//

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool)

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door faith_999 ik word gek!!! een jaar lang naar tevredeneheid mijn iphone uit amerika gebruikt met een vodafone abonnent. Mijn contract verliep ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #441  
Oud 28-03-09, 20:37
sonnyh's schermafbeelding
sonnyh sonnyh is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faith_999 Bekijk bericht
ik word gek!!! een jaar lang naar tevredeneheid mijn iphone uit amerika gebruikt met een vodafone abonnent. Mijn contract verliep dus, overgestapt naar tmobile voor het 3G toestel. Jippie (dacht ik ) totdat ik daadwerkelijk met toestel ging uitproberen, nul komma nul procent bereik, GEEN SERVICE. dat is dan wel binnen in huis. Gisteren ben ik van west NL naar oost NL gereden en regelmatig verscheen er wederom GEEN BEREIK in het display, dat is lekker!!! hoop gescheld in de auto.

Mijn nieuw simkaart heb ik in mijn oude toestel geplaatst (jaja ik ben gelijk gaan bellen met tmobile) en wat denk je, BEREIK, niet optimaal, maarrrr ik kan bellen.

Dus ik ga maandag maar naar tmobile om daar mijn "beklag" te doen, kijken wat voor oplossing ze hebben. Eingenlijk weinig zin om mijn toestel achter te moeten laten, voor onderzoek weg sturen etc etc ben je weken je toestel kwijt. (of werkt dat niet zo). Is er niet direct een oplossing dan wil ik gewoon mijn contract ontbinden, ik moet gewoon bereikbaar zijn, OOK IN HUIS!!!!


GRRRRRRRR
Gewoon zo snel als mogelijk t-mobile beëindigen, telefoon retour sturen en even via bestelmaar.nl een iphone bestellen in combinatie met vodafone. Heb ik ook gedaan......
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #442  
Oud 29-03-09, 19:04
faith_999 faith_999 is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 16
Standaard

bedankt, daar gaan we dan maar voor
  #443  
Oud 02-04-09, 16:12
rensiejjj rensiejjj is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle a/d IJssel
Berichten: 111
Stuur een bericht via MSN naar rensiejjj
Standaard

woon in Capelle a/d IJssel en heb sinds september een iPhone. Al die tijd perfect bereik gehad. Nu heb ik sinds enkele dagen dat ik alleen nog maar GPRS verbinding heb en ook aan mij gerichte smsjes komen veel later aan..
Zou dit een tijdelijk probleem zijn bij T-Mobile of is er iets met mijn iPhone aan de hand? Nou moet ik wel zeggen dat een paar dagen geleden m'n simkaart ineens raar deed maar na een keer opnieuw opstarten was er niets aan de hand
  #444  
Oud 04-04-09, 13:30
Spartan23R's schermafbeelding
Spartan23R Spartan23R is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 24
Standaard

ik woon zelf op de grens van rotterdam/capelle,, en ik heb ook haast geen 3G bereik meer, gaat ook steeds over naar GPRS, terwijl ik hiervoor altijd 3G had..
  #445  
Oud 04-04-09, 13:41
faith_999 faith_999 is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 16
Unhappy

Ik woon in rhoon. het stomme is, dat als ik mijn kaartje in een andere telefoon stop ik gewoon bereik heb!!! en goed ook!!! de hele week nog geen tijd gehad om naar tmobile te stappen, dus thuis switch ik maar van telefoon
  #446  
Oud 04-04-09, 17:57
DutchGater DutchGater is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Haaksbergen
Berichten: 66
Standaard

Ik heb alles geprobeerd maar ik heb dus geen 3G dekking in mijn woon-/werkplaats, ga contact opnemen met TMo.

Volgens de dekkingskaart moet ik in elk geval buiten 3G dekking hebben (postcode 7481AB) , je mag dus 3 keer raden (niet dus..).

De dekkingskaart klopt dus voor geen (kilo-)meter.
  #447  
Oud 04-04-09, 22:25
hanicole hanicole is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 16
Standaard

maar goed , dat wisten we al
  #448  
Oud 04-04-09, 22:37
DutchGater DutchGater is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Haaksbergen
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hanicole Bekijk bericht
maar goed , dat wisten we al
Ik dus niet ik ben uitgegaan van de dekkingskaart
  #449  
Oud 06-04-09, 20:30
rensiejjj rensiejjj is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle a/d IJssel
Berichten: 111
Stuur een bericht via MSN naar rensiejjj
Standaard

Vandaag toch maar eerst iPhone helemaal hersteld en besloten om niet de de backup erop te zetten en voila, eindelijk weer 3G jammer dat ik nu wel alles kwijt ben maar gelukkig heb ikde telefoonnummers eventjes overgenomen
  #450  
Oud 07-04-09, 22:24
BartB BartB is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 43
Standaard

Een applicatie die mij (als Firefoxgebruiker) vertelt dat ik eerst Internet Explorer of (whoehahahahahaha) Netscape (whaaaaaaaaahahaha) moet installeren, neem ik niet serieus.
  #451  
Oud 09-04-09, 20:26
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rensiejjj Bekijk bericht
Vandaag toch maar eerst iPhone helemaal hersteld en besloten om niet de de backup erop te zetten en voila, eindelijk weer 3G jammer dat ik nu wel alles kwijt ben maar gelukkig heb ikde telefoonnummers eventjes overgenomen
Je kon natuurlijk ook gewoon een reserve kopie maken met itunes.
Zo behoud je alle nummers, foto's en berichten.
  #452  
Oud 09-04-09, 22:21
DutchGater DutchGater is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Haaksbergen
Berichten: 66
Standaard

Mijn dekkingsprobleem ligt niet aan de iPhone, ik heb een paar kilometer richting Enschede, ikzelf woon in Haaksbergen, wel 3G dekking met de iPhone.
Schijnbaar heeft TMo hier een "klein" 3G dekkingsprobleem van ca. 105,55 km2

Daarover heb ik contact opgenomen met TMo.
  #453  
Oud 10-04-09, 16:53
Duke-Jay Duke-Jay is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DutchGater Bekijk bericht
Mijn dekkingsprobleem ligt niet aan de iPhone, ik heb een paar kilometer richting Enschede, ikzelf woon in Haaksbergen, wel 3G dekking met de iPhone.
Schijnbaar heeft TMo hier een "klein" 3G dekkingsprobleem van ca. 105,55 km2

Daarover heb ik contact opgenomen met TMo.
Dat is balen, ikzelf woon in Hengelo en heb redelijk/goed 3G bereik, in Enschede is het helemaal super, overal bijna 3G bereik. Heb zelf wel gemerkt dat wanneer je dicht bij de grens zit je bijna geen 3G bereik hebt. Ik hoop dat je word gecompenseerd.
  #454  
Oud 05-06-09, 22:55
LJArnoud LJArnoud is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Tilburg
Berichten: 31
Stuur een bericht via MSN naar LJArnoud
Standaard

Wil iemand zijn of haar ervaringen mbt de dekking met T-mobile of Vodafone in de omgeving Tilburg en Den Bosch delen.

Ik heb nu nog een iPhone van de eerste generatie met een Telfort-sim.
Ik had vroeger zelf slechte ervaringen met Orange en ben na de overstap op Telfort altijd dik tevreden.
Nu de derde generatie iPhone eraan zit te komen, ben ik aan het afwegen of ik er verstandig aan doe om over te stappen naar T-mobile of Vodafone.
Telfort is qua data-snelheid helaas minder als deze twee.
Nav voorgaande berichten neig ik nu naar Vodafone.

Mag ik wat advies nav ervaringen?

Bij voorbaat hartelijk dank!

Mvrgr, Arnoud
  #455  
Oud 08-06-09, 07:51
N33D N33D is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 104
Standaard

Het is toch godsamme belachelijk dat iedereen hier zit te klagen en apart met T-Mobile contact op gaat nemen? Is er ondertussen al een website gestart tegen het 3G netwerk van T-Mobile?

Maar raad eens, ik wil de volgende iPhone ook gaan kopen (ook met de hoop dat hij vanavond gepresenteerd natuurlijk. Maar 9 op de 10 kans dat hij dus weer alleen via T-Mobile verkocht wordt, en als ik de reacties lees van de mensen hier draait mijn maag om en wil ik NO WAY T-mobile halen. Heb T-Mobile al een keer op een HTC gehad, WAT EEN DRAMA!. En dacht misschien is al alweer een stukje beter geworden, maar geloof er niks van als ik dit zo lees.

Concrete vraag: De huidige iPhone 3G wordt via sommige websites met Vodafone abbo's verkocht. Wat is daar het nadeel van? Zijn die gekraakt etc? Had ik ook met mijn First Gen iPhone, maar werd helemaal ziek van die updates en dan weer kraken.. Of kun je die iPhones ook%2

Laatst gewijzigd door N33D; 08-06-09 om 08:10.
  #456  
Oud 11-06-09, 08:38
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

De slechte ontvangst ligt niet alleen aan de netwerken maar ook aan de Iphone. Steek je simkaart op dat moment in een willekeurige Nokia en je zult al een verschil zien.
Overigens hebben providers wel dekkingskaartjes maar als je schriftelijk om een bevestiging vraagt dat je in je postcodegebied volledige dekking hebt willen ze dat nooit doen. Ze bellen altijd en verwijzen naar het bekende dekkingskaartje waar je vervolgens geen rechten aan kunt ontlenen.

Opvallend is dat gebruikers altijd klagen over de netwerken maar nooit over het feit dat het toestel nu eenmaal slechter ontvangt als andere.
  #457  
Oud 12-06-09, 12:28
mrsrossi mrsrossi is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 160
Standaard

Ookal ligt het aan de iPhone, dan nog is het natuurlijk belachelijk dat er zoveel geklaagd wordt icm T-Mobile. Je betaalt minimaal 30 euro per maand en dan mag je toch wel verwachten dat je er iets voor terugkrijgt.

En toch blijf ik het typisch vinden dat KPN en Vodafone geen problemen hebben icm de iPhone? Of in ieder geval een stuk minder. Er zou eigenlijk een belletje moeten gaan rinkelen bij T-Mobile, en dat is dat ze dat stomme exclusiviteitscontract met Apple zouden moeten verbreken....
  #458  
Oud 12-06-09, 23:14
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Standaard

Dat tmobile dat exclusiviteitscontract zou krijgen is echt oud nieuws. Inet heeft er mee volgestaan. Tevens is hedensdaags de dekkingstool redelijk acuraat. Mocht je dekkingsproblemen hebben, kun je altijd aan tmobile vragen of zei een technisch onderzoek kunnen doen. Dit duurt meestal een week waarbij je een definitief antwoord krijgt.
Tevens is er geen enkele provider in NL die 100% dekking kan garanderen. Dit omdat er gewoon TE veel factoren de dekking van een provider kan hinderen.
Tevens maken KPN en Vodafone geruik van een andere type netwerk. Ben er mee eens dat ze beter werken, echter zijn KPN en Vodafone al een tijdje bezig in NL.
Dat het tmobile netwerk niet helemaal optimaal is wil niet per definitie zeggen dat het netwerk slecht is.

Dus: altijd vragen naar een technisch onderzoek

Greetz

Laatst gewijzigd door insanity83; 12-06-09 om 23:19.
  #459  
Oud 12-06-09, 23:17
mrsrossi mrsrossi is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 160
Standaard

Dat is waar.... Maar aangezien het totaalbedrag van de aanschaf van een iPhone nou niet van het laagste is (voor mij in ieder geval ), zou ik om die reden liever geen T-Mobile willen hebben.
  #460  
Oud 12-06-09, 23:21
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Standaard

Tja, nog zul je dan het dillemma hebben dat er geen dealers meer zijn die de ipbone zonder tmobile verkopen.
Dat is het voordeel van een exclusiviteitscontract.

Greetz
Reageren

Labels
3g dekking



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-mobile dekking in.. 1337roller Odido (T-Mobile) 10 18-07-10 11:36
Dekking T-Mobile eneef Odido (T-Mobile) 54 18-01-10 23:51
T-mobile 3g dekking in de omgeving Leiderdorp Roerbakei Odido (T-Mobile) 0 02-05-09 18:34
T- Mobile Dekking in Emmen (Drenthe) MartinK Odido (T-Mobile) 1 30-04-09 16:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:23.