//

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool)

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben (nog) niet in bezit van een iPhone maar kan wel iets zeggen over 3G en T-Mobile. Ik gebruik al een tijdje een Windows ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #261  
Oud 13-08-08, 07:59
mvermeer mvermeer is offline
• iOS 4.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 6
Standaard

Ik ben (nog) niet in bezit van een iPhone maar kan wel iets zeggen over 3G en T-Mobile.
Ik gebruik al een tijdje een Windows Mobile toestel (HTC) me 3G en ik moet zeggen dat het afgelopen jaar de 3G dekking va T-Mobile erg goed verbeterd is. Pas heb ik een ritje Maastricht-almere vv gemaakt in een auto et defecte radio. Gedurende deze rit heb ik continu streaming radio gebruikt en p eenenkele hik na ging dat perfect.
Op het werk (in Tilburg heb ik prima 3G ontvangst en ook in het kleine dorpje in zuid-limburg heb ik prima 3G dekking. Daar had ik (ongeveer 1,5 jeer geleden trouwens een k*t 3G dekking van Vodafone, eigenlijk geen)
Ik zet meestal 3G uit omdat ik anders geen dag mijn telefoon kan gebruiken (en ik laad 'smorgens en's middags gewoon de telefoon op in de auto)

Samenvattend, mijn 3G/T-Mobile ervaring is prima, naar verwachting zal dit met de iPhone slechter worden maar dat zie ik dan wel weer.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #262  
Oud 13-08-08, 08:47
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvermeer Bekijk bericht
Ik ben (nog) niet in bezit van een iPhone maar kan wel iets zeggen over 3G en T-Mobile.
Ik gebruik al een tijdje een Windows Mobile toestel (HTC) me 3G en ik moet zeggen dat het afgelopen jaar de 3G dekking va T-Mobile erg goed verbeterd is. Pas heb ik een ritje Maastricht-almere vv gemaakt in een auto et defecte radio. Gedurende deze rit heb ik continu streaming radio gebruikt en p eenenkele hik na ging dat perfect.
Op het werk (in Tilburg heb ik prima 3G ontvangst en ook in het kleine dorpje in zuid-limburg heb ik prima 3G dekking. Daar had ik (ongeveer 1,5 jeer geleden trouwens een k*t 3G dekking van Vodafone, eigenlijk geen)
Ik zet meestal 3G uit omdat ik anders geen dag mijn telefoon kan gebruiken (en ik laad 'smorgens en's middags gewoon de telefoon op in de auto)

Samenvattend, mijn 3G/T-Mobile ervaring is prima, naar verwachting zal dit met de iPhone slechter worden maar dat zie ik dan wel weer.
We kunnen nu wel de conclusie trekken, ook als je de wereldwijde ontvangst problemen leest, dat de Iphone 3G zelf de boosdoener is voor de slechte ontvangst. Alleen Japan heeft geen problemen omdat daar maar 1 soort netwerk is met een hele goede dekking.
Er zijn al technische mensen die beweren dat de Iphone 3G zo complex gebouwd is met de verschillende antennes, dat die elkaar negatief beinvloeden voor een goede ontvangst. Apple heeft de alluminium achterkant al vervangen door speciaal kunstof om de ontvangst te verbeteren. Verder probleem als 3G wegvalt dat het een tijdje duurt voor overgeschakeld is naar 2G. Apple heeft dus een probleem wat je waarschijnlijk niet met een firmware update kan oplossen.
Zolang je maar in een goed dekkingsgebied zit en vooral buiten heb je geen probleem met het netwerk van T-Mobile, zodra je binnen zit en vooral de moderne kantoorgebouwen kan je de Iphone 3G alleen als Ipod gebruiken.

Jammer is dat Apple nooit erkent als er een probleem is. Hun eigen forums staan vol met klachten. Of ze komen heel snel met een software update om te proberen het probleem op te lossen. Maar nooit communiceren met hun gebruikers.
  #263  
Oud 13-08-08, 08:52
blahblah blahblah is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 246
Standaard

Apple en fouten toegeven, whehehe. Begrijp me niet verkeerd, ik ben groot Apple fan, heb thuis alleen maar Mac's, maar fouten toegeven is geen hobby van ze.
  #264  
Oud 13-08-08, 09:27
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

T-Mobile geeft aan op hun nieuwe blog dat de problemen worden veroorzaakt door de Iphone en niet door hun netwerk.

Ook in Amerika nu ontdekt welke 3G chipset wordt gebruikt in de Iphone en deze is van slechte kwaliteit.
  #265  
Oud 13-08-08, 09:33
SuperDutch's schermafbeelding
SuperDutch SuperDutch is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil Bekijk bericht
T-Mobile geeft aan op hun nieuwe blog dat de problemen worden veroorzaakt door de Iphone en niet door hun netwerk.
Ja,lekker makkelijk. Volgens de dekkingkaart moet ik hier 3g bereik hebben maar met geen enkele mobiel heb ik het. Dus het ligt echt niet alleen aan de Iphone.
  #266  
Oud 13-08-08, 09:35
leama leama is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 182
Standaard

Onzin, want in een andere telefoon is het ook slecht!!! Is gewoon afschuiven van het probleem.

Als t-mobile nou mijn unlock eens zou sturen, dan kan ik bewijzen dat het met mijn vodafone kaartje gewoon werkt.
  #267  
Oud 13-08-08, 10:04
jamy015 jamy015 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Delft
Berichten: 57
Stuur een bericht via MSN naar jamy015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miszou Bekijk bericht
ik heb hier (in Enschede) binnen iig slecht 3G bereik. voor dataverkeer nog te doen, maar ik moet echt bellen met 2G anders valt me gesprek soms uit -_-; Als ik buiten ben schiet de verbinding aardig omhoog tho. Zal wel de randstad zijn die de betere dekkingen hebben :\
Denk je nou echt dat de randstad betere dekking heeft?
T'is een ramp hier, overal waar je het niet nodig hebt is het er wel en overal waar je het wel nodig hebt is het er niet.
__________________
- Deze handtekening is in verband met een overtreding van de forumregels verwijderd.
  #268  
Oud 13-08-08, 11:14
leama leama is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 182
Standaard

Ik woon ook in de randstad en buiten de grote steden is het ook drama. Ik woon in de buurt van Utrecht en daar is het slecht, alleen IN Utrecht is het goed te noemen, het 3G dan he.
  #269  
Oud 13-08-08, 12:22
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

ik rijd ook nog al eens rond, tis inderdaad niet op veel plaatsen erg goed of stabiel.
hier op het platteland kan ik het me voorstellen, maar rondom zaltbommel nope.. Nijmegen op plekken wel en meeste niet.
En de sim in een nokia maakt geen verschil. Dus ligt echt wel grotendeels aan t-mobile.
__________________
Heb ik ook allemaal.
  #270  
Oud 13-08-08, 13:38
Pr4n4 Pr4n4 is offline
• iOS 10.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 29
Standaard

Ik woon in Dongen (Noord-Brabant) en heb in en rond Dongen redelijk bereik met 3G. Meestal 2 of 3 streepjes, in mn achtertuin zelfs 4 tot 5 en in huis meestal 1 of 2. Heb dus vooralsnog niet veel te klagen. Wel heb ik af en toe wanneer ik goed bereik heb dat een pagina niet wil laden via safari, dan blijft ie hangen. Een aan/uit switch van vliegtuigmodus voorhelpt het probleem weer maar het blijft eigenaardig.
Ik studeer in Delft dus hoop dat het daar ook enigszins te doen is.

Echter is het natuurlijk wel slecht dat elders in Nederland het netwerk zo slecht is. Ik steun daarom dan ook elke actie tegen T-Mobile. Niet om ze te zeiken maar omdat ze dan inzien dat het weldegelijk een probleem is en dat ze het spoedig verhelpen. Ze moeten natuurlijk waarmaken wat ze belooft hebben.
Ik hoop dat het na de volledige inlijving van Orange, en in combinatie met een fatsoenlijke firmware update van Apple het een stuk beter wordt. Daar hoop ik maar op. Echter denk ik ook dat wanneer T-Mobile er niet in slaagt het netwerk fatsoenlijk te verbeteren ze nogal wat procedures, acties, klachten en weet ik niet wat aan hun broek hebben hangen. Dat zal de reputatie van T-Mobile ernstig schade toebrengen en daarom denk ik dat ze er wel alles aan zullen doen om hun geloofwaardigheid te behouden (net als Apple overigens, waarbij hun reputatie iets belangrijker is).
En het meest opmerkelijk vind ik de Coverage Tool van T-Mobile. Het is toch duidelijk dat het lang niet alleen aan het ontvangst van de iPhone kan liggen. En dan wel beweren dat er bijna overal zowel binnen als buiten fatsoenlijk 3G ontvangst is. Dit lijkt mij toch iets waarmee je T-Mobile kan aanklagen als je dat wilt?
Verder wacht ik gewoon af de komende 3 maanden, hopend op verbetering.
  #271  
Oud 13-08-08, 14:32
blahblah blahblah is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 246
Standaard

Is er nog wat gekomen van dat geen3g.nl initiatief?
  #272  
Oud 13-08-08, 15:40
verhagena verhagena is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 35
Standaard

Misschien een keer tijd dat de Consumentenbond hier wat mee kan gaan doen.......iemand lid???
Weet dat toen Ziggo door de consumentenbond op hun vingers werd getikt het opeens heel snel kon.......
  #273  
Oud 13-08-08, 15:45
blahblah blahblah is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verhagena Bekijk bericht
Misschien een keer tijd dat de Consumentenbond hier wat mee kan gaan doen.......iemand lid???
Weet dat toen Ziggo door de consumentenbond op hun vingers werd getikt het opeens heel snel kon.......
Ik vraag me vooral af wanneer je kan spreken van wanprestatie van de kant van T-Mobile. Op welk punt heb je genoeg ellende doorstaan om je contract te laten ontbinden bijvoorbeeld? Ik ben nu thuis gewoon amper bereikbaar. Waanzin natuurlijk.
  #274  
Oud 13-08-08, 15:49
antonp antonp is offline
• iOS 13.2.2
• iPadOS 13.2.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SuperDutch Bekijk bericht
Ja,lekker makkelijk. Volgens de dekkingkaart moet ik hier 3g bereik hebben maar met geen enkele mobiel heb ik het. Dus het ligt echt niet alleen aan de Iphone.
Daar sluit ik me bij aan. Met de HTC Touch Dual had ik ook zo goed als nooit 3G bereik.
  #275  
Oud 13-08-08, 20:03
Cybertom Cybertom is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 8
Standaard

Ben zelf een apple freak. Heb vandaag mijn iphone opgestuurd (snik deed pijn), mijn contract is ontbonden ivm geen bereik thuis. Nooit en nooit meer t-mobile. En als we dat met zijn allen denken en ook doen. Moet je kijken hoe snel we de iphone kunnen halen bij vodafone of kpn. Dat zijn toch de beste providers en dat gelul dat het aan de iphone ligt is een fabel. Idd is de iphone iets slechter qua bereik dan een nokia. Maar t-mobile heeft niet de dekking die je hoort te hebben bij zo een toestel. Ik zal ook iedereen aanraden om eerst eens een prepaid te halen voor t-mobile om te checken of je thuis goed ontvangst hebt. Voordat je de molen in gaat bij hun. Wat een gedoe en gezeik. Maar ik ben gelukkig van hun af, tenminste ik moet mijn geld nog terug krijgen.

En ik zal geduldig afwachten hoe alles verloopt, ik denk zelf wel dat t-mobile problemen krijgt met apple en dat ze dan geen zaken met elkaar gaan doen. En dan is het tijd voor vodafone of kpn.

Prutsers bij t-mobile!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laatst gewijzigd door Cybertom; 13-08-08 om 20:05.
  #276  
Oud 13-08-08, 20:40
verhagena verhagena is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cybertom Bekijk bericht
Ben zelf een apple freak. Heb vandaag mijn iphone opgestuurd (snik deed pijn), mijn contract is ontbonden ivm geen bereik thuis. Nooit en nooit meer t-mobile. En als we dat met zijn allen denken en ook doen. Moet je kijken hoe snel we de iphone kunnen halen bij vodafone of kpn. Dat zijn toch de beste providers en dat gelul dat het aan de iphone ligt is een fabel. Idd is de iphone iets slechter qua bereik dan een nokia. Maar t-mobile heeft niet de dekking die je hoort te hebben bij zo een toestel. Ik zal ook iedereen aanraden om eerst eens een prepaid te halen voor t-mobile om te checken of je thuis goed ontvangst hebt. Voordat je de molen in gaat bij hun. Wat een gedoe en gezeik. Maar ik ben gelukkig van hun af, tenminste ik moet mijn geld nog terug krijgen.

En ik zal geduldig afwachten hoe alles verloopt, ik denk zelf wel dat t-mobile problemen krijgt met apple en dat ze dan geen zaken met elkaar gaan doen. En dan is het tijd voor vodafone of kpn.

Prutsers bij t-mobile!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Snap dat het heel vervelend is dat je dit zo ervaard.....maar is het niet ook dat je dit al van te voren kon uitzoeken?je kan bij de t-Shop een postcode check laten doen om je ontvangst natekijken.
Dat het 3G gewoon slecht is.....absoluut,maar qua gewoon ontvangst is er niks mis met t-Mobile op bepaalde plekken in het land na......succes met afhandeling
  #277  
Oud 13-08-08, 20:47
Cybertom Cybertom is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verhagena Bekijk bericht
Snap dat het heel vervelend is dat je dit zo ervaard.....maar is het niet ook dat je dit al van te voren kon uitzoeken?je kan bij de t-Shop een postcode check laten doen om je ontvangst natekijken.
Dat het 3G gewoon slecht is.....absoluut,maar qua gewoon ontvangst is er niks mis met t-Mobile op bepaalde plekken in het land na......succes met afhandeling
Uiteraard heb ik de postcode check gedaan, t-mobile heeft ook gezegd dat ik bereik moest hebben. Kijk dat ik geen 3g thuis heb vind ik prima, ik gebruik mijn Wi-Fi, maar graag wil ik bereikbaar zijn. Ze moeten niet zeggen dat ze het hebben terwijl ze het niet waar maken. Maarja1
  #278  
Oud 13-08-08, 21:08
frederiks frederiks is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

3g heb ik inmiddels uit staan, valt mij te vaal uit!
  #279  
Oud 13-08-08, 21:11
PhresiF PhresiF is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Huissen
Berichten: 26
Standaard

Ik vind ook dat het ook bij de provider ligt, t-mobile had eerst zelf hun capaciteiten moeten nalopen. Wat verwacht je anders, er komt een telefoon uit waar nederland lang op gew8 heeft en er is maar een provider. Dan komt er een hele grote overbelasting op dat netwerk, alleen maar storing, gezeik enz. Heb zelf prepaid gehad van tm werkte perfect, nu met mijn iPhone ook. Maar vind het wel naar ***** voor de mensen die de dupe worden van zo'n onstabiele provider.

Laatst gewijzigd door PhresiF; 13-08-08 om 21:16.
  #280  
Oud 13-08-08, 21:16
Cybertom Cybertom is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PhresiF Bekijk bericht
Ik vind het ook bij de provider ligt, t-mobile eerst zelf hun capaciteiten moeten nalopen. Wat verwacht je anders, er komt een telefoon uit waar nederland lang op gew8 heeft en er in maar een provider. Dan komt er een hele grote overbelasting op dat netwerk, alleen maar storing, gezeik enz. Heb zelf prepaid gehad van tm werkte perfect, nu met mijn iPhone ook. Maar vind het wel naar ***** voor de mensen die de dupe worden van zo'n onstabiele provider.
idd en dan ook nog moeilijk doen als je de volgende dag al aangeeft dat je geen ontvangst hebt.
Reageren

Labels
3g dekking



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-mobile dekking in.. 1337roller Odido (T-Mobile) 10 18-07-10 11:36
Dekking T-Mobile eneef Odido (T-Mobile) 54 18-01-10 23:51
T-mobile 3g dekking in de omgeving Leiderdorp Roerbakei Odido (T-Mobile) 0 02-05-09 18:34
T- Mobile Dekking in Emmen (Drenthe) MartinK Odido (T-Mobile) 1 30-04-09 16:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:22.