iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-mobile iphone abbonnement belminuten ineens op (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/17308-t-mobile-iphone-abbonnement-belminuten-ineens-op.html)

Spartan23R 20-08-08 17:38

het is opgelost, teminste bij mij :D

Citaat:

Overzicht


Deze informatie is bijgewerkt tot: 20-08-2008


i-150

Resterende belminuten voor deze maand: 159:00 min.

i-150 SMS

Resterende SMS-berichten voor deze maand: 100

Totaal overige kosten:

De overige kosten zijn: € 0,00


De genoemde bedragen zijn exclusief btw. De getoonde informatie is indicatief en er kunnen geen rechten aan worden ontleend.
heb 159 min, heb nog nooit ermee gebeld, alleen 1202 :rolleyes:..
heb een i-150 abbo, dus ik ben helemaal blij dat alles nu eens goed werkt :)

redscareb 20-08-08 17:44

Hij doet ut !!

Deze informatie is bijgewerkt tot:20-08-2008 i-150Resterende belminuten voor deze maand:166:10 min. i-150 SMSResterende SMS-berichten voor deze maand:162 Totaal overige kosten:De overige kosten zijn:€ 10,16De genoemde bedragen zijn exclusief btw. De getoonde informatie is indicatief en er kunnen geen rechten aan worden ontleend.

bababakkus 20-08-08 17:54

Hij doet het idd !!! Het is een F*cking wonder!

swoek 20-08-08 18:02

Yep, het lijkt erop dat het nu eindelijk werkt, maar dan snap ik nu nog steeds niet waarom er nog overige kosten bij mij worden berekend a 0,76 (hier zal ik niet krom van liggen :P, maar ik wel weten waar ik voor betaal), terwijl ik nog meer dan genoeg belminuten en sms-jes over heb...

EDIT: lol ik heb net geprobeerd om de klantenservice te bellen voor opheldering (1200 en 0800 - 7111) zijn de nummers niet meer in gebruik???!!!

Via 1202 bij klantenservice gekomen: zij kunnen niet precies vertellen waar die overige kosten uit bestaan, "waarschijnlijk buiten belbundel/buitenland gebeld?" Lijkt me sterk aangezien ik nog 144min en 147 sms tegoed heb en ik heb helemaal niet naar of ben uit het buitenland gebeld en ik heb echt niet buitensporig gebruik gemaakt van internet. Mij werd verteld dat het enige wat ik kan doen is wachten op de factuur. Ik vind het echt belachelijk, dat ik nog 1 mnd moet wachten totdat ik een factuur krijg, terwijl ik niet weet waardoor ik overige kosten maak. Dus het zou goed kunnen, dat mijn 'overige kosten' nog flink kunnen oplopen, zonder dat ik weet waardoor. Ik heb een klacht laten opnemen, maar de jongen van de klantenservice verzekerde me al dat ik hierop waarschijnlijk geen antwoord ga krijgen (??!!!). T-mobile gaat over 20 dgn contact opnemen....

Silver 20-08-08 18:50

Als ik het goed heb, dan gaat de nieuwe bundel één/twee dagen na ontvangst van de iPhone in. Let dus op, voor die eerste dag(en) heb je maar een paar minuten in je bundel. Ik had er 5, bleek later. Als je daarover heen gaat moet je dus betalen. Moest ik ook.

Wanneer de nieuwe bundel inging, daar kwam ik pas 10 dagen later achter bij het online-rekeningsoverzicht.

Ik zou zeggen, bel 1200 even, misschien kunnen ze je vertellen, wanneer je nieuwe bundel ingaat. Je beltegoed? Tja, die kom je nergens te weten. :D Of wel nu? Ik zal eens kijken.

ps
Inderdaad... Het werkt! (via 1202 en My T-Mobile)

swoek 20-08-08 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Silver (Bericht 173659)
Als ik het goed heb, dan gaat de nieuwe bundel één/twee dagen later in. Let dus op voor die eerste dag(en) heb je maar een paar minuten in je bundel. Ik had er 5, bleek later. Als je daarover heen gaat moet je dus betalen. Moest ik ook.

Wanneer de nieuwe bundel inging, daar kwam ik pas 10 dagen later achter bij het online-rekeningsoverzicht. ...

Ja, dat weet ik, want op mijn factuur tot 19-09 staan de kosten van de dag, voordat de bundel in ging: dat was 0.84 cent (en ik had toen nog niet gebeld/ge-smst/internet gebruikt) voor de 5 belminuten en 5 sms-jes, die keurig werden opgeteld bij de bundel: 155min en 155 sms-jes.

trueblue53 20-08-08 20:11

Ik heb ook 'overige kosten' gemaakt terwijl ik toch bijna 300 minuten over heb. Het lijkt me nu, als ik mijn factuur bekijk, dat Service nummers voor TM gelden als 'buiten je bundel' bellen. Ik zie tenminste bij 'Overige kosten' alle keren staan dat ik naar Parkline (0900-...) belde.

wil 20-08-08 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trueblue53 (Bericht 173735)
Ik heb ook 'overige kosten' gemaakt terwijl ik toch bijna 300 minuten over heb. Het lijkt me nu, als ik mijn factuur bekijk, dat Service nummers voor TM gelden als 'buiten je bundel' bellen. Ik zie tenminste bij 'Overige kosten' alle keren staan dat ik naar Parkline (0900-...) belde.

Bellen naar 0900 nummers vallen buiten de bundel. Die kosten moet je dus betalen. Staat ook vermeld op de website T-Mobile bij de prijzen van de abonnementen.

djtcc 20-08-08 20:30

Hoi

Gaan je belminuten en sms'jes mee naar de volgende maand ?Want ik heb meer belminuten en meer sms tegoed dan het volgens mijn abbo moet zijn.

alexvandersluijs 20-08-08 20:56

aansluitkosten
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trueblue53 (Bericht 173240)
@ alexvandersluijs

Je zegt: "Voor de Iphone abo's geldt dat er GEEN aansluitkosten van toepassing zijn"... Dit klopt niet helemaal. Bottom line: nieuwe klanten krijgen 50% korting op de aansluitkosten bij een iPhone abonnement, bestaande T-Mobile klanten hoeven geen aansluitkosten te betalen.

Je brief/fax zijn enorm uitgebreid, ben benieuwd wie en hoe men gaat reageren bij TM. Sterkte.

Ik heb vanmiddag contact gehad me het hoofd klachtenservice (Mw. Janneke Kemper), na het contact met hun Directeur Marketing. Deze wist me te vertellen dat de aansluitkosten bij een 2 jarig contract 100% retour komen. Bij een 1 jarig contract is dat, een beetje afhankelijk welke actie er loopt op het moment van sluiten, 50%. Ik meen dat er voor de Ipone alleen 2 jaar gesloten kon worden?

alexvandersluijs 20-08-08 21:01

dezelfde dame (Mw. Janneke Kemper) heeft mijn klacht in behandeling genomen, de problemen erkend en ook zou mijn gaan vergaderen over deelname aan dit forum en mogelijk ook contact gaan zoeken met de Iphoneclub, omdat ze ook wel inzien dat dit een heel belangrijk forum is geworden voor de Iphone gebruikers.

Ik heb een emailadres gehad (geschreven.klachten@t-mobile.nl) waarmee je direct op de goede afdeling bent. Ze zou hoogstpersoonlijk de klacht verder afhandelen. Het helpt wel dus als je de directie rechtstreeks benaderd. Ik weet uit ervaring dat die vaak ook niet weten wat er aan de onderkant van de origanisatie gebeurd. Ik lees net dat alle problemen over verdwenen belminuten, belstatus en facturatie opgelost zouden moeten zijn. Als dat niet zo is, even een kopie nota emailen naar dit mailadres met een uitleg over wat er niet zou kloppen. Ze zou het direct oppakken en corrigeren.

trueblue53 20-08-08 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alexvandersluijs (Bericht 173781)
Ik heb vanmiddag contact gehad me het hoofd klachtenservice, na het contact met hun Directeur Marketing. Deze wist me te vertellen dat de aansluitkosten bij een 2 jarig contract 100% retour komen. Bij een 1 jarig contract is dat, een beetje afhankelijk welke actie er loopt op het moment van sluiten, 50%. Ik meen dat er voor de Ipone alleen 2 jaar gesloten kon worden?

Dank je voor je post. Wat je zegt is in tegenspraak met hun .pdf bestand waarin de abonnementen op een rijtje gezet worden. Verder heb ik hierover tot twee maal toe contact gehad met hun Klantenservice en beide keren werd me verteld dat er slechts 50% korting gegeven werd. Morgen om 08:01 hang ik maar weer aan de lijn. Wat een sport.. :)

alexvandersluijs 20-08-08 21:10

Klachten
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door swoek (Bericht 173605)
Yep, het lijkt erop dat het nu eindelijk werkt, maar dan snap ik nu nog steeds niet waarom er nog overige kosten bij mij worden berekend a 0,76 (hier zal ik niet krom van liggen :P, maar ik wel weten waar ik voor betaal), terwijl ik nog meer dan genoeg belminuten en sms-jes over heb...

EDIT: lol ik heb net geprobeerd om de klantenservice te bellen voor opheldering (1200 en 0800 - 7111) zijn de nummers niet meer in gebruik???!!!

Via 1202 bij klantenservice gekomen: zij kunnen niet precies vertellen waar die overige kosten uit bestaan, "waarschijnlijk buiten belbundel/buitenland gebeld?" Lijkt me sterk aangezien ik nog 144min en 147 sms tegoed heb en ik heb helemaal niet naar of ben uit het buitenland gebeld en ik heb echt niet buitensporig gebruik gemaakt van internet. Mij werd verteld dat het enige wat ik kan doen is wachten op de factuur. Ik vind het echt belachelijk, dat ik nog 1 mnd moet wachten totdat ik een factuur krijg, terwijl ik niet weet waardoor ik overige kosten maak. Dus het zou goed kunnen, dat mijn 'overige kosten' nog flink kunnen oplopen, zonder dat ik weet waardoor. Ik heb een klacht laten opnemen, maar de jongen van de klantenservice verzekerde me al dat ik hierop waarschijnlijk geen antwoord ga krijgen (??!!!). T-mobile gaat over 20 dgn contact opnemen....


Zie eerder opmerking over mail van de klachtenafdeling.
Ze proberen de klachten wel te individualiseren, zodat ze het forum terzijde kunnen leggen. Trap daar niet in. Bij een eventuele klacht, procedure of rechtsgang kun je de ervaringen van anderen wel degelijk inbrengen als bewijs van wanprestatie. Uiteraard zal men op individueel niveau wel de problemen moeten oplossen, maar de tactiek van het isoleren van een klacht kennen we nu wel van de klachtentrainingen. Meeveren, isoleren ......

Silver 20-08-08 21:18

Ook ik moet (bij een 2-jarig contract) 50% van de aansluitkosten betalen:

http://img356.imageshack.us/img356/8...ichtnq6qb2.jpg

wil 20-08-08 21:56

Het lijkt er op dat T-Mobile niet dezelfde lijn hanteert bij behandelen klachten. Mensen met 20 of 50% korting op hun abonnement voor verschillende aantal maanden. Of aanbod ontbinden contract met wel of niet inleveren Iphone.
Nu dus ook verschil in korting op aansluitkosten?
Vandaag kontakt met helpdesk over geen bereik. Ik zou echt vandaag terug gebeld worden door technische dienst. Het is nu bijna 22:00 uur en ben niet gebeld.

trueblue53 21-08-08 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alexvandersluijs (Bericht 173781)
Ik heb vanmiddag contact gehad me het hoofd klachtenservice, na het contact met hun Directeur Marketing. Deze wist me te vertellen dat de aansluitkosten bij een 2 jarig contract 100% retour komen. Bij een 1 jarig contract is dat, een beetje afhankelijk welke actie er loopt op het moment van sluiten, 50%. Ik meen dat er voor de Ipone alleen 2 jaar gesloten kon worden?

Ik heb vanochtend weer met de KS gebeld en hun standpunt blijft dat particulieren 50% korting krijgen op hun aansluitkosten bij een nieuw iPhone abonnement. Zakelijke klanten krijgen (tijdelijk) 100% korting.

Verder kan ik ook nergens informatie ontdekken die wijst op 100% korting voor particuliere klanten bij dit type abonnement.

Lastig.. :)

alexvandersluijs 21-08-08 10:28

Ik heb vandaag ook mijn facturen gehad. Ik heb bij de lancering in Rotterdam 2 contracten gesloten, voor mij en mijn vrouw. Een i300 en een i150. De Iphone kon alleen met een 2 jarig abo, dus was de actie 100% korting op de aansluitkosten.
Op de facturen echter staat bij de i300 100% korting en bij de i150 slechts 50% en dat is niet conform hetgeen wat Janneke Kemper (hoofd klachtenafdeling) mij gisteren bevestigde. Dus naar aanleiding hiervan heb ik beide facturen zojuist als PDF naar haar gezonden (geschreven.klachten@t-mobile.nl). Nu even kijken wat er gebeurd.

Dus alle Iphoners die bij de introductie hun abo sloten, check je eerste nota !!!!!!

vandaag 21-08-2008 staat dit op de site van T-Mobile:-
==================================================================
Parti
Contractsduur 24 maanden
Alle prijzen zijn inclusief btw, maar exclusief € 52,50 aansluitkosten (nu promotie: tijdelijk € 26,25). ==================================================================
ZAKELIJK
Alle prijzen zijn exclusief btw, en exclusief € 44,12 aansluitkosten (nu promotie: tijdelijk gratis).
========================================================================
Dat is dus anders dan bij de inroductie, want toen waren de aansluitkosten voor zowel particulieren als zakelijk gebruikers gratis! Vreemd trouwens dat ze een zakelijke aanvraag anders behandelen dan een particuliere aanvraag. Zal te maken hebben met het debiteurenrisico risico (kosten BRW, alhoewel een creditcheck bij Graydon of D&B mij duurder lijkt).

De acties en actieperiode's varieren dus kijk goed wat de actie is en laat dit goed vastleggen op het aanvraagformulier.

Charissastap 21-08-08 11:47

Heb afgelopen week mijn factuur ontvangen en deze klopt.
Op de factuur staat 22,06 aansluitkosten, maar eigenlijk is dat 26,25 incl. btw. Met 50% korting dus.

En kan inderdaad eindelijk weer online en telefonisch mijn belminuten opvragen, en deze kloppen naar mijn weten ook.

Overige kosten zijn op dit moment 0,30 euro bij mij, en dat zal waarschijnlijk ook wel kloppen.

Dus ik ben op dit moment tevreden :)

X-Tince 12-01-09 14:49

Ook is vandaag dan mijn I-150 abbonement eerder ingegaan! Was allemaal supersnel geregeld. Maar als ik nu op My T-mobile kijk staat er onder huidige contract:

I-150, 1 jaar !!!
ingegaan: 12-01-2009
einde: 12-01-2010

Maar mijn belminuten staan er niet weergegeven, en via 1202 hoor ik dat de belminuten zijn verbruikt. Iemand enig idee hoe dit kan of is dit gewoon een foutje. En mijn sms tegoed is nog van mijn vorige Relax abbonement!

Kan momenteel de klantenservice niet bellen (op werk), maar misschien dat iemand hier een idee heeft?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:14.