//

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool)

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Celf Op de site van Apple is inmiddels een tweede thread over dit onderwerp gestart. De eerste is inmiddels offline gehaald ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 01-08-08, 00:37
Mikatjuh's schermafbeelding
Mikatjuh Mikatjuh is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celf Bekijk bericht
Op de site van Apple is inmiddels een tweede thread over dit onderwerp gestart. De eerste is inmiddels offline gehaald en had bijna 40.000 views en bijna 900 posts. De nieuwe thread heeft inmiddels meer dan 10.000 views en 250 posts. Allemaal over de matige 3G ontvangst en de discussie of het nou aan het netwerk of aan de iPhone ligt...de meeste stemmen gaan uit naar de laatste.

Op alle vragen of je alleen bent met dit probleem.....een volmondig NEE.
Dankje voor de Info
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 01-08-08, 00:43
Mikatjuh's schermafbeelding
Mikatjuh Mikatjuh is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSander Bekijk bericht
Het is een combinatie van factoren. Ja, de iPhone 3G staat wat ontvangst betreft redelijk onderaan het rijtje 3G telefoons. Misschien wel de slechtste op dit moment en het is de vraag of een firmware update daar veel aan verandert.

Maar de verschillen op dit punt zijn redelijk marginaal. Heb ik met mn iPhone geen dekking, zit ik met mn nokia op max 2 van de 7 streepjes.

Ik denk dat de grootste shock die mensen ervaren de omschakeling van GSM naar "3G" is. Ook op mn nokiatje val ik soms 5 streepjes terug als ik puur via umts wil bellen.

En dat is waar het netwerk dus een enorme rol speelt. Bij Vodafone (heb geen ervaring net kpn) is er nauwelijks verschil in kwaliteit tussen deze twee netwerken. Vanwege hun zakelijke klanten is hier destijds waarschijnlijk veel meer in geinvesteerd. AT&T in de VS heeft een vergelijkbare situatie als T-mobile hier... Het 3g netwerk komt lang niet overeen met de normale dekking.

In Japan bijvoorbeeld, waar het hele ex-Vodafone netwerk puur 3g is (er bestaat dus geen terugval op gsm), schijnt men nauwelijks te klagen over de ontvangst van de iPhone. Needless tot say is het netwerk daar natuurlijk heel anders opgebouwd, want geen 3G betekent daar direct klagende mensen (men kan dan namelijk helemaal niet meer bellen).

T-Mobile in Nederland is volgens mij nog lang niet klaar is om een landelijk dekkend 3G netwerk aan te bieden. De UMTS masten zijn nu gewoon een extra service waardoor je op hotspot-achtige wijzige op redelijk wat plekken sneller internet dan normaal hebt.

Jammer in dat opzicht dat de iPhone deal niet terecht kwam bij een operator die (in dat opzicht) z'n zaken wel op orde heeft...
Dat kan ook wel is kloppen, want ik heb nu wel een T-Mobile abbo... Maar ik had er eerlijk gezegd zelf er wat meer van verwacht. Want bij Kpn (Waar ik nu ook nog een abbo open heb staan) Daar heb ik altijd super goed bereik mee. Ik kom er nu niet meer uit... Licht het aan de antenne of aan het Netwerk? Ik wacht nog op tefoontje van T-Mobile
  #63  
Oud 01-08-08, 00:47
iSander iSander is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikatjuh Bekijk bericht
Ik wacht nog op tefoontje van T-Mobile
Ik wacht nu ook al meer dan twee weken op een reactie van T-Mobile. Zo te zien is men de kat een beetje uit de boom aan het kijken, wellicht ook vanwege het nu nog lage aantal iPhone gebruikers. Is er eigenlijk iemand die wel toezeggingen/kortingen/aanbiedingen heeft gekregen ivm slechte 3G dekking?

Laatst gewijzigd door iSander; 01-08-08 om 00:51.
  #64  
Oud 01-08-08, 00:51
Mikatjuh's schermafbeelding
Mikatjuh Mikatjuh is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSander Bekijk bericht
Is er eigenlijk iemand die wel toezeggingen/kortingen/aanbiedingen heeft gekregen ivm slechte 3G dekking?
Ja volgens mij was hier iemand eerder in deze topic die 50% korting kreeg ofzo..
  #65  
Oud 01-08-08, 08:44
nomad nomad is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSander Bekijk bericht
Is er eigenlijk iemand die wel toezeggingen/kortingen/aanbiedingen heeft gekregen ivm slechte 3G dekking?
Ik bel nog net niet dagelijks met T-Mobile, maar ik hou wel druk op de ketel. Mijn zakelijke abbo heb ik al 20% korting op, dus dat zou zeker ook voor de iPhone moeten gelden, ware het niet dat ik met de iPhone helemaal geen ontvangst heb thuis, dus 50% lijkt me redelijk.
Ik heb wel een vergoeding van € 7,50 gekregen voor de storing van vorige week, omdat ik de hele dag onbereikbaar was.
  #66  
Oud 01-08-08, 09:02
leama leama is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 182
Standaard

Ik wacht nog op de uitslag van het netwerk onderzoek wat ze gestart zijn. Ik zou daar deze week (lees volgende week) iets van moeten horen. Ik ga niet voor minder dan 50% korting! Of ik laat het contract ontbinden vanwege de slechte dekking van zowel GSM als 3G. Ik word het echt een beetje zat.

Maar ik wil voor die tijd eigenlijk nog eens testen met een andere SIM kaart in mijn iPhone. Vandaar dat ik een unlock heb aangevraagd zodat ik kan zien of het met een Vodafone kaart beter is. Ik ben benieuwd, want dat zal uitwijzen of het de providers zijn of de iPhone die het slecht doen.
  #67  
Oud 01-08-08, 09:11
nomad nomad is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leama Bekijk bericht
Ik wacht nog op de uitslag van het netwerk onderzoek wat ze gestart zijn. Ik zou daar deze week (lees volgende week) iets van moeten horen. Ik ga niet voor minder dan 50% korting! Of ik laat het contract ontbinden vanwege de slechte dekking van zowel GSM als 3G. Ik word het echt een beetje zat.

Maar ik wil voor die tijd eigenlijk nog eens testen met een andere SIM kaart in mijn iPhone. Vandaar dat ik een unlock heb aangevraagd zodat ik kan zien of het met een Vodafone kaart beter is. Ik ben benieuwd, want dat zal uitwijzen of het de providers zijn of de iPhone die het slecht doen.
Ik ben heel benieuwd wat er gebeurt als je het kan laten ontbinden. Moet je dan je iPhone terug geven ? Ik heb er tenslotte voor betaald. Dat T-Mobile niet aan de verplichting kan voldoen is niet mijn probleem.
  #68  
Oud 01-08-08, 09:32
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nomad Bekijk bericht
Ik ben heel benieuwd wat er gebeurt als je het kan laten ontbinden. Moet je dan je iPhone terug geven ? Ik heb er tenslotte voor betaald. Dat T-Mobile niet aan de verplichting kan voldoen is niet mijn probleem.
Ik heb contact gehad met T-Mobile, de Iphone moet ingeleverd worden bij T-Mobile bij ontbinden contract.

Net getest met simkaart in andere telefoon. Ik heb ook met de andere telefoon geen dekking, 0ok geen GSM binnen gebouw. Helaas kan ik het vodafone kaaartje uit die telefoon niet testen in mijn Iphone. Stop ik vodafone kaart weer in mijn oude telefoon heb ik weer 3 streepjes ontvangststerkte in display.

Blijft mijn mening dat de Ipone 3G een telefoon is met slechte ontvangst en net ook nog geleverd door een provider met een netwerk met slechte dekking, vooral binnen gebouwen.

Gelukkig was de voorraad Iphone's beperkt. Verwacht dat vele nu zullen afzien van de aankoop Iphone 3G. Eerst afwachten of Apple met firmware oplossing komt. Denk echter niet dat je daarmee een slechte antenne in een telefoon kan verhelpen.

Laatst gewijzigd door wil; 01-08-08 om 09:42.
  #69  
Oud 01-08-08, 10:42
StarlightNo1 StarlightNo1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Ik heb contact gehad met T-Mobile, de Iphone moet ingeleverd worden bij T-Mobile bij ontbinden contract.
Ik vraag me nog steeds af wat ze dan gaan doen met de aankopen die je hebt gedaan in de iTunes shop en de App store en accessoires zoals beschermhoesjes. Volgens mij kunnen ze dan het ding beter ter overname aanbieden.

Laatst gewijzigd door StarlightNo1; 01-08-08 om 10:50.
  #70  
Oud 01-08-08, 11:13
leama leama is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 182
Standaard

Als ze hem terug willen dan so be it, ik haal er wel ergens ander 1 dan. Maar ik ga zeker proberen hem in eerste instantie te behouden.
  #71  
Oud 01-08-08, 11:19
nomad nomad is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leama Bekijk bericht
Als ze hem terug willen dan so be it, ik haal er wel ergens ander 1 dan. Maar ik ga zeker proberen hem in eerste instantie te behouden.
Dat is ook mijn insteek. Wat moet T-Mobile met een gebruikte iPhone ?
Denk dat we beter een deal kunnen maken met wat bijbetalen en die simlock eraf.
  #72  
Oud 01-08-08, 14:02
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

ik hoop eerder dat ze het netwerk snel gaan aanpassen. Heb helemaal geen zin om het contract te ontbinden. Wil gewoon overal kunnen 3g'en en kunnen bellen
Maar goed allemaal bij apple klagen, dan zullen die best een boos briefje richting t-mobile sturen
__________________
Heb ik ook allemaal.
  #73  
Oud 01-08-08, 14:18
StarlightNo1 StarlightNo1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Maar goed allemaal bij apple klagen, dan zullen die best een boos briefje richting t-mobile sturen
Ik heb nog niets gehoord van mijn inmiddels twee mailjes, is alweer zo'n 2,5 week geleden. Apple is wat dat betreft ook net zo slecht met communicatie als T-Mobile.
  #74  
Oud 01-08-08, 14:33
Ezekiel's schermafbeelding
Ezekiel Ezekiel is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Baarn
Berichten: 305
Standaard

Ik zit te wachten op een belletje van de netwerkafdeling van T-Mobile er staat in de regels dat ze binnen 15 kalenderdagen moeten reageren, ze hebben tot vandaag dus officieel (bij mij dan tenminste) anders ga ik ze maandag eens bellen.
__________________
iPhone 4 32Gb,iPad Wi-Fi 64gb,iPhone 3G 16Gb
  #75  
Oud 01-08-08, 15:38
leama leama is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nomad Bekijk bericht
Dat is ook mijn insteek. Wat moet T-Mobile met een gebruikte iPhone ?
Denk dat we beter een deal kunnen maken met wat bijbetalen en die simlock eraf.
Heb ik ook aan zitten denken, als ze me 50% korting geven en ik het toestel simlock vrij maak kan ik gewoon een Vodafone iPhone abotje nemen en ben ik niet eens veel duurder uit per maand. Goedkoper zelfs...
29,95 / 2 = 14,98 + 13,50 = 28,48

En ik heb dan twee bundels tot mijn beschikking, mocht er één leeg raken (als die van TM werkt tenminste).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ezekiel Bekijk bericht
Ik zit te wachten op een belletje van de netwerkafdeling van T-Mobile er staat in de regels dat ze binnen 15 kalenderdagen moeten reageren, ze hebben tot vandaag dus officieel (bij mij dan tenminste) anders ga ik ze maandag eens bellen.
15 kalenderdagen he.. hmm, ik dacht 13 werkdagen Althans dat werdt mij verteld. Als dat zo is zou ik vandaag iets moeten horen van ze. Maar het regent klachten en zijn ze erg druk dus kan het wel iets uitlopen, ook dat is mij al verteld door TM. Hoe dan ook, als ik vandaag niets hoor hang ik morgen wéér aan de lijn.

Laatst gewijzigd door leama; 01-08-08 om 15:41.
  #76  
Oud 01-08-08, 16:03
bass bass is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leama Bekijk bericht
Heb ik ook aan zitten denken, als ze me 50% korting geven en ik het toestel simlock vrij maak kan ik gewoon een Vodafone iPhone abotje nemen en ben ik niet eens veel duurder uit per maand. Goedkoper zelfs...
29,95 / 2 = 14,98 + 13,50 = 28,48

En ik heb dan twee bundels tot mijn beschikking, mocht er één leeg raken (als die van TM werkt tenminste).



15 kalenderdagen he.. hmm, ik dacht 13 werkdagen Althans dat werdt mij verteld. Als dat zo is zou ik vandaag iets moeten horen van ze. Maar het regent klachten en zijn ze erg druk dus kan het wel iets uitlopen, ook dat is mij al verteld door TM. Hoe dan ook, als ik vandaag niets hoor hang ik morgen wéér aan de lijn.

Bij mij hetzelfde verhaal, heb al meerdere malen gebeld maar 15 werkdagen is het verhaal. Ik zou vandaag maar eens bellen, kijken wat ze te melden hebben. Mij is wel verteld dat ik, mocht ik het contract laten ontbinden, mogelijk mijn iphone kon overnemen. Zowiezo dus even aangeven!
  #77  
Oud 01-08-08, 16:08
Mikatjuh's schermafbeelding
Mikatjuh Mikatjuh is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ezekiel Bekijk bericht
Ik zit te wachten op een belletje van de netwerkafdeling van T-Mobile er staat in de regels dat ze binnen 15 kalenderdagen moeten reageren, ze hebben tot vandaag dus officieel (bij mij dan tenminste) anders ga ik ze maandag eens bellen.
Nou we hopen snel op een telefoontje dan maar Ik heb ook al gebeld maar, ik moet nog 12 dagen wachten ofzo.
  #78  
Oud 01-08-08, 18:04
hadimassa hadimassa is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 10
Standaard Slechte ontvangst.

Hier in Hillegom hetzelfde verhaal. Slechte tot zeer slechte ontvangst (valt soms zelfs tijdens bellen uit) en een kruistest met m'n simkaart weer in de vorige telefoon (Nokia 6300) bewijst me in ieder geval dat het (ook!) met de Iphone te maken heeft. Tmobile meent met zekerheid dat het om de Iphone gaat en wil dat ik hem retourneer. Houden ze rekening met slechte exemplaren? Reparatie zo zegt men (kan dat dus?) zou 10 dagen duren met evt een vervangend toestel.Ik heb gezegd dat ik het even aan wil zien en mogelijk een test kan doen met een 2e Iphone om te zien of er per exemplaar verschillen zijn. Mogelijk kunnen anderen die test ook even doen?
  #79  
Oud 01-08-08, 23:11
Maxman Maxman is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 197
Standaard

Vandaag T-mobile gebeld gaf aan dat ik volle ontvangst heb met GSM/ GPRS en bijna 0,0 wanneer ik op 3G overschakel, terwijl het dekkingskaartje zegt dat ik binnen 3g bereik moet hebben.
Eerste telefoontje zei dat ik vliegtuigmodus aan en uit moest zetten dit werkte natuurlijk niet (had ik wel verwacht maarja)
Tweede telefoontje had eindelijk een beetje technisch verstand en kon me goed helpen, de mast stond 250 meter bij me vandaan en ik zou gewoon 3g bereik moeten hebben. Het gevolg is dat ze een meting gaan doen en ze kijken of er misschien iets is met de mast, ik wordt natuurlijk zo spoedig mogelijk teruggebeld
  #80  
Oud 01-08-08, 23:18
nomad nomad is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 57
Standaard

Ik heb een beetje het idee dat ze omkomen in die telefoontjes van ontevreden mensen.
Reageren

Labels
3g dekking



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-mobile dekking in.. 1337roller Odido (T-Mobile) 10 18-07-10 12:36
Dekking T-Mobile eneef Odido (T-Mobile) 54 19-01-10 00:51
T-mobile 3g dekking in de omgeving Leiderdorp Roerbakei Odido (T-Mobile) 0 02-05-09 19:34
T- Mobile Dekking in Emmen (Drenthe) MartinK Odido (T-Mobile) 1 30-04-09 17:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:05.