//

Slechte GSM dekking bij T-Mobile

Slechte GSM dekking bij T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Overal lees ik klachten over slechte 3G dekking van de iPhone al dan met samen met T-Mobile. Ik kan erover meepraten, ik heb nog maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-08-08, 19:29
MeneerDuck MeneerDuck is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 32
Standaard Slechte GSM dekking bij T-Mobile

Overal lees ik klachten over slechte 3G dekking van de iPhone al dan met samen met T-Mobile. Ik kan erover meepraten, ik heb nog maar één keer het 3G logo in mijn scherm gezien.

Echter, er is meer aan de hand. Ik ben op verschillende plekken geweest de afgelopen tijd, voornamelijk buiten de randstad, en het viel me op dat de GSM dekking ook bijzonder slecht is.

In de volgende plaatsen heb ik nauwelijks tot geen GSM bereik:
- Bergen (NH)
- Zuiderzeemuseum bij Enkhuizen
- Elburg in de oude stad
- Elburg, bij m'n tandarts midden in een woonwijk
- Oldebroek, in een boerderij waar ik regelmatig kom.

Op mijn kamer thuis heb ik vol bereik. Ben ik beneden, 3 streepjes. In de douche (3 meter naast mijn kamer) krijg ik soms no-service. Heel apart.

Als ik van Zwolle naar Utrecht ga met de trein kan ik niet ongestoord internetten via GPRS, laat staan een telefoongesprek houden.. No-service...

Oja. Ik kom weinig in de randstad, wat niet wil zeggen dat ik alleen maar op onbewoonde gebieden kom.

Hoe zit het met jullie? Ook slechte GSM dekking? Of ben ik zelf alleen de sjaak en heb ik een nieuwe iPhone nodig. Zou dit in een softwareupdate worden verbeterd, of ga ik mijn automatische incasso stop zetten?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-08-08, 19:32
slodo slodo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1.027
Standaard

de 3G chip scheint software matig geupdate te kunnen worden
3G-chip in iPhone 3G is softwarematig te updaten > Nieuws > iPhoneclub.nl
  #3  
Oud 19-08-08, 19:33
MeneerDuck MeneerDuck is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 32
Standaard

Jup, maar ik heb het over GSM bereik, dat is wat anders dan 3G.

Heb jij (hebben jullie) ook slecht GSM bereik?
  #4  
Oud 19-08-08, 19:54
leama leama is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 182
Standaard

ja had ik ook. Bij mij thuis, omgeving utrecht had ik op veel plaatsen ook geen hem bereik. Laat staan 3g. Heb uiteindelijk contact laten ontbinden en heb nu belgische iPhone met Vodafone. Veel beter allemaal.
  #5  
Oud 19-08-08, 19:57
Doblie's schermafbeelding
Doblie Doblie is offline
• iOS 9.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 580
Standaard

Vaag, Apple heeft inderdaad nog wat uit te leggen. Ik zou het onderhand ook wel eens willen weten waarom al die klachten.
__________________
iPhone 3G firmware 4.1 (jailbreak)
  #6  
Oud 19-08-08, 21:50
Stephan*iPhone Stephan*iPhone is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 6
Standaard

Heb hier,hartje amsterdam, hetzelfde probleem. Het 3G werkt bij mij prima, maar de GSM ontvangst is echt een drama! Bij mij thuis meestal een of twee streepjes. Werk bijna elke dag op Schiphol, daar heb ik 2 a 3 streepjes. Ik hoop dat er wat aan gedaan wordt, want dit is geen doen zo.
  #7  
Oud 22-08-08, 11:28
iphonejk iphonejk is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Angry

Ik heb sinds 3 dagen een iPhone3G. Software 2.0.2.

Ik werk op Schiphol-Rijk en heb hier de hele dag Geen Service in beeld staan. Thuis in Hoorn in huis ook Geen Service.

Als ik ergens anders ben, bijvoorbeeld in de file voor de coentunnel in Amsterdam heb ik vol bereik met 3G. Het is dus niet zo dat de telefoon kapot is.

Leuk om te melden is het volgende:
Ik heb dual sim en heb de ene sim kaart in mij iPhone3G en de ander in mijn oude telefoon, de MDA Vario II. Als ik ze beide aan zet heb ik op de MDA Vario thuis en op mijn werk gewoon vol bereik met 3G en op m'n iPhone geen service. Dat is dus het bewijs dat het aan die iPhone ligt en niet aan het netwerk.

Wat moet ik hier nu mee, ik heb de klantenservice al gesproken en ik kan mijn iPhone terugsturen ter reparatie maar weet dus niet of dat zal helpen. Misschien is dit gewoon normaal voor een iPhone? Dan zeg ik direct mijn abonnement op..
  #8  
Oud 22-08-08, 12:25
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Het bereik van T-Mobile is in gebouwen slecht. Meestal dus geen service als je ergens naar binnen loopt. Vooral moderne kantoorgebouwen geven problemen. dan bedoel ik niet 3G maar het gewone GSM netwerk. Dat probleem heeft KPN en Vodafone niet, die gebruiken het 800 netwerk welke wel redelijk door gebouwen heen komt. Is al veel over gezegd, ligt aan T-Mobile niet aan de Iphone. Slechte 3G ontvangst kan ook aan de Iphone liggen. Zoek de forums maar af.
  #9  
Oud 22-08-08, 12:29
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Vanwege het slechte bereik (telefoon/GPRS/3G) heb ik vandaag mijn contract met T-Mobile kunnen ontbinden. Moet alleen wel mijn 3G inleveren.

Geen probleem, want morgen haal ik een Belgische 3G 8GB op welke standaard unlocked is
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #10  
Oud 22-08-08, 12:31
blahblah blahblah is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 246
Standaard

Ik vraag me af na hoe lang je je iPhone niet meer hoeft in te leveren of af kunt kopen.
  #11  
Oud 22-08-08, 12:33
bass bass is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 57
Standaard

Ik heb hem vandaag ook ingeleverd.. Kreeg te horen dat ik het abonnement nog geen jaar heb, dus de iphone ook terug moest.. Koop er over 2 weken wel een in Belgie
  #12  
Oud 22-08-08, 12:56
iphonejk iphonejk is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil Bekijk bericht
Het bereik van T-Mobile is in gebouwen slecht. Meestal dus geen service als je ergens naar binnen loopt. Vooral moderne kantoorgebouwen geven problemen. dan bedoel ik niet 3G maar het gewone GSM netwerk. Dat probleem heeft KPN en Vodafone niet, die gebruiken het 800 netwerk welke wel redelijk door gebouwen heen komt. Is al veel over gezegd, ligt aan T-Mobile niet aan de Iphone. Slechte 3G ontvangst kan ook aan de Iphone liggen. Zoek de forums maar af.
Als je mijn post goed gelezen hebt lees je dat ik dual sim heb( 2 sim kaarten met hetzelfde telefoon nr):

1 T-mobile simkaart in een MDA Vario II: Overal prima bereik, zowel GSM als 3G, ook in gebouwen.

1 T-mobile simkaart in een iPhone 3G: Bijna overal Geen Service, dus geen GSM en geen 3G.

Als ik beide toestellen aan heb staat de iphone op geen service en de MDA Vario heeft dan prima bereik.

Dus het komt 100% WEL door de iphone
  #13  
Oud 22-08-08, 13:25
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphonejk Bekijk bericht
Als je mijn post goed gelezen hebt lees je dat ik dual sim heb( 2 sim kaarten met hetzelfde telefoon nr):

1 T-mobile simkaart in een MDA Vario II: Overal prima bereik, zowel GSM als 3G, ook in gebouwen.

1 T-mobile simkaart in een iPhone 3G: Bijna overal Geen Service, dus geen GSM en geen 3G.

Als ik beide toestellen aan heb staat de iphone op geen service en de MDA Vario heeft dan prima bereik.

Dus het komt 100% WEL door de iphone
Als ik mijn T-Mobile kaart van de Iphone in andere telefoon stop heb ik nog steeds geen bereik binnen.
Vodafone wel bereik.

Laatst gewijzigd door wil; 22-08-08 om 13:34.
  #14  
Oud 22-08-08, 14:00
maxblast maxblast is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 31
Standaard

Met mijn Iphone icm mijn T-Mobile kaartje heb ik binnenshuis vrijwel geen bereik "no service". Dit is met zowel 3G aan als uit.

Als ik hetzelfde simkaartje in mijn Samsung i780 stop heb ik binnenshuis gewoon overal bereik.

In mijn geval heeft T-Mobile een één of andere test uitgevoerd en toegegeven dat het bereik in mijn regio (Ridderkerk) idd slecht is en ik kan van mijn contract en Iphone af.

Het vreemde is dat het bereik met een andere telefoon wel goed is dus snappen doe ik het niet.
  #15  
Oud 22-08-08, 14:29
iphonejk iphonejk is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maxblast Bekijk bericht
Met mijn Iphone icm mijn T-Mobile kaartje heb ik binnenshuis vrijwel geen bereik "no service". Dit is met zowel 3G aan als uit.

Als ik hetzelfde simkaartje in mijn Samsung i780 stop heb ik binnenshuis gewoon overal bereik.

In mijn geval heeft T-Mobile een één of andere test uitgevoerd en toegegeven dat het bereik in mijn regio (Ridderkerk) idd slecht is en ik kan van mijn contract en Iphone af.

Het vreemde is dat het bereik met een andere telefoon wel goed is dus snappen doe ik het niet.
Nouja dit heb ik dus ook. Blijkt dus dat ik niet de enige ben.
De klantenservice stelde mij nog voor om m'n iPhone op te sturen ter reparatie maar volgens mij heeft dat niet eens zin. Ik denk dat die telefoon gewoon niet goed is.

Ben er nu wel al helemaal klaar mee. Misschien komt er nog een update die dit soort problemen oplost en anders wil ik ook van me contract af.
  #16  
Oud 22-08-08, 15:23
MeneerDuck MeneerDuck is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 32
Standaard

https://forum.iculture.nl/f28/i...eeldingen.html + slechte dekking = contract opzeggen.

Binnen 20 dagen word ik terug gebeld. Ik hoop dat in de tussentijd het probleem is gefixt.
  #17  
Oud 22-08-08, 18:33
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

ik wacht nu al vier weken op dat terugbellen. Ja meneer, u wordt echt vandaag gebeld. Dat is al weer drie dagen geleden. Was vandaag in Icentre Haarlem. Verkoopt nu ook de Iphone. En in de winkel geen bereik!!!!!
  #18  
Oud 23-08-08, 14:42
MeneerDuck MeneerDuck is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 32
Standaard

oh my gosh... :S
  #19  
Oud 25-08-08, 17:22
Vox Vox is offline
• iOS 11.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Loenen aan de Vecht
Berichten: 43
Standaard

Mijn twintig dagen dat ik terug gebeld zou worden zijn nu om. Dus ik heb net wederom gebeld met Tmobile. Een alleraardigste dame aan de lijn en die verbaasde zich dat ik nog niet teruggebeld ben 'want dat moet toch echt binnen 20 dagen'.

Maar ja ik ken de verhalen van dit forum.
  #20  
Oud 25-08-08, 17:33
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

In een groot deel van de Oost-Achterhoek heb ik prima GSM dekking...maar helemaal geen 3G, nog geen streepje.

Ben vandaag ook terug geweest naar de shop. De verhalen lezend kan het dus nog wel een tijdje duren alvorens ik een reactie van TMO krijg. Ik wil, zoals het er nu voor staat, absoluut van mijn contract af.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
zeer slechte service bij T-Mobile pauldebeste Odido (T-Mobile) 4 11-09-10 16:44
iPhone zeer slechte dekking twynk iPhone algemeen 17 04-09-09 14:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:23.