iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   E-Mail op iPhone via eigen adres; SMTP? - TMO i300 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/18409-e-mail-op-iphone-via-eigen-adres-smtp-tmo-i300.html)

ChiTheDesigner 07-08-08 06:11

E-Mail op iPhone via eigen adres; SMTP? - TMO i300
 
Beste iPhoneClub-leden,

Ben ten eerste trouwens erg blij dat er al een hechte community rondom de iPhone ontstaan is. Iets zegt me dat we het nodig zullen hebben.. Maar goed. :p

Ik zit met een probleem. Ik zal eerst even mijn situatie uitleggen: Voor mijn werk (en eigenlijk omdat ik altijd onderweg ben) E-mail ik vrijwel altijd. Dus E-mailen is een belangrijke functie voor me. Ik ben een vormgever, dus gebruik voornamelijk spullen van apple - De iPhone leek me een goede keus.

Echter, vanaf de dag dat ik de iPhone in gebruik heb genomen - 11 Juli j.l.; bijna een maand geleden - heb ik geprobeerd om via mijn iPhone e-mails te versturen naar mijn contacten. Via E-mailproviders als Gmail ging dit prima - deze beschikken over een eigen SMTP server en dat loopt allemaal vlekkeloos.

Ik heb echter een eigen emailadres, chi@chionline.nl, op een eigen domein. E-mail binnenhalen op de iPhone is geen probleem - maak ik dan ook dankbaar gebruik van; E-mail versturen is echter een totaal ander verhaal - dat is mij nog steeds niet gelukt.

Heb mijn hostingbedrijf gevraagd om een SMTP server waar ik mijn E-mails vanaf de iPhone mee zou kunnen versturen. Deze hebben mij echter verzekerd dat ik bij T-Mobile aan de bel moest rinkelen, aangezien mijn mobiele internet via hun iPhone abbonement gaat en de provider deze server moet aanleveren voor gebruik.

Ik ben dus al ruim een maand bezig met het verkrijgen van de SMTP server + instellingen van T-Mobile, zodat ik met m'n iPhone via mijn eigen mailbox E-mail kan versturen - ik wil namelijk niet afhankelijk zijn van GMail. (Hoewel ik erg te spreken ben over GMail, daar niet van..)

Mijn vraag; is er iemand - een iphoneclubgebruiker - die dit proces al doorstaan heeft en mij kan vertellen welke instellingen ik moet gebruiken om te e-mailen via mijn eigen adres?

macfreaker 07-08-08 06:52

Het beste dat je kan doen is toch een account afsluiten op gmail en deze te gebuiken voor uitgaande mails. Kan je dus gewoon eender waar gebruiken met eender welke telecom provider je werkt of waar je dus bent.

patrickvanwijk 07-08-08 09:28

Ik heb het zelfde probleem gehad. Ik heb ook een eigen domeinnaam en de smtp instellingen werkte niet. Het lijkt er op dat poort 25 geblokkeerd is door t-mobile. Mijn hosting bedrijf heeft gelukkig een alternatieve poort aangemaakt voor zulke problemen. Nadat ik poort 25 had veranderd in poort 587 werkte het wel.

Ik heb even een tijdelijke account gemaakt die je kan gebruiken om het te testen. Deze account verwijder ik over een week weer maar dan kan je zien dat het aan de poort ligt.

Hostnaam, smtp.junio.nl
Gebruikersnaam, iphone@junio.nl
Wachtwoord, iphone
Gebruik SSL, UIT
Identiteitscontrole, Wachtwoord
Serverpoort, 587


Patrick van Wijk

ArB 07-08-08 09:44

Wat je het beste kunt doen is aan je hosting bedrijf een secure smtp poort aan te laten maken. Dan wordt je email verkeer naar hun gecodeerd verstuurd en het is ook op een andere poort dan 25. Werkt altijd.

StarlightNo1 07-08-08 10:30

Citaat:

Het beste dat je kan doen is toch een account afsluiten op gmail en deze te gebuiken voor uitgaande mails.
Dit heeft als nadeel dat als iemand replied op je mail het naar je gmail adres wordt gestuurd, erg nasty van google!

Citaat:

Het lijkt er op dat poort 25 geblokkeerd is door t-mobile.
Dit is niet zo je kunt prima communiceren over port 25.

Citaat:

Heb mijn hostingbedrijf gevraagd om een SMTP server waar ik mijn E-mails vanaf de iPhone mee zou kunnen versturen. Deze hebben mij echter verzekerd dat ik bij T-Mobile aan de bel moest rinkelen,
Dat klopt, de netwerk provider die je internet aanbiedt geeft je normaal gesproken toegang tot een smtp server. Om security redenen kun je deze vaak alleen gebruiken als je op hetzelfde netwerk zit. Je kunt dit omzijlen door zelf even een smtp servertje te draaien met authenticatie zodat je van "buiten af" kunt mailen via je provider.

Anyway, ik heb net even gekeken op de site van t-mobile en daar zie ik dat je je uitgaande mail via "smtp.gprs.t-mobile.nl" kan laten lopen. Heb dit echter nog niet kunnen testen omdat ik hier op mijn werk "No Service" heb op mijn iPhone .. .grrrr .... Post even of dit werkt als je dit gaat proberen!

patrickvanwijk 07-08-08 10:52

Citaat:

Anyway, ik heb net even gekeken op de site van t-mobile en daar zie ik dat je je uitgaande mail via "smtp.gprs.t-mobile.nl" kan laten lopen. Heb dit echter nog niet kunnen testen omdat ik hier op mijn werk "No Service" heb op mijn iPhone .. .grrrr .... Post even of dit werkt als je dit gaat proberen!
Deze instellingen heb ik ook al getest en ook deze werken niet.

EDIT: Ik heb ze net nog een keer getest en nu werkt het wel.

smtp server is smtp.gprs.t-mobile.nl
Wachtwoord is niet nodig.

i-HKA 07-08-08 12:20

Eindelijk werkt de uitgaande mail bij mij ook. Gewoon via poort 25. Althans hij geeft nu een terugmelding dat hij de mail niet kan afleveren due to.. en dat is waarschijnlijk dat de provider nog ergens iets moet aanpassen. Vermoedt dat dat "Verificatie vereist" is.
Die functie kan ik nergens in de settings van de i-Phone instellen noch vinden.
Heeft iemand anders dat al gevonden en weet hoe dat moet.
Wat is de functie van "Identeitscontrole" eigenlijk?
Heeft dat er iets mee te maken?

pclahsen 07-08-08 12:34

smtp.gprs.t-mobile.nl

ietsje off-topic: ...heeft Vodafone ook zoiets? Ik heb dezelfde poort 25 problemen bij mijn hccnet mail. Mijn MobileMe mail werkt wel super via push (GPRS), alleen heb ik geen idee hoe ik mail van hccnet kan forwarden naar het MobileMe adres, misschien ook geen goede oplossing trouwens...

Ace 07-08-08 16:32

Ik heb ook een eigen mail server en heb gewoon een account aangemaakt voor de iphone.

Alleen gebruikt ik niet smtp.xxxx.xxx als in en uitgaande mail server maar mail.xxx.xx bij de uitgaande mail server settings staat er nog eens :465 achter als poort.

Ik denk dat je bij je provider moet inloggen op je admin pagina en kijken wat de settings zouden moeten zijn (aka smtp/pop3 of mail)

Ik heb mail gehad en verstuurd dus het werkt :)

YES-iPhone 07-08-08 18:26

SMTP server van T-Mobile licht al paar maanden down, volgens medewerker t-mobile.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:25.