//

Duo Sim T-Mobile

Duo Sim T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) eergisteren me Duo simkaart binnengehad van tmobile ( 1 voor de iphone en 1 voor me laptop ) deze moet geactiveert worden in my tmobile ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-08-08, 23:21
Haagze sf2's schermafbeelding
Haagze sf2 Haagze sf2 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aruba
Berichten: 389
Stuur een bericht via MSN naar Haagze sf2
Standaard Duo Sim T-Mobile

eergisteren me Duo simkaart binnengehad van tmobile ( 1 voor de iphone en 1 voor me laptop )
deze moet geactiveert worden in my tmobile ( volgens de brief )

en ik kan dat gedeelte dus nergens vinden!
iemand ervaring hier mee?
de helpdesk is al dicht en over dag heb ik het te druk daarvoor
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-08-08, 23:53
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Waarschijnlijk gewoon een account aanmaken? Eventueel wordt na het registreren gevraagd of je wilt activeren?
  #3  
Oud 27-08-08, 01:39
Nupa Nupa is offline
• iOS 2.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 54
Standaard

Gewoon bellen en zeggen dat je hem wil activeren, geen probleem.. heb het zelf ook een week geleden gedaan!
__________________
Eindelijk weer mét iPhone..
  #4  
Oud 03-06-10, 20:10
lhbraber lhbraber is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 2
Standaard Duo sim

Ik heb vorige week een iPad gekocht.
In de T Mobile winkel kreeg ik zo een 2 (duo) sim kaartjes mee.

In eerste instantie kon ik nu op zowel de iPhone als op de iPad geen datanetwerk bereiken: je moet de eerste keer je netwerkinstellingen resetten.
Daarna had ik op de iPhone weer data, maar nog niet op de iPad.

Inmiddels heb ik van TMobile instellingen gekregen en kan ik nu met beide online: geweldig!

Het nadeel is nu wel dat je niet met beide tegelijk online kunt.
Vanmiddag had ik 3G op de iPad aan staan, maar volgens mij kun je dan niet gebeld worden.

Succes ermee
  #5  
Oud 21-07-10, 20:53
judas_666 judas_666 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 9
Standaard

Wat zijn de kosten voor zo'n duo sim bij t-mobile? En kan je echt niet gevbeld worden als je 3g gebruikt op de iPad?
  #6  
Oud 21-07-10, 23:30
PieNr1 PieNr1 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

Heb je twee micro simkaarten gehad of ouderwetse kaarten?
  #7  
Oud 22-07-10, 01:04
remmh01 remmh01 is offline
• iOS 1.0.0
• 10.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door judas_666 Bekijk bericht
Wat zijn de kosten voor zo'n duo sim bij t-mobile? En kan je echt niet gevbeld worden als je 3g gebruikt op de iPad?
Nee, je krijgt dan een ingesprekstoon.
Kosten bij T-Mobile: € 15,00 Wordt toegevoegd aan de maandelijkse te ontvangen factuur.
  #8  
Oud 22-07-10, 01:07
remmh01 remmh01 is offline
• iOS 1.0.0
• 10.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieNr1 Bekijk bericht
Heb je twee micro simkaarten gehad of ouderwetse kaarten?
Ik ontving bij T-Mobile twee simkaarten die je naar eigen goeddunken uit de 'creditcart' kunt drukken op het standaard SIM-kaart formaat of op het micro-SIMkaart formaat.
  #9  
Oud 22-07-10, 15:16
Dogtack Dogtack is offline
• iOS 6.1.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 4
Standaard

Ben gisteren bij T-Mobile geweest voor een duo sim, werd mij op het hart gedrukt dat hij niet bedoeld is voor de Ipad, daar hun ten alle tijden konden zien in welk apparaat (iPhone-iPad) het gebruikt werd.

Hier geloof ik dus helemaal niets van, want al ik alleen maar online ben met mijn iPhone, hoe wil je dat controleren dat het niet de iPad is.

Of zie ik dat verkeerd??
  #10  
Oud 22-07-10, 17:46
Wunk Wunk is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 26
Stuur een bericht via ICQ naar Wunk Stuur een bericht via MSN naar Wunk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dogtack Bekijk bericht
Ben gisteren bij T-Mobile geweest voor een duo sim, werd mij op het hart gedrukt dat hij niet bedoeld is voor de Ipad, daar hun ten alle tijden konden zien in welk apparaat (iPhone-iPad) het gebruikt werd.

Hier geloof ik dus helemaal niets van, want al ik alleen maar online ben met mijn iPhone, hoe wil je dat controleren dat het niet de iPad is.

Of zie ik dat verkeerd??
't is goed met ze, ik ga ook gewoon een duo sim aanvragen voor m'n iPad
__________________
- Jeroen
WM Innovations / App programmeur
  #11  
Oud 22-07-10, 18:01
Acrobat Acrobat is offline
• iOS 8.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 140
Standaard

Aan het MAC adres van de machine kunnen ze dat nagaan mits de adressen van de iPad's en iPhones in aparte reeksen zitten of er een administratie van is uiteraard. Sowieso, als in de voorwaarden nergens staat dat het niet mag kunnen ze je natuurlijk ook niets maken.
  #12  
Oud 22-07-10, 18:02
Wunk Wunk is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 26
Stuur een bericht via ICQ naar Wunk Stuur een bericht via MSN naar Wunk
Standaard

Ik heb 'em gelijk even besteld, 3 werkdagen ligt 'ie per post op de mat (gewoon even 1200 bellen en je kunt 'em zo aanvragen voor 15 euro)
  #13  
Oud 25-07-10, 13:24
rotelman rotelman is offline
• iOS 11.0 beta
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 10
Stuur een bericht via MSN naar rotelman
Standaard

ik was vrijdag middag bij t-mobile om te vragen naar de mogelijkheden, en die zeiden dat het niks kost, alleen kom ik hem nog niet meenemen omdat mijn iphone op mijn vrouw haar naam staat.

Maar ze hadden het er niet over dat ik hem niet in de ipad mocht gebruiken, hij wilde hem zelfs even zien, ik had hem net gekocht.

Dus vreemd dat ze allemaal iets anders zeggen.
  #14  
Oud 26-07-10, 19:20
friesbertie friesbertie is offline
• iOS 8.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 67
Standaard Duo-sim t-mobile in iPad werkt niet

Vandaag voor €15 duo-sim bij t-mobile gehaald. Volgens de verkoper was het niet zeker dat dat in de iPad zou werken en eigenlijk was het ook niet de bedoeling... Beide kaarten in de iPhone geactiveerd. In de iPone werkt hij, de iPad ziet hem ook, er verschijnt linksboven t-mobile en 3G maar het werkt verder niet.(natuurlijk eerst iPhone uit gezet). bij 'instellingen' heb ik mobile data aan gezet en voor de zekerheid dataroaming ook maar ik krijg te lezen dat mobile data niet mogelijk is. Moet ik nog meer doen of instellen??
  #15  
Oud 26-07-10, 19:33
jester jester is offline
• iOS 6.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Papendrecht
Berichten: 4
Standaard Duo sim

Bij mobile data achter apn smartsites.t-mobile invullen en vervolgens werkt het .ik gebruik het zelf ook.
  #16  
Oud 26-07-10, 19:41
friesbertie friesbertie is offline
• iOS 8.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 67
Standaard

Ha, fantastisch, dank je wel jester, het werkt!
  #17  
Oud 26-07-10, 23:49
mla mla is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 13
Standaard Duo sim en APN instellingen

Ik heb ook een duo sim in de ipad. De apn instellingen die ik gebruik zijn apn internet en dan twee keer tmobile op de regels daaronder. Werkt prima. Ben net in het buitenland geweest. Elke keer als ik een andere provider gebruik moet ik die APN instellingen opnieuw invoeren, ook bij terugkomst in Nederland bij t-mobile. Ik heb bij installatie van de duo sim gezien dat de iPad de provider als C61 identificeerde (dus niet met naam tmobile). Een update van de provider instellingen heb ik geweigerd omdat het mij niet duidelijk was wat dat ging doen. De APN instelingen misschien vastleggen? Wie weet hoe dit werkt en heeft iemand de update van de provider instellingen geaccepteerd en werkt de duo sim (met de andere sim in de iPhone 3) nog steeds?
  #18  
Oud 27-07-10, 08:41
remmh01 remmh01 is offline
• iOS 1.0.0
• 10.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mla Bekijk bericht
Ik heb ook een duo sim in de ipad. De apn instellingen die ik gebruik zijn apn internet en dan twee keer tmobile op de regels daaronder. Werkt prima. Ben net in het buitenland geweest. Elke keer als ik een andere provider gebruik moet ik die APN instellingen opnieuw invoeren, ook bij terugkomst in Nederland bij t-mobile. Ik heb bij installatie van de duo sim gezien dat de iPad de provider als C61 identificeerde (dus niet met naam tmobile). Een update van de provider instellingen heb ik geweigerd omdat het mij niet duidelijk was wat dat ging doen. De APN instelingen misschien vastleggen? Wie weet hoe dit werkt en heeft iemand de update van de provider instellingen geaccepteerd en werkt de duo sim (met de andere sim in de iPhone 3) nog steeds?
Ik heb die update wél geaccepteerd en kan je vertellen dat e.e.a. prima werkt.
  #19  
Oud 27-07-10, 13:31
iJST iJST is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 16
Standaard

Even een vraagje., om het voor mezelf duidelijk te krijgen:

Ik heb een iPhone 3GS.
Stel ik koop een iPad met 3G. Regel een duosim bij T-mobile.
Klopt het dan dat je niet gebeld kan worden als je met 3G zit te internetten op je iPad? (zelfs als je 3G uitschakelt op je iPhone?)
Dit moet toch tegelijk kunnen. Bellen gaat niet over 3G. Kan me wel voorstellen dat je 3G moet uitschakelen op je iPhone....

Kan iemand me hier duidelijkheid over geven?
  #20  
Oud 27-07-10, 14:38
mla mla is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 13
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iJST Bekijk bericht
Even een vraagje., om het voor mezelf duidelijk te krijgen:

Ik heb een iPhone 3GS.
Stel ik koop een iPad met 3G. Regel een duosim bij T-mobile.
Klopt het dan dat je niet gebeld kan worden als je met 3G zit te internetten op je iPad? (zelfs als je 3G uitschakelt op je iPhone?)
Dit moet toch tegelijk kunnen. Bellen gaat niet over 3G. Kan me wel voorstellen dat je 3G moet uitschakelen op je iPhone....

Kan iemand me hier duidelijkheid over geven?
Een iphone sim heeft voice&data. De tweede sim is letterlijk een kopie van de eerste. De ipad kan alleen het data deel gebruiken (want er zit geen voice in). Er kan er maar een tegelijk actief zijn (ooit bedoeld voor autotelefoon etc.). Als je ze tegelijk actief laat zijn, hangt het ervan af welke door het netwerk gebruikt wordt (de eerst geactiveerde of degene met de beste verbinding). Als dat de iPad sim is, krijgen bellers (althans bij mij) een ingesprektoon (en zelfs geen voicemail), waarschijnlijk omdat de ipad geen telefonie heeft.

Ik vind dat niet erg omdat ik de ipad meestal met Wi-Fi gebruik. Voor mij is 3G handig voor het snel even opzoeken van dingen tijdens woon/werkverkeer of het downloaden van de krant. Als je echt wilt gaan surfen op 3G op je ipad, dan kan je beter een prepaid/abo nemen voor de ipad omdat je anders telefonisch onbereikbaar bent. Nadeel van prepaid bij T-Mobile is dat het in het buitenland niet werkt (ik zag dat het bij andere providers wel kan). Met de duo SIM betaal je in het buitenland de normale (dure!) roaming charges als je met de ipad surft. Je surft dan op je iphone abo en die kosten komen dus als overige kosten op je iphone rekening. Je kan ook proberen een buitenlandse pre-paid sim te kopen (zie aparte topic daarover).

Ik denk ook dat T-Mobile gaat piepen als je je iphone sim gebruikt voor veel surfen op je ipad. Zij zullen uitgaan van het gemiddelde data verbruik bij de iphone en ik vermoed dat veel-surfers op de ipad daar heel erg ruim bovenuit komen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-Mobile - Duo-sim maar geen 3G ProMac iPad algemeen 17 25-08-10 14:57
Duo SIM van T-mobile dongle cb005978 iPad algemeen 0 09-08-10 21:36
Duo sim vervalt bij activatie micro sim, beter oude knippen? s.keesen Odido (T-Mobile) 10 01-08-10 02:12
iPhone: optie 'compleet' (o.a. Duo Sim) bestellen via T-Mobile Grover Odido (T-Mobile) 4 01-11-09 20:52
Hoe krijg ik telefoonnummers op duo sim van T-mobile? ralphsturm Odido (T-Mobile) 1 27-10-09 22:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:08.