//

Verzekeren van je iPhone

Verzekeren van je iPhone discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) nu krijg ik deze mail terug Geachte mevrouw, Wij begrijpen niet waar deze verontrustende berichten vandaan komen. Bij deze kunnen wij u vertellen dat wij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 15-08-08, 12:43
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

nu krijg ik deze mail terug

Geachte mevrouw,
Wij begrijpen niet waar deze verontrustende berichten vandaan komen.
Bij deze kunnen wij u vertellen dat wij gewoon de iphone uitkeren op het moment dat deze vervangen moeten worden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Lifeline administratie

dadelijk maar weer ff bellen, is me nu te tegenstrijdig allemaal..

Laatst gewijzigd door Dani1; 15-08-08 om 12:56.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 15-08-08, 12:52
HansTis HansTis is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HansTis Bekijk bericht
T-Mobile biedt "ProAssist Gegarandeerd" aan, de premie is 5,95* euro per maand voor een iPhone. Wordt alleen geleverd via een TM-shop, dus ik naar een winkel en gevraagd naar de algemene voorwaarden. Die waren er niet omdat ze pas beschikbaar (lees geprint) waren zo gauw de verzekering was afgesloten. Dat vind ik een kat-in-de-zak verhaal, ik wil graag vooraf weten wat je krijgt voor die 5,95 euro per maand en in de verzekeringsbrochure van TM staat notabene "Voor de complete dekking zie de Algemene Voorwaarden".

TM brengt de verzekering onder bij ProAssist in Tiel, maar ook op hun website (www.proassist.nl) geen Algemene Voorwaarden. Vervolgens maar even gebeld met ProAssist en aan ene Claudia naar de voorwaarden gevraagd. Die werden me geweigerd en ze verwees op een beslist onsympathieke manier naar T-Mobile. Zo wenst niemand met een serieuze en vriendelijk gestelde vraag het bos in gestuurd te worden, dus ook ik niet.

Daarom zocht ik op Internet naar ProAssist en ik vond veel negatieve reacties, met name over opzeggingen die maar niet lijken te slagen. Vooral problemen als aangetekende brieven die "niet aankomen" en het vervolgens telkens weer automatisch afschrijven van maandpremies.

Kortom, als de pre-sales al zo slecht geregeld is begin ik me af te vragen hoe sympathiek men is als je een beroep op hen doet bij schade of verlies. Ik vrees het ergste...

Nou, daarom dit topic. Verzekeren bij T-Mobile/ProAssist of toch liever ergens anders? Welke premies en voorwaarden? Gezeur en discussies bij het afhandelen van schade?

*)

Edit: Dat is wat mij verteld werd, maar mogelijk is premie 6,95 euro voor duurdere toestellen als de iPhone.
Op 7 augustus heb ik T-Mobile gemaild en gevraagd om de Algemene Voorwaarden. Op 13 agustus kreeg ik een standaard mailtje terug dat de telefoon via een TM-shop verzekerd kon worden, maar geen Algemene Voorwaarden. Direct weer gemaild en opnieuw daarom gevraagd. Tot nu nog niets gehoord. Misschien behoren de voorwaarden tot de bedrijfsgeheimen...
__________________
8 gb
  #23  
Oud 15-08-08, 12:57
SneakerStyle SneakerStyle is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 117
Standaard

De algemene voorwaarden liggen wel in de T-Mobile winkel in Zwolle..
  #24  
Oud 15-08-08, 13:06
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

maar kijk eens bij voorwaarde 8.2 van lifeline, zegt eigelijk al genoeg dat ze geen iphone hoeven te geven bij schade:

Indien er sprake is van schade door fysieke beschadiging, vernieling
of onklaar worden van de verzekerde apparatuur, zal deze worden gerepareerd.
Als de apparatuur niet kan worden gerepareerd, zal deze worden vervangen.
Dit zal worden beoordeeld door een door Lifeline aangewezen reparatiecentrum.
Al het mogelijke zal gedaan worden om de apparatuur te vervangen door
hetzelfde type als het origineel. De vervangende apparatuur hoeft echter niet
van hetzelfde model te zijn of dezelfde specificaties te hebben als het origineel.

Als dit het geval is, zal Lifeline bepalen wat een redelijke vervanging voor de
verzekerde apparatuur is.

ik wacht nog even af.. ben benieuwd..
  #25  
Oud 15-08-08, 13:13
HansTis HansTis is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dani1 Bekijk bericht
maar kijk eens bij voorwaarde 8.2 van lifeline, zegt eigelijk al genoeg dat ze geen iphone hoeven te geven bij schade:

Indien er sprake is van schade door fysieke beschadiging, vernieling
of onklaar worden van de verzekerde apparatuur, zal deze worden gerepareerd.
Als de apparatuur niet kan worden gerepareerd, zal deze worden vervangen.
Dit zal worden beoordeeld door een door Lifeline aangewezen reparatiecentrum.
Al het mogelijke zal gedaan worden om de apparatuur te vervangen door
hetzelfde type als het origineel. De vervangende apparatuur hoeft echter niet
van hetzelfde model te zijn of dezelfde specificaties te hebben als het origineel.
Als dit het geval is, zal Lifeline bepalen wat een redelijke vervanging voor de
verzekerde apparatuur is.

ik wacht nog even af.. ben benieuwd..
Dat zijn nog eens voorwaarden die ruim geïnterpreteerd kunnen worden... Ik ga helemaal niet verzekeren en heb een fraaie hoes gekocht. Stel dat je telefoon stuk gaat doordat hij in de WC valt (dat blijkt uit onderzoek een van de meest voorkomende schades te zijn!), krijg je eerst de discussie of het geen "indringend vocht" is en misschien met wat mazzel na een paar weken een ander toestel. Mag je hopen dat het geen gerepareerde telefoon van een ander is...
  #26  
Oud 15-08-08, 17:58
aca_owolde aca_owolde is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1
Standaard

@ allemaal

Ik heb al 2 jr proassist. 1 x n73 in het water gevallen. Proassist gebeld. Binnen 4 uur een chauffeur aan de deur. Binnen een week weer een nieuwe n73. Het kan ook goed gaan.
  #27  
Oud 15-08-08, 20:40
Charissastap's schermafbeelding
Charissastap Charissastap is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 23
Standaard

Ik zit nog te twijfelen, ik heb maandag mijn iPhone 3G bij Belcompany gekocht.
Die bied een verzekering aan van Pro Assist voor een premie van 30 euro per kwartaal.
Schade door vallen en waterschade word vergoed (maar tussen de kleine lettertjes staat wel, deuken en krassen worden niet vergoed) wat heb je er dan aan?
En diefstal word ook niet vergoed, en dat is juist eigenlijk waarvoor ik hem wil verzekeren!
Ik kan hem niet bij T-mobile laten verzekeren omdat ik hem daar niet gekocht heb, en dus ook niet bij Lifeline die samenwerkt met The Phone House.
Weet iemand een andere verzekering waar ik terecht kan die wel diefstal verzekerd?
Of misschien overweeg ik toch om geen verzekering te nemen.
Als ik die van Belcompany neem, moet ik de verzekering voor maandag afsluiten want dan ben ik een week in bezit van de iPhone 3G
  #28  
Oud 15-08-08, 22:32
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charissastap Bekijk bericht
Weet iemand een andere verzekering waar ik terecht kan die wel diefstal verzekerd?
Actua, moet je binnen 14 dagen na aankoop afsluiten. Circa 3,95 pmnd en 6,95 omnd incl. diefstal.
  #29  
Oud 15-08-08, 22:35
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charissastap Bekijk bericht
Ik zit nog te twijfelen, ik heb maandag mijn iPhone 3G bij Belcompany gekocht.
Die bied een verzekering aan van Pro Assist voor een premie van 30 euro per kwartaal.
Schade door vallen en waterschade word vergoed (maar tussen de kleine lettertjes staat wel, deuken en krassen worden niet vergoed) wat heb je er dan aan?
En diefstal word ook niet vergoed, en dat is juist eigenlijk waarvoor ik hem wil verzekeren!
Ik kan hem niet bij T-mobile laten verzekeren omdat ik hem daar niet gekocht heb, en dus ook niet bij Lifeline die samenwerkt met The Phone House.
Weet iemand een andere verzekering waar ik terecht kan die wel diefstal verzekerd?
Of misschien overweeg ik toch om geen verzekering te nemen.
Als ik die van Belcompany neem, moet ik de verzekering voor maandag afsluiten want dan ben ik een week in bezit van de iPhone 3G

ook al heb je hem niet bij t-mobile gehaald, je kan gewoon binnen 2 weken een pro assistent verzekering afsluiten bij t-mobile hoor.. maar volgens mij bied belcompany dezelfde pro assistent verzekering als t-mobile
  #30  
Oud 15-09-08, 23:06
d33m4n d33m4n is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: amersfoort
Berichten: 13
Stuur een bericht via ICQ naar d33m4n Stuur een bericht via Instant Messenger naar d33m4n Stuur een bericht via MSN naar d33m4n
Standaard

ik heb nu 3 weken mijn iphone en niks gehoord over een verzekering nu zag ik dat dat kon.....moest het 8 dagen na aankoop ....$%^&*

zijn er nog andere mogenlijkheden waar jullie van weten?
__________________
"how do you express a feeling that words can't explain"
--D.Pouw 2008--
  #31  
Oud 15-09-08, 23:27
Cmdaulnis's schermafbeelding
Cmdaulnis Cmdaulnis is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 212
Standaard

Gewoon normaal doen met je iphone, hoesje erom en voorzichtig doen...
Heb 'm nu een maand of 2 en nog geen 1 kras of iets, nog niet laten vallen etc..
Dit moet je 2 jaar volhouden en je kan een nieuwe uitzoeken...
Kind kan de was doen...

Naar mijn weten is er geen andere mogelijkheid tot verzekeren, of je moet het bij je inboedel of auto indoen ofzo, maar daar weet ik obv niets van af...
  #32  
Oud 16-09-08, 21:20
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

dani1 heeft het correct. Pro assist zowel bij belcompany en t-mobile. Maakt niet uit waar je koopt, gewoon t-mobile binnenlopen heb ik ook gedaan
  #33  
Oud 16-09-08, 21:58
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Is het sowieso slim om je toestel bij een telecom aanbieder te verzekeren? (Die het vervolgens toch weer uitbesteed.) Mijn eigen verzekering dekt al het eventueel slopen van de telefoon door eigen schuld. Ik heb me bij mijn vorige toestel (Windows Mobile) zo'n verzekering laten "aansmeren" en heb er geen klap aan gehad. Toen het toestel geheel op eigen initiatief besloot te overlijden kreeg ik doodleuk te horen dat dit onder de standaard fabrieksgarantie viel, werd het toestel opgestuurd en was ik het twee weken kwijt zonder vervangend toestel! Als ik er op was gaan staan had de verzekering het wel gedekt (zei men) maar dat dekt mijn eigen verzekering ook al.

Kortom; volgens mij zijn die verzekeringen die ze je bij producten proberen te verkopen (vooral Dixons heeft daar een irritant handje van) vaak overbodig omdat ze -of- al gedekt zijn door een andere verzekering -of- niet van toepassing op zaken die niet gedekt zijn (zoals de besproken standaard fabrieksgarantie).
  #34  
Oud 14-03-09, 13:49
Obelix2 Obelix2 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: zuiden des lands
Berichten: 5
Standaard

Hallo,

ik weet dat dit al een ouder onderwerp is maar ook mijn ervaring.

Ik heb mijn Iphone 3G vandaag verzekerd bij de T-mobile shop in Heerlen
Koste 7,95 per maand te voldoen per kwartaal. (ging niet naders)
In tegenstelling tot de meesten kreeg ik netjes het contract geprint en daarbij OOK de algemene voorwaarden, Let op ik had nog geen handtekening gezet.
Heb in alle rust de algemene voorwaarden ter plaatse door gelezen en mijn vragen gesteld alwaar ik een gericht antwoord op heb ekregen.
Als ik het niet eens was met de voorwaarden zou ik geen handtekening hebben gezet.
Maar het zag er allemaal netjes uit.
Wel werd ik gewaarschuwd voor het feit dat de verzekring welliswaar verlies dekt maar er zeer moeilijk over gedaan werd.

ALDUS mijn ervaring NU.
  #35  
Oud 29-06-09, 12:45
tommot tommot is offline
• iOS 7.0.4
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 43
Standaard

Sorry voor de bump, vind het zonde om een ander topic aan te maken.
Bij ING verzekeringen heb ik de mogelijkheid om te iphone te verzekeren voor ongeveer 30 euro per jaar. Het is dan verzekerd tegen diefstal en van buiten komend onheil. (klinkt spectaculair?).
Weet iemand of dit is aan te raden? Of kan ik beter een proassist verzekering nemen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,
Tom
  #36  
Oud 06-07-09, 14:44
Gijsbrecht Gijsbrecht is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Baarn
Berichten: 5
Standaard Iphone niet verzekerd na nieuwe onder garantie

Hallo,

Ik heb onder garantie in juni een nieuwe iphone gehad van TM, had de oude ook bij TM verzekerd. Maar wat nu blijkt dat mijn nieuwe iphone niet bij de verzekering van TM is doorgegeven (imei) dus wel betalen, maar niet verzekerd.

het imeinummer moet binnen 14 dagen aangepast zijn volgens de polis. was er van uit gegaan dat het door TM veranderd zou worden.

meer mensen deze ervaring?

Laatst gewijzigd door Gijsbrecht; 06-07-09 om 14:59.
  #37  
Oud 09-07-09, 01:12
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tommot Bekijk bericht
Sorry voor de bump, vind het zonde om een ander topic aan te maken.
Bij ING verzekeringen heb ik de mogelijkheid om te iphone te verzekeren voor ongeveer 30 euro per jaar. Het is dan verzekerd tegen diefstal en van buiten komend onheil. (klinkt spectaculair?).
Weet iemand of dit is aan te raden? Of kan ik beter een proassist verzekering nemen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,
Tom
Goeie deal hoor. Andere verzekeraars bieden ook dergelijke verzekeringen aan. Bij sommigen valt het ook onder inboedel. Ik heb hem via pro assist verzekerd, maar na uitzoekwerk blijkt ie gedekt te zijn door mijn verzekering (centraal beheer) dus ik zeg pro assist weer op.
  #38  
Oud 11-07-09, 20:06
Onnies Onnies is offline
• iOS 4.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 17
Standaard

Nou ik ga toch maar verzekeren denk ik. Dit omdat Apple in geen geval garantie geeft wanneer de vochtindicators geactiveerd zijn. Dan wil ik toch aanspraak kunnen maken op reparatie van het toestel en niet gemakkelijk afgescheept worden.
  #39  
Oud 12-07-09, 23:42
lillytjuh lillytjuh is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Rosmalen
Berichten: 45
Stuur een bericht via MSN naar lillytjuh
Standaard

Ik heb echter met pro-assist eigenlijk alleen maar goede ervaringen. Mijn vorige gsm was een sony-ericsson waarvan keer op keer de toetsen braken of het display niets meer deed. Toen na heel veel reparaties ook nog eens mijn complete software vastgelopen was heb ik zelfs een nieuw toestel gehad. Helaas is bij mij ook het overschrijven van toestel niet goed gegaan en heb ik nu een onverzekerde iphone. Maar ja dan moet ik maar proberen er niet al te lomp mee om te gaan en m zoveel mogelijk in het hoesje te laten zitten.
  #40  
Oud 14-07-09, 11:54
MarkBender MarkBender is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 284
Stuur een bericht via MSN naar MarkBender
Standaard

Jongens,

ik vroeg mij af hoe het nu zit met proassist. Ik ben er overigens erg tevreden over.
Ik heb nu al 3 keer een nieuwe iPhone 3G gehad, wel moet ik elke keer €30 eigen risico betalen maar dat is prima.
Nu vroeg ik mijzelf het volgende af. Ik heb een verzekering van proassist op mijn iPhone 3G, maar eind van de week neem ik een nieuwe originele iPhone 3GS 32gb die bij T-mobile vandaan komt. Nu vroeg ik mijzelf af kan ik deze verzekering overzetten naar mijn nieuwe 3GS?
En dus de verzekering stopzette op de 3G die ik weg geef?

Alvast bedankt,

Mark Bender
__________________
iPhone US 8GB (gejat) + iPhone 3G Black 16GB
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 verzekeren Kaasschaaf Koopinformatie Nederland 5 23-06-11 17:53
Verzekeren iPhone (4) in België stinus87 Orange 33 21-03-11 21:03
Tweedehands iPhone verzekeren? Dennis_iPhone iPhone algemeen 10 05-11-10 13:46
gebruikte Iphone verzekeren Amore iPhone algemeen 1 10-11-09 11:37
[iPhone 3G] Verzekeren J0sT iPhone algemeen 3 18-08-09 13:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:10.