//

Internet gebruik i.c.m. T-mobile Sim Only

Internet gebruik i.c.m. T-mobile Sim Only discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb mijn Iphone vandaag eindelijk binnen gekregen en succesvol kunnen unlocken. Nu was ik benieuwd hoe het zit met internetgebruik & dataverkeer. Zelf heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-11-07, 15:12
h4a h4a is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 30
Standaard Internet gebruik i.c.m. T-mobile Sim Only

Ik heb mijn Iphone vandaag eindelijk binnen gekregen en succesvol kunnen unlocken.
Nu was ik benieuwd hoe het zit met internetgebruik & dataverkeer.

Zelf heb ik nog een oud abonnement bij T-mobile "Sim Only - 450 minuten".
Omdat ik allemaal wilde verhalen hoorde over data-overschrijdingen e.d. in de USA,
wilde ik de telefooninstellingen wijzigen om te voorkomen dat ik ongemerkt data verbruik.

Had de T-mobile servicedesk al gebeld en die meldde mij dat ik gewoon kan internetten, ondanks dat ik geen internetabonnement gekoppeld is aan mijn abonnement Dat vind ik dus minder - wil alleen internetten via Wi-Fi - that's it.

Kan ik dat instellen dat EDGE niet gebruikt wordt?

Mijn collega had zijn KPN kaart er even in laten zitten bij zijn IPhone tijdens het laden en er ging zomaar 280kb vanaf, zonder dat hij iets had gedaan. Iphone stond gewoon te laden in de dock. Want dit wil ik zelf dus voorkomen om niet een torenhoge rekening te ontvangen.

Iemand ervaringen met T-mobile?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-11-07, 22:51
marco3key's schermafbeelding
marco3key marco3key is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Rijswijk zh
Berichten: 18
Standaard

met de firmware 1.1.1 kan je edge uit zetten , als je 1.02 draaid zou je eens moeten kijken in de app installer .

greets marco

of lees hiero eff gebruik gerust ook de zoekfunctie
https://forum.iculture.nl/probl...activeren.html

Laatst gewijzigd door marco3key; 05-11-07 om 22:56.
  #3  
Oud 06-11-07, 09:34
h4a h4a is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 30
Standaard

Marco, dat zou je zeggen, maar ik kan nog gewoon youtube e.d. openen.
Ik merk ook dat hij al data verkeer gebruikt (ongemerkt) als hij aanstaat - dit terwijl ik nog
geen eens mailinstellingen heb ingevoerd.

Heb voor de zekerheid maar een web'n'walk abbo afgesloten voor 10 euro om torenhoge
rekeningen te voorkomen, maar dit kan toch niet de bedoeling/oplossing zijn ?!
Heb inmiddels een antwoord in dat andere draadje gepost, vindt het alleen wel vreemd.

Mijn Iphone is firmware 1.1.1 - US Iphone. Heb al geprobeerd via services en general > edge
maar ik kan hem niet uitzetten. Ben wel benieuwd of iemand een oplossing weet.

App Installer e.d. al geprobeerd, ook EDGE instellingen onder general uitgezet, het maakt niet uit. Ik ben wel benieuwd naar een oplossing...
  #4  
Oud 10-02-08, 00:55
broom45 broom45 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 15
Standaard

Is er nog wat nieuws op dit gebied?

Ik heb er nu een orange kaartje inzitten. Ik nog niks van edge of wat dan ook ingesteld. Ik zit nog 2 maanden aan deze abbo vast, daarna wil ik een t-mobile sim only + zo'n onbeperkt data abbonement voor een tientje.

Als ik buiten me Wi-Fi om geen internet gebruik kan ik geen "verboren" rekening krijgen?
  #5  
Oud 10-02-08, 01:10
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

KPN heeft de vervelende (en voor sommigen heerlijke) bijkomstigheid dat GPRS werkt zonder APN, gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren in de EDGE instellingen. Dat geldt alleen als je met KPN verbonden bent.
T-Mobile mobiel internet zal echter nooit werken als je je deze gegevens niet instelt.
APN: internet Gebruikersnaam: tmobile wachtwoord: tmobile.

Bovendien zit er onder instellingen->algemeen->netwerk een dataroaming optie. Roaming betekent GPRS en GSM gebruik in het buitenland. Als je die optie uit laat staan, dan zal er bij roaming gebruik van je abonnement geen GPRS datauitwisseling mogelijk zijn.

Misschien interessant om te weten: KPN en Vodafone hebben hun tarieven voor roaming gebruik van GPRS vandaag drastisch verlaagd.
  #6  
Oud 10-02-08, 01:23
broom45 broom45 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 15
Standaard

Ok dank je,
Ik heb zelf orange, zit hier nog verschil bij? of werkt het net zoals kpn?

Ik ga toch liever over naar een onbeperkt data abbonement, heb je nergens last van.
  #7  
Oud 10-02-08, 01:32
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door broom45 Bekijk bericht
Ok dank je,
Ik heb zelf orange, zit hier nog verschil bij? of werkt het net zoals kpn?

Ik ga toch liever over naar een onbeperkt data abbonement, heb je nergens last van.
Nee, KPN is de enige waarbij GPRS werkt zonder instellingen te doen.

Zolang je de Orange GPRS/EDGE instellingen niet invoert, kan er geen data worden uitgewisseld.

Een onbeperkt, of fors data abonnement is wel aan te bevelen, want het gaat echt hard! Ik meen me te herinneren dat Orange een bundel heeft voor 25 MB, maar dat haal je snel! Wil je geen stress? Neem een onbeperkte bundel.
  #8  
Oud 10-02-08, 01:35
broom45 broom45 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 15
Standaard

Orange heeft geen onbeperkte bundel.
Tot voorkort was tmobile de enige die een onbeperkte databundel had.

Bij orange loopt het volgens mij van 25 naar 50 naar 100 mb. Ik heb me hier verder niet in verdiept want ik wil gewoon niet hoeven op te letten.

Dank voor de informatie, ik zit gewoon even me 2 maanden uit zonder gprs....
Ik heb dat liever dan een nieuw nummer aanvragen etc.
  #9  
Oud 10-02-08, 01:42
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door broom45 Bekijk bericht
Orange heeft geen onbeperkte bundel.
Tot voorkort was tmobile de enige die een onbeperkte databundel had.

Bij orange loopt het volgens mij van 25 naar 50 naar 100 mb. Ik heb me hier verder niet in verdiept want ik wil gewoon niet hoeven op te letten.

Dank voor de informatie, ik zit gewoon even me 2 maanden uit zonder gprs....
Ik heb dat liever dan een nieuw nummer aanvragen etc.
Ik kan een sim-only van T-Mobile aanbevelen + Pocket internet voor 9,50 per maand, onbeperkt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Navigon T-Mobile herkent T-Mobile SIM kaart niet meer riet333 iPhone Navigatie 11 13-01-11 16:09
T-mobile iPhone overgenomen - past elke T-mobile SIM? JakeGlass Odido (T-Mobile) 3 15-03-10 16:37
Hoe sim kaart klonen van mijn t-mobile sim naar een andere (lege) sim? iken Archief 2 04-03-09 21:46
Iphone 3g+T-mobile lock met andere t-mobile sim avdwerf Odido (T-Mobile) 24 25-08-08 15:17
T-Mobile SIM Only + internet stefsegers Odido (T-Mobile) 7 11-02-08 14:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:46.