) betaald en daarvoor iets terug verwacht, namelijk precies dat wat men in alle communicatie naar de consument ventileert op hun site, in advertenties en emails. Apple verplicht me een abbo bij T-mobile te nemen als ik de iPhone wil hebben. Voor die verplichting verlang ik iets terug: dat het apparaat dat doet waarvoor het gemaakt werd. Als ik jou een snelle auto verkoop en ervoor zorg dat je op sommige wegen 200 km per uur mag rijden en jij koopt dit waarna ik zeg dat je wel maar 4 van de 7 dagen op de wegen mag rijden dan ben je niet blij.
  #29  
Oud 28-07-08, 22:03
ceynox ceynox is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 4
Standaard

Ben ik dan de enige die niet zozeer een probleem heeft met het bereik?

Bij mij thuis (centrum Tiel) 3/5 streepjes op zolder met 3G, beneden 1 streepje 3G... Was laatst naar een omliggend dorpje, en daar had ik binnen (het huis was van beton e.d., een echte bunker dus) 4/5 streepjes, maar geen 3G (wel GPRS). Zodra ik daar naar een raam liep, kreeg ik 2/3 van de 5 streepjes MET 3G. Tot slot ben ik in de auto van dat dorpje naar huis gereden met webradio over 3G, zonder dat het wegviel.

Kortom, vooralsnog niks te klagen
  #30  
Oud 29-07-08, 11:06
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miszou Bekijk bericht
ik heb hier (in Enschede) binnen iig slecht 3G bereik. voor dataverkeer nog te doen, maar ik moet echt bellen met 2G anders valt me gesprek soms uit -_-; Als ik buiten ben schiet de verbinding aardig omhoog tho. Zal wel de randstad zijn die de betere dekkingen hebben :\
Ik zit midden in de randstad en heb totaal geen ontvangst op mijn werk. Collega met Iphone en KPN heeft prima ontvangst binnen het gebouw. Ik met de nieuwe Iphone 3G en T-mobile heb in het hele gebouw geen ontvangst.
Volgens T-Mobile is op mijn postcode een zeer goede ontvangst mogelijk. Alleen buiten het gebouw dus.
  #31  
Oud 29-07-08, 11:40
StarlightNo1 StarlightNo1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 91
Standaard

Dus T-Mobile heeft al wel contact met jou opgenomen over je bereik?
  #32  
Oud 29-07-08, 11:46
MichaelK1985 MichaelK1985 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Made
Berichten: 33
Standaard

Voor mijn woonplaats geeft het dekkingskaartje aan dat ik zelfs binnen goed ontvangst moet hebben. Ik heb echter buiten zelfs geen 3G. Als ik manual zoek vind ie soms T-Mobile (3G) maar dat signaal is nog te zwak volgens mij omdat hij niet overschakelt maar op GPRS blijft hangen. Heb tot op heden twee keer 3G gehad. 1 keer zelfs op een terras haast midden in de polder haha.

Ik hoop dat T-Mobile de 3G van Orange er aan gaat koppelen omdat ik die er altijd heb in staan bij beschikbare netwerken. Weet iemand daar toevallig meer van?
  #33  
Oud 29-07-08, 12:04
Deedee Deedee is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 33
Standaard

Ik las ergens dat dat vanaf vandaag zo zou moeten zijn maar ik zal het nog even nakijken..!
  #34  
Oud 29-07-08, 12:08
MichaelK1985 MichaelK1985 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Made
Berichten: 33
Standaard

Ja is goed Ik ben benieuwd. Dat zou wel een uitkomst zijn voor mensen met minimale 3G dekking denk ik. Die dekkingskaart is niet heel betrouwbaar namelijk.
  #35  
Oud 29-07-08, 12:43
Deedee Deedee is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 33
Standaard

Ik kan zo weinig officiele informatie vinden via Google. In ieder geval niets qua data (als in: datum). Wel dat T-Mobile en Orange toch echt ook de 3G netwerken samenvoegen, maar of dat al gebeurd is of niet blijft voor mij een raadsel..
Misschien weet iemand anders hier meer over te vertellen?
  #36  
Oud 29-07-08, 12:47
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StarlightNo1 Bekijk bericht
Dus T-Mobile heeft al wel contact met jou opgenomen over je bereik?
Ik had via e-mail contact. Ze reageerde vrij snel. Klacht is doorgegeven aan de technische dienst van T-Mobile. Maar ik zit in een gebouw waar de wanden in een aluminium frame zitten. Een provider met een minder goed netwerk komt dan in de problemen. Vodafone en KPN werken wel goed. Maar ook met deze providers is niet in het hele gebouw dekking. De Iphone 3G heeft echter een antenne met mindere ontvangst is gebleken.
  #37  
Oud 29-07-08, 12:57
i-HKA i-HKA is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Denk dat de antenne van de 3G zeer richtinggevoelig is. Als ik hem anders richt dan neemt het aantal balkjes toe en omgekeerd weer af.
Zelfs bij miniscule veranderingen. Zou toch niet mogen...
  #38  
Oud 29-07-08, 14:36
MichaelK1985 MichaelK1985 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Made
Berichten: 33
Standaard

Ik heb de URL gevonden van de samenwerking tussen Orange en T-Mobile.
Orange - mobiel - netwerkverbetering

Citaat:
Want vanaf 28 juli schakelt u automatisch over naar het netwerk van T-Mobile op de plekken waar Orange geen dekking heeft en T-Mobile wel. In de periode van augustus tot december zult u definitief gebruik maken van het T-Mobile netwerk.

Dus betere 3G voor iedereen volgens mij
  #39  
Oud 29-07-08, 14:40
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Dat was gisteren.

Zou dus merkbaar moeten zijn geweest

Tevens geven ze aan dat ORANGE gebruikers van het T-Mobile netwerk gebruik gaan maken, en niet andersom
  #40  
Oud 29-07-08, 14:46
MichaelK1985 MichaelK1985 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Made
Berichten: 33
Standaard

"In de periode van augustus tot december zult u definitief gebruik maken van het T-Mobile netwerk"

Dat wilt zeggen dat Orange helemaal vervalt en in handen komt van T-Mobile, dus ook de functionaliteit van Orange
Reageren

Labels
3g dekking



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-mobile dekking in.. 1337roller Odido (T-Mobile) 10 18-07-10 11:36
Dekking T-Mobile eneef Odido (T-Mobile) 54 18-01-10 23:51
T-mobile 3g dekking in de omgeving Leiderdorp Roerbakei Odido (T-Mobile) 0 02-05-09 18:34
T- Mobile Dekking in Emmen (Drenthe) MartinK Odido (T-Mobile) 1 30-04-09 16:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:15.