//

Dekking T-Mobile

Dekking T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben overgestapt van Vodafone naar T-Mobile. Wat een ramp en ik wist het eigenlijk van tevoren omdat ik ook beroepsmatig betrokken ben geweest bij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-08-08, 22:02
eneef eneef is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 2
Standaard Dekking T-Mobile

Ik ben overgestapt van Vodafone naar T-Mobile. Wat een ramp en ik wist het eigenlijk van tevoren omdat ik ook beroepsmatig betrokken ben geweest bij de frequentieveilingen voor GSM/UMTS.
Het netwerk van T-Mobile (BEN), Orange en Telfort is gebouwd op de frequentiebanden DCS1800 MHz. Deze frequenties hebben aanzienlijk minder dekking binnenshuis tenzij er voldoende cellen (opstelpunten) zijn gebouwd. Dit zal meestal in Amsterdam wel het geval zijn, maar in het merendeel van Nederland niet. De vereiste veldsterkte van de T-Mobile signalen op GSM voldoen aan een buitenshuis dekking. Omdat UMTS/HSDPA een nog hogere celdichting met antenneopstelpunten vragen voor een goede werking en in-huis verzorging en T-Mobile al niet genoeg opstelpunten heeft, is de dekking hiervan binnenshuis en in de auto in de meeste gevallen nog slechter. KPN en Libertel hebben destijds als eerste beslag gelegd op de betere 900MHz frequenties (hoe lager de frequentie hoe beter binnenshuis) en hebben een voldoende celdekking met antennemasten. Wat een ramp, T-Mobile, doe er wat aan want je raakt zo weer snel je klanten kwijt. En geloof me, dit soort storingen in de verzorging liggen nou net niet aan de i-Phone. Ik wist het eigenlijk vooraf, maar ja, die i-Phone is zo vreselijk goed....

E. Neef
Antenne3
Rotterdam
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-08-08, 23:22
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

De Iphone hype kan T-Mobile wel eens heel duur komen te staan. Denk niet dat ze iets aan hun netwerk kunnen verbeteren. 1800 netwerk blijft een netwerk voor bereik buiten.De koppeling met Orange zal ook niet veel uitmaken want dat netwerk was ook al niet best, hoorde ik van mensen in Haarlem, die ook naar buiten moesten om te kunnen bellen.
Als KPN of Vodafone de Iphone mag verkopen is het gebeurd met T-Mobile.

Laatst gewijzigd door wil; 22-08-08 om 23:25.
  #3  
Oud 22-08-08, 23:52
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Ik ben weliswaar geen moderator, maar dit is de 3e thread over dit onderwerp. Misschien is het makkelijker om hier 1 thread van te maken...voor de overzichtelijkheid
  #4  
Oud 23-08-08, 11:22
eneef eneef is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celf Bekijk bericht
Ik ben weliswaar geen moderator, maar dit is de 3e thread over dit onderwerp. Misschien is het makkelijker om hier 1 thread van te maken...voor de overzichtelijkheid
Hallo,


ik denk dat het belang van de discussie over de kwaliteit van het T-Mobile netwerk erg groot is. Hoe de redactie het wil regelen maakt me niet uit, maar ik vind dat dit onderwerp eigenlijk nog veel meer aandacht moet krijgen.

EN
  #5  
Oud 23-08-08, 11:27
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eneef Bekijk bericht
Hallo,


ik denk dat het belang van de discussie over de kwaliteit van het T-Mobile netwerk erg groot is. Hoe de redactie het wil regelen maakt me niet uit, maar ik vind dat dit onderwerp eigenlijk nog veel meer aandacht moet krijgen.

EN
Dat ben ik helemaal met je eens, maar hoe meer threads hierover gaan ontstaan hoe lastiger het wordt om het overzicht te houden.
  #6  
Oud 23-08-08, 11:33
ironmanixs's schermafbeelding
ironmanixs ironmanixs is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• 4.3.3
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veldhoven
Berichten: 268
Stuur een bericht via MSN naar ironmanixs
Standaard

Het scheelt inderdaad met ontvangst of je binnen of buiten bent...
__________________
  #7  
Oud 28-08-09, 13:09
fcbakker fcbakker is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Angry Dekking T-mobile

Dekking van T-mobile is inderdaad een disaster. Volgens de kaart van T-mobile zou de dekking op mijn huisadres redelijk moeten zijn, maar in huis is het bereik slecht tot afwezig. Ben echter wel gehecht aan mijn iPhone en overweeg derhalve de iPhone te unlocken en een simkaart van andere provider te installeren.
  #8  
Oud 28-08-09, 13:41
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

binnen onderverdieping geen 3G

en 1e verdieping moeilijk.
op zolder top 3G
en buiten super

vind niet echt super erg dat ik binnen geen 3G heb
meeste mensen gebruiken dan toch wi-fi
Helaas doet me Wi-Fi antenne het niet meer ;P
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #9  
Oud 31-08-09, 03:08
RoelvdBerg RoelvdBerg is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 11
Standaard

Wat ik dus erg raar vind van het bereik is het volgende.
Ik heb hiervoor een prepaid kaartje gehad in een oude Sony ericsson toestel
Top bereik mensen hoorde me goed enzo.
Nu met de Iphone heel vaak geen bereik. Dus ben erg verbaasd aangezien ik altijd goede ervaringen heb gehad met tmobile (ook in het verre verleden)

En ja 1 topic over dit probleem / deze discussie zou goed zijn

my 2 cents
  #10  
Oud 31-08-09, 13:52
srf0611 srf0611 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdBerg Bekijk bericht
Wat ik dus erg raar vind van het bereik is het volgende.
Ik heb hiervoor een prepaid kaartje gehad in een oude Sony ericsson toestel
Top bereik mensen hoorde me goed enzo.
Nu met de Iphone heel vaak geen bereik. Dus ben erg verbaasd aangezien ik altijd goede ervaringen heb gehad met tmobile (ook in het verre verleden)

En ja 1 topic over dit probleem / deze discussie zou goed zijn

my 2 cents
Dit komt door de antenne van de iPhone; die is blijkbaar niet zo goed als die van een Sony Ericsson.
  #11  
Oud 31-08-09, 17:19
RoelvdBerg RoelvdBerg is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door srf0611 Bekijk bericht
Dit komt door de antenne van de iPhone; die is blijkbaar niet zo goed als die van een Sony Ericsson.
Ja zoiets dacht ik ook maar dan nog vind best wel irritant.
Hebben meer mensen hier bijv last van???
  #12  
Oud 31-08-09, 17:29
srf0611 srf0611 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdBerg Bekijk bericht
Ja zoiets dacht ik ook maar dan nog vind best wel irritant.
Hebben meer mensen hier bijv last van???
Ik niet, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik m'n iPhone nog niet heb..
Op het forum lees ik dat er heel veel mensen zijn die hier last van hebben. Typ maar in: 'Bereik' of 'Dekking'; Een hele lijst van mensen die er last van hebben. Ik heb ook ergens gelezen dat T-mobile dekking op je huisadres garandeert.
  #13  
Oud 31-08-09, 17:36
RoelvdBerg RoelvdBerg is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 11
Standaard

ik had op bereik gezocht maar kwam dus op dit topic uit en dekking had ik nog niet geprobeerd.

Ik zal dus zo even verder zoeken.
  #14  
Oud 31-08-09, 20:09
fgeer fgeer is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 104
Standaard

ANTENNABOOSTER VERBETERD GSM/3G SIGNAAL o.a. IPHONE - eBay, Overige accessoires, Accessoires en onderdelen, GSM en telecom. (Eindtijd 23-sep-09 21:45:21 CEST)

Zou dit kunnen helpen om de dekking te verbeteren.

Laatst gewijzigd door fgeer; 31-08-09 om 20:13.
  #15  
Oud 31-08-09, 20:38
RoelvdBerg RoelvdBerg is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 11
Standaard


Ziet er wel goed uit maarja opschroeven van me phone ben ik beetje bang voor. Ben niet zo technish met dat soort dingen.
  #16  
Oud 31-08-09, 20:47
fgeer fgeer is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 104
Standaard

Nog een paar opmerkingen hierover.
1. Hoe werkt dit, wordt er een soort veld opgewekt, dat dan weer wordt opgevangen door de iPhone antenne. Of is dit allemaal onzin.
Wie is zo technisch onderlegt om dit uit te kunnen leggen.
2. Op internet zijn genoeg handleidingen te zien hoe je een iPhone moet openen.
  #17  
Oud 01-09-09, 09:47
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

Ik erger me nog steeds aan de struisvogelpolitiek van diverse mensen.
Als je je goed informeert weet je dat 3 punten bekend zijn.

1 De ontvangstkwaliteit van de Iphone is bar slecht in vergelijking met andere merken.

2 TMobile is één van de goedkopere providers, maar hun netwerkdekking is niet optimaal. Alle waar naar zijn geld !!

3 Het gesloten systeem van Apple

Apple heeft om financiële redenen (zoveel mogelijk geld uit jullie zakken kloppen) ervoor gekozen om niet met de beste provider in zee te gaan. In Amerika niet, maar hier dus ook niet.
Als je een pakket (toestel + provider) kiest weeg je de vóór- én de nadelen tegen elkaar af. Blijkbaar geilen zoveel mensen op die Iphone dat ze vergeten dat er ook de hiervoor genoemde nadelen aan zitten.

Ik vind dan moet je achteraf niet gaan piepen. Ik vind de Iphone ook een mooi toestel maar heb van tevoren wat research gedaan. Mijn besluit was om géén Iphone te kopen. Naar alle waarschijnlijkheid ruil ik TMobile in voor Vodafone en zal mijn volgende toestel een Nokia N900 worden. Dat toestel is minder sexy als de Iphone maar voldoet aan mijn voorwaarden.
  #18  
Oud 01-09-09, 10:19
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Helemaal mee eens met semnifeer. Woon zelf niet op de beste plek voor goed bereik maar wist van te voren hoe T-mobile was. Zelf ben ik helemaal niet te spreken over Vodafone en dat moet dan de betere zijn?daar is de KS ook *** en dat mag dan duurder zijn.
  #19  
Oud 01-09-09, 11:42
RoelvdBerg RoelvdBerg is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
Ik erger me nog steeds aan de struisvogelpolitiek van diverse mensen.
Als je je goed informeert weet je dat 3 punten bekend zijn.

1 De ontvangstkwaliteit van de Iphone is bar slecht in vergelijking met andere merken.

2 TMobile is één van de goedkopere providers, maar hun netwerkdekking is niet optimaal. Alle waar naar zijn geld !!

3 Het gesloten systeem van Apple

Apple heeft om financiële redenen (zoveel mogelijk geld uit jullie zakken kloppen) ervoor gekozen om niet met de beste provider in zee te gaan. In Amerika niet, maar hier dus ook niet.
Als je een pakket (toestel + provider) kiest weeg je de vóór- én de nadelen tegen elkaar af. Blijkbaar geilen zoveel mensen op die Iphone dat ze vergeten dat er ook de hiervoor genoemde nadelen aan zitten.

Ik vind dan moet je achteraf niet gaan piepen. Ik vind de Iphone ook een mooi toestel maar heb van tevoren wat research gedaan. Mijn besluit was om géén Iphone te kopen. Naar alle waarschijnlijkheid ruil ik TMobile in voor Vodafone en zal mijn volgende toestel een Nokia N900 worden. Dat toestel is minder sexy als de Iphone maar voldoet aan mijn voorwaarden.
1 Ok daar heb ik inderdaad in het begin niet goed naar gekeken.

2 Hier ben ik het dus totaal mee oneens. vroeger was het mss wel zo maar ik heb dus jaren ook op me nieuwe adres SUPER bereik ondanks Tmobile aangeeft binnen niet te kunnen bellen

3 Daar ben ik het wel eens
  #20  
Oud 01-09-09, 13:04
Pete.Z Pete.Z is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 110
Standaard

Ach, het is allemaal afhankelijk van je locatie.
Woon je buiten de Randstad of een andere redelijk grote stad, zou ik eerst heel goed informeren hoe de dekking is, want in mijn ervaring is die vaak rampzalig slecht,inclusief de normale GSM dekking.
3G is vaak al helemaal een mooie droom.
Afgelopen week paar dagen in Hoenderloo geweest, en daar had ik zelfs regelmatig geen dekking, het is verdomme 2009.....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-mobile dekking in.. 1337roller Odido (T-Mobile) 10 18-07-10 12:36
3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool) Grample Odido (T-Mobile) 543 05-09-09 07:56
T- Mobile Dekking in Emmen (Drenthe) MartinK Odido (T-Mobile) 1 30-04-09 17:13
Vraagje over T-Mobile dekking m.b.t. internet ronald89 Odido (T-Mobile) 6 08-07-08 23:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:06.