//

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool)

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Grample Iets anders, ben gister naar Duitsland geweest (Baesweiler en omgeving) maar ik had werkelijk nergens bereik van T-Mobile ! Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 29-07-08, 16:24
Danny77 Danny77 is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hengelo (Ov.)
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grample Bekijk bericht
Iets anders, ben gister naar Duitsland geweest (Baesweiler en omgeving) maar ik had werkelijk nergens bereik van T-Mobile ! Ik kon ook niet handmatig een netwerk kiezen. Echt waardeloos dit ! Pas toen ik in Roermond was had weer T-Mobile bereik
Roaming (dus bellen in het buitenland) staat bij start van een abonnement uitgeschakeld. Pas als je twee facturen betaald hebt kan je bellen in het buitenland. Omdat ik binnenkort op vakantie ga heb ik ff gebeld met de klantenservice. Als je meteen wilt bellen in het buitenland dien je een voorschot te betalen van 115 euro
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 29-07-08, 18:10
Maverick68 Maverick68 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 6
Standaard Helaas...

Helaas moet ik dat tegenspreken: ik heb vanaf dag 1 in Duitsland (en de dag erna...) en in België kunnen bellen/sms-en: geen probleem!
  #43  
Oud 29-07-08, 19:27
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Dus geen verschil voor T-mobile gebruikers, alleen een verbetering voor orange gebruikers
  #44  
Oud 30-07-08, 19:50
SneakerStyle SneakerStyle is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 117
Standaard

even voor iedereen!, deze tool is verouderd. En is een interne dekkingskaart actief geworden. Dus deze kaart klopt niet.
  #45  
Oud 30-07-08, 19:58
vaagventje's schermafbeelding
vaagventje vaagventje is offline
• iOS 15.4.1
• iPadOS 15.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: zoetermeer
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SneakerStyle Bekijk bericht
even voor iedereen!, deze tool is verouderd. En is een interne dekkingskaart actief geworden. Dus deze kaart klopt niet.

als dit zo is waar is de nieuwe dan

als deze beschikbaar is uiteraard
  #46  
Oud 30-07-08, 20:11
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Na 5 dagen nog steeds geen belletje terug van T-Mobile betreft 3G bereik in Boxmeer...
  #47  
Oud 30-07-08, 20:26
StarlightNo1 StarlightNo1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grample Bekijk bericht
Na 5 dagen nog steeds geen belletje terug van T-Mobile betreft 3G bereik in Boxmeer...
haha 5 dagen (niet grappig bedoeld) ... ik wacht al 16 dagen!!!
  #48  
Oud 30-07-08, 20:50
Mikatjuh's schermafbeelding
Mikatjuh Mikatjuh is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 59
Standaard

Ik word er zelf ook een beetje simpel van... Eerst is mijn iphone 2G verzopen in het zwembad op vakantie (Eigen schuld dikke bult). En dus heb ik mazzel gehad dat ik maar 1 dag hoefde te wachten voor een nieuwe, Iphone 3G 16 GB Wit bij T-Mobile. Dus ja ik kom thuis en echt nergens 3G en soms ook geen service, ik snap er echt helemaal niks van. Ik heb ze al 2 x opgebeld gisteren en vandaag. Gisteren zeiden ze dat ze het aan de technische dienst zouden doorgeven en dan binnen 15 dagen reactie zou krijgen. Gisteravond deed 3G het toevallig wel even op de snelweg maar bij het restaurant waar wij uiteten gingen was er geen 3G te bereiken. Dus thuis weer nergens 3G, dus toen heb ik vandaag nog een x gebeld en dan zeggen ze: Volgens ons systeem zou u op u gebied genoeg dekking moeten hebben voor 3G netwerk en voor genoeg telefoonbereik. Ik had van de iphone 3G wel gelijk goede verbinding verwacht, hopelijk komt er een goede oplossing voor.

Laatst gewijzigd door Mikatjuh; 31-07-08 om 14:32. Reden: Geen leestekens
  #49  
Oud 31-07-08, 08:01
nomad nomad is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikatjuh Bekijk bericht
Ik word er zelf ook een beetje simpel van... Eerst iphone 2G verzopen in zwembad op vakantie (Eigen schuld dikke bult) En dus heb ik mazzel gehad dat ik maar 1 dag hoefde te wachten voor de Iphone 3G 16 GB Wit bij T-Mobile Dus ja ik kom thuis en echt nergens 3G en soms ook geen service ik snap er echt niks van ik heb ze al 2 x opgebeld gisteren en vandaag gisteren zeiden ze dat ze het aan de technische dienst hadden doorgeven en dan moet ik 15 dagen wachten op een telefoontje. gister avond deed 3G het toevallig even op de snelweg maar verder bij een restaurant geen 3G, Thuis nergens 3G vandaag nog een x gebeld en dan zeggen ze volgens ons systeem zou u op u gebied genoeg dekking moeten hebben voor 3G en bereik ik snap er echt niks van hoop maar op een oplossing
Als je eens wat meer leestekens gebruikt, wordt het voor de rest ook een heel stuk leesbaarder.
Ik heb zelf ook 2 klachten uitstaan bij T-Mobile. Ik heb thuis met de iPhone binnenshuis geen dekking. Alleen op zolder of in de tuin. 3G al helemaal niet, soms een magere GPRS verbinding. Het gekke is dat ik voor mijn zakelijke T-Mobile abbo binnen 2 dagen teruggebeld werd en er werd toegegeven dat ik in een "witte vlek" zat en het klopte dat ik geen goede dekking had. Werd netjes opgelost met een half jaar 20% korting op de factuur. Nu blijkt dat de iPhone een slechtere ontvangst heeft dan mijn WM toestel en de hele dag op No Service staat als ie binnen ligt. Dus voor hetzelfde adres wederom een klacht ingediend en nu moet ik minimaal 15 dagen wachten voor ik teruggebeld wordt. Lijkt me dat er een duidelijk verschil is tussen de zakelijke en particuliere markt.
  #50  
Oud 31-07-08, 14:33
Mikatjuh's schermafbeelding
Mikatjuh Mikatjuh is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 59
Standaard

Mijn tekst wat leesbaarder gemaakt.. Gisteren iets te snel getypt
  #51  
Oud 31-07-08, 16:10
iSander iSander is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 19
Standaard

De 3G dekking van T-Mobile is echt om te huilen. Zelfs zo veel slechter dan de grote providers, dat ik me afvraag of deze gaten ooit nog binnen onze tweejarige contractsduur opgelost gaan worden. Ik ben maar eens gaan testen met m'n oude Nokia E51. Die kun je namelijk op 3G/UMTS "locken", hij valt dan niet terug op het normale GSM netwerk. Probeer dan maar eens rijdend op de A4 een tijdje streaming radio te luisteren, of zelfs te bellen. Het signaal valt continu weg. Op de iPhone is het alleen nog maar slechter, vermoedelijk vanwege de antenne.

Omdat ik nog steeds m'n Vodafone simmetje heb, heb ik hetzelfde streaming testje op de A4 ook met Vodafone gedaan. Wat een verbazing. Ik was eerst zelfs bang dat ik iets gecached had (bleek niet het geval) maar op een afstand van 30 km geen enkele onderbreking.

Wat voel ik me gen**id met T-Mobile

Laatst gewijzigd door iSander; 31-07-08 om 16:15.
  #52  
Oud 31-07-08, 16:25
StarlightNo1 StarlightNo1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 91
Standaard

Mijn E51 met Telfort staat de afgelopen twee a drie maanden ook gelocked op 3G en heb ook gewoon overal dekking. Maar enfin, internet via 3G is niet het ergste maar dat er zelfs geen fatsoenlijke GPRS dekking is!
  #53  
Oud 31-07-08, 16:58
iSander iSander is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StarlightNo1 Bekijk bericht
Mijn E51 met Telfort staat de afgelopen twee a drie maanden ook gelocked op 3G en heb ook gewoon overal dekking. Maar enfin, internet via 3G is niet het ergste maar dat er zelfs geen fatsoenlijke GPRS dekking is!
Mja dat is helemaal erg GPRS lukt bij mij meestal wel, maar dat is natuurlijk niet acceptabel: dan had ik net zo goed vorig jaar al een iPhone uit de VS mee kunnen nemen.

Er zijn toch verplichtingen gesteld door de OPTA over de mate waarin het UMTS netwerk wordt uitgerold? Ik vraag me ernstig af in hoeverre T-Mobile hieraan voldoet.

Ik bedoel: die dekkingskaart slaat nergens op. Zelfs midden in Amsterdam heb ik op een groot aantal plekken - buiten - geen 3G bereik. Heel handig bij te houden met je Google maps, icm GPRS en GPS, dat wel
  #54  
Oud 31-07-08, 17:19
Mikatjuh's schermafbeelding
Mikatjuh Mikatjuh is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 59
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSander Bekijk bericht
Mja dat is helemaal erg GPRS lukt bij mij meestal wel, maar dat is natuurlijk niet acceptabel: dan had ik net zo goed vorig jaar al een iPhone uit de VS mee kunnen nemen.

Er zijn toch verplichtingen gesteld door de OPTA over de mate waarin het UMTS netwerk wordt uitgerold? Ik vraag me ernstig af in hoeverre T-Mobile hieraan voldoet.

Ik bedoel: die dekkingskaart slaat nergens op. Zelfs midden in Amsterdam heb ik op een groot aantal plekken - buiten - geen 3G bereik. Heel handig bij te houden met je Google maps, icm GPRS en GPS, dat wel
Helemaal mee eens! Ze zeggen op die kaarten dat je overal 3G zou moeten hebben maar dat is dus niet het geval. Ik hoop dat T-Mobile snel met een oplossing komt!
  #55  
Oud 31-07-08, 21:52
derks derks is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

Ik heb mijn iphone sinds gister, en kon vandaag op meerdere in plekken in utrecht totaal niet op internet! erg raar. Hierdoor kan ik alle internet aplicaties niet gebruiken! Ik begrijp dat deze frustatie bij meerderen leeft, al enige tips of ideeen hierover??
sterkte!
  #56  
Oud 31-07-08, 22:10
Mikatjuh's schermafbeelding
Mikatjuh Mikatjuh is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door derks Bekijk bericht
Ik heb mijn iphone sinds gister, en kon vandaag op meerdere in plekken in utrecht totaal niet op internet! erg raar. Hierdoor kan ik alle internet aplicaties niet gebruiken! Ik begrijp dat deze frustatie bij meerderen leeft, al enige tips of ideeen hierover??
sterkte!
Ik heb wel een idee! Bij aankoop van een Iphone 3G mogen ze er wel ff bijzeggen dat het netwerk nu niet optimaal werkt toch En wat ik mij nou afvraag Of iedereen die een Iphone 3G bij T-Mobile heeft gekocht er last van heeft!
  #57  
Oud 31-07-08, 22:26
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Op de site van Apple is inmiddels een tweede thread over dit onderwerp gestart. De eerste is inmiddels offline gehaald en had bijna 40.000 views en bijna 900 posts. De nieuwe thread heeft inmiddels meer dan 10.000 views en 250 posts. Allemaal over de matige 3G ontvangst en de discussie of het nou aan het netwerk of aan de iPhone ligt...de meeste stemmen gaan uit naar de laatste.

Op alle vragen of je alleen bent met dit probleem.....een volmondig NEE.

Laatst gewijzigd door Celf; 31-07-08 om 22:29.
  #58  
Oud 31-07-08, 22:45
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Als het de Iphone is heeft Apple een groot probleem. Als ik het Amerikaanse forum lees is het toch de Iphone 3G die duidelijke minder goede ontvangst heeft dan zijn voorganger.

Laatst gewijzigd door wil; 31-07-08 om 22:51.
  #59  
Oud 31-07-08, 23:13
StarlightNo1 StarlightNo1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Ik heb wel een idee! Bij aankoop van een Iphone 3G mogen ze er wel ff bijzeggen dat het netwerk nu niet optimaal werkt toch En wat ik mij nou afvraag Of iedereen die een Iphone 3G bij T-Mobile heeft gekocht er last van heeft!
Dat is zo langzamerhand wel duidelijk, T-Mobile heeft gewoon een slecht netwerk. Wat interessanter is de mensen die de 3G icm Vodafone supersim gebruiken, laat je eens horen!

Citaat:
Allemaal over de matige 3G ontvangst en de discussie of het nou aan het netwerk of aan de iPhone ligt...de meeste stemmen gaan uit naar de laatste.
Het is bekend dat het 3G netwerk in de US niet goed is, dat was een reden voor apple om niet meteen met de 3G iphone te komen.
  #60  
Oud 31-07-08, 23:31
iSander iSander is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 19
Standaard

Het is een combinatie van factoren. Ja, de iPhone 3G staat wat ontvangst betreft redelijk onderaan het rijtje 3G telefoons. Misschien wel de slechtste op dit moment en het is de vraag of een firmware update daar veel aan verandert. Maar de verschillen op dit punt zijn redelijk marginaal. Heb ik met mn iPhone geen dekking, dan zit ik met mn nokia ook op max 2 van de 7 streepjes.

Ik denk dat de grootste shock die mensen nu ervaren zit in de omschakeling van GSM naar "3G" is. En dat is waar het netwerk dus een enorme rol speelt. Bij Vodafone (heb geen ervaring net kpn) is er nauwelijks verschil in kwaliteit tussen deze twee netwerken. Vanwege hun zakelijke klanten is hier destijds waarschijnlijk veel meer in geinvesteerd.

AT&T in de VS heeft een vergelijkbare situatie als T-mobile hier... Het 3g netwerk komt lang niet overeen met de normale dekking. In Japan daarentegen, waar Softbank (het ex-Vodafone netwerk) puur 3g is (er bestaat dus geen terugval op gsm), schijnt men nauwelijks te klagen over de ontvangst van de iPhone. Needless tot say is het 3G netwerk daar natuurlijk heel anders opgebouwd: geen 3G betekent daar namelijk direct klagende mensen (men kan dan namelijk helemaal niet meer bellen).

T-Mobile in Nederland is samenvattend volgens mij nog lang niet klaar is om een landelijk dekkend 3G netwerk aan te bieden. Snap ook totaal niet waarom met dit pretendeert, behalve OPTA verplichtingen. De UMTS masten zijn nu in feite een alleen een leuke extra service, waarmeer je min of meer op hotspot-achtige wijzige op een steeds groter wordend aantal plekken sneller internet dan normaal hebt.

Jammer in dat opzicht dat de iPhone deal niet terecht kwam bij een operator die z'n zaken wel op orde heeft...

Laatst gewijzigd door iSander; 31-07-08 om 23:44.
Reageren

Labels
3g dekking



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-mobile dekking in.. 1337roller Odido (T-Mobile) 10 18-07-10 11:36
Dekking T-Mobile eneef Odido (T-Mobile) 54 18-01-10 23:51
T-mobile 3g dekking in de omgeving Leiderdorp Roerbakei Odido (T-Mobile) 0 02-05-09 18:34
T- Mobile Dekking in Emmen (Drenthe) MartinK Odido (T-Mobile) 1 30-04-09 16:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:50.