iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Doe je T-Mobile iPhone 3G sim eens in een andere telefoon!!! (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/19464-doe-t-mobile-iphone-3g-sim-eens-andere-telefoon.html)

calkoentje 19-08-08 13:44

Doe je T-Mobile iPhone 3G sim eens in een andere telefoon!!!
 
Ik heb vandaag mijn T-Mobile simkaart in mijn oude P1 van SE gestopt om eens te kijken of het T-Mobile netwerk nu echt zo slecht is.
Bij mij waren de resultaten zeer verhelderend, mijn vraag aan iedereen is om het zelfde te doen om te zien wat het verschil is op andere plekken in Nederland.

Mijn bevindingen:

Locatie: Maartensdijkseweg, Bilthoven, Utrecht, Nederland

iPhone binnen (GSM): geen bereik
iPhone buiten (GSM): moeizaam (duurt lang moet ver van het huis lopen voor bereik)
iPhone GPRS: binnen niets. buiten moeizaam zelfde als GSM
iphone UMTS/HSDPA: zowel binnen als buiten niets!!!

SE P1 met dezelfde T-Mobile iPhone 3G simkaart:

Binnen GSM: 2 a 3 strepen
buiten GSM: 4 a 5 strepen
binnen GPRS: 2 a 3 strepen
buiten GPRS: top, met zeer snelle overschakeling naar 3G/3,5G met zeer snel internet
Buiten dus UMTS/HSDPA met de P1

Voor mij is het duidelijk, het ligt aan de iPhone/Apple en niet aan het netwerk. Dit geld dan voor deze locatie.

Stephan*iPhone 19-08-08 20:55

Heb hetzelfde even gedaan met mijn oude telefoon
Locatie: Amsterdam, Watergraafsmeer

Iphone 3G Black: 1 streepje
Samsung SGH-U600: 5 streepjes

Bij mij begint het ook duidelijk te worden, mischien nog meer mensen die dit hebben of willen proberen?

knuppel 19-08-08 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stephan*iPhone (Bericht 172696)
Heb hetzelfde even gedaan met mijn oude telefoon
Locatie: Amsterdam, Watergraafsmeer

Iphone 3G Black: 1 streepje
Samsung SGH-U600: 5 streepjes

Bij mij begint het ook duidelijk te worden, mischien nog meer mensen die dit hebben of willen proberen?

Alles leuk en aardig, maar die streepjes zijn niet ge-eikt of bij wet gedefinieerd ofzo. 1 streepje bij de iPhone kan net zo goed dezelfde waardes meten als 5 streepjes bij de Samsung.

puccini 19-08-08 21:06

T-Mobile sim in
Iphone
geen GSM
geen GPRS
geen G3

T-Mobile sim in Motorola V3
geen GSM
geen GPRS


Dus in huis voor en achter het huis geen T-Mobile signaal, en dat terwijl de 3G netwerken op m'n Motorola van KPN en Vodafone zichtbaar zijn maar geen T-Mobile en Orange.
M.a.w. het ligt dus ook aan het T-Mobile/Orange netwerk.

SneakerStyle 19-08-08 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door puccini (Bericht 172714)
T-Mobile sim in
Iphone
geen GSM
geen GPRS
geen G3

T-Mobile sim in Motorola V3
geen GSM
geen GPRS
Geen G3

Dus in huis voor en achter het huis geen T-Mobile signaal, en dat terwijl de 3G netwerken op m'n Motorola van KPN en Vodafone zichtbaar zijn maar geen T-Mobile en Orange.
M.a.w. het ligt dus ook aan het T-Mobile/Orange netwerk.

Vraag me werkelijk af of jij het hebt getest.

Zoja mag jij mij uitleggen hoe een Motorola V3 3G kan hebben..

*het ligt inderdaad aan de iphone. Ook hier getest. Heb zeker meer signaal in mijn nokia 6300. (duosim)

calkoentje 20-08-08 00:03

@knuppel
U heeft zeker gelijk, deze test is ook meer een indicatie. Verder iedereen die al gereageerd heeft, hartelijk dank hiervoor!!

nomad 20-08-08 08:26

Maar dit is toch geen vreemd nieuws ? Het is gewoon zo dat de iPhone een slechter ontvangstbereik heeft dan andere telefoons. Als we Apple mogen geloven gaan ze dat straks met een update oplossen. :D

puccini 20-08-08 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SneakerStyle (Bericht 172736)
Vraag me werkelijk af of jij het hebt getest.

Zoja mag jij mij uitleggen hoe een Motorola V3 3G kan hebben..

*het ligt inderdaad aan de iphone. Ook hier getest. Heb zeker meer signaal in mijn nokia 6300. (duosim)

Klopt je hebt helemaal gelijk wat betreft die G3, is een tikfoutje, maar ik blijf erbij dat het netwerk van T-Mobile ook echt knudde is.

marqw 20-08-08 08:56

hier wordt het nu echt niet leuk, Iphone 3G (fw 2.0.1) 2 streepjes, zelfde plaats iphone 3G (fw 2.0.2) 0 streepjes: "geen service."

dus 2 identieke iphones, verschil in firmware, bereik wordt alleen maar dramatischer...

niet t-mobile, maar apple.

paulmadejong 20-08-08 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marqw (Bericht 173056)
hier wordt het nu echt niet leuk, Iphone 3G (fw 2.0.1) 2 streepjes, zelfde plaats iphone 3G (fw 2.0.2) 0 streepjes: "geen service."

dus 2 identieke iphones, verschil in firmware, bereik wordt alleen maar dramatischer...

niet t-mobile, maar apple.

Volgens mij komt dat door een storing van T-Mobile. Heb vandaag ineens geen 3G bereik meer (schakelt ook niet terug naar GPRS). GSM werkt prima en 3G werkte gisteren nog wel. Overigens draai ik sinds gisterochtend 2.0.2

leama 20-08-08 10:32

Ik heb mijn T-Mobile sim in twee verschillende iPhones geprobeerd en in een Samsung F700. Ik heb dat binnenshuis en bij mij in de omgeving getest.

Hieruit blijkt dat ik met alle toestellen het zelfde slechte bereik heb. Binnen bijna geen GSM en helemaal geen 3G. Buiten wel GSM en maar een beetje 3G in alle toestellen.

Later een Vodafone kaartje in één van de iPhones (andere heeft simlock) en de Samsung F700 getest, overal goed GSM bereik (binnen en buiten) Binnen ook een beetje 3G en buiten bijna overal vol bereik.

smart 24-08-08 12:10

bij mij zo wel met iphone als motorola binnen in huis heel af en toe netwerk in de tuin in de thuin achter het huis helemaal geen netwerk en we hebben een grote tuin dus het is niet dat ik tussen de flats zit of tussen de huize sta volgens t-mobile kan dit niet.
vodafoon heeft gewoon normaal berijk zelfs in de kelder

iphonejk 24-08-08 13:49

Bij mij precies hetzelfde. Ik heb dit al in een ander topic gepost, maar hier nogmaals:


Ik heb sinds 3 dagen een iPhone3G. Software 2.0.2.

Ik werk op Schiphol-Rijk en heb hier de hele dag Geen Service in beeld staan. Thuis in Hoorn in huis ook Geen Service.

Als ik ergens anders ben, bijvoorbeeld in de file voor de coentunnel in Amsterdam heb ik vol bereik met 3G. Het is dus niet zo dat de telefoon kapot is.

Leuk om te melden is het volgende:
Ik heb dual sim en heb de ene sim kaart in mij iPhone3G en de ander in mijn oude telefoon, de MDA Vario II. Als ik ze beide aan zet heb ik op de MDA Vario thuis en op mijn werk gewoon vol bereik met 3G en op m'n iPhone geen service. Dat is dus het bewijs dat het aan die iPhone ligt en niet aan het netwerk.


Maar even de vraag die belangijk is: denkt iemand dat dit nog opgelost gaat worden door een update van apple? Want ik lees op internet alleen maar over geen 3G bereik. Wij hebben geen 3G en geen GSM..
Eigenlijk heb ik nu een telefoon waar alles mee kan behalve bellen :mad:

frederiks 24-08-08 13:54

volgens mij kan je concluderen dat zowel iphone als t-mobile niet al te stabiel zijn voor wat betreft 3G.

wout76 26-08-08 00:27

Het grootste probleem ligt bij T-Mobile ! !
Als ik binnenshuis vol bereik met 3G heb, maar op andere lokaties zowel binnen als buiten afwisselend wel en geen bereik heb dan zegt dat genoeg !

wil 26-08-08 08:28

Probleem is T-Mobile. Op mijn werk in Hoofddorp werkt iedere provider behalve T-mobile. En het maakt niet uit welke telefoon je gebruikt. Volgens dekkingskaart moet T-Mobile buiten en binnen bereik hebben. Mooi niet dus.

StarlightNo1 26-08-08 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frederiks (Bericht 176615)
volgens mij kan je concluderen dat zowel iphone als t-mobile niet al te stabiel zijn voor wat betreft 3G.

Exact, ik ben overgestapt van en locked t-mobile iPhone 3g naar een unlocked iPhone 3g in verband met dekkings problemen op erg veel locaties, zowel 3g als gprs.

Heb nu Vodafone en KPN geprobeerd en, in mijn geval, was dit een enorme verbetering qua gprs dekking!

Maar ... 3G is een heel ander verhaal, ik heb op de meeste plekken wel dekking maar het ontvangst is erg zwak te noemen omdat het signaal geregeld wegvalt. Dit in tegenstelling tot mijn andere andere telefoon / pda, die ik als test nu altijd op zak heb. Hiermee heb ik gewoon vol bereik!

Als ik een data snelheid download test doe wordt het nog vager. Met Vodafone i.c.m. mijn iPhone 3g schommelt de snelheid tussen 50kbit en 1600kbit en zie ik totaal geen relatie tussen het ontvangst en het behaalde resultaat. Terwijl mijn andere telefoons beide telkens een veel constanter/stabieler resultaat geven tussen 2,2 en 3 mbit. Ik voer de verschillende tests meerdere malen per dag uit op verschillende locaties binnen, buiten met goed en slecht ontvangst en telkens zie ik hetzelfde. Heb ook andere iPhones 3g's geprobeerd helaas is mijn exemplaar geen uitzondering :confused:

Al met al was ik er heilig van overtuigd dat T-Mobile de boosdoener was met betrekking tot gprs EN 3g. In het geval van gprs klopt dit ook alleen is de slechte 3g ontvangst duidelijk (ook) een probleem van de iPhone 3g.

wil 26-08-08 11:57

ik snap ook niets van die testen, zoals nu weer een bericht op nu.nl. Bezitters met een Iphone hebben de snelste 3G verbinding met T-Mobile in Nederland.
En test in Zweden, niets mis met Iphone 3G ontvangst.
Wel met een kanttekening dat als er veel mensen tegelijk verbinding maken op dezelfde plek de snelheid daalt.

Frenzie 26-08-08 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wil (Bericht 178090)
ik snap ook niets van die testen, zoals nu weer een bericht op nu.nl. Bezitters met een Iphone hebben de snelste 3G verbinding met T-Mobile in Nederland.
En test in Zweden, niets mis met Iphone 3G ontvangst.
Wel met een kanttekening dat als er veel mensen tegelijk verbinding maken op dezelfde plek de snelheid daalt.

Ja maar dat bericht sloeg volgens mij op dataverkeer en niet op gespreksverkeer


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:02.