iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Iphone 3G van T-mobile behouden of snel weg doen? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/18342-iphone-3g-t-mobile-behouden-snel-weg-doen.html)

gserban 06-08-08 12:43

Iphone 3G van T-mobile behouden of snel weg doen?
 
Zojuist contact gehad met t-mobile medewerker van Iphone afdeling ( nadat ik werd door verbonden)

en Wederom geklaagd over het slechte 3g verbinding zowel binnen als buiten.

Uitkomst:

3G gaat pas over 3 maanden werken (althans dat hopen ze in mijn gebied) ze gaan samen met Orange de dekking verzorgen en die zie ik helemaal niet hier in mijn netwerk, wel vollop KPN 3G en Vodavone 3G :(

Indien ( kan al nu ) in 3 maanden het netwerk niet verbeterd is kan ik het contract ontbinden zonder enkel probleem want 3G dient gewoon te werken.

En nu ben ik dus aan het twijfelen ik kan dus nu al ontbinden of over 3 maanden als er nog steeds geen goede dekking is

Misschien dat iemand mij om kan praten maar heb het een beetje gehad met de Iphone

1) geen normale Bluetooth
2) geen video opname optie
3) zoom optie op foto's
4 Geen normale navigatie mogelijkheden
5) telkens weer opnieuw jailbreaken als er een software update is om alles weer zo te krijgen als je graag zou willen hebben.
6) geen mogelijkheid tot life streaming zoals tv kijken
7) heel vaak crashed de telefoon en dan ben ik weer uren bezig met alles te uploaden zoals muziek en filmpjes


Waar ik voor wil gaan is de Nieuwe Nokia N96 die er aan gaat komen die dit wel allemaal heeft en onbeperkt internet erbij voor maar 9,95 in de maand totale kosten net als bij T-mobile 30 eurie in de maand ( maar dan wel op een goed werkend 3g net van KPN

Nou misschien kan iemand mij vertellen waarom ik mijn Iphone 3g 16g moet houden? of iemand het toch met me eens is dat ik hem beter weg kan doen

blahblah 06-08-08 12:45

Ik vraag me ten eerste af of je je wel verdiept hebt in de iPhone voordat je 'm kocht. Die 5 punten die je opsomt had je zo kunnen vinden.

cypher21 06-08-08 12:52

Er is niets zo irritant als het niet functioneren van je mobiele abonnement.

Als je het toestel minder vind, waarom dan een topic starten :) Ik zou vandaag de telefoon nog terug sturen!

Ezekiel 06-08-08 12:56

als je een iphone aanschaft is dit omdat je hem :

1. mooi vind.
2 tevreden met de functies die hij heeft.
3. hem kan jailbreaken zodat je hem kan maken zoals jij hem wil hebben (springboard enz)
4. omdat het een mooi stuk techniek is met de accelometer.
kan nog wel even doorgaan.

deze punten intresseren jou dus niet , kan je dan ook beter aanraden stuur hem terug maar denk er nog wel over na.

iedereen heeft zometeen een n96 met precies dezelfde uitsraling zelfde menu's en zelfde applicaties , iphone kan je (als je wil en de tijd er voor neemt) aanpassen naar je eigen wensen en ideeen.

Vox 06-08-08 12:56

Hoe werkt dat dan met opzeggen van 3 maanden als 3G niet werkt. Dit heb ik thuis ook als grote probleem. Kan zelfs niet eens bellen. Maar wat ik moet ik dan doen?

Ezekiel 06-08-08 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vox (Bericht 162078)
Hoe werkt dat dan met opzeggen van 3 maanden als 3G niet werkt. Dit heb ik thuis ook als grote probleem. Kan zelfs niet eens bellen. Maar wat ik moet ik dan doen?


bellen met t-mobile, maar kijk eens naar een ander topic https://forum.iculture.nl/f18/i...rage-tool.html

Vox 06-08-08 13:48

Dank Ezekiel. Ik zal eea eens goed lezen :)

marcoryn 06-08-08 13:55

Als app installer straks beschikbaar is, kan je er alweer veel meer mee. Vergeet niet dat de iphone 1g toen ie net uit was ook nog niet zoveel kon.
3g wordt beter en beter..mark my words!!

Internetverbinding is natuurlijk minder als dat slecht is!!

Celf 06-08-08 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn (Bericht 162141)
Als app installer straks beschikbaar is, kan je er alweer veel meer mee. Vergeet niet dat de iphone 1g toen ie net uit was ook nog niet zoveel kon.
3g wordt beter en beter..mark my words!!

Internetverbinding is natuurlijk minder als dat slecht is!!

Ik geloof je graag dat e.e.a. beter wordt, maar als je nu een abonnement hebt waar je keurig elke maand 30 euro voor overmaakt zonder dat je goed gebruik kunt maken van één van de hoofdfeatures, 3G, is dat knap irritant. Als je daarnaast een aantal functies mist is er maar 1 optie....contract ontbinden...NU....en over een aantal maanden kijken of ze hun belofte nakomen.
Een vergelijk met de 1g telefoon is niet helemaal terecht om die maximaal GPRS aankon en de dekking van GPRS is overal goed.

SuperDutch 06-08-08 14:02

Wat is het grootste probleem? Het missen van applicaties/functies of het ontbreken van een goed 3G netwerk?
Anders zal ik mijn contract ontbinden en via een ander kanaal een 3G Iphone kopen in combi met een goed werkend 3g abbonnement.

gserban 06-08-08 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Celf (Bericht 162150)
Ik geloof je graag dat e.e.a. beter wordt, maar als je nu een abonnement hebt waar je keurig elke maand 30 euro voor overmaakt zonder dat je goed gebruik kunt maken van één van de hoofdfeatures, 3G, is dat knap irritant. Als je daarnaast een aantal functies mist is er maar 1 optie....contract ontbinden...NU....en over een aantal maanden kijken of ze hun belofte nakomen.
Een vergelijk met de 1g telefoon is niet helemaal terecht om die maximaal GPRS aankon en de dekking van GPRS is overal goed.



IK denk dat ik nog 3 maanden wacht om te zien of hun de afspraken nakomen van de 3G dekking momenteel heb ik 3 maanden korting gekregen en hoef maar 50% te betalen van de daadwerkelijke abbo kosten per maand en vindt dan ook dat ik hun 3 maanden de tijd moet geven om het netwerk te verbeteren.

IK adviseer iedereen die geen 3G thuis heeft en wel op de dekking kaart wordt weer gegeven een klacht in te gaan dienen zodat je ook de komende maanden korting krijgt en TMO de kans geeft hun netwerk te verbeteren.


En ja me grootste ergenis is de slechte dekking, is een mooi toestel verder en ja heb me niet goed laten informeren over dit toestel en ja ik koop de N96 er wel los bij zodra hij op de markt is want ook al loopt straks iedereen ermee de mogelijkheden met dat toestel zal aanvullen wat ik met de Iphone niet kan doen

Massive Tudom 06-08-08 19:16

ik heb mijn iPhone nog niet binnen maar ik weet heel zeker dat ik thuis geen 3G dekking heb, al staat dat op de dekkingkaart, want binnenshuis heb ik zelfs geen GSM dekking, laat staan dat 3G dan wel werkt.
Maar ik heb hier geen moeite mee omdat ik thuis van mijn Wi-Fi gebruik kan maken en in het dorp bij ons is wel 3G dekking van T-Mobile (gezien bij een vriend die een 3G telefoon (geen iPhone) heeft met T-Mobile abbo).

Al snap ik nog steeds niet hoe het mogelijk is dat ik thuis zo´n slecht GSM bereik heb met T-Mobile, aangezien er een T-Mobile mast 3 (!) KM van mijn huis af staat, zowel GSM als 3G schijnt op die mast te zitten. Al een aantal keer over gebeld naar T-Mobile waar mij verteld is dat ik in een hoek bevindt waar slecht bereik is omdat ik midden in het bos woon en begin 2009 er vlakbij een mast bij komt waardoor ik wel bereik thuis heb, zowel GSM als 3G, en daar wacht ik mooi op.
Het slechte bereik thuis was voor mij altijd een reden om via een pre-paid telefoon te bellen, maar nu ze beloven dat het beter wordt en omdat ik gewoon een iPhone wil toch maar een abbonement en hopen dat ze de belofte waar maken.

Blackherrie 09-08-08 11:30

heb hier ook geen 3g, maar voor mij geen reden om hem weg te doen, of het abbo te ontbinden. Ben er extreem happy mee. Mailen werkt prima, ook over grps.
Heb het ding helemaal zoals ik hem wil hebben, en dan ga ik hem niet terug brengen :)

Laat duidelijk zijn dat ik liever 3g heb, maar goed ben nu zo uitermate happy met m'n iphone!

Spartan23R 10-08-08 14:27

als je slecht of geen 3g dekking heb, kan je toch nog wel gewoon bellen / gebeld worden / sms versturen & ontvangen enzo?
wat word precies bedoelt met 'dekking'? gwn bereik neem ik aan? :)

gserban 10-08-08 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spartan23R (Bericht 166119)
als je slecht of geen 3g dekking heb, kan je toch nog wel gewoon bellen / gebeld worden / sms versturen & ontvangen enzo?
wat word precies bedoelt met 'dekking'? gwn bereik neem ik aan? :)


3G heb je voor super snel internet op je Iphone Hun bieden die service aan dus moeten ze dat ook nakomen en als die service niet werkt is het jammer voor hun, maar goed krijg zolang ik geen 3G in Huis heb van T-mobile elke maand 50% korting dus dat is mee genomen en bellen doe ik met me andere 2 telefoons heb deze puur voor het internet genomen.

gserban 11-08-08 23:37

IK heb zojuist besloten toch mijn contract bij t-mobile te gaan ontbinden

Zoals ik al eerder melde geen 3G maar ondanks de korting van 50% die ik krijg hiervoor ben ik het ook spuugzat dat dit toestel steeds chrashed vandaag weer ( nu al voor de 5e keer totaal) 14 gig video en muziek weg en apps die niet meer willen opstarten dit is nog veel erger dan WINMobile, had vanavond een feestje en wilde me Iphone aansluiten op de stereo voor de muziek en video clips NOT DUS alles WEG :(

Om deze redenen heb ik besloten hem weg te gaan doen heb wel wat beters te doen dan om de dag mijn Iphone 3G te gaan recoveren, maar wie weet in de toekomst ik weer terug ga naar Iphone als alles stabiel is en goed werkt voor nu ga ik dit toestel inruilen voor de nieuwe Nokia N96 die er binnenkort aan komt

Begrijp goed ik heb niks tegen de Iphone 3G is een mooi ding om te zien maar de ontwikkelingen er van staan nog in de kinderschoenen en ik weet je moet alles leren met vallen en opstaan maar ben op ene leeftijd dat ik daar weinig zin meer in heb om op te wachten.

Verder alle lof aan de moderators en woners van de site ga zo door met jullie werk en respect voor jullie engelen geduld met alle mensen

Keep up the good work en wie weet tot on de toekomst

FiXeR 12-08-08 15:17

Even een vraagje, moet je dan je iPhone terug geven?

En wat zou T-Mobile er dan mee doen? Gebruiken voor onderdelen?:confused: Verkopen kunnen ze hem niet meer?

nomad 12-08-08 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FiXeR (Bericht 167717)
Even een vraagje, moet je dan je iPhone terug geven?

En wat zou T-Mobile er dan mee doen? Gebruiken voor onderdelen?:confused: Verkopen kunnen ze hem niet meer?

Ja hij moet wel terug. Wat ze er mee doen geen idee. Die van mij heeft wat beschadigingen, maar dat maakte niks uit zei de dame aan de telefoon.

gserban 12-08-08 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FiXeR (Bericht 167717)
Even een vraagje, moet je dan je iPhone terug geven?

En wat zou T-Mobile er dan mee doen? Gebruiken voor onderdelen?:confused: Verkopen kunnen ze hem niet meer?


klopt moet terug je hebt de toestel in bruiklen na 2 jaar is die pas je eigendom en na 1 jaar mag je gratis je simlock laten verwijderen en krijg me borg terug van 159,95 en krijg de aansluit kosten terug van T-mobile omdat ze hun afspraken niet konden na komen, ben alleen 1 maand abbo kosten kwijt geleeld door de dagen die ik aangesloten was dus netjes opgelost.

forum.bericht 12-08-08 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gserban (Bericht 167817)
klopt moet terug je hebt de toestel in bruiklen na 2 jaar is die pas je eigendom en na 1 jaar mag je gratis je simlock laten verwijderen en krijg me borg terug van 159,95 en krijg de aansluit kosten terug van T-mobile omdat ze hun afspraken niet konden na komen, ben alleen 1 maand abbo kosten kwijt geleeld door de dagen die ik aangesloten was dus netjes opgelost.

En krijg je ook de kosten vergoed van (bijv) aangeschafte software, verzekering, accessoires, etc?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:07.