//

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool)

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Dat geintje kost genoeg, want je moet gewoon je contract afkopen, dus de resterende looptijd x maandbedrag. of gewoon telefoon inleveren en dan ben ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #141  
Oud 05-08-08, 09:34
Sights Sights is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Friesland
Berichten: 25
Standaard

Dat geintje kost genoeg, want je moet gewoon je contract afkopen, dus de resterende looptijd x maandbedrag. of gewoon telefoon inleveren en dan ben ik er ook vanaf. Maar ik kan er nu gewoon niet mee bellen, of gebeld worden, dat schiet ook niet op. Sim Unlock komt idd half augustus pas beschikbaar. Dus ik heb nog ff tijd om na te denken.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #142  
Oud 05-08-08, 09:49
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leama Bekijk bericht
En wat kost dat geintje dan? Want daar heb ik ook wel oren naar.

Ik ben trouwens gisteren netjes door T-Mobile terug gebeld inzake mijn netwerk probleem en unlock code. Geen goed nieuws!

Volgens de netwerk mannen van T-Mobile is er in mijn wijk geen probleem! WAT! Ik zou zeggen kom ff bij mij thuis meten ofzo! Ze gaan nog wel verder onderzoek doen maar dat duurt dan weer een paar dagen... hoezo ik word aan het lijntje gehouden!

SIM Unlock kunnen ze op het moment gewoon NIET geven, waarschijnlijk pas vanaf volgende week of de week daarop.
Ze meten natuurlijk buiten en daar heb je meestal wel bereik. Dat je binnen onbereikbaar bent en niet kunt bellen, daar zullen ze wel niets over willen zeggen. Dan kunnen namelijk wel heel veel T-Mobile contracten ontbonden worden. Ik wacht nog op antwoord. Buiten kantoor prima verbinding ook 3G. (Hoofddorp) Binnen werkt Ipone alleen als Ipod en dat in het hele gebouw.
  #143  
Oud 05-08-08, 10:22
leama leama is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 182
Standaard

Buiten ook geen 3G dus dat moeten ze ZEKER kunnen zien.

Ik heb met googlemaps en GPS rondgelopen en screenshots gemaakt tijdens mijn wandeling (met hond ) en zo krijg je een mooi beeld waar wel en niet 3G heb. Eigenlijk bijna overal slecht, dus dat moeten ze echt kunnen meten.

En wat het gewone netwerk betreft, zou zouden dat reeel moeten meten, dus ook binnen. Ik zie een duidelijk verschil tussen t-mobile en andere providers. Dus het ligt ook niet aan mijn woning, zoals ze ook al aangaven!
  #144  
Oud 05-08-08, 10:52
StarlightNo1 StarlightNo1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Ik ben trouwens gisteren netjes door T-Mobile terug gebeld inzake mijn netwerk probleem en unlock code. Geen goed nieuws!

Volgens de netwerk mannen van T-Mobile is er in mijn wijk geen probleem! WAT! Ik zou zeggen kom ff bij mij thuis meten ofzo! Ze gaan nog wel verder onderzoek doen maar dat duurt dan weer een paar dagen... hoezo ik word aan het lijntje gehouden!

SIM Unlock kunnen ze op het moment gewoon NIET geven, waarschijnlijk pas vanaf volgende week of de week daarop.
Ohhh wat een rukkers zeg .. pfff .. ik ben benieuwd als ze mij misschien vandaag, na 24 dagen!!!, terug bellen. Als ze een zelfde bericht gaan geven dan ga ik echt heeeeeeeeel pissed worden.
  #145  
Oud 05-08-08, 11:05
blahblah blahblah is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 246
Standaard

Nou, hier op mijn werk (postcode 3364) redelijk tot prima 3G bereik. Niet geheel ontevreden dus! In de trein zag ik ook een paar keer 3G voorbijkomen dus vwb mijn dagelijks traject zit het wel goed.
  #146  
Oud 05-08-08, 11:20
El Bautista El Bautista is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 47
Standaard

Rondom Alkmaar (o.a. op mijn werkplek in Stompetoren) prima 3G bereik, in mijn woonplaats (Baarn) bijna geen 3G bereik. Al met al redelijk tevreden.......

Enige probleem is dat bij het (handmatig) schakelen tussen 3G en alleen 2G de iPhone een melding geeft dat het netwerk niet beschikbaar is, terwijl zowel 2G als 3G (volle bak) aanwezig is.
  #147  
Oud 05-08-08, 11:44
Mikatjuh's schermafbeelding
Mikatjuh Mikatjuh is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 59
Standaard

Ik heb vandaag update gedaan naar 2.0.1 ik denk misschien is antenne verbetert ofzo niet dus
  #148  
Oud 05-08-08, 12:09
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikatjuh Bekijk bericht
Ik heb vandaag update gedaan naar 2.0.1 ik denk misschien is antenne verbetert ofzo niet dus
Met een softwarematige update zal je geen nieuwe antenne hebben geinstalleerd denk ik?
Daarnaast is de dekking een T-mobile kwestie en heeft niets te maken met de iPhone op zich.
  #149  
Oud 05-08-08, 12:10
blahblah blahblah is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
Met een softwarematige update zal je geen nieuwe antenne hebben geinstalleerd denk ik?
Daarnaast is de dekking een T-mobile kwestie en heeft niets te maken met de iPhone op zich.
Hm, er zijn wel meer toestellen op de markt geweest die aanvankelijk een vrij beroerde ontvangst hadden en wat door getweak aan de firmware aardig verbeterd is.
  #150  
Oud 05-08-08, 12:12
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
Daarnaast is de dekking een T-mobile kwestie en heeft niets te maken met de iPhone op zich.
Daar heb je gelijk in. Echter steeds meer gebruikers gaan uit van een fout in de iPhone en hopen dat middels een software update de ontvangst beter wordt en het toestel, indien nodig, sneller overgaat op 2G.

In principe kan dit met software. Er zijn genoeg voorbeelden van devices waar middels een software update bijv. de GPS prestaties beter werden...dus waarom niet met 3G

daarnaast ben ik wel heel benieuwd of TMO intern een andere coverage tool gebruikt dan de vrij toegankelijke internet versie.

Laatst gewijzigd door Celf; 05-08-08 om 12:15.
  #151  
Oud 05-08-08, 12:36
djrandyindo djrandyindo is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puccini Bekijk bericht
Als je ogen eens goed te kost geeft hoor je wel degelijk voornamelijk negatieve reacties m.b.t. bereik van het T-Mobile netwerk, kijk ook eens bij de div. fora zoals o.a. one more thing e.a.
Ik heb nog noooit met mijn ogen kunnen horen!

Nee, maar ik snap de reacties wel, want ik zit nu alles een beetje door te lezen en nu let ik ook op mijn bereik. Moet zeggen dat het best tegen valt ja. Ik heb een enkele keer een vol bereik en zit toch in de randstad. Volgens het kaartje moet ik hier ruim (binnen) bereik hebben. Heb op dit moment 1 streepje 3G op mn iPhone 3G 16GB.

Heeft het nog nut om te bellen met T-Mobile vraag ik me af. Ze schepen je af met 15 dagen bedenktijd en ik heb nou niet het idee dat ze royaal zijn met kortingen.
  #152  
Oud 05-08-08, 13:51
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

ik denk dat dit om een serieuzere aanpak vraagt. Het aantal streepjes 3G zegt niet zo veel, het gaat om de daadwerkelijke ontvangst. Als deze gewoon ontbreekt in gebieden waar het volgens TMO goed zou moeten zijn is er "consument technisch" gesproken sprake van wanprestatie. In het contact met TMO, liefst schriftelijk, moet je dit wel feitelijk aantonen. Let wel, het gaat hierbij niet om wisselende ontvangst, want dat hoort er nu eenmaal bij.

Van alle telefonische contacten zal TMO niet warm of koud worden. Publicaties op fora als deze, misschien met ondersteuning (?) van de technische leden onder ons, maar ook brieven of contact met consumenten organisaties zal TMO eerder tot actie bewegen.

Ik woon in een gebied waar de ontvangst ook slecht is....en dat is de enige reden waarom ik nog geen iPhone heb.
  #153  
Oud 05-08-08, 14:22
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Als er via een reclamecampagne een flinke hype wordt gemaakt over een nieuwe telefoon, vervolgens werkt deze niet naar behoren. Dan denk ik dat programma's als Radar, Kassa, etc. daar best aandacht aan mogen besteden. Vooral omdat het probleem over de slechte ontvangst wereldwijd is. In Nederland is het de combinatie T-Mobile met een minder goed netwerk en Iphone met minder goede ontvangst dan andere telefoons.
  #154  
Oud 05-08-08, 14:24
Mikatjuh's schermafbeelding
Mikatjuh Mikatjuh is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil Bekijk bericht
Als er via een reclamecampagne een flinke hype wordt gemaakt over een nieuwe telefoon, vervolgens werkt deze niet naar behoren. Dan denk ik dat programma's als Radar, Kassa, etc. daar best aandacht aan mogen besteden. Vooral omdat het probleem over de slechte ontvangst wereldwijd is. In Nederland is het de combinatie T-Mobile met een minder goed netwerk en Iphone met minder goede ontvangst dan andere telefoons.
Helemaal mee eens!
  #155  
Oud 05-08-08, 14:32
blahblah blahblah is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 246
Standaard

Op zich heb ik goede hoop wanneer het Orange netwerk gekoppeld gaat worden aan het T-Mobile netwerk. Volgens mij vullen die 2 elkaar qua dekking aardig aan namelijk. Dat mogen ze zsm doorvoeren!
  #156  
Oud 05-08-08, 14:35
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grample Bekijk bericht
Inmiddels heb ik ze gebeld en zij gaan mij terug bellen met een oplossing want ze zeiden zelf ook dat een 3G iPhone zonder 3G verbinding een beetje waardeloos is.

Iets anders, ben gister naar Duitsland geweest (Baesweiler en omgeving) maar ik had werkelijk nergens bereik van T-Mobile ! Ik kon ook niet handmatig een netwerk kiezen. Echt waardeloos dit ! Pas toen ik in Roermond was had weer T-Mobile bereik
Ik werd gisteren gebeld door T-Mobile (zakelijk) en ik kreeg 2 keuzes:

1. Contract wordt beëindigd en ik moet de iPhone terug sturen
2. Ik kan het contract afkopen en dat houdt in dat ik 24 x 44 euro betaal (1056 euro !) en de iPhone mag houden. Ik heb dan natuurlijk geen T-mobile dus ook geen minuten / sms'jes

Ik ben natuurlijk voor 1ste gegaan
  #157  
Oud 05-08-08, 14:37
SuperDutch's schermafbeelding
SuperDutch SuperDutch is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grample Bekijk bericht
Ik werd gisteren gebeld door T-Mobile (zakelijk) en ik kreeg 2 keuzes:

1. Contract wordt beëindigd en ik moet de iPhone terug sturen
2. Ik kan het contract afkopen en dat houdt in dat ik 24 x 44 euro betaal (1056 euro !) en de iPhone mag houden. Ik heb dan natuurlijk geen T-mobile dus ook geen minuten / sms'jes

Ik ben natuurlijk voor 1ste gegaan
Is een groot woord KEUZES. Denk dat er nml weinig mensen voor keuze 2 gaan. Valt me tegen van T-mobile. Had gedacht dat ze wel met een beter voorstel zouden komen.
  #158  
Oud 05-08-08, 14:38
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Hej Grample,
Ze hebben iig teruggebeld dus!

Tsja, jammer voor de iphone, dan die maar op een andere manier zien te bemachtigen lijkt me.
Zonder 3g en ontvangst is het ook 2 jaar ellende!

Op zich wel coulant van T-Mobile vind ik
  #159  
Oud 05-08-08, 14:39
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SuperDutch Bekijk bericht
Is een groot woord KEUZES. Denk dat er nml weinig mensen voor keuze 2 gaan. Valt me tegen van T-mobile. Had gedacht dat ze wel met een beter voorstel zouden komen.
Zoals??

Ik vind dit vrij coulant van t-mobile.
  #160  
Oud 05-08-08, 14:44
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Ik ben iig lang blij dat ik niet 2 jaar lang rond moet lopen met geen 3G bereik op mijn woonplaats maar eerlijk gezegd had ik beter verwacht, zoals korting op maandelijkse abonnement kosten (was niet mogelijk) of dergelijke.

Het gekke is dat ze me niet eens konden vertellen wanneer er wel 3G dekking zal zijn in Boxmeer en omgeving...

En nu weer aan iedereen doorgeven dat ik weer mijn oude nummer gebruik

Laatst gewijzigd door Grample; 05-08-08 om 14:51.
Reageren

Labels
3g dekking



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-mobile dekking in.. 1337roller Odido (T-Mobile) 10 18-07-10 12:36
Dekking T-Mobile eneef Odido (T-Mobile) 54 19-01-10 00:51
T-mobile 3g dekking in de omgeving Leiderdorp Roerbakei Odido (T-Mobile) 0 02-05-09 19:34
T- Mobile Dekking in Emmen (Drenthe) MartinK Odido (T-Mobile) 1 30-04-09 17:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:34.