//

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool)

3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat je met T-Mobile Coverage Tool ( T-Mobile Coverage Tool ) kan controleren waar je wel of niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-07-08, 17:22
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard 3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool)

Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat je met T-Mobile Coverage Tool (T-Mobile Coverage Tool) kan controleren waar je wel of niet GSM/3G/GPRS dekking kan verwachten maar ik krijg het niet voor elkaar.

FireFox, Safari en IE 7 werken niet.

Ik heb hier in omgeving Nijmegen bijna nergens 3G bereik dus ik dacht ik check even of het klopt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-07-08, 21:57
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

Klopt geen reet van dat kaartje. Volgens dat kaartje zou ik binnen en buiten 3g moeten hebben. Echter nerges in het hele dorp hier.
__________________
Heb ik ook allemaal.
  #3  
Oud 24-07-08, 22:25
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grample Bekijk bericht
Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat je met T-Mobile Coverage Tool (T-Mobile Coverage Tool) kan controleren waar je wel of niet GSM/3G/GPRS dekking kan verwachten maar ik krijg het niet voor elkaar.

FireFox, Safari en IE 7 werken niet.

Ik heb hier in omgeving Nijmegen bijna nergens 3G bereik dus ik dacht ik check even of het klopt
safari (v3.1.2) werkt bij mij wel
  #4  
Oud 24-07-08, 23:38
Cgold Cgold is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grample Bekijk bericht
Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat je met T-Mobile Coverage Tool (T-Mobile Coverage Tool) kan controleren waar je wel of niet GSM/3G/GPRS dekking kan verwachten maar ik krijg het niet voor elkaar.

FireFox, Safari en IE 7 werken niet.

Ik heb hier in omgeving Nijmegen bijna nergens 3G bereik dus ik dacht ik check even of het klopt
Hier iemand die in Nijmegen zelf woont... erg matig 3G bereik, denk dat ik in pak 'm beet slechts 40% van de gevallen meteen een verbinding heb, erg zonde
  #5  
Oud 25-07-08, 10:20
AlexTemora AlexTemora is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 153
Standaard

Ik haal hier in centrum Haarlem ongeveer snelheden van 8 mb/s, bizar echt.. Getest via Speedtest.nl. Alleen gisteren op het strand heeft T-Mobile nog geen 3G dekking. Vodafone daarentegen weer wel.

Maar ja, de meeste steden die ik bezoek zijn Haarlem en Amsterdam en daar is het netwerk meer dan uitstekend, ook binnenshuis.
  #6  
Oud 25-07-08, 12:05
miszou miszou is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

ik heb hier (in Enschede) binnen iig slecht 3G bereik. voor dataverkeer nog te doen, maar ik moet echt bellen met 2G anders valt me gesprek soms uit -_-; Als ik buiten ben schiet de verbinding aardig omhoog tho. Zal wel de randstad zijn die de betere dekkingen hebben :\

Laatst gewijzigd door miszou; 28-07-08 om 01:27.
  #7  
Oud 25-07-08, 13:01
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celf Bekijk bericht
safari (v3.1.2) werkt bij mij wel
Werkt nu ineens wel met Safari...

Maar inderdaad, klopt geen piep van. Ik zou volgens die kaart in Boxmeer overal buiter 3G bereik moeten hebben maar ik heb nergens 3G bereik hier (zowel binnen als buiten)






Ik ga ze eens bellen !
  #8  
Oud 25-07-08, 13:09
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Wanneer het werkelijke ontvangst niet met de kaart overeenkomt, moet je bellen.

Vaak valt er wel wat te regelen (korting!)

Ik had dit nml anderhalf jaar terug ook, en kon binnen niet eens bellen met T-mobile terwijl de dekkingskaart aangaf dat ik zowel binnen als buiten dekking zou moeten hebben.
Dit was niet het geval, en ik kreeg 50% korting op het abonnement
  #9  
Oud 25-07-08, 13:46
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
Wanneer het werkelijke ontvangst niet met de kaart overeenkomt, moet je bellen.

Vaak valt er wel wat te regelen (korting!)

Ik had dit nml anderhalf jaar terug ook, en kon binnen niet eens bellen met T-mobile terwijl de dekkingskaart aangaf dat ik zowel binnen als buiten dekking zou moeten hebben.
Dit was niet het geval, en ik kreeg 50% korting op het abonnement
Dat klinkt wel interessant !
  #10  
Oud 25-07-08, 13:57
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Dat zeker,

Twee collega's die hebben na mij ook gebeld met hetzelfde voorval (totaal geen ontvangst binnen terwijl de dekkingskaart aangeeft dat dit wel het geval moet zijn)
en één heeft 50% korting gekregen en van de ander was het abonnement met directe ingang ontbonden. (hij MOEST wel het toestel wat hij bij het abo genomen had terugsturen!!!)

Ze bellen (net als ik) nu prima binnen met Vodafone!
  #11  
Oud 25-07-08, 23:27
smart smart is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

Ik baal erg van de slechte dekking zo wel rond men huis als rond mijn werk slechte dekking.
Ik heb T-mobiel aangetekend in gebreken gesteld met een termijn van 14 dagen.
iemand tips hoe ik er onder uit kan komen dat ik mijn toestel niet hoef in te leveren.
ik begreep ook dat het lastig is al mijn pive gegevens er af te krijgen weet iemand hoe dat zit?
Als dit zo is is dat natuur lijk een mooi argument om hem op basis hier van niet trug te stuuren.
  #12  
Oud 26-07-08, 00:18
SneakerStyle SneakerStyle is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 117
Standaard

Stelletje kinderen. T-mobile is bezig met de intergratie van het Orange netwerk. Dat is de reden waarom je kans hebt dat je tussen nu en 5 maanden een enkele keer, paar dagen, een week whatever! minder tot geen bereik kan hebben..
  #13  
Oud 26-07-08, 08:35
leama leama is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 182
Standaard

Ik weet niet hoor, maar ik heb al geen 3G bereik bij mij in de buurt (ja op het open veld 500m verderop) sinds ik de 11e het abonnement afsloot. Om maar niet te spreken over de GSM dekking in mijn huis (en het huis van mijn ouders), op meerdere plekken 'geen service'. Lijkt me toch sterk als dat allemaal komt door het intergreren van Orange. De dekking is gewoon slecht terwijl ze je anders doen geloven met hun dekkings tool! Want dan zou ik binnen en buiten GSM moeten hebben en buiten gewoon ook 3G.

Ik ben benieuwd wat de techneuten gaan zeggen als ze het 'onderzoek' afronden wat gestart is.
  #14  
Oud 26-07-08, 08:46
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Is de ontvangst beter als je het toestel van 3G naar 2G overschakeld? of heeft dit ook te maken met de talloze 3G ontvangst klachten op de site van Apple zelf.

Zelf kan ik bevestigen dat de ontvangst van TMO matig is....maar de verschillen met andere providers kunnen toch niet al te groot zijn...toch?
  #15  
Oud 26-07-08, 09:22
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Bij mij in zo n beetje alle dorpjes om me heen geen hsdpa (randstad) buiten de dorpjes, dus op achteraf weggetjes e.d. prima bereik volgens kaartje..pfff raar bezig die Tmob jongens
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #16  
Oud 26-07-08, 10:37
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SneakerStyle Bekijk bericht
Stelletje kinderen. T-mobile is bezig met de intergratie van het Orange netwerk. Dat is de reden waarom je kans hebt dat je tussen nu en 5 maanden een enkele keer, paar dagen, een week whatever! minder tot geen bereik kan hebben..
Eh,

Dat KAN ja, maar t-mobile heeft in het oosten van het land op veel plaatsen gewoon STANDAARD slecht bereik terwijl die "tool" aangeeft dat het redelijk tot goed zou moeten zijn
  #17  
Oud 26-07-08, 10:48
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
Eh,

Dat KAN ja, maar t-mobile heeft in het oosten van het land op veel plaatsen gewoon STANDAARD slecht bereik terwijl die "tool" aangeeft dat het redelijk tot goed zou moeten zijn

En deze situatie duurt al een flink aantal maanden, ik denk zelfs meer dan een jaar. Om reacties in deze als "stelletje kinderen" te typeren vind ik kant noch wal raken. Je gaat een zakelijke overeenkomst aan met TMO voor tenminste 30 euro per maand gedurende twee jaar. Daar mag een tegenprestatie tegenover staan. Wi-Fi hotspots is geen optie in het oosten....tenzij een reiskostenvergoeding deel gaat uitmaken van het abonnement. Je gaat dus naar TMO vanwege de iPhone EN de (theoretisch) snelle en ruime databundel. Als uitgerekend die laatste niet goed werkt zijn degenen die reclameren daarmee een "stelletje kinderen"??

Laatst gewijzigd door Celf; 26-07-08 om 10:51.
  #18  
Oud 26-07-08, 11:32
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

precies Celf!

Ik heb zelf anderhalf jaar terug t-mobile de deur uit gedaan, en als er vrienden langs komen met een abo van t-mobile, dan kunnen ze nog steeds niet bellen hier binnen.
Dit staat dus compleet los van de argumenten die Sneakerstyle noemt, en om mij nu met een zeurend kind te vergelijken

Ik weet gewoon dat T-mobile in het oosten van het land op VEEL plaatsen zwaar ruk is.
En het beroerde is dat je een abo (incl iphone) afsluit en je kijkt naar de tool om te zien hoe het bereik bij je thuis is. en vervolgens kom je erachter dat het ruk is
  #19  
Oud 26-07-08, 23:46
SneakerStyle SneakerStyle is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
Eh,

Dat KAN ja, maar t-mobile heeft in het oosten van het land op veel plaatsen gewoon STANDAARD slecht bereik terwijl die "tool" aangeeft dat het redelijk tot goed zou moeten zijn

*reactie verwijderd wegens..heeft geen nut.
  #20  
Oud 28-07-08, 12:28
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
Dat zeker,

Twee collega's die hebben na mij ook gebeld met hetzelfde voorval (totaal geen ontvangst binnen terwijl de dekkingskaart aangeeft dat dit wel het geval moet zijn)
en één heeft 50% korting gekregen en van de ander was het abonnement met directe ingang ontbonden. (hij MOEST wel het toestel wat hij bij het abo genomen had terugsturen!!!)

Ze bellen (net als ik) nu prima binnen met Vodafone!
Inmiddels heb ik ze gebeld en zij gaan mij terug bellen met een oplossing want ze zeiden zelf ook dat een 3G iPhone zonder 3G verbinding een beetje waardeloos is.

Iets anders, ben gister naar Duitsland geweest (Baesweiler en omgeving) maar ik had werkelijk nergens bereik van T-Mobile ! Ik kon ook niet handmatig een netwerk kiezen. Echt waardeloos dit ! Pas toen ik in Roermond was had weer T-Mobile bereik
Reageren

Labels
3g dekking



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-mobile dekking in.. 1337roller Odido (T-Mobile) 10 18-07-10 11:36
Dekking T-Mobile eneef Odido (T-Mobile) 54 18-01-10 23:51
T-mobile 3g dekking in de omgeving Leiderdorp Roerbakei Odido (T-Mobile) 0 02-05-09 18:34
T- Mobile Dekking in Emmen (Drenthe) MartinK Odido (T-Mobile) 1 30-04-09 16:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:08.