//

Duo Sim T-Mobile

Duo Sim T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Dus conclusie: 3G alleen nodig als er geen Wifi is en je geen geduld hebt om te wachten tot er wel weer een Wifi spot ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 27-07-10, 14:46
iJST iJST is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 16
Standaard

Dus conclusie: 3G alleen nodig als er geen Wi-Fi is en je geen geduld hebt om te wachten tot er wel weer een Wi-Fi spot is...

En als je dat geduld wel hebt, houd je dus de 100 euro die de 3G variant meer kost in je zak, plus de kosten van het gebruik van het 3G netwerk....
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 27-07-10, 15:12
remmh01 remmh01 is offline
• iOS 1.0.0
• 10.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 27
Standaard Duo-sim - Ipad onderweg getest

Ik heb met 2 Ipads (en 2 Iphones) de boel 'ns tijdens een autorit uitgetest: éénmaal met de duo-sim van Vodafone en ééntje met de duo-sim van T-Mobile. De bevindingen zijn in beide gevallen hetzelfde:

Op de Ipad had ik de applicatie 'Kaarten' geopend, deze genereert namelijk een constante datastroom om de kaartgegevens bij te werken. Op de Iphone was 3G uitgeschakeld. Zelf bellen was geen enkel probleem, de Ipad bleef middels 3G de kaart verversen. Gebeld worden lukte niet.

Daarna heb ik het getest met Safari. Tijdens het browsen was ik wel bereikbaar, hoogstwaarschijnlijk omdat je dan geen constante datastroom gebruikt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iJST Bekijk bericht
Even een vraagje., om het voor mezelf duidelijk te krijgen:

Ik heb een iPhone 3GS.
Stel ik koop een iPad met 3G. Regel een duosim bij T-mobile.
Klopt het dan dat je niet gebeld kan worden als je met 3G zit te internetten op je iPad? (zelfs als je 3G uitschakelt op je iPhone?)
Dit moet toch tegelijk kunnen. Bellen gaat niet over 3G. Kan me wel voorstellen dat je 3G moet uitschakelen op je iPhone....

Kan iemand me hier duidelijkheid over geven?
  #23  
Oud 28-07-10, 00:14
Wunk Wunk is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 26
Stuur een bericht via ICQ naar Wunk Stuur een bericht via MSN naar Wunk
Standaard

Stelletje pannekoeken daar bij t-mobile ook..
Duosim binnen, blijkt geen microsim te zijn, kunnen ze nog niet over de post leveren. Kan em omwisselen in de winkel..

Afijn, knipbeurt verder hebben we er zelf maar een microsim van gemaakt.., word netjes herkend door de ipad, pincode ingevoerd, geen netwerk..

Hm.., dan toch maar even lezen hoe of wat (mannentrekje he, eerst doen en pas als 't niet werkt gaan lezen ). Ah.., sim moet nog worden geactiveerd, ook geen probleem. Online lukt niet, dus ik bel t-mobile.., aardige dame zegt dat 'ie het over een kwartiertje moet doen..

En ja hoor, na half uurtje netjes een 3g logo in m'n ipad.., topshit, even apn settings ingevuld (internet / tmobile / tmobile moet je invullen) en tadaa internet..

Alleen hebben die droeftoeters m'n oude sim gedeactiveerd, DAT was dus niet de bedoeling.. Helpdesk is dicht, de geactiveerde kaart past niet in m'n iphone meer, dus morgen maar even bellen om te vragen of ze m'n oude kaart ook even actief willen zetten

Dus MOCHT je de duosim optie doen, prima idee, maar DUIDELIJK vermelden dat je oude sim ook actief moet blijven !

Verder even zorgen dat er maar 1 sim actief is.. In de iPad kun je cellular data uitzetten in de settings, dus kan 'em aanzetten wanneer nodig
__________________
- Jeroen
WM Innovations / App programmeur

Laatst gewijzigd door Wunk; 28-07-10 om 00:17.
  #24  
Oud 28-07-10, 00:23
friesbertie friesbertie is offline
• iOS 8.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 67
Standaard

Bij mij ging dat anders. Duosim in tmobilewinkel gekocht. Verkoper zei dat hij meteen zou doen. Waren overigens sim kaarten in het oude formaat war je de micro weer uit kon drukken. Allebei in iPhone geaktiveerd, daarna de een tot microsim gemaakt en in iPad. Werd meteen herkent maar het werkte niet. Toen na tip op forum bij APN smartsites.t-mobile ingevuld en daarna werkte alles.
  #25  
Oud 28-07-10, 00:24
Wunk Wunk is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 26
Stuur een bericht via ICQ naar Wunk Stuur een bericht via MSN naar Wunk
Standaard

Ja ik heb em telefonisch aangevraagd, denk dat ze dus ergens zijn vergeten een vinkje bij de duo te zetten oid
  #26  
Oud 28-07-10, 07:40
alwins alwins is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bergschenhoek
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wunk Bekijk bericht
Dus MOCHT je de duosim optie doen, prima idee, maar DUIDELIJK vermelden dat je oude sim ook actief moet blijven !
dat kan dus niet. je krijgt 2 nieuwe simkaartjes, die moet je allebei activeren. Je oude gaat daarna de prullebak in.
  #27  
Oud 28-07-10, 09:18
Wunk Wunk is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 26
Stuur een bericht via ICQ naar Wunk Stuur een bericht via MSN naar Wunk
Standaard

ow, ik heb er maar 1 gehad, strange...
  #28  
Oud 28-07-10, 15:30
Wunk Wunk is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 26
Stuur een bericht via ICQ naar Wunk Stuur een bericht via MSN naar Wunk
Standaard

Afijn, telefoontje naar T-mobile (met excuses van ze voor de gemaakte fout) en een ritje naar een T-mobile shop verder heb ik nu een setje werkende duo-sims..

Microsim hadden ze nog niet binnen, dus 1 van de sims even verknipt en ik heb nu netjes een werkende iPhone en iPad met 3G
  #29  
Oud 28-07-10, 15:36
azt33 azt33 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Zurich, CH
Berichten: 169
Standaard

En kan je nog bellen met de iPhone terwijl de iPad online is met 3G, Wunk?
  #30  
Oud 28-07-10, 15:43
Wunk Wunk is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 26
Stuur een bericht via ICQ naar Wunk Stuur een bericht via MSN naar Wunk
Standaard

Geen idee, maar over wat wel en niet kan loopt al een topic volgens mij..

Dit vooral voor ALS ik 3G nodig heb (zit meestal toch op Wi-Fi), ik alleen maar m'n iPhone even uit hoef te zetten en de Cellular data op de iPad aan..

Ik vind al die speciale iPad abonnementen waar de providers mee komen namelijk belachelijk duur, dus doen we 't zo
  #31  
Oud 28-07-10, 15:45
Wunk Wunk is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 26
Stuur een bericht via ICQ naar Wunk Stuur een bericht via MSN naar Wunk
Standaard

edit: dubbelpost, verwijderd (firefox deed beetje vreemd)

Laatst gewijzigd door Wunk; 28-07-10 om 15:47.
  #32  
Oud 29-07-10, 09:15
Dogtack Dogtack is offline
• iOS 6.1.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 4
Standaard Duo Sim binnen.

Zo gisteren de duo sim binnen gekregen beide 2 micro sims, werkt naar behoren, alleen niet kunnen testen als de 2 kaarten in bedrijf zijn ( T-mobile ) lag er weer een uit hier in het Zuiden.

Dus als je 1200 belt, even vermelden dat je de micro sim wilt hebben.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-Mobile - Duo-sim maar geen 3G ProMac iPad algemeen 17 25-08-10 14:57
Duo SIM van T-mobile dongle cb005978 iPad algemeen 0 09-08-10 21:36
Duo sim vervalt bij activatie micro sim, beter oude knippen? s.keesen Odido (T-Mobile) 10 01-08-10 02:12
iPhone: optie 'compleet' (o.a. Duo Sim) bestellen via T-Mobile Grover Odido (T-Mobile) 4 01-11-09 20:52
Hoe krijg ik telefoonnummers op duo sim van T-mobile? ralphsturm Odido (T-Mobile) 1 27-10-09 22:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:01.