//

contract apple met T-Mobile

contract apple met T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik vraag mij af. Omdat T-Mobile soms geen ontvangt heeft op bepaalde plekken kan het contract ontbonden worden. T-Mobile kan dan niet aan zijn verplichtingen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-08-08, 11:09
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard contract apple met T-Mobile

Ik vraag mij af. Omdat T-Mobile soms geen ontvangt heeft op bepaalde plekken kan het contract ontbonden worden. T-Mobile kan dan niet aan zijn verplichtingen voldoen.
Zou dat ook voor Apple gelden. T-Mobile heeft een slecht netwerk. Kan Apple dan van het 5 jarig contract af en een deal sluiten met een andere provider?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-08-08, 13:18
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

 Verplaatst naar: T-Mobile

Eventjes naar ander subforum geplaatst. Dit soort discussies horen niet in de Chat thuis.
  #3  
Oud 25-08-08, 13:22
MeneerDuck MeneerDuck is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 32
Standaard

De consumentenwetgevingen zijn natuurlijk niet van toepassing op de deal van Apple en T-Mobile. Het zal er puur vanaf hangen van de inhoud van het contract, en dat is natuurlijk bij bijna niemand bekend.
  #4  
Oud 25-08-08, 16:56
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil Bekijk bericht
Ik vraag mij af. Omdat T-Mobile soms geen ontvangt heeft op bepaalde plekken kan het contract ontbonden worden. T-Mobile kan dan niet aan zijn verplichtingen voldoen.
Zou dat ook voor Apple gelden. T-Mobile heeft een slecht netwerk. Kan Apple dan van het 5 jarig contract af en een deal sluiten met een andere provider?
Je verwacht toch niet dat Apple ook maar 1 seconde wakker ligt van het feit dan een enkeling slechte ontvangst heeft?
  #5  
Oud 28-08-08, 18:01
nms nms is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Je verwacht toch niet dat Apple ook maar 1 seconde wakker ligt van het feit dan een enkeling slechte ontvangst heeft?
Als je eenmaal claims aan je kont krijgt en daardoor negatieve publiciteit kan ik me er toch wel iets bij voorstellen dat Apple er wel wakker van ligt.
  #6  
Oud 28-08-08, 19:43
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nms Bekijk bericht
Als je eenmaal claims aan je kont krijgt en daardoor negatieve publiciteit kan ik me er toch wel iets bij voorstellen dat Apple er wel wakker van ligt.
Apple heeft al ontzettend vaak claims gehad. gezien alle rechtzaken van en tegen Apple lijkt het er wel eens op dat advocaten de meerderheid van het personeel vormen.
  #7  
Oud 28-08-08, 23:20
Hunter's schermafbeelding
Hunter Hunter is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zandvoort
Berichten: 208
Stuur een bericht via MSN naar Hunter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Je verwacht toch niet dat Apple ook maar 1 seconde wakker ligt van het feit dan een enkeling slechte ontvangst heeft?
Een enkeling? Wanneer ben jij voor het laatst buiten geweest??
In de hele wereld regent het klachten niet alleen hier.

Google
  #8  
Oud 28-08-08, 23:40
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Lezen jullie de voorpagina wel eens? Er is niets mis met de chip, hooguit met weergave van streepjes en hoe de software daar op reageert. Komt er dus op neer dat deels de netwerken niet goed zijn, en deels de software niet goed communiceert met de chip (hence problemen met streepjes en dus onnodig omschakelen naar GPRS / Geen Service). Wacht een paar updates af zou ik zeggen. Ik heb overigens nergens last van, behalve dan dat ik last heb van het plastic probleem (barst op achterkant).
  #9  
Oud 28-08-08, 23:45
Hunter's schermafbeelding
Hunter Hunter is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zandvoort
Berichten: 208
Stuur een bericht via MSN naar Hunter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ironis Bekijk bericht
Lezen jullie de voorpagina wel eens?
Ja meerdere malen per dag.
  #10  
Oud 29-08-08, 09:27
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ironis Bekijk bericht
Lezen jullie de voorpagina wel eens? Er is niets mis met de chip, hooguit met weergave van streepjes en hoe de software daar op reageert. Komt er dus op neer dat deels de netwerken niet goed zijn, en deels de software niet goed communiceert met de chip (hence problemen met streepjes en dus onnodig omschakelen naar GPRS / Geen Service). Wacht een paar updates af zou ik zeggen. Ik heb overigens nergens last van, behalve dan dat ik last heb van het plastic probleem (barst op achterkant).
Ik heb 3G niet aan staan en dus geen last van omschakelen. Toch regelmatig (dagelijks) geen service. T-Mobile heeft grote problemen met bereik binnen.
Als ik 3G aan zet zie ik de balkjes als een jojo op en neer gaan terwijl ik de telefoon niet verplaats. Ik wacht op de koppeling van Orange mast, die staat wel steeds in mijn netwerklijst en niet T-Mobile als ik binnen ben. Alleen volgens de helpdesk van T-Mobile zal de koppeling niets uitmaken voor een T-Mobile klant, alleen een orange klant gaat erop vooruit.. Dit antwoord helpdesk begrijp ik dus niet.
  #11  
Oud 31-08-08, 00:03
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ironis Bekijk bericht
Lezen jullie de voorpagina wel eens? Er is niets mis met de chip, hooguit met weergave van streepjes en hoe de software daar op reageert. Komt er dus op neer dat deels de netwerken niet goed zijn, en deels de software niet goed communiceert met de chip (hence problemen met streepjes en dus onnodig omschakelen naar GPRS / Geen Service). Wacht een paar updates af zou ik zeggen. Ik heb overigens nergens last van, behalve dan dat ik last heb van het plastic probleem (barst op achterkant).
Bijna goed maar niet helemaal

Signalen worden normaliter uitgedrukt in -dB. Leuke notatie maar voor ons mensen en met name voor leken zegt dat niets en is het ingewikkeld want bij welk getalletje is iets nou goed of niet? Een grafische weergave is wel te snappen en kan heel mooi aangeven of het signaal goed is of niet. Met andere woorden: je gaat die getalletjes omzetten naar iets grafisch. Dan krijg je het vraagstuk hoe je dat grafisch weer gaat geven: doe je het met puntjes, moet het een grafiek worden, zijn streepjes handig, etc. Men heeft ooit eens voor streepjes gekozen en bedacht dat het aantal bepaald hoe goed je signaal is (hoe meer streepjes des te beter je signaal). Waarom? Het is makkelijk te zien en voor mensen makkelijk te onthouden omdat we van nature vrijwel altijd denken dat meer beter is.

En dan krijg je het moeilijkste vraagstuk. Je moet die cijfers naar streepjes gaan vertalen. Bij welke cijfers geef je 1 streepje, bij welke moeten het er 2 worden, etc. Dat vraagstuk is iets wat iedere telefoonfabrikant op een andere manier heeft ingevuld. Voor ons als consument betekent dat je nooit de ontvangst kunt vergelijken omdat iedere fabrikant er zijn eigen interpretatie op na houdt. Zo ook een Apple en een Nokia. Nokia geeft standaard altijd teveel aan waardoor mensen met 2 streepjes denken dat ze nog ontvangst hebben terwijl dit niet zo is. Bij Apple gebeurd het weer te conservatief: te weinig streepjes waardoor het lijkt dat je signaal bagger is.
Een ander nadeel van dit vraagstuk is de range die je kiest voor 1 streepje. Als de range groot is en je signaal fluctueert binnen die range dan zul je niks merken. Als je die range inkort en je hebt een fluctuerend signaal dan zul je dat ook zien omdat het aantal streepjes dan steeds wisselt. Nokia heeft kennelijk een brede range aangegeven en Apple een vrij kleine: Nokia schommelt niet met ontvangst maar de iPhone doet dat wel.

Kortom: wat er aan streepjes en meldingen staan komt veelal niet overeen met het daadwerkelijke signaal. Zoals diverse fabrikanten ook melden zijn de streepjes bij benadering en alleen ter indicatie om een idee te krijgen van de ontvangst. Ze zijn niet bedoeld als een nauwkeurig meetinstrument om de signaalsterkte vast te stellen. Helaas menen veel mensen dat dat echter wel zo is, die moeten zichzelf nog maar eens goed achter de oren krabben...

Wat kan Apple hier dan aan doen? Eigenlijk niets. Gezien de kritiek kunnen ze wat minder conservatief met de streepjes omgaan maar of dat een wenselijke ontwikkeling is omdat dit feitelijk pure misleiding van de consument is (dat een Nokia zich daar aan schuldig maakt wil nog niet zeggen dat de rest dat dan ook maar moet doen). De beste oplossing is dat telecomland eens bij elkaar gaat zitten en afspraken maakt hoeveel -dB een streepje moet voorstellen en hoeveel streepjes je in totaal hebt. Op die manier is het op alle telefoons gelijk en valt er dus ook daadwerkelijk te vergelijken. Ook dan geldt echter wel het punt dat het hier om een indicatie gaat en niet om een nauwkeurig meetinstrument!

Buiten dit alles is er echter ook nog de factor van netwerk en dat is iets waar de telco wat aan kan doen. Als het een netwerk is met slechte dekking dan kunnen ze daar wat aan doen door wat masten bij te plaatsen en dingen te optimaliseren. Dat geldt ook voor iets als een instabiel netwerk (waardoor je ontvangst dus varieert en je die streepjes heen en weer ziet schieten).

Houdt er rekening mee dat het ook een samenspel van diverse factoren is (telefoon, ontvangstweergave, netwerk van de telco) waarbij ook op te merken is dat het hier om draadloze signalen gaat welke nogal gevoelig zijn voor zaken als storing en afscherming (denk aan dikke betonnen muren zoals bij parkeergarages en bepaalde gebouwen). Alles bij elkaar bepaald uiteindelijk wat voor ontvangst je hebt. Dat maakt het pinpointen van het probleem (of de problemen) ook erg lastig en voor ons gebruikers ook moeilijk te begrijpen omdat niet duidelijk is wat er aan de hand is en wie dan de schuldige is (of zijn). Dat is helaas iets wat we af zullen moeten wachten want hopelijk weten Apple en T-Mobile door samenwerking het probleem te vinden en op te lossen. Persoonlijk denk ik dat het hier deels de streepjesweergave en deels de dekking van het T-Mobile netwerk is die de problemen veroorzaken.
  #12  
Oud 31-08-08, 09:27
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Mensen moeten als criterium niet het aantal streepjes nemen want dat is uitsluitend een relatieve indicatie.

Enige wat bepalend is, is de vraag "Heb je verbinding?".

Zo ja, dan is er geen probleem en maakt het aantal streepjes geen ene jota uit.

Zo nee, dan moet je klagen bij TM en het geheel of terugbrengen of niet verder zeuren.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Contract T Mobile ontbonden Tqam Odido (T-Mobile) 221 07-12-11 11:27
How to: Contract ontbinden T-Mobile ThysTePoele Odido (T-Mobile) 3 22-04-11 18:39
Hoeveel mensen ontbinden hun contract bij T-Mobile bij afloop contract? erwin85 Odido (T-Mobile) 30 26-12-09 19:12
Contract overname T-mobile Dave123 Odido (T-Mobile) 2 15-08-09 19:47
T-Mobile na contract periode benBEN Odido (T-Mobile) 1 21-07-08 01:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:08.