//

Aal aan mijn 4e Iphone 7+ toe, maar geen oplossing

Aal aan mijn 4e Iphone 7+ toe, maar geen oplossing discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds okt. 2016 ben ik in het bezit van een mat zwarte iphone 7+, op het toestel is tevens een verzekering afgesloten via T-mobile (ACE). ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-03-17, 12:55
shimai shimai is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 67
Thumbs down Aal aan mijn 4e Iphone 7+ toe, maar geen oplossing

Sinds okt. 2016 ben ik in het bezit van een mat zwarte iphone 7+, op het toestel is tevens een verzekering afgesloten via T-mobile (ACE).
Regelmatig en stelselmatig kreeg ik van clienten te horen dat ik slecht tot niet te verstaan was met mijn toestel, dit gebeurde onderweg in de auto, in huis, op de zaak, buiten in de tuin en ook 3 hoog op de ladder, hierop is mijn toestel 2 dagen naar ACE geweest en heb ik een vervangend toestel gekregen.
Het probleem van niet te verstaan zijn was wederom aanwezig bij toestel nr. 2 SIM KAART VERVANGEN, HOESJE VERVANGEN, GEEN OPLOSSING! Dus ACE kwam wederom een nieuw toestel brengen, echter ook dit toestel dezelfde problemen. Ik heb ACE dan ook binnen 3 dagen per mail op de hoogte gesteld. Niet eerder dan 2 weken later krijg ik per mail bericht van ACE, dus ik maar weer aan t bellen. Toestel omruilen ging niet meer, klacht te laat en warempel na enig aanhouden en nakijken dossier inderdaad u heeft uw klacht op tijd gemeld maar helaas wij hebben geen toestellen meer, maar gelukkig voor u, u bent de 1st wachtende op de lijst. Inmiddels 5 dagen later, nog geen toestel, T-mobiel shop maar weer voor de 10e keer bezocht, geen oplossing mijnheer, rijd maar naar A'dam naar Apple.
Na lang aandringen bij tmobile service, mijnheer, rijd maar naar Apple of nee wij kunnen het toestel wel opsturen en voor € 30,- KRIJGT U EEN LEENTOESTEL. Op dit moment zou ik graag al mijn contracten na afloop contract bij t mobile opzeggen en het iphone 7+ contract per omgaande, de dienst die men pretendeert te leveren kunnen zij ogenschijnlijk niet leveren en een oplossing, MIJNHEER, DAT MAG U ZELF REGELEN.
__________________
Iphone 3G 16gb iphone 3Gs 16gb black iphone 4 32gb Imac, macbook pro!! 'n Apple fan dus.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-03-17, 13:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Vier (4) iPhones met hetzelfde probleem? Dat is heel onwaarschijnlijk.

Ben eens naar jouw oude topics gaan kijken. Ben jij heel zeker dat je op die iPhone 7 Plus geen backup met jailbreak restanten hebt teruggezet? Kunnen ook oude jailbreak restanten zijn die je al sinds 2015 meesleept en die nu opspelen met de iPhone 7 (Plus) hardware.
  #3  
Oud 04-03-17, 15:33
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Net wat Timosha aangeeft, 4x???

Zelf ervaring met garanties over geavanceerde technische apparatuur.
Als een klant na de 1e omwisseling nog steeds problemen had, werd er toch serieus een afspraak gemaakt voor een vervolg onderzoek.

Heb je het alleen bij binnenkomende gesprekken?

Zou denken aan mijn Vodafoon ervaring: gewoon k*t ontvangst in een bepaalde omgeving.

Ik lees uit de tekst dat je veel in eenzelfde regio werkt?
  #4  
Oud 05-03-17, 00:34
shimai shimai is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 67
Standaard

Heb al jaren geen jailbreak meer en met mijn vorig toestel, de 5s nooit problemen in deze aard gehad. Inkomend geeft problemen en als ik zelf t mobile of ace bel dan is t eerste wat ik hoor!!!! MIJNHEER, ik kan u niet verstaan. Dus uitgaand ook problemen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 March 2017 om 23:40 ----------

Ik kan haast niet geloven met mijn drukke bestaan met toch klanten op locatie overal in een straal van 30km om Helmond dat ik overal hetzelfde krijg te horen. Ik ben niet te verstaan. Wat wel opvalt is dat t verstaanbaar zijn beter of soms perfect is als de iPhone op speaker staat. Mijn hoesje is trouwens ook gewisseld naar ander model. Dus kan denk ik ook niet de reden zijn.
  #5  
Oud 05-03-17, 10:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shimai Bekijk bericht
Heb al jaren geen jailbreak meer en met mijn vorig toestel, de 5s nooit problemen in deze aard gehad.
Ik had het niet over een jailbreak maar over een backup met jailbreak restanten. Het kan goed zijn dat zo'n backup geen problemen veroorzaakt met een iPhone 5s maar wel op de nieuwe hardware van een iPhone 7 Plus.

Ik ga het hier bij laten. Succes verder.
  #6  
Oud 05-03-17, 11:09
shimai shimai is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 67
Standaard

Klinkt best logisch Timosha, maar hoe test ik jou hypothese?
  #7  
Oud 05-03-17, 11:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shimai Bekijk bericht
Klinkt best logisch Timosha, maar hoe test ik jou hypothese?
Door de iPhone te herstellen met iTunes en voorlopig geen backup terug te zetten. Test die maagdelijke iPhone. Als er nu geen problemen optreden dan ken je de oorzaak. Treden er ook op een maagdelijke iPhone problemen op dan heb je een heel slecht karma.
  #8  
Oud 05-03-17, 11:22
shimai shimai is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 67
Standaard

Timosha, klinkt logisch, ben wel een beetje bang voor al de data die ik dan wellicht kwijt ben. Of zit alles in de cloud? Foto's en mail natuurlijk wel, maar mijn smsjes en Whattsapps?
  #9  
Oud 05-03-17, 11:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shimai Bekijk bericht
Timosha, klinkt logisch, ben wel een beetje bang voor al de data die ik dan wellicht kwijt ben.
Als het probleem veroorzaakt wordt door jailbreak restanten zal je toch een keuze moeten maken. Of een goed werkende iPhone of een slecht werkende iPhone met al je wappjes en smsjes. Het is het één of het ander.

Probeer eerst om de oorzaak van het probleem te isoleren. Dan weet je tenminste wat er aan de hand is.
  #10  
Oud 05-03-17, 14:31
shimai shimai is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 67
Standaard

clean install staat er op, whattsapp berichten via icloud teruggezet, foto en contacten ook gelukt. Een hoop onnodige apps maar direct achterwege gelaten, geen nut om alles bij te houden is het motto tegenwoordig, maar sms berichten mis ik nu. ik dacht via IBACKUPBOT dit wel even te kunnen doen, maar helaas geen succes.
Ben toch wel blij met een net opgeruimde iphone, maar tja zakelijke smsjes zijn soms wel handig.
  #11  
Oud 05-03-17, 18:12
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Als je zulke appjes als iBackupbot gaat gebruiken, vraag je om ellende!

Je hebt neem ik aan eerst met ITUNES een backup gemaakt?

Probeer de kale iphone een paar dagen uit, en als het werkt gooi je basis zaken als SMS weer terug.
Anders weten "we" toch nooit een oorzaak te vinden??
  #12  
Oud 05-03-17, 18:52
shimai shimai is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 67
Standaard

ibackup al opgegeven ja, zojuist 1e uitgaande gesprek gevoerd, geen klachten over de verbinding cq. de verstaanbaarheid.
Hoe dat ik de smsjes weer teug kan gooien na de testfase, daar zou ik graag meer over horen. maar vooralsnog ben ik positief met de aan gedraagde methode
  #13  
Oud 05-03-17, 18:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shimai Bekijk bericht
...zojuist 1e uitgaande gesprek gevoerd, geen klachten over de verbinding cq. de verstaanbaarheid.
Als dat zo blijft dan:

wat betreft de jailbreak restanten: quod erat demonstrandum

wat jou betreft: mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa
  #14  
Oud 05-03-17, 20:39
shimai shimai is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 67
Standaard

Timosha, ik weet 't, Est sapientia in aeternum
  #15  
Oud 06-03-17, 12:47
shimai shimai is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 67
Standaard

Bellen is nog steeds niet verstaanbaar onderweg in Eindhoven!
Gewoon zeker niet en op speaker stuk beter.
  #16  
Oud 06-03-17, 12:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Treden er ook op een maagdelijke iPhone problemen op dan heb je een heel slecht karma.
Niks aan te doen denk ik.
  #17  
Oud 06-03-17, 14:09
shimai shimai is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 67
Standaard

In de regel is mijn Karma toch redelijk tot bovengemiddeld goed Timosha.
Kan er iemand inmiddels een conclusie trekken inzake de oorzaak van mijn problematiek, in acht nemend dat de verstaanbaarheid aanzienlijk toeneemt bij bellen op de speaker?
  #18  
Oud 07-03-17, 23:54
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

ik kom toch ook regelmatig in omgeving helmond en eindhoven en heb nooit geen problemen met t-mobile en niet met gesprekskwaliteit gebruik je wellicht een of andere app die de zaak verziekt ? of gebruik je vaak oortjes of zoiets dergelijks ?

ik zal ook eens proberen om met mijn 7 te kijken wat het ontvangst is ten opzichten van een 6s of mijn 5s of daar verschil in zit

heb in mijn 7 t-mobile zitten en in mijn 5s op het moment
  #19  
Oud 08-03-17, 10:47
shimai shimai is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 67
Standaard

Trimix, Gister dus iphone nr. 4 ontvangen en wederom geen gesprek te voeren, ik had t mobile klantenservice even gebeld om te checken of ik verstaanbaar was, die dame kon er dus echt geen touw aan vast knopen, de helft van het gesprek viel ik schijnbaar weg, op de speaker echter weer wel redelijk tot goed te verstaan!!!!!??????????
Ik gebruik geen oortjes en in clean install ook geen apps, geen car kit ook. :-(
  #20  
Oud 08-03-17, 14:11
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Je kan er nog wel tig nieuwe iphones tegen aan slingeren, daar ligt het niet aan.

Kan je niet (tijdelijk) een simpel toestel gebruiken met je zakelijke nummer en in die iphone 7 eens een ander kaartje van een andere provider stoppen.
Je kan er een lenen van iemand, of een goedkoop sim-only halen, bij voorkeur van KPN gebruikers.
Ik dacht b.v. Aldi.

Dan kan je 2 dingen checken:
1) is de ontvangst met zo'n simpel dingetje ook ruk
2) werkt de 7 wel met een andere provider

Dus niet weer T-Mobile zooi, maar echt iets compleet anders.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wel 3G verbinding maar geen internet oplossing! anthonyo007 iPhone algemeen 2 30-03-16 21:19
Mijn iphone geeft geen beeld, maar maakt wel contact met itunes en mijn computer.. Noat iPhone algemeen 3 20-04-14 16:18
Ik heb geen backup op mijn iphone 4s maar wil nu niet meer aan jaspermaaijen iPhone algemeen 7 17-09-12 11:36
iPhone: iedereen met geen 3g verbinding maar wel jailbreak - oplossing hier. borgqueenx Jailbreak 4 01-07-10 10:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:49.