iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Contract afkopen na 1 jaar (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/19051-contract-afkopen-na-1-jaar.html)

morpho 14-08-08 17:23

Contract afkopen na 1 jaar
 
Ik ben momenteel aan het overwegen om een iPhone met T-Mobile abo aan te schaffen echter zit ik met een vraag waar jullie misschien antwoord op hebben. De reden waarom ik voor een i-150 abo wil gaan is omdat het loskopen + abo aanschaffen over het algemeen even veel kost en je mist dan het gebruik van de T-Mobile Wi-Fi access points.

Mijn situatie is als volgend over 1 jaar vertrek ik naar het buitenland voor studie voor 1,5 jaar of langer. Daardoor kan ik dus niet mijn volledig contract afronden. Ik vraag me dus af is het mogelijk om na 1 jaar het T-Mobile contract af te kopen? Dus in het geval van i-150 is dat 12*29,95.

Ik had gister gebelt met de T-Mobile klantenservice echter deze vertelde mij dat het niet mogelijk is om het contract af te kopen. Echter betwijfel ik dit. Ze vertelde wel dat er mogelijkheid was om je contract te ontbinden als je naar het buitenland verhuist echter kon ze me niet meer erover vertellen. Wat ze overigens ook meldde was dat volgens OPTA T-Mobile verplicht is om na 1 jaar de telefoon te unlocken dus daar hoefde ik me geen zorgen over te maken.

cypher21 14-08-08 17:31

volgens mij (maar dat zul je even op moeten zoeken, of is er iemand die het kan bevestigen) is vertrekken naar het buitenland automatisch een van de ontbindende voorwaarden.

Je zou dan geen afkoopsom hoeven te betalen.

Nogmaals, dit weet ik niet 100% zeker

DJTizio 14-08-08 17:34

In de voorwaaren staat dacht ik gewoon dat je het contract af kunt kopen. Dat moet altijd kunnen, vinden ze alleen maar fijn: een jaar lang geen kosten maken voor iemand en gewoon betaald krijgen voor een niet te leveren dienst + extra kosten.
Tip: koop je iphone gewoon in belgië ofzo voor 520 euro heb je een 16Gb versie...
Dat ene jaar neem je gewoon een vodafone abonnement met internet, dat kost minder omdat je dan een specifiek abonnement kunt samenstellen en je hebt geen gezeur. En een veel betere dekking!

morpho 14-08-08 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DJTizio (Bericht 169145)
In de voorwaaren staat dacht ik gewoon dat je het contract af kunt kopen. Dat moet altijd kunnen, vinden ze alleen maar fijn: een jaar lang geen kosten maken voor iemand en gewoon betaald krijgen voor een niet te leveren dienst + extra kosten.
Tip: koop je iphone gewoon in belgië ofzo voor 520 euro heb je een 16Gb versie...
Dat ene jaar neem je gewoon een vodafone abonnement met internet, dat kost minder omdat je dan een specifiek abonnement kunt samenstellen en je hebt geen gezeur. En een veel betere dekking!

De 16GB kost in Belgie 615 euro. Als ik basis vodafone contract met internet pak voor 1 jaar kost dit 22 euro per maand. Berekent voor 1 jaar is dit in totaal 879 euro terwijl het i-150 abo voor 2 jaar uitkomt op 878,75 zonder aansluitkosten. Voor 1 jaar met het i-150 abo komt dit neer op 519,35 euro.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 169144)
volgens mij (maar dat zul je even op moeten zoeken, of is er iemand die het kan bevestigen) is vertrekken naar het buitenland automatisch een van de ontbindende voorwaarden.

Je zou dan geen afkoopsom hoeven te betalen.

Nogmaals, dit weet ik niet 100% zeker

Op de T-Mobile site vindt ik niet direct iets, ik zal deze vraag eens stellen in de T-Mobile winkel hopelijk kunnen ze hier meer over vertellen. Als dit inderdaad klopt is voor 1 jaar het i-150 abo het voordeligste voor mij.

DJTizio 14-08-08 17:47

Ah ik zat er een 100je naast xD Alleen vodafone is toch wel de betere provider!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:44.