//

Sinds vorige week bijna geen GPRS ontvangst (T-Mobile)

Sinds vorige week bijna geen GPRS ontvangst (T-Mobile) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Sinds vorige week T-Mobile eruit gelegen heeft in deze regio (Venlo) heb ik slechts sporadisch GPRS ontvangst. Safari/Mail (MobileMe) en andere internet applicaties doen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-08-08, 16:30
sparc sparc is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 163
Standaard Sinds vorige week bijna geen GPRS ontvangst (T-Mobile)

Hallo,

Sinds vorige week T-Mobile eruit gelegen heeft in deze regio (Venlo) heb ik slechts sporadisch GPRS ontvangst. Safari/Mail (MobileMe) en andere internet applicaties doen gewoon alsof er geen GPRS beschikbaar is. Ook in BossPrefs staat soms geen IP vermeld, terwijl het ontvangst 4-5 streepjes is. Internetten via Wi-Fi werkt prima.

T-Mobile beweerd dat er niks aan de hand is.

Rond die tijd heb ik ook een update uitgevoerd naar het v2.0.2 OS van de iPhone dus het is voor mij moeilijk om vast te stellen of de OS upgrade iets veranderd heeft. Uiteraard heb ik ook geprobeerd het besturingsysteem er opnieuw op te zetten maar dit mocht niet baten. Dit probleem doet zich voor met en zonder extra geinstalleerde applicaties (Cydia/Appstore).

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met GPRS ontvangst sinds de v2.0.2 OS update of sinds T-Mobile er (bijna) landelijk uitgelegen heeft, of weet iemand mogelijk suggesties te geven om dit probleem op te lossen ?

Met vriendelijke groet,
Roel
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-08-08, 17:09
slodo slodo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1.027
Standaard

het kan wel kloppen dat die streepjes niet helemaal kloppen
Ook tweede test sluit antenneproblemen iPhone 3G uit > Nieuws > iPhoneclub.nl
  #3  
Oud 29-08-08, 17:11
sparc sparc is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 163
Standaard

Hallo,

Het gaat hier om een v1.0 iPhone, dus niet om de 3G. Voor vorige week had ik geen problemen met GPRS ontvangst en in de field test applicatie is de signaalsterkte gemiddeld tussen de -80 en -89 dB..

Met vriendelijke groet,
Roel
  #4  
Oud 29-08-08, 17:20
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Dat komt omdat T mobile de netwerken van Orange met die van Tmobile aan het samenvoegen is. Ik had deze week ook al een paar keer geen bereik.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #5  
Oud 29-08-08, 17:32
sparc sparc is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 163
Standaard

Hallo Michael,

Nou hier is het bereik hopeloos wat betreft GPRS. Ontvangst is eerder een uitzondering dan de gewoonte. S'middags lijkt het af en toe even te werken, de rest van de dag is er echter geen verbinding mogelijk al gedurende minimaal een week nu, terwijl er voorheen geen problemen waren.

Mocht het echt door het samenvoegen van de netwerken komen dan zie ik hier een mogelijkheid om een korting af te dwingen of het contract te ontbinden. Maar goed, hoe maak je dat hard ?

Net T-Mobile aan de lijn gehad die me kostenloos een nieuwe simkaart opsturen (waarom ze dat deed wist ze me ook niet uit te leggen). Of het zou helpen kon mij echter niet verteld worden. Uiteraard niet vermeld dat ik een iPhone uit de USA heb omdat ze dan automatisch zeggen dat het aan de telefoon ligt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Dat komt omdat T mobile de netwerken van Orange met die van Tmobile aan het samenvoegen is. Ik had deze week ook al een paar keer geen bereik.
Met vriendelijke groet,
Roel
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help! geen 3g of gprs verbinding meer sinds ios 4... borgqueenx iPhone algemeen 9 27-06-10 08:53
Geen GPRS ontvangst na reset SergioEdelman iPhone algemeen 1 07-01-10 15:42
Geen 3G/GPRS Proximus sinds FW 2.2 vezz Archief 2 06-12-08 16:35
Geen 3G / GPRS ontvangst meer! OOOH Odido (T-Mobile) 7 27-09-08 11:26
Geen Ontvangst sinds 25 juli mpijnacker Odido (T-Mobile) 0 28-07-08 15:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:46.