//

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool)

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 Ik woon in alphen aan de rijn en daar moet opzeker 3g dekking zin. Nou niet overal dus! Dus ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #421  
Oud 24-01-09, 13:31
LennardV LennardV is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 Bekijk bericht
Ik woon in alphen aan de rijn en daar moet opzeker 3g dekking zin. Nou niet overal dus! Dus ik een mail gestuurd met een klacht over de dekking en kreeg ook een mail terug van ze dat ze me hadden gebeld?? Ik terug bellen en moeten ze het opeens weer opnieuw onderzoeken? Ook hadden ze nog nooit van problemen gehoord met de iphone??? Ik wil nu onbinden en hem terug sturen kan dat?
Ik heb er niet veel verstand van hoor..maar als T-Mobile de overeenkomst tussen jullie niet nakomt, het hebben van 3G-bereik overal, dan kan je die overeenkomst toch opschorten(opschortingsrecht)? Oftewel gewoon je rekening niet betalen totdat de 3G dekking geregeld is? Je staat dan toch in je recht om dat te doen omdat zij de verbintenis tussen jullie niet nakomt? Laat ze dan maar proberen dat geld van je terug te krijgen, je staat dan in je recht geloof ik dus...

Kan iemand die wat meer verstand hiervan heeft misschien nadere uitleg geven?
Ontbinding van je contract is natuurlijk iets wat je liever niet wilt, je wilt graag je iPhone houden ! En op zon manier houd je die
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #422  
Oud 31-01-09, 22:17
Fearless Fearless is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 2
Standaard

Ik heb nog een oude 2G maar zit toch sterk te denken aan een 3G, maar die T Mobile nachtmerrie blijft mij achtervolgen. Ik heb een prepaid kaart gekocht om te kijken of ik kan bellen in huis. De 2G geeft 3 streepjes en N95 geeft het volle aantal streepjes. De ontvangst is dus wel redelijk ,2G TMobile 3 streepjes en 2G Kpn 5 streepjes. Maar is TMobile nu werkelijk zo slecht of zijn het hier allemaal incidenten. Ik heb de keus een nieuwe 3G te kopen met mijn KPN abo of een 3G met TMobile abo.

Wie helpt mij over de drempel?
  #423  
Oud 31-01-09, 23:10
sonnyh's schermafbeelding
sonnyh sonnyh is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 85
Standaard

never, never T-mobile nemen......
  #424  
Oud 02-02-09, 20:12
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Sterke argumenten ook sonnyh!
  #425  
Oud 02-02-09, 20:32
sonnyh's schermafbeelding
sonnyh sonnyh is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scoes Bekijk bericht
Sterke argumenten ook sonnyh!
Ach, ik heb ervaringen met T-Mobile............ meest schandelijke provider die Nederland kent. Verkopen terwijl er geen dekking op het huisadres is. Schandalige aanbieding doen met korting, na lang zeuren pas willen ontbinden, Niet meewerken aan nummerbehoud, na 4 maanden de gekochte iphone nog niet hebben vergoed, wel na twee dagen een aanmaning zenden wanneer ik maandbedrag laat terug boeken, persoonlijke brief aan directie wordt niet beantwoord en ga zo maar door...... zelf weten. Heb nu een iphone met Vodafone, die snappen het teminste.

Voor mij voldoende argumenten om nooit meer iets met T-mobile te maken willen hebben en dat vertel ik iedereen die het horen wil
  #426  
Oud 02-02-09, 21:31
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Ook ik ben sinds een week van T-Mobile af. Nu Vodafone en ik kan nu overal binnen het gebouw van mijn werkgever bellen. Met T-Mobile was dat onmogelijk.
  #427  
Oud 02-02-09, 22:34
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

t-mobile heeft een waardeloze dekking met het umts gebeuren als ik het vergelijk met vodafone.
Doe nog wel eens een test als we gaan rijden. Waar je t-mobile elk hondsgezeik terug ziet springen naar gprs, blijft vodafone gewoon 3g..

Op zich voor mail is gprs genoeg natuurlijk, alleen is het wel eens leuk om wat sneller te internetten...
__________________
Heb ik ook allemaal.
  #428  
Oud 03-02-09, 10:36
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Achja iedereen heeft wel eens een negatieve ervaring met een groot bedrijf.
Jij zal inderdaad een geval zijn geweest waarbij net alles precies is misgelopen. Spijtig, er zijn gelukkig ook tevreden kanten.
Stel dat vodafone de iphone had gekregen hadden we nu allemaal zo over vodafone gepraat.
Het is nou eenmaal zo dat de iphone een grote berg verwachtingen met zich meebracht die niet direct konden worden waargemaakt.

Het gezeik begon allemaal met de software van de antenne, die gewoon slecht was. Na 2 updates was de dekking net zo goed als met andere toestellen. Daarnaast werd er keihard gewerkt aan het samenvoegen van de netwerken van orange en tmobile. Het leek af en toe wel niet zo, maar er werden letterlijk 40/50 cases op een dag utgevoerd. Momenteel is dat als het goed is allemaal afgerond, en worden er de komende 6 maanden nog 800 (!!) UMTS masten bijgeplaatst. Op dit moment heeft tmobile al de meeste masten staan, en dit aantal wordt dus nog fors uitgebreid.
Binnen een jaar hoor ik mensen klagen over vodafone t.o.v. tmobile, om nog maar niet te beginnen over die geweldige schijnbeweging met de verlaging van de internet snelheid

Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van jouw onderzoekje Blackherrie, want hier in de straat (tmobile, phonehouse, t for telecom) klaagt iedereen juist steen en been over de 3G dekking van vodafone...

En uuuh.. het umts gebeuren?
Heb je er kaas van gegeten?
  #429  
Oud 03-02-09, 12:39
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Mijn probleem was niet het UMTS van T-Mobile. Ik had simpel totaal geen bereik. Ik kon dus ook niet bellen. Dit was in mijn regio op diverse plaatsen. Ik heb van juli tot december 2008 afgewacht of de koppeling met Orange de beloofde verbetering zou geven. Volgens T-Mobile is in mijn regio de koppeling uitgevoerd. Ik zag sinds december ook geen Orange meer staan bij de netwerkaanbieders. Het bereik is echter onveranderd slecht. Volgens T-Mobile kwam daar ook geen verandering in en boden zelf aan het contract te ontbinden.
  #430  
Oud 03-02-09, 14:19
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Dat klopt idd, op 17 dec is het orange netwerk (althans de naam) definitief uit de lucht gedaan.
Als jij op jouw adres echt volledig geen dekking hebt wordt het contract inderdaad ontbonden, en dat is ook niet meer dan terecht, zeker als niemand kan garanderen dat de dekking beter wordt.

Het gaat mij alleen om dat eeuwige geklaag... Vergeet niet dat het Tmobile een factor 10 aan tijd en moeite kost van wat jij erin hebt gestoken om zo'n retourprocedure op te starten. Een nieuwe klant binnenhalen alleen al kost alles bij elkaar 140 (!!) euro PER klant.
  #431  
Oud 03-02-09, 21:45
sonnyh's schermafbeelding
sonnyh sonnyh is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scoes Bekijk bericht
Achja iedereen heeft wel eens een negatieve ervaring met een groot bedrijf.
Jij zal inderdaad een geval zijn geweest waarbij net alles precies is misgelopen. Spijtig, er zijn gelukkig ook tevreden kanten.
Stel dat vodafone de iphone had gekregen hadden we nu allemaal zo over vodafone gepraat.
Het is nou eenmaal zo dat de iphone een grote berg verwachtingen met zich meebracht die niet direct konden worden waargemaakt.

Het gezeik begon allemaal met de software van de antenne, die gewoon slecht was. Na 2 updates was de dekking net zo goed als met andere toestellen. Daarnaast werd er keihard gewerkt aan het samenvoegen van de netwerken van orange en tmobile. Het leek af en toe wel niet zo, maar er werden letterlijk 40/50 cases op een dag utgevoerd. Momenteel is dat als het goed is allemaal afgerond, en worden er de komende 6 maanden nog 800 (!!) UMTS masten bijgeplaatst. Op dit moment heeft tmobile al de meeste masten staan, en dit aantal wordt dus nog fors uitgebreid.
Binnen een jaar hoor ik mensen klagen over vodafone t.o.v. tmobile, om nog maar niet te beginnen over die geweldige schijnbeweging met de verlaging van de internet snelheid

Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van jouw onderzoekje Blackherrie, want hier in de straat (tmobile, phonehouse, t for telecom) klaagt iedereen juist steen en been over de 3G dekking van vodafone...

En uuuh.. het umts gebeuren?
Heb je er kaas van gegeten?

Ik vind dat je wel erg makkelijk reageeert, dat iedereen wel is een probleem heeft met een groot bedrijf, bedrijven moeten gewoon hun zaakjes op orde hebben, je bent overigens wel goed geinformeerd, heb je aandelen of werk je soms voor T-mobile?
  #432  
Oud 03-02-09, 22:18
ceynox ceynox is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scoes Bekijk bericht
...
Ik kan alleen maar hopen dat je de waarheid spreekt. Bovendien denk ik dat de klachten niet eens zozeer uit een straat of wijk komen, maar meer van mensen "on the move". Een van de dingen die ik bijvoorbeeld niet snap is dat T-Mobile op dit moment geen UMTS dekking weet te realiseren op een NS Station als Geldermalsen, dat een knooppunt is voor de gehele regio. Ook wanneer ik met de trein reis heb ik op het traject van Den-Bosch naar Tilburg, zodra ik de steden uitrij GEEN 3G meer... Tot slot was ik laatst met de treinverbinding Geldermalsen - Dordrecht, en had ik regelmatig stukken waar ik gewoon GEEN bereik had, ik wist niet dat dit anno 2009 nog voorkwam en heb dit nog nooit bij andere providers meegemaakt.

Overigens ben ik wel te spreken over de dekking in steden, ik heb zelden geen 3G in middelgrote of grote steden.
  #433  
Oud 12-02-09, 10:52
maartenotto maartenotto is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 36
Standaard

Woon hemelsbreed op 200 meter van een UMTS mast... en je raad het al... de 3G is waardeloos. Vaak klapt het terug naar GPRS. Echt waardeloos.

Verder in de trein op mijn traject (Almere <> Amsterdam C.) redelijk, maar bij station weesp heb ik geen 3G en bij de Gaasperdammerweg Aansluiting (vlak na de brug over het kanaal) heb ik totaal geen bereik.

Laatst gewijzigd door maartenotto; 12-02-09 om 10:59.
  #434  
Oud 13-02-09, 11:42
MNG MNG is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 38
Standaard

ook problemen met mijn iphone 3g in amsterdam zuid....waar dus goed bereik zou moeten zijn.

meerdere malen met t-mobile gebeld....3 keer 50% korting op mijn abbo gekregen maar dat wil ik niet..... Ik wil gewoon goed bereik!

van alles gedaan, restores, netwerk instellingen opnieuw instellen enz enz.
Geduld gehad met de updates en alles....

Terwijl ik naar de iphone kijk springt het bereik van 5 strepen 3g naar 2 of 1.....en dan is het opeens gprs... en dan soms wel geen service...
Krijg per dag wel 5 smsjes met gemiste oproepen....

als 3g uitstaat dan is het nog enigzins te doen. Maar het is dan weer een ramp als je even snel wat wilt opzoeken.....3 stappen om 3g weer aan te doen....enz.

Als laatste optie heb ik in overleg met een helpdesk medewerken de iphone gisteren terug gebracht naar een t-mobile winkel om te kijken of er iets mis is met het toestel.. ik ben benieuwd! Ik laat jullie wel weten wat er gebeurd.

Mocht het toestel ok zijn, dan ga ik mijn contract ontbinden.
Dit is teveel irritatie. Je hebt inmiddels een iphone 3g aangeschaft voor de 3g!
  #435  
Oud 13-02-09, 12:20
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Het bereik binnen een gebouw is altijd een ramp met T-Mobile. Maar ook met Vodafone zal regelmatig 3G wegvallen binnen kantoorgebouwen. Alleen blijf je met Vodafone wel meestal gewoon bereik houden om te bellen.
  #436  
Oud 28-02-09, 16:56
bont bont is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 58
Standaard

Ik heb al de hele dag het volgende bericht: Pagina openen niet mogelijk. Safari kan de pagina niet openen, omdat er geen internetverbinding actief is.

Echter staat er boven gewoon een 3G icoontje. Meer mensen die dit misschien hebben?

-edit: na herstel van netwerkinstellingen werkt het weer.

Laatst gewijzigd door bont; 01-03-09 om 14:37.
  #437  
Oud 02-03-09, 11:55
onzin onzin is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scoes Bekijk bericht
Achja iedereen heeft wel eens een negatieve ervaring met een groot bedrijf.
Jij zal inderdaad een geval zijn geweest waarbij net alles precies is misgelopen. Spijtig, er zijn gelukkig ook tevreden kanten.
Stel dat vodafone de iphone had gekregen hadden we nu allemaal zo over vodafone gepraat.
Het is nou eenmaal zo dat de iphone een grote berg verwachtingen met zich meebracht die niet direct konden worden waargemaakt.

Het gezeik begon allemaal met de software van de antenne, die gewoon slecht was. Na 2 updates was de dekking net zo goed als met andere toestellen. Daarnaast werd er keihard gewerkt aan het samenvoegen van de netwerken van orange en tmobile. Het leek af en toe wel niet zo, maar er werden letterlijk 40/50 cases op een dag utgevoerd. Momenteel is dat als het goed is allemaal afgerond, en worden er de komende 6 maanden nog 800 (!!) UMTS masten bijgeplaatst. Op dit moment heeft tmobile al de meeste masten staan, en dit aantal wordt dus nog fors uitgebreid.
Binnen een jaar hoor ik mensen klagen over vodafone t.o.v. tmobile, om nog maar niet te beginnen over die geweldige schijnbeweging met de verlaging van de internet snelheid

Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van jouw onderzoekje Blackherrie, want hier in de straat (tmobile, phonehouse, t for telecom) klaagt iedereen juist steen en been over de 3G dekking van vodafone...

En uuuh.. het umts gebeuren?
Heb je er kaas van gegeten?
En waar haal jij die wijsheid vandaan dat ze 800 masten erbij gaan zetten als ik vragen mag? Heb nu een week t-mobile en kan binnen niet eens bellen. Heb ook geen vast nummer dus ben gewoon onbereikbaar leuk he!! Bel je naar t-mobile zeggen ze direct dat ik het contract maar moet laten ontbinden en dat er geen zicht op is wanneer er verbetering zou kunnen komen. Toen ik hem gekocht had vroeg ik nog speciaal na of de dekking hier wel optimaal was. En dat was helemaal goed zeiden ze. Nou daar klopt dus ook geen ruk van.
  #438  
Oud 02-03-09, 22:55
oblomov oblomov is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 21
Standaard

Ik heb pas sinds kort een iPhone 3G en binnenshuis kan ik (gelukkig) telefoneren. Ik heb daar geen 3G snelheid, maar dat vind ik geen probleem want voor internet gebruik ik in huis Wi-Fi.

Doch buitenshuis in mijn omgeving, de rand van het verstedelijkte Eindhoven, krijg ik ook geen 3G snelheid. Nu heb ik die postcode test met die coverage tool van T-Mobile gedaan en volgens de kleurgegevens, moet ik buitenshuis wel overal 3G internet snelheid hebben.

Ben benieuwd wat T-Mobile daarover te zeggen heeft.

Laatst gewijzigd door oblomov; 14-03-09 om 19:31.
  #439  
Oud 09-03-09, 22:17
hanicole hanicole is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 16
Standaard

hier in het westland genoeg plaatsen waar geen dekking is , iets om moedeloos van te worden.

Update: vandaag is de iphone simlock vrij , vodafone kaartje er in en vol bereik thuis . Het zelfde geval met een kaartje van kpn. Voor mij kunnen de verhaaltjes van dat het aan de Iphone ligt naar het land der fabelen.

Laatst gewijzigd door King1987; 11-03-09 om 13:54. Reden: Edit knop gebruiken aub
  #440  
Oud 28-03-09, 19:09
faith_999 faith_999 is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 16
Standaard

ik word gek!!! een jaar lang naar tevredeneheid mijn iphone uit amerika gebruikt met een vodafone abonnent. Mijn contract verliep dus, overgestapt naar tmobile voor het 3G toestel. Jippie (dacht ik ) totdat ik daadwerkelijk met toestel ging uitproberen, nul komma nul procent bereik, GEEN SERVICE. dat is dan wel binnen in huis. Gisteren ben ik van west NL naar oost NL gereden en regelmatig verscheen er wederom GEEN BEREIK in het display, dat is lekker!!! hoop gescheld in de auto.

Mijn nieuw simkaart heb ik in mijn oude toestel geplaatst (jaja ik ben gelijk gaan bellen met tmobile) en wat denk je, BEREIK, niet optimaal, maarrrr ik kan bellen.

Dus ik ga maandag maar naar tmobile om daar mijn "beklag" te doen, kijken wat voor oplossing ze hebben. Eingenlijk weinig zin om mijn toestel achter te moeten laten, voor onderzoek weg sturen etc etc ben je weken je toestel kwijt. (of werkt dat niet zo). Is er niet direct een oplossing dan wil ik gewoon mijn contract ontbinden, ik moet gewoon bereikbaar zijn, OOK IN HUIS!!!!


GRRRRRRRR
Reageren

Labels
3g dekking



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-mobile dekking in.. 1337roller Odido (T-Mobile) 10 18-07-10 11:36
Dekking T-Mobile eneef Odido (T-Mobile) 54 18-01-10 23:51
T-mobile 3g dekking in de omgeving Leiderdorp Roerbakei Odido (T-Mobile) 0 02-05-09 18:34
T- Mobile Dekking in Emmen (Drenthe) MartinK Odido (T-Mobile) 1 30-04-09 16:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:04.