//

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool)

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik weetniet hoe je aan een goede ontvangst in Enschede komt. Bij mij in de tuin géén 3G verbinding. Met de Nokia E71 weer wel. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #521  
Oud 25-08-09, 15:21
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

Ik weetniet hoe je aan een goede ontvangst in Enschede komt. Bij mij in de tuin géén 3G verbinding. Met de Nokia E71 weer wel.
In het centrum in het ziekenhuis géén 3G verbinding, met de Nokia E71 wel.
Bij het Rutbeek, géén 3G verbinding, maar hier met de Nokia E71 ook niet.

Ik roep altijd datde ontvangstkwaliteit van de Iphone slecht is. Maar het is natuurlijk wel zo dat men een pakket koopt (de hier verplichte koppelverkoop) en dat T-Mobile en dan maar voor moet zorgen dat je ontvangst hebt. Een Iphone wordt niet gekocht om er alleen maar een beetje mee te smssen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #522  
Oud 25-08-09, 16:11
Dutchrob Dutchrob is offline
• iOS 11.0
• 11.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Ik heb geen bereik op mijn werk (in amsterdam) en heb toen met T-Mobile gebeld. E.e.a. zou door hun worden uitgezocht en ik zou worden teruggebeld. Na een paar weken niks gehoord te hebben heb ik ze zelf maar gebeld. Het antwoord was kort maar helder: "T-Mobile garandeert alleen bereik op het woonadres!"

Wat een onzin! Dit probleem is volgens die juffrouw van de klantenservie geen reden om het contract op te zeggen. Dit is wanpresatie betalen voor iets wat niet werk? Betalen voor G3 maar op het werk (gemiddeld 8 uur perdag) geen bereik!

T-Mobile shame on you
  #523  
Oud 26-08-09, 10:50
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard ontvangst op huisadres?

Ik lees steeds de opmerking dat T-Mobile alleen maar de ontvangst op het huisadres garandeerd. Maar dat is niet correct. T-Mobile garandeert niets.
Omdat ik een IPhone wilde kopen heb ik contact gehad met de klantenservice.Ik had een mail gestuurd met het verzoek om een schriftelijke reactie. Dat wilde men echter niet doen en ik moest het met een telefonisch antwoord doen.
T-Mobile garandeert binnenshuis helemaal niets. De dame wilde wel vertellen dat ik op mijn huisadres tussen 3 T-Mobilemasten in zou zitten en dus een goede ontvangst zou moeten hebben. garanderen kon ze echter niets.
Omdat ik veel negatieve verhalen lees heb ik de Iphone van een vriendin geleend om het uit te testen.
Zoals ik eerder al aan heb gegeven had de Iphone binnenhuis en buitenshuis (in de tuin) géén 3G verbinding. De Nokia E71 wel.

Tsja, waar zou het dan aan liggen.......................

Ik wacht wel weer een jaartje om te kijken hoe de kwaliteit van de Iphone is gevorderd. Het is een mooi toestel maar qua ontvangstkwaliteit kan hij aan geen enkele Nokia tippen.



Koelman.com Blog Archive De Senseo van Apple
  #524  
Oud 27-08-09, 12:34
miltonvv miltonvv is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 13
Standaard

Gisteren mijn iPhone opgehaald . Maar thuis bleek het signaal inderdaad een stuk minder te zijn dan van Vodafone: af en toe heb ik 3Gs (vooral op zolder gaat het als een tierelier), maar ik heb ook momenten dat ik helemaal geen verbinding heb.

Vandaag getest op weg naar mijn werk in Amstelveen: onderweg is het signaal 1 keer weggevallen. En alweer: soms wel 3G verbinding.

Signaal is niet optimaal, kan beter, maar zeker voor de kosten van een i-150 kan je toch veel meer verwachten.

Ik kijk het nog even aan, anders wordt het sim unlocken en alsnog mijn Vodafone kaartje erin stoppen.
  #525  
Oud 27-08-09, 15:45
triskele10 triskele10 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Aalten
Berichten: 8
Standaard

Ik heb sins vandaag ook een Iphone, binnen geen 3G maar buiten overal in Aalten. De gewone verbinding binnen is 5 streepjes.
  #526  
Oud 28-08-09, 22:02
miltonvv miltonvv is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 13
Standaard

Ik heb dus slechte verbinding met mijn iPhone, bij mij in huis valt de verbinding snel weg. Volgens de klantenservice zou de verbinding echter redelijk moeten zijn, maar niet zo slecht dat dat een reden voor ontbinding van het contract is! Terwijl ze bij de T-Mobile shop me verzekerde dat als je inderdaad een slecht bereik hebt, het contract zonder probleem kan worden ontbonden. Dus dan betaal je EUR 30,- per maand terwijl je amper verbinding hebt!

Het rare is, als ik de simkaart in een Nokia 6220 Classic stop, dan heb ik juist wel een flink goede verbinding (3-4 strepen 3G). Dus de iPhone heeft ook uit zichzelf een slechte verbinding....

Wat nu te doen????
  #527  
Oud 29-08-09, 22:22
jefjef jefjef is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Achterhoek
Berichten: 48
Standaard

Hier in Doetinchem blijkt dat we in de wijk Dichteren in een grijs gebied wonen bijvoor beeld: voortuin/in de woning geen 3G, achter in de tuin (op het zuiden ) weer wel. Dit gemeld en als compensatie 3 maanden 50% korting gekregen of kosteloos ontbinden (zou dan wel mijn iPhone terug moeten sturen..)
  #528  
Oud 29-08-09, 23:51
wimpie01 wimpie01 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard

Sinds afgelopen dinsdag in het bezit van een iphone. Bij aansluiting bleek thuis een dramatische ontvangst en geen 3G. Dit meteen gemeld bij T-Mobile. Enfin na een paar keer op en neer gemaild werd gezegd dat dit door de technische dienst zou worden onderzocht. Dit zou tot 35 dagen (!) kunnen duren. Wel heb ik in een mail geschreven dat ik ontbinding wil van het contract als na deze periode blijkt dat er geen verbetering is. Tot die tijd moet ik het dus doen met een verbinding die regelmatig wegvalt. Balen!! Ben heel benieuwd wat T-Mobile me aanbiedt als de situatie niet verbeterd.
  #529  
Oud 30-08-09, 00:19
Fav Fav is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimpie01 Bekijk bericht
Sinds afgelopen dinsdag in het bezit van een iphone. Bij aansluiting bleek thuis een dramatische ontvangst en geen 3G. Dit meteen gemeld bij T-Mobile. Enfin na een paar keer op en neer gemaild werd gezegd dat dit door de technische dienst zou worden onderzocht. Dit zou tot 35 dagen (!) kunnen duren. Wel heb ik in een mail geschreven dat ik ontbinding wil van het contract als na deze periode blijkt dat er geen verbetering is. Tot die tijd moet ik het dus doen met een verbinding die regelmatig wegvalt. Balen!! Ben heel benieuwd wat T-Mobile me aanbiedt als de situatie niet verbeterd.
Heb ik ook gehad dus bij T-mobile. na contact met T gevraagd naar afd dekking. deze constateerde slechte thuisdekking. nadat ook mijn nummerbehoud na 2 maanden nog niet was geregeld vond T het tijd om 2 aanbiedingen te doen: halve abbo-kosten of opzeggen contract. ik heb voor het laatste gekozen en heb iphone ingeleverd met volledige restitutie van gemaakte kosten. vraag eens naar afdeling after-sales.
  #530  
Oud 30-08-09, 13:47
Fav Fav is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fav Bekijk bericht
Heb ik ook gehad dus bij T-mobile. na contact met T gevraagd naar afd dekking. deze constateerde slechte thuisdekking. nadat ook mijn nummerbehoud na 2 maanden nog niet was geregeld vond T het tijd om 2 aanbiedingen te doen: halve abbo-kosten of opzeggen contract. ik heb voor het laatste gekozen en heb iphone ingeleverd met volledige restitutie van gemaakte kosten. vraag eens naar afdeling after-sales.
Nog even een toevoeging: Je hebt voor een abonnement voor mobiele telefonie altijd een week proefperiode. Bevalt het abbonnement je niet dan kun je dus binnen een week alles ongedaan laten maken. Dit schijnt in een wet te staan en de opta controleert.
  #531  
Oud 30-08-09, 18:32
wimpie01 wimpie01 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fav Bekijk bericht
Nog even een toevoeging: Je hebt voor een abonnement voor mobiele telefonie altijd een week proefperiode. Bevalt het abbonnement je niet dan kun je dus binnen een week alles ongedaan laten maken. Dit schijnt in een wet te staan en de opta controleert.
Dit is op zich wel interessant en wist dit niet. Ik zal het maandag eens opzoeken. Als dit idd het geval is zal ik hiervan gebruik maken. Moet dan wel helaas de iphone weer inleveren maar vind een goede ontvangst thuis gewoon het belangrijkst. Daar gaat het tenslotte om want de iphone is primair een... telefoon!
  #532  
Oud 30-08-09, 21:09
Fav Fav is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

Kijk eens op Super SIM Only -
speciaal voor Iphonebezitters. Maar eerst maar eens een simlockvrije Iphone uit België halen...maar helaas is het lang wachten daar, een wachtlijst dus. (Italie kan ook) In dit forum wordt er een boel over geschreven, zie https://forum.iculture.nl/f18/i...-deel-3-a.html
  #533  
Oud 31-08-09, 15:13
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Zodra ik mijn iPhone uit de slaap stand haal heb ik 3G verbinding. Maar ga ik het net op of ik start een app dan valt de 3G verbinding weg.
Dekking in Eindhoven (werk) is gewoon goed vlgs mij.

Nog iemand deze ervaring.
  #534  
Oud 31-08-09, 15:54
LanWolf LanWolf is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutchrob Bekijk bericht
Ik heb geen bereik op mijn werk (in amsterdam) en heb toen met T-Mobile gebeld. E.e.a. zou door hun worden uitgezocht en ik zou worden teruggebeld. Na een paar weken niks gehoord te hebben heb ik ze zelf maar gebeld. Het antwoord was kort maar helder: "T-Mobile garandeert alleen bereik op het woonadres!"

Wat een onzin! Dit probleem is volgens die juffrouw van de klantenservie geen reden om het contract op te zeggen. Dit is wanpresatie betalen voor iets wat niet werk? Betalen voor G3 maar op het werk (gemiddeld 8 uur perdag) geen bereik!

T-Mobile shame on you
J
Jep bij mij het zelfde: alleen op het woonadres en alleen BUITEN wordt gegarandeerd, binnen niet ondanks dat volgens de coverage tool ook binnen bereik zou moeten zijn. ze verwijzen naar de discla(i)mer dat dat dus wel eens niet kan kloppen.

Diverse locaties in de buurt, bij oa ouders, vorige woonadres allemaal geen bereik, maar dat telt niet vlgs t-mobile
  #535  
Oud 31-08-09, 18:04
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Ik heb thuis in het boeren gat Drunen perfect 3G bereik, maar als ik eenmaal op m'n werk in Kaatsheuvel zit (Efteling) dan heb ik geen 3G. Kan T-Mobile niet even een dealtje sluiten met de Efteling zodat daar ook fatsoenlijk 3G bereik is? Beetje reclame kan geregeld worden, en uiteindelijk is het op Twitter en andere social network sites een hoop reclame voor de Efteling, omdat mensen dan direct foto's en filmpjes uploaden en de hele Efteling rond zitten te Twitteren.

Verder hoeft de baas natuurlijk niet te weten dan het personeel lekker meedoet.
__________________
2008: iPod Touch 16GB, 2009: iPhone 3GS 32GB, 2011: iPhone 4S 32GB
  #536  
Oud 31-08-09, 18:11
Fav Fav is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Froggle Bekijk bericht
Ik heb thuis in het boeren gat Drunen perfect 3G bereik, maar als ik eenmaal op m'n werk in Kaatsheuvel zit (Efteling) dan heb ik geen 3G. Kan T-Mobile niet even een dealtje sluiten met de Efteling zodat daar ook fatsoenlijk 3G bereik is? Beetje reclame kan geregeld worden, en uiteindelijk is het op Twitter en andere social network sites een hoop reclame voor de Efteling, omdat mensen dan direct foto's en filmpjes uploaden en de hele Efteling rond zitten te Twitteren.

Verder hoeft de baas natuurlijk niet te weten dan het personeel lekker meedoet.
Je zou toch zeggen dat T-Mobile hiervoor gevoelig zou moeten zijn met zo veel bezoekers op de efteling, die snakken naar een goede verbinding. Wellicht even bellen naar afd dekking om deze tip te ventileren. (met evt reclame optie)
  #537  
Oud 01-09-09, 12:56
sannie72 sannie72 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 15
Standaard

toch even een vraagje van mij kant. ik heb op mijn werk altijd g3 verbinding en nu vandaag dus niet. kan het daardoor komen dat ik geen mail kan ophalen en helemaal geen internet heb? ik heb wel vol signaal van t-mobile alleen geen G3.
  #538  
Oud 01-09-09, 14:44
miltonvv miltonvv is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fav Bekijk bericht
Nog even een toevoeging: Je hebt voor een abonnement voor mobiele telefonie altijd een week proefperiode. Bevalt het abbonnement je niet dan kun je dus binnen een week alles ongedaan laten maken. Dit schijnt in een wet te staan en de opta controleert.
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Volgens mij kan je alleen van de koop afzien als je het electronisch aangeschaft hebt (dus via een website of bij telefonische verkoop). En dan nog kan je er alleen binnen 7 werkdagen vanaf zien als je geen gebruik hebt gemaakt van de aansluiting. Heb je ermee gebeld, dan ben je dus het haasje.

Of heb je soms een bron? Ik kan het in ieder geval niet bij de website van de OPTA lezen.

Laatst gewijzigd door miltonvv; 01-09-09 om 14:47.
  #539  
Oud 02-09-09, 00:06
Fav Fav is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miltonvv Bekijk bericht
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Volgens mij kan je alleen van de koop afzien als je het electronisch aangeschaft hebt (dus via een website of bij telefonische verkoop). En dan nog kan je er alleen binnen 7 werkdagen vanaf zien als je geen gebruik hebt gemaakt van de aansluiting. Heb je ermee gebeld, dan ben je dus het haasje.

Of heb je soms een bron? Ik kan het in ieder geval niet bij de website van de OPTA lezen.
De bron is T-mobile zelf. Zij hanteren de periode. Je kunt dan het contract beeindigen met als gevolg de Iphone inleveren. Later hoorde ik dat deze periode verplicht is maar eerlijk gezegd kon ik het ook niet vinden bij de opta, maar ja daar staat zoveel op de site dat het moelijk zoeken is. Via bellen.com kwam ik ook op deze site: http://www.consuwijzer.nl/ . Hier kun je vragen stellen.

Laatst gewijzigd door Fav; 02-09-09 om 00:11.
  #540  
Oud 03-09-09, 11:48
miltonvv miltonvv is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fav Bekijk bericht
De bron is T-mobile zelf. Zij hanteren de periode. Je kunt dan het contract beeindigen met als gevolg de Iphone inleveren. Later hoorde ik dat deze periode verplicht is maar eerlijk gezegd kon ik het ook niet vinden bij de opta, maar ja daar staat zoveel op de site dat het moelijk zoeken is. Via bellen.com kwam ik ook op deze site: ConsuWijzer - Praktisch advies over uw rechten als consument . Hier kun je vragen stellen.
Dat is raar: wat ik geschreven had is precies wat er in de algemene voorwaarden van T-mobile staat. Oftewel T-mobile hanteert zelf dat je alleen binnen 7 werkdagen vanaf kan zien als je het electronisch gekocht hebt en er nog geen gebruik van hebt gemaakt.

En ik kan het weten: ik wilde het zelf na 2 werkdagen al laten ontbinden vanwege onvoldoende dekking. Echter, volgens T-Mobile was de dekking volgens hun kaart goed genoeg en was dit geen reden voor ontbinding. Ik zat er gewoon aan vast voor de komende 2 jaar en kon er niet onderuit.

Zoals iemand eerder ook al had gezegd: T-mobile geeft geen garantie af voor een goede dekking binnen op je thuisadres, alleen buiten.
Reageren

Labels
3g dekking



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-mobile dekking in.. 1337roller Odido (T-Mobile) 10 18-07-10 12:36
Dekking T-Mobile eneef Odido (T-Mobile) 54 19-01-10 00:51
T-mobile 3g dekking in de omgeving Leiderdorp Roerbakei Odido (T-Mobile) 0 02-05-09 19:34
T- Mobile Dekking in Emmen (Drenthe) MartinK Odido (T-Mobile) 1 30-04-09 17:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:27.