iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-mobile iphone abbonnement belminuten ineens op (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/17308-t-mobile-iphone-abbonnement-belminuten-ineens-op.html)

ButcherJF 27-07-08 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dani1 (Bericht 153936)
maar hoe kan je weten wanneer die datum precies is??

Als je naar My T-Mobile gaat, kun je je factuur online inzien. Daar staat dat op.

En voor wat betreft de berekening van de 'extra' sms-jes en belminuten: bij een i150 abonnement zijn dat er 5 per dag (150 : 30). T-Mobile gaat er daarbij ws. vanuit dat de ene dag aanschaffen de volgende dag geactiveerd is. Kijk ook maar eens bij My T-Mobile bij 'Startdatum contract'.
Wij weten hier inmiddels wel beter en ik vermoed (hoop?) T-Mobile ook: dat gaat (lang) niet altijd goed.

Overigens: ook ik heb ineens maar 4:00 minuten resterend beltegoed van de 155 die ik eerder had. En ook ik weet zeker dat ik die overige 151 echt niet allemaal heb opgebeld. Gezien het feit dat dit inmiddels nogal een algemeen verschijnsel aan het worden is, zal T-Mobile iets moeten gaan doen. Wachten op de facturen en dus achteraf repareren ('piepsysteem') zou wel heel klantonvriendelijk zijn. Ik ga iig morgen even aan de bel trekken daar. En ze misschien eens wijzen op dit forum/topic.

TouchMorris 27-07-08 12:05

Misschien moeten we namens Iphoneclub 1 mail sturen naar T-mobile en vragen of ze een officiele reactie kunnen geven op het belminutenverhaal.

Ik heb wel via een aardige medewerkster van T-mobile gehoord dat er een fout/storting op de site zit. En dat je met je volgende afrekening netjes het juiste overzicht krijgt.

Wat jammer bij de Iphone is dat ie alle gesprekstijd registreerd en niet separaat die tijd die je belt op je eigenkosten. Of bestaat daar iets voor?

Dani1 27-07-08 12:27

@ Butcher..

maar hoe kan ik nu zien wanneer mijn belminuten ingaan als ik nog geen factuur online heb?? even afwachten maar??
Heb de 25e de iphone gekocht en op mytmobile staat ook ; startdatum contract : 25-07 ..

maar waarom ziet iedereen wel de resterende belminuten staan bij t-mobile, en ik alleen de smsjes en de overige kosten? staat geen regel over belminuten bij :o

Maverick68 27-07-08 13:04

Ik denk ik kijk eens voor de gein....en inderdaad ook mijn beltegoed is verdwenen....heb wel nog 154 sms'jes....ik word hier echt niet goed van: 3G dekking is er niet, service is knudde en belminuten verdwijnen. Dit moet niet erger worden anders slaat de toon om ben ik bang. Dit ruikt naar geldkloppen m.b.v. de iPhone-hype: veel contracten afsluiten maar geen backup/service: erg slecht. Heb m'n eerste mail de deur uit. Als ze niet binnen 2 dagen reageren ga ik bellen....dan is de toon wellicht al omgeslagen want dit pik ik niet, van niemand, ook niet van een telecom-aanbieder.

Wegkwijt 27-07-08 18:35

Na mij contractverlening op 23 juli is mijn Iphone 300 abbo direct ingegaan. Even kijken naar mijn beltegoed en wat blijkt: 190 smsjes maar geen beltegoed. Daarnaast ook al 26 cent overige kosten (waarschijnlijk doordat ik 1 minuut heb gebeld op het moment dat dit abbo is gestart) Ben benieuwd of de belminuten nu idd morgen erbij staan. Zoals ik hier en daar las.

Deedee 27-07-08 21:01

Ik heb m'n iPhone bij de Midnight Lauch gehaald (11 juli). Na veel gebel is mijn abonnement pas op 23 juli geactiveerd. 23 juli is volgens My T-Mobile de startdatum van mijn contract.
Op 11 juli heb ik al veel gebeld / gesmst om alles over te zetten. Na 23 juli gaf 1202 (belstatus opvraagnummer van T-Mobile) aan dat ik 63 cent extra kosten had (excl. btw dus incl btw = 75cent = 3belminuten/smsjes). Dit had ik die dag wel gebeld en gesmsed. Ook was dit te zien op My T-Mobile. Een dag later stond er op My T-Mobile (en te horen op 1202) ook de "voordeelbundel" i-150 SMS bij: 15 smsjes. Daar er een van weggesmsed. Verder geen spoor van belminuten ofso, volgens 1202 nog steeds "mijn minutenbundel voor deze periode verbruikt". De extra kosten waren spoorloos verdwenen...
Weer een paar dagen later (en nog steeds) had ik 164 smsjes (min een paar gesmsed) beschikbaar. Maar ik schijn nog steeds mijn minuten verbruikt te hebben.

Geen facturen te verkrijgen via My T-Mobile.. Ik wacht gewoon rustig af, het komt allemaal wel goed. Zoals ik al eerder heb gezegd: Ze kunnen ons niet 'naaien': Ik denk niet dat het goed is voor T-Mobile als iPhoneclub.nl, de grootste iPhone-site in de Benelux, in opstand komt :)

Over het meer-dan-150-smsjes-verhaal: Ik las ook ergens iets van een overgangsperiode ofzo (geen juiste benaming, maar in ieder geval de eerste paar dagen van je contract). In die periode zou je een aantal smsjes en belminuten krijgen om te gebruiken voordat je abonnement volledig geactiveerd was. Na dit activeren krijg je je 150 smsjes voor die maand (erbij!) en dat verklaart volgens mij dat je meer dan 150 smsjes kan hebben..!

rainking 03-08-08 20:58

Kan je in je iphone ook zien hoeveel minuten je gebeld hebt. Kan in andere toestellen namelijk wel.

Dani1 03-08-08 21:00

nee, je kan alleen zien hoeveel jij hebt gebeld en hoeveel jij bent gebeld, alleen dat samen..

dus je kan niet zien hoeveel je in een maand gebeld hebt :s erg rot, want zo kan je je moeilijker aan je belbundel houden
ook is er geen sms teller??

verhagena 04-08-08 19:55

Hier hetzelfde......rond de 20 was ik 150 min kwijt........me smsjes staan er nog wel.....contact gehad met T-Mobile en wat krijg je als antwoord.....ja dan moet u wachtten tot de 13e augustus dan kunnen we zien hoeveel u heeft gebelt....echt een service van lik me.........snel unlocken..........

marco3key 05-08-08 11:04

precies hetzelfde hier zit al 6 eurie boven mijn bundel te bellen terwijl mijn tegoed verdwenen is. Ik bel met de first gen iphone dus duidelijk een t-mobile probleem.

Pako 05-08-08 13:54

Momenteel kun je je belstatus niet online bekijken ' T-mobile is er mee bezig' zegt de site.

Sowieso is de belstatus pagina nog niet voorbereid op iPhone instellen en de i-bundels

Ezekiel 05-08-08 14:27

ik stond 2 wkn geleden ook op 3.55 min en toen dacht ik al dat ik dat niet ging redden dus ik heb hem opgehoogd i 300 hopelijk was dat wel terecht anders gaan we dat probleem weer in. brieven schrijven enz haha ik heb er nu al zin in :(

Sonic23 05-08-08 14:51

Op de website van T-Mobile:

Door een technisch storing is het op dit moment niet mogelijk om de meest recente gegevens van de belstatus te tonen. T-Mobile is bezig dit probleem op te lossen.

Dani1 05-08-08 14:55

@ ezekiel;

ik denk dat je voor niks hebt opgehoogd..
ik heb vanaf dag 1 al geen belminuten meer , terwijl ik net 5 min heb gebeld.. ook staan er bij overige kosten ook een euro of 20
maar als je op je factuur kijkt zie je dat je niks hebt verbeld en geen overige kosten hebt :s echt misleidend

redscareb 07-08-08 18:15

@ Erik
Bij mij het zelfde geval mijn belminuten waren van 150 + 5 extra ? naar 123 gegaan, mijn sms tegoed staat inmiddels op 27.
De sms bundel liep tot 3 dagen geleden netjes na beneden tot T-mobile de storing ontdekte.
De telefoonminuten stonden al na 1dag van mijn abbo op 123 en telt sindsdien niet meer af,
Ook ik ben bang dat ik allang buiten mijn bundel aan het bellen ben, mijn extra factuur kosten bedragen € 2,13 en ik heb geen flauw idee waar deze kosten vandaan komen aangezien mijn abb direct op dezelfde dag geactiveerd werd 17de aangeschaft via t-mobile reserveringlijst.
T-mobile voor mij hebben jullie goed werk geleverd, alleen wil ik wel duidelijkheid over mijn huidige beltegoed status.
En ik heb de huidige factuur trouwens al betaald (automische incasso) ad. € 57,- euro en nog steeds geen duidelijkheid.
Kom op jongens!
Gr. Red..

trueblue53 07-08-08 18:19

@ redscareb
Ik heb dit 'gedoe' met belminuten die (zonder bellen) binnen 24 uur op '0' gezet worden ook nog een keer vermeld op T-Mobile iPhone blog . Ik wacht de eerstvolgende factuur af, voor mij zal dat op 15/08 zijn. Wordt vervolgd.. :)

redscareb 07-08-08 18:34

@ trueblue53

Ik heb het daar idd ook even op het blog gezet

Gr. red.

iklaas 09-08-08 08:28

Ik lees hier niets over "opgelost" dus ik neem aan dat he tnog steeds niet goed zit? Ik heb een i500 en ineens van veel naar 0 terwijl sms-jes wel normaal lijken af te tellen. Het duurde daarna een paar dagen en ineens gingen de overige kosten lopen.....

Wat erg dat de IT mensen die storing die nu zelfs op de site staat na meer dan een week (!) nog steeds niet hebben verholpen!

trueblue53 09-08-08 08:36

@iklaas: Hi, eea is bij mij nog steeds niet gefixt... ik neem aan bij niemand niet. Dit duurt trouwens al langer dan 1 week, hoor. Wachten is op de eerste factuur, hopelijk kan daarmee alles rechtgezet worden. Nog ff wachten dus.. :)

erik.

verhagena 09-08-08 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trueblue53 (Bericht 164672)
@iklaas: Hi, eea is bij mij nog steeds niet gefixt... ik neem aan bij niemand niet. Dit duurt trouwens al langer dan 1 week, hoor. Wachten is op de eerste factuur, hopelijk kan daarmee alles rechtgezet worden. Nog ff wachten dus.. :)

erik.

Uh je bedoelt al langer dan 3 weken................;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:37.